Laatste loodjes

09-09-2019 20:29 158 berichten
Omdat er al een tijdje geen actief topic meer is voor iedereen die met de laatste loodjes van de zwangerschap bezig is, bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die aan het einde van de zwangerschap is en hierover wil kletsen. Van kwaaltjes en bevalstress tot hoeveel pakken muisjes je op voorraad hebt en waar je vandaag je nesteldrang op losgelaten hebt.

Iedereen die bezig is met de laatste loodjes, wees welkom!
TO trapt af: na een niet geheel ongecompliceerde zwangerschap ben ik nu bijna 39 weken zwanger en dacht ik net voor het eerst; ik ben er klaar voor!

Voor de bevalling dan, de nachten met veel wakker liggen en tintelingen in mijn handen en zere heupen mogen wel wegblijven :P
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dit topic! Ik ben vandaag 38+4 weken dus dat telt ook wel als de laatste loodjes denk ik!

Vervelend dat je zwangerschap niet geheel ongecompliceerd was. Ik hoop voor jou dat je snel mag bevallen!

Fysiek gezien is mijn zwangerschap eigenlijk super fijn geweest, weinig klachten. Qua stress is een ander verhaal. Eerst een mega hectische periode op het werk, toen kwam daar een verbouwing bij thuis en nu is er ook nog een overlijden van een dichtbijstaand familielid bij gekomen. De begrafenis is morgen en verbouwing hopelijk einde deze week zo goed als af. Ik hoop dat de kleine dus tenminste blijft zitten tot begin volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,
Ik schrijf graag mee.

Pennelien fijn dat je je er klaar voor bent! Het gaat ook echt niet lang meer duren. Wat voor complicaties heb je gehad tijdens de zwangerschap? Nu echt aftellen.

Blondelady so klinkt als een hectische tijd. Gecondoleerd en veel sterkte vandaag. Voor jou zou het idd fijn zijn als de baby nog eventjes blijft zitten.

Is dit jullie eerste??

Ik ben vandaag 39w1d. Ik ben er helemaal klaar voor. Gelukkig weinig kwaaltjes. Wel merk ik aan mn lijf dat ik gewoon veel minder kan. Snel last van bandenpijn.
Het is in tweede kindje en de eerste is met 41w2d geboren na een inleiding. Dus ik denk dat deze ook nog geen zin heeft om te komen haha. Dus ik.heb nog 2 weken
Alle reacties Link kopieren
Dank monkey!

Dit is onze eerste Ja. Bij jou de tweede dus al! Haha, 2 weken jee dat klinkt toch best lang! Is de kans groter dat de baby na de 40 weken komt als dat bij de eerste ook zo was? Mijn verloskundige zei sowieso dat de meeste baby's tussen week 40 en 41 komen. Hoop ook voor jou dat hij/zij zich snel aandient!
Alle reacties Link kopieren
Ik klets graag mee als dat mag. Nog 'lang' niet zo ver als jullie, ben 36 weken. Maar ik ben ook aan het aftellen hoor...
Ik ga bevallen met een keizersnede en weet ook al wanneer dus voor mij zijn de laatste weken ingegaan.

Spannend allemaal!
.
Leuk, enthousiaste reacties! Aan mij hebben jullie alleen niets meer want ik ben bevallen! De laatste loodjes waren dus wel heel letterlijk in mijn geval :P

Ga gerust verder met elkaar in dit topic! Veel sterkte met de bevalling!
Alle reacties Link kopieren
Pennelien schreef:
11-09-2019 01:39
Leuk, enthousiaste reacties! Aan mij hebben jullie alleen niets meer want ik ben bevallen! De laatste loodjes waren dus wel heel letterlijk in mijn geval :P

Ga gerust verder met elkaar in dit topic! Veel sterkte met de bevalling!
Oh wauw, gefeliciteerd! Is alles goed verlopen?

Hoe gaat het met de rest?
.
Alle reacties Link kopieren
Hahaa pennelien wat fantastisch! Ik ben een beetje jaloers dat je bent bevallen al. Hoe is het gegaan?? Hoe voel je je?

Hier idd de tweede. En acht de kans best groot idd dat die nu net zo lang blijft zitten. Maandag op mn UD ga ik gestript worden en de week daarna nog een paar keer mocht t niet werken. En dan bij 41 weken ingeleid.

Spannend mandylion!! Wat is de reden voor se keizersnede? Ook wel fijn dat je echt een datum hebt om naar toe te leven
Gefeliciteerd Pennelien!

Ik ben 31 weken zwanger dus het voelt nog niet dat ik aan de laatste loodjes zit, maar lees vast graag mee :)
Alle reacties Link kopieren
Mandylion, 36 weken is ook al behoorlijk ver toch, vanaf 37 weken kan de baby komen dus! Spannend dat je de geboortedatum al precies weet! Wanneer is dat? En waarom moet je een keizersnede?

Gefeliciteerd Pennelien! Is het je eerste? Hoop dat jullie het beiden goed maken!

Monkey, wij zitten dicht bij elkaar, mijn UD is donderdag. Gaan ze dan al strippen omdat het bij de eerste langer duurde? Volgens mij willen ze bij mij pas na 41 weken strippen, wat ik wel prima vind.

Sneeuwbal, ben je er al helemaal klaar voor? Wanneer ga je met verlof?
Alle reacties Link kopieren
Spannend blondelady en monkey. Bijna zover jullie! En sneeuwbal, gaan de weken snel voorbij of lijkt het juist lang te duren allemaal.

Ik heb sinds dinsdagavond bloedverlies. Waarschijnlijk is het mijn slijmprop die samen met wat bloed vrijkomt. Dus ik mag gewoon afwachten of er iets gebeurd. Ben wel alert nu.

Ik krijg een keizersnede idd. De oudste is na een lange persfase uiteindelijk met een ks geboren. Later bleek dat mijn keizersnedelitteken niet goed aan elkaar gegroeid (vanbinnen) was. Daar ben ik aan geopereerd en toen hebben ze het litteken geheel verwijderd. Omdat mijn baarmoeder tijdens de operatie weer helemaal 'open' is geweest wordt het nu een geplande ks.

Misschien dat ik dit later verwijder, het is nogal een herkenbaar verhaal.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven, zit nu op 37 + 3 en kan niet wachten op de bevalling.. Ben er helemaal klaar voor!

Het is de eerste. Heb geen fijne zwangerschap gehad.. Veel kwaaltjes. Maar ik en de baby zijn altijd gezond geweest, het was gewoon geen fijne periode voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Pennelien, gefeliciteerd!!

Ken ook 2 vrouwen die deze week zijn bevallen en ik ben er zo jaloers op.

Bij elk pijntje hoop ik dat het een begin van een wee is, maar tot nu toe helaas!
Het is mijn 2e kindje en het gaat veel sneller voor mn gevoel als bij mijn zoon. Maargoed, ik word nu ook meer geleefd en kan er minder bij stil staan ofzo.
Mijn verlof start 1 oktober.

Spannend he, wachten tot de baby zich aandiend! Ik vond dat stiekem wel leuk. Bij zoon ben ik bevallen met 39.5, dus het scheelde denk ook dat ik die uitgerekende datum niet voorbij was.

Nu helaas wel last van bekkeninstabiliteit.

Voor wie niet kan wachten: vraag om een voetenmassage van je partner!
Dat heb ik bij zoon gedaan,en de volgende dag kwam zoon. En toevallig heb ik vaker om me heen gehoord dat dat werkte haha. (Zal wel toeval zijn 😜)
Alle reacties Link kopieren
Julia65 schreef:
13-09-2019 18:15
Pennelien, gefeliciteerd!!

Ken ook 2 vrouwen die deze week zijn bevallen en ik ben er zo jaloers op.

Bij elk pijntje hoop ik dat het een begin van een wee is, maar tot nu toe helaas!
Oh ja, herkenbaar dat jaloerse gevoel. Maar ik denk ook dat ik 'de buik' straks ga missen. Zeker omdat het waarschijnlijk ook de laatste is.
Toch heb ik ook weer zin in mijn eigen lijf en om straks weer samen met man en wijntje te kunnen drinken.
.
Alle reacties Link kopieren
Blondelady dat strippen is op eigen verzoek
Bij de eerste wilde ze dit ook echt pas bij 41 weken doen. Bij de tweede zou het misschien wel eens eerder effect kunnen hebben. Ik zou t gewoon zo fijn vinden als ik natuurlijk kan bevallen (dus zonder inleiding). Dus dat hoop ik ermee te bereiken. Anders wil ik met 41 weken ingeleid worden. Spannend hè! Bijna uitgerekend. Hier nog 2 dagen.

Mandylion en zijn er al krampjes oid? Spannend dat je de slijmprop hebt verloren. Wie weet komt die toch sneller dan je denkt

Dat jaloerse herken ik ook
Heb er helemaal zin in. Aan de andere kant zal ik ook mn buikje missen. Dat getrappel in mn buik is t mooiste gevoel ooit.
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen is het bloedverlies alweer afgenomen. Dus het zal nog wel even duren haha.

Hebben jullie de geboortekaartjes e.d. al klaar? Wij zijn gisteren nog even de laatste puntjes op de i gaan zetten en dan krijgen we volgende week een proefdruk.
Wij weten trouwens niet wat het gaat worden, dus we hebben 2 kaartjes.
.
Alle reacties Link kopieren
Enveloppen voor geboortekaartjes liggen klaar, heb ze ook al geschreven en postzegels gehaald.
Wij weten ook niet wat het word, dus ook 2 opties voor kaartjes..

Ja voetmassage, fijn!!
Moet ik mijn wel heel lief aankijken want daar houd hij niet zo van om te geven.

Net even 2 uurtjes in winkels rondgelopen.. maar pff dat viel al tegen. Alles deed zeer, nu weer met de beentjes hoog en vanavond nog paar klusjes op programma maar dan moet pijn wel weg zijn!
Alle reacties Link kopieren
Jee mandylion, wat naar hoe dat de eerste keer is gegaan. Maar wel een prettig idee dat je de datum precies weet. Ik ben nu 39+2 en in afwachting. Gaan ze dit keer ook extra goed het herstel controleren dan?

Julia, ook welkom! Jammer dat je je niet goed hebt gevoeld gedurende de zwangerschap. Heb je elk trimester last gehad van kwaaltjes of viel het soms ook mee?

Sneeuwball goeie tip van de voetmassage, haha. Word je wat meer geleefd omdat je al een kleine hebt rondlopen?

Monkey, ik hoop voor je dat het strippen niet nodig is. Voor mezelf ook trouwens, haha. Toch fijn als het vanzelf begint. Zo gek, overmorgen is je uitgerekende datum al!

Wij hebben de proefdruk van het geboortekaartje toevallig vandaag binnengekregen. Erg blij mee! Leuk trouwens dat jullie het geslacht niet weten julia en mandylion, dat maakt het extra spannend!

Hebben jullie al bedacht wat jullie het kraambezoek gaan serveren? Gewoon beschuit met muisjes of iets anders? Ik zit te denken aan soesjes of roze koken met muisjes (wij krijgen een meisje).

En eten/drinken jullie ook nog speciale dingen als (soort van) voorbereiding op de bevalling? Ik eet de afgelopen weken 6 dadels en drink 2 koppen frambozenbladthee per dag. Zou goed moeten zijn maar of het wat heeft gedaan kan je achteraf nooit weten natuurlijk. :proud:

Oh ja nog een vraagje aangezien hier ervaringsdeskundigen zitten. Wat voor eten doen jullie voor jezelf en je man/vriend in de ziekenhuistas (of leg je thuis klaar)? Ik heb voor mezelf ontbijtkoek ingepakt, dat was een tip tijdens pufcursus, maar verder weet ik het niet zo goed. Ook voor m'n man niet.
Ik ben bijna 39 weken. Ik heb vergeleken met andere dames in mijn omgeving een rustige zwangerschap gehad denk ik. In de beginfase even heel misselijk geweest en daar reispillen voor gehad. Op het eind wat pijn in de liezen en onderrug, met wat fysiobegeleiding verholpen. En verder heel heel heel rustig qua emoties. Had geen horror hormonen, was juist heel beheerst. En dat terwijl een dierbare overleed en op het werk het één en al drama was en gedoe rondom m'n verlof en vervanging regelen. Het leek wel of ik een soort zen-modus heb aangezet die niet meer uit kan. Zie ook totaal niet op tegen de bevalling, ben er niet zo mee bezig eigenlijk. Ben wel benieuwd wanneer ik 'aan de beurt ben', maar verder wacht ik alles rustig af. Het is mijn eerste en ik weet al dat het een licht babytje is, ze zat wat onder het gemiddelde qua gewicht bij de liggingsecho. Alles staat klaar, ik hoef alleen nog maar rustig aan te doen.

4 vriendinnen zijn tegelijk zwanger en hebben stuk voor stuk echt nare kwalen. 1 extreme vroegbevalling, dat was echt heel erg, het gaat gelukkig goed met ze. Een ander had zo'n bekken pijn dat ze niks meer kon en eerder moest stoppen met werken en alleen kon liggen. Weer een ander heeft extreme last van hormonen, striae, spataderen en aambeien en is het daardoor helemaal zat nu... Ik tel m'n zegeningen, het enige waar ik af en toe van heb gebaald is de rugpijn, vocht vasthouden en het overvolle gevoel in de maag aan begin en einde van de zwangerschap. Niemand kiest voor zulke dingen, het overkomt je. Ik leef dan ook mee met alle dames hier die het niet zo makkelijk gehad hebben en het echt zwaar gehad hebben voor korte of langere tijd om wat voor reden dan ook, extra respect voor jullie doorzetters! Ik hoop ook dat iedereen een -zover dat kan- prettige bevalling/ks tegemoet gaat. Zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
Blondelady, ja elk trimester last van kwaaltjes. Hele zwangerschap door. Met gevolg dat ik al best vroeg minder moest gaan werken.. Na 3,5 maand zwangerschap kon ik al geen volle dagen meer werken. Maar moet je wel bij vertellen dat ik lichamelijk wel zwaar werk heb.
Ik heb geen ervaring maar ik heb een Snickers en een Liga voor mijn man in de tas zitten, als hij dan honger heeft dan is er in ieder geval iets. Voor mezelf alleen dextro energie. Maar misschien moet ik er nog wat bij in gooien..
Maar ik wil eigenlijk het liefst thuis bevallen, jij?
Ik heb de hele zwangerschap gezond gegeten, elke dag fruit, zuivel, groente en gezorgd dat ik van alles binnen kreeg. Dat vond ik belangrijk. Maar laatste dagen eet ik steeds meer ongezonde dingen. Maar probeer de basis gezond te houden.

Violet-Nebula, bij hebben geen liggingsecho gedaan. Waarom deden ze dat? En is er een reden voor een kleinere baby? Laatste keer bij controle zeiden ze dat het gewicht wel gemiddeld was, of in ieder geval dat werd geschat.
Oh bah! Als ik zulke verhalen hoor dan denk ik het valt bij mij wel mee! :)
Tegen de bevalling kijk ik ook niet op! Wil dat het begint!! :A:

Vandaag actieve dag gehad, nogal een stuk gefietst.. En ik fiets nooit!
Wou een kilometer of 10, even naar dorpje in de buurt, op terras, rondje wandelen en weer terug. Maar man wou nog wat bekijken in de buurt, dus gingen we een stukje verder. Uiteindelijk 30 km gefietst! Met harde wind en hobbelweggetjes, nou ik kan zeggen als je bijna 38 weken zwanger bent en nooit fietst dat dat geen goed idee is!
Was er klaar mee en eenmaal thuis bekaf! Eerst even anderhalf uur op bed gelegen.. :$ Het was wel een elektrische fiets!
Alle reacties Link kopieren
Violetnebula, fijn dat jij je ook nog goed voelt! Wanneer ben je uitgerekend?
Je hoort inderdaad vaak dat men allerlei kwalen heeft, ken ook veel mensen die dat hadden. Wij mogen ons wat dat betreft gelukkig prijzen.
Hier ook lage rugpijn soms, en wat ik helaas wel heb zijn spataderen op m'n benen.
Bij de pufcursus die ik heb gedaan zat ook een vrouw waarvan de baby aan de kleine kant zou zijn. Kind is inmiddels geboren en woog 3200 gram. Ze weten niet alles.

Heftig lijkt me dat julia, dan duren 9 maanden wel heel lang. En wat knap dat je alsnog gezond gegeten hebt en ook nog zo'n stuk gefietst gisteren!
Liga is ook een goeie, ga ik ook even lopen vandaag. We hadden al een pak snickers gekocht maar die is inmiddels op haha! Ik wil wel echt een Vluchttas voor mn man nog maken, met daarin eten, een zwembroek (ik wil in bad bevallen) en wat schone kleding. Ik wil wel sowieso in het ziekenhuis bevallen. Dat is deels ook omdat we thuis nog in een verbouwing zitten, die is wel bijna af maar het is wel nog wat een rommel.

Je weet natuurlijk nooit hoe alles gaat, als je thuis wilt bevallen kan het zijn dat je naar het ziekenhuis moet (hopelijk niet) en je hoort ook wel eens dat mensen die in het ziekenhuis willen bevallen het niet gered hebben omdat de baby al kwam. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Ik hoop dat onze baby deze week geboren word, lijkt me heel vervelend om langer dan 40 weken te moeten wachten.

Monkey, gekke dag voor jou vandaag stel ik me voor. Ik hoop dat je inmiddels aan het bevallen bent of dat het vandaag gebeurt! Laat je het even weten?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zijn ook de laatste loodjes ingegaan; 37,5 week. Ja, echt nog even te gaan maar ik ben er zo klaar mee. Die voetmassage is wel een goede tip. Man heeft het al even geprobeerd maar ik heb zulke opgezette voeten dat niks lekker voelde. Maar mss gewoon nog eens proberen :)

Ik heb een fijne zwangerschap gehad met weinig kwalen, alleen gewoon moe en minder energie. Doorgewerkt tot 36 weken. En nu komen er wat nieuwe kwalen op: oedeem en carpale tunnel syndroom. Heeft een van jullie dat toevallig ook? Wat een vreselijke verhalen, Violet! En Julia, wat balen dat je al zo veel last kreeg dat je zo vroeg minder bent gaan werken. Dan heb ik echt niets te klagen!

Qua eten heb ik ik de tas snelle jelle's en chocolade kruidnootjes. Voor mijn man bifiworstjes want die houdt niet zo van zoet. Mss ook maar dextro erbij doen.
Alle reacties Link kopieren
Eten vluchttas: ik heb voor mezelf alleen dextro want eten als je aan t bevallen bent is geen optie. En voor manlief wat blikjes cola en dropjes. Snelle jelle is ook een goed idee!

Blondelady lief dat je aan me denkt. Ze heeft gevoeld maar alles zit nog helemaal dicht. Lukte dus niet om te strippen. Ik wil bij 41 weken ingeleid worden en dat poeierde ze zelfs een beetje af zo van nou een inleiding nu zou best dagen kunnen duren als t nog zo dicht zit. Lekker motiverende woorden. Dus was ook wel eventjes emotioneel daarna. Pff vannacht ook weer wat slecht geslapen dus zal de combinatie van teleurstelling vermoeidheid en hormonen zijn.
Woensdag naar de gynaecoloog om een plan van aanpak te maken.

Spannend he dat je niet weet hoe de bevalling nou echt gaat lopen. Ziekenhuis of thuis. Spannend spannend! Ik hoop voor je blondelady dat je deze week een baby in je armen hebt!

Luiwammes wat vervelend die nieuwe kwaaltjes. Heb t deze zwangerschap niet gehad maar de vorige wel. Heel vervelend. Je kunt er niet veel mee. Alleen goed drinken en avonds de beentjes omhoog. En het carpale tunnel syndroom helemaal geen tips voor. Nog maar eventjes!

Julia65 jeetje dat is nog enorm actief zeg! Knap dat je t nog kan.
En idd die schattingen zijn zo vaak slecht of niet betrouwbaar. Heb al vaker gezien bij vriendinnen dat ze t kindje groot schatten en dan ineens klein is of andersom

Fijn violet dat je zwangerschap zo goed is gegaan. Hier eigenlijk ook niks te klagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven