Zwanger na prikpil

11-09-2019 02:50 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik had in oktober 2018 mijn nieuwe prikpil moeten halen, maar heb dit niet gedaan ivm een kinderwens. Nu bijna een jaar later ben ik nog altijd niet ongesteld geworden. 17 september aanstaande moet ik naar de gynaecoloog voor een controle onderzoek ivm te hoge PAP-scores vorige jaar. Ik wil dus ook gelijk met haar gaan bespreken hoe lang ik nog af moet wachten of dat mijn menstruatie op gang gebracht mag gaan worden.

Nu is eigenlijk mijn vraag aan jullie, hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie na de prikpil weer ongesteld/zwanger werden. En zijn jullie ook zwanger geworden na de pil zonder überhaupt eerst ongesteld geweest te zijn. Ik ben denk ik gewoon op zoek naar wat ervaringen.

Liefs, Uiltje
1,5 jaar is het langst bij mij. Ik stop om de zoveel tijd ( is puur voor pms en ben gesteriliseerd) en dat is de langste periode dat ik niet ongesteld ben geworden na de prikpil.

En volgens de gyn en de ha komt dat vaker voor. Is lang maar niet per se een uitzondering.
Een jaar komt vaker voor.
Ik zou even bellen naar de poli en aangeven dat je voor 2 dingen komt. Als je voor een controle komt is er maar een kwartier gereserveerd en dat is niet genoeg. Mogelijk heb je ook een nieuwe verwijzing nodig i.v.m. andere zorgvraag.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het ook een jaar voordat ik weer voor het eerst ongesteld was en toen nog een jaar voordat ik blijvend zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
11-09-2019 08:06
Ik zou even bellen naar de poli en aangeven dat je voor 2 dingen komt. Als je voor een controle komt is er maar een kwartier gereserveerd en dat is niet genoeg. Mogelijk heb je ook een nieuwe verwijzing nodig i.v.m. andere zorgvraag.
Dank je wel voor de tip. Ik had dit al aan gegeven bij de gynaecoloog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven