CB ovulatietesten vals-negatief?

09-09-2019 20:44 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Partner en ik zitten in een medisch traject waarvoor ik 2x per dag een clearblue ovulatietest moet doen. Nu heb ik echter het vermoeden dat ik mijn ovulatie al gehad heb, terwijl de testen nog steeds negatief blijven. Het zijn die met smiley, dus geen streepjes om zelf te interpreteren.

Heeft iemand ervaring met deze testen, en is het mogelijk dat ze negatief blijven terwijl er wel een eisprong is?
Alle reacties Link kopieren
Het kan. Ik heb een vriendin bij wie geen enkele ovulatietest positief werd, maar die toch twee kinderen heeft, dus je zou zeggen dat er wel een eisprong is geweest.
Het kan ook dat je deze maand gewoon geen eisprong hebt, heel veel vrouwen slaan wel eens een maand over, alleen merk je dat normaal gesproken niet.
Alle reacties Link kopieren
Op welke dag in je cyclus zit je? Heb je al eerder getest met clearblue? Kan het zijn dat je ovulatie later is? Op de verpakking staat precies wat de ervaringen zijn met de testen.

Door blijven testen is denk ik het beste. Ik heb zelf ook wel eens het gevoel gehad dat ik de eisprong al gehad had, toch werd hij op dag 21 positief...

Succes
Alle reacties Link kopieren
Moet je per se deze testen doen? Sensitest heeft extra gevoelige ovulatietesten omdat sommige vrouwen een iets lager LH level hebben wat niet elke ovulatietest oppikt. Het lijkt dan of je geen piek hebt maar de test ziet het gewoon niet.
Ik zou dit bespreken met je arts. Bovendien kunnen ze makkelijk met een echo zien of je eitje al gesprongen is of niet en hoe groot het follikel nu is dus wanneer ze verwachten dat hij springt.
Mocht je dus echt in het duister tasten, dan kun je bellen en dit vertellen en vragen om een echo. Dan weet je het zeker.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kleurden de testen ook niet en de cb kreeg geen smiley met tot gevolg dat ik dagelijks vroeg naar het zkh kon om bloed te prikken tot ovulatie.

Maaruh, weet je zeker dat het cb moet zijn? Niet gewoon doodgewone ovulatie testen? Kost je een godsvermogen als je alleen maar met cb mag testen tweemaal per dag. Bel morgen het zkh even om te overleggen. Kun je gelijk prikken en weet je morgenmiddag of je ovulatie al geweest is of niet.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
De cb testen hebben een smileymaar ook een streepje welke je kunt controleren. Haal de teststrip uit de houder en je ziet dan een venster met 1 Controlestreep en 1 teststreep. Je kunt de testen dateren en dan met elkaar vergelijken.

https://www.babybytes.nl/Forum/Categori ... n-oplopend

Middelste strip is een cb strip
Alle reacties Link kopieren
Sciencerocks schreef:
09-09-2019 21:35
De cb testen hebben een smileymaar ook een streepje welke je kunt controleren. Haal de teststrip uit de houder en je ziet dan een venster met 1 Controlestreep en 1 teststreep. Je kunt de testen dateren en dan met elkaar vergelijken.

https://www.babybytes.nl/Forum/Categori ... n-oplopend

Middelste strip is een cb strip
Moet je maar net hopen dat die mooi oplopen...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
De arts heeft gezegd dat ik echt deze testen moet gebruiken. Die met oplopende streepjes heb ik in het verleden wel gebruikt, maar die bleven altijd hartstikke licht en daarmee kon ik alleen achteraf zien dat ik een eisprong had gehad omdat ze dan langzaam weer verdwenen. De behandelend arts weet dit overigens ook, maar die zegt dat ik het beste eerst een paar cycli met CB kan testen voordat we overgaan op zkh monitoring.

Ik heb een vrij regelmatige cyclus van gemiddeld 33 dagen met een LF van 13 dagen. Op dag 20 zou ik dus mijn eisprong moeten hebben, en dat is vandaag. Gisteren geen positieve testen, vandaag ook niet. Stel dat ik morgen een positieve test heb zou mijn eisprong dus rond dag 22 zijn. Zou kunnen natuurlijk, iets later dan normaal.
Punt is dat ik altijd heel duidelijk aan mijn lichaam merk wanneer mijn eisprong is / eraan komt. Ik heb een lang traject bij de gynaecoloog en de laatste jaren ook bij de fertiliteitsafdeling achter de rug, en keer op keer bleek bij de echo's dat ik het inderdaad goed gevoeld had. Nu heb ik naar mijn gevoel gisteren mijn eisprong gehad, maar zonder positieve test dus (ben nu een week 2x p/d aan het testen).
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat de arts anders zegt, maar ik zou dan zelf toch eens bellen of je niet beter die gevoelige testen kunt gaan gebruiken. Die CB testen zijn “gewoon” gevoelig, net als veel andere streepjes testen en bij die laatste zag je ook amper wat.

Vervelend dit Meis, snap heel goed dat je baalt hiervan!

Ik moet wel zeggen dat ik niet helemaal snap waarom hij niet wil monitoren...juist als bij jou testen onbetrouwbaar zijn, lijkt dat me een uitkomst.
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
09-09-2019 22:02

Ik moet wel zeggen dat ik niet helemaal snap waarom hij niet wil monitoren...juist als bij jou testen onbetrouwbaar zijn, lijkt dat me een uitkomst.
Het is niet zozeer 'niet willen', maar ze vertelde dat dat monitoren vrij intensief is (elke dag zkh, zkh ligt niet bepaald om de hoek) dus beter proberen we eerst gewoon dmv ovulatie testen. Als dat dus niet werkt, kunnen we wel over op monitoring hoor. Ze zei alleen dat het natuurlijk zonde van de tijd en moeite was als we direct begonnen met monitoring als ovulatie testen ook gewoon hadden gewerkt.

Ik blijf gewoon lekker doortesten, en als ik ongesteld word weet ik zeker dat (deze) ovulatie testen niet werken bij mij en zal ik wel even met de arts overleggen hoe verder.
Alle reacties Link kopieren
Tip, bestel de ovulatietesten van verkoper klackstar op eBay. Daar kun je 100 testen al voor een paar euro in huis hebben. En ze zijn supergevoelig.

Zo kun je dus vanaf +/- dag 8 tot aan je ovulatietesten zonder dat het je een godsvermogen kost.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
09-09-2019 21:37
Moet je maar net hopen dat die mooi oplopen...
Dat is waar. Maar ik kwam er pas laat achter dat je niet alleen naar een smiley kan kijken maar ook de streepjes kan zien 🙈. Ik kon zelf mooi een oplopende streep zien maar natuurlijk erg frustrerend als dat niet zo is.
Hopelijk lukt het je je lh-piek te vinden!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond deze testen juist erg goed. Ik wist zeker dat mijn eisprong eerder lag dan deze test aangaf (rekbaar slijm, gevoelig etc), maar bleek toch echt dat hij veel later was. Heb een keer naast echo's getest, en 't klopte exact.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend! Bij mij hebben die CB testen t nooit gedaan, kreeg altijd een leeg rondje.. en ze kosten een godsvermogen. Met de gevoelige testen van sensitest vond ik de eisprong wel altijd. Nadeel is idd wel dat ik pas zeker wist dat dat ene streepje de eisprong was, nadat hij daarna weer afliep. Maar na een paar x kreeg ik er wel handigheid in om het juist te interpreteren. Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Maar dat streepje is je LH piek Nars, niet je eisprong. Je eisprong volgt 24 tot 48 uur na je LH piek...nog tijd zat om t even flink gezellig te maken!
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
10-09-2019 21:38
Maar dat streepje is je LH piek Nars, niet je eisprong. Je eisprong volgt 24 tot 48 uur na je LH piek...nog tijd zat om t even flink gezellig te maken!
Euh ja dat bedoel ik ook naatje! Oeps! Haha dank. Ik twijfelde alleen altijd of t streepje donker genoeg was om al als LH piek bestempeld te kunnen worden.. maar zoals gezegd, op een gegeven moment wist ik wel hoe ik ze moest lezen.
Alle reacties Link kopieren
Nars schreef:
10-09-2019 22:15
Euh ja dat bedoel ik ook naatje! Oeps! Haha dank. Ik twijfelde alleen altijd of t streepje donker genoeg was om al als LH piek bestempeld te kunnen worden.. maar zoals gezegd, op een gegeven moment wist ik wel hoe ik ze moest lezen.
Ah okee! Einde dag hè ;) Ik heb vaak mijn piek s nachts, dus hij loopt dan op en de volgende ochtend ineens al weer af zonder duidelijke piek. Behalve deze ronde, nog nooit zo’n dikke streep gezien op die test. Resultaat wordt hopelijk over 23 weken gezond en wel geboren ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha ja ik was toe aan mn bed denk ik ;)
De piek ‘s nachts kan natuurlijk ook nog idd!
Wat fijn voor je dat het gelukt is! Wens je een goede en vooral gezonde zwangerschap toe!
Bij mij is t uiteindelijk gelukt in de maand dat ik geen ovulatietesten gebruikte :hyper:
Maar dat is natuurlijk anders als je in een medisch traject zit zoals TO; heel veel succes!! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze testen ook gebruikt voor mijn cryo terug plaatsingen (naast LH bloedtesten). Mijn ervaringen waren positief: na 3 of 4 dagen een zonnetje/smiley voor de high fertility kreeg ik beide keren ook de peak de dag erna te zien. Ik vond de testen zeer gebruiksvriendelijk. Maar kon ook aan mijn lichaam merken dat ik daadwerkelijk ovuleerde. Ik vond de reguliere streepjes testen daarentegen niet handig. Blijf inderdaad door testen, TO, want ook als je je ovulatie niet vindt, geeft dat ook nieuwe informatie waar de arts misschien wat mee kan. Heel veel succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer test je? Het beste is om 's morgens eerst te plassen nadat je op staat en bij de 2e keer plassen, hem te testen. Zeg maar 's morgen 10 uur en 's avonds 22 uur... Als je met ochtend urine meet, is de kans groter dat je hem mist. Ik ga er wel van uit dat je op een "normale tijd" opstaat...
Alle reacties Link kopieren
Toen ik bij voor mijn eerste zwangerschap ging testen heb ik 2 verschillende merken gebruikt omdat ik het idee had dat ik altijs negatief testte. Die week dat ik getest heb was de ene constant negatief, de andere positief. Geen touw aan vast te knopen. Ronde later weer alleen maar negatief (2 weken aan een stuk getest), en toch zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Animal2307 schreef:
11-09-2019 11:26
Wanneer test je? Het beste is om 's morgens eerst te plassen nadat je op staat en bij de 2e keer plassen, hem te testen. Zeg maar 's morgen 10 uur en 's avonds 22 uur... Als je met ochtend urine meet, is de kans groter dat je hem mist. Ik ga er wel van uit dat je op een "normale tijd" opstaat...
Volgens zowel de arts als de gebruiksaanwijzing van de test moet je 4 uur niet geplast en/of gedronken hebben. 's Middags lukt dat me sowieso niet, maar 's ochtends kan dat dus alleen als ik test direct als ik wakker word.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik dat even navragen... ik kreeg de instructies van het ziekenhuis om om 10 en 22 uur te testen. Met ochtend urine testen veel vrouwen negatief...
Ik had altijd maar 1 x positieve test met clear blue. Ochtend pos, avond al weer neg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven