Zwanger worden van een 2/3/4e kindje

11-09-2019 11:31 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ouders van 2 prachtige meiden en zouden dolgraag nog een 3e kindje willen.

Dit wil alleen maar niet lukken, we zijn al bijna een jaar bezig..

Meer mama’s waarbij het niet wil lukken om zwanger te raken van een volgend kindje?

Het is zo frustrerend en het maakt me ook ergens onzeker..
Ha Truus,

wat vervelend dat het nog niet wil lukken voor een derde kindje. Was je bij de eerste twee vlot zwanger? En hoe oud zijn zij nu?

Mijn man en ik proberen sinds kort voor een derde. Heb lang borstvoeding gegeven en daardoor pas een cyclus sinds mijn jongste 13 maanden is. En man was er ook lang niet uit of hij überhaupt een derde wilde, maar nu dus wel.

Weet niet of je met dit topic meer behoefte hebt aan dames bij wie het ook langer duurt, of gewoon überhaupt te kletsen. Afhankelijk daarvan, praat ik misschien af en toe wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Hi Truus,

Als je eenmaal hebt bedacht dat je er weer voor wil gaan voelt elke maand als een teveel! Heel herkenbaar :)

Hier proberen we nu 6 maanden voor de tweede. Ik was in de eerste ronde zwanger, maar dat is helaas in een missed abortion geëindigd. Nu beginnen opeens mijn cycli heel lang te worden (45 dagen, vroeger 31), dus dat helpt ook niet mee.

Hoe waren je vorige zwangerschappen? Werd je toen wel makkelijk zwanger? En gebruik je ovulatietesten? Zomaar wat vragen :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De eerste 2 gingen vrij vlot, de eerste in ronde 8, 2e in de eerste ronde meteen. Ze zijn nu 4 en 5.

Mijn cyclus is nooit meer helemaal regelmatig geweest, hoewel het de laatste paar maanden wat regelmatiger was dan voorheen.

De herkenning is ‘fijn’ in de zin van iemand de me begrijpt. Want ‘je hebt toch 2 kids, laat het er lekker bij’ krijg in hier nog weleens te horen.

Ovulatietest nog nooit gedaan, ben zo bang dat het dan echt een obsessie gaat worden, correct me if i’m wrong!😬

Spannend morgenstond en leeuwtje!
Lijkt me wel lastig dan hoor Truus, want jullie zijn/waren bewezen vruchtbaar, dus dan verwacht je niet dat het bij een derde langer duurt. Je bent een jaar bezig zeg je, is dat dan ook 12 cycli? Op zich kan je natuurlijk nu wel minder vruchtbaar zijn dan een aantal jaar terug, dus mocht je je ergens zorgen over maken, kan je altijd naar de huisarts stappen.

Grappig dat je geen ovulatietesten wilt doen. Ik heb dat bij zwanger worden van de tweede al snel gedaan en nu ook meteen. Wil graag weten hoe mijn cyclus in elkaar steekt, zeker omdat de fase tussen eisprong en menstruatie erg kort kan zijn tijdens borstvoeding. Ik vind het dan ook leuk om bevestiging te zien :facepalm: Meten is weten, zullen we maar zeggen ;-D Ik zou het gewoon eens doen en kijken of je eisprong is wanneer je denkt dat het is. Maar ja, dat ben ik.

Ik schrijf mee in het 'derde kindje' topic op de kinderpijler, waar het niet zo zeer gaat over zwanger worden van de derde, maar meer over twijfels en evt verschil met partner. Iemand schreef daar volgens mij een keer dat je de eerste krijgt voor jezelf, de tweede zodat eerste kind niet enig kind is en de derde, daar is niet echt meer een doel voor. Dat maakt het voor omgeving waarschijnlijk ook zo gemakkelijk om te zeggen dat je maar genoegen moet nemen met 2.
Alle reacties Link kopieren
Zeker herkenbaar! Hier sinds november 2017 bezig voor een tweede kindje.

Met ons eerste kindje werd ik zwanger in ronde 8! Torn we besloten voor een tweede kindje gingen we uit van ongeveer dezelfde periode, maar dat was (achteraf) een beetje naïef. 😔

Er zijn in februari al wel een aantal onderzoeken geweest, maar niets naar voren gekomen. Onze kansen zijn juist goed en kregen het advies om het nog maar eens een jaar te proberen 🥴
Dan zijn we dus 2 jaar en 4 maanden verder 🤭 zwaar frustrerend!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat lijkt me inderdaad heel lastig! Zeker omdat het bij de andere twee best wel makkelijk ging.
Je gevoel is herkenbaar. Ook al heb je al kindjes, de wens voor nog een kindje is niet minder groot...

Wij proberen sinds mei voor de vierde. Bij de andere drie steeds meteen zwanger. En nu moeten we geduld hebben.
We zijn nog helemaal niet lang bezig dus eigenlijk helemaal geen reden tot zorg.
Maar toch komen gedachten als ‘zou het nog wel lukken?’ toch soms voorbij.
En soms voelt het ook egoïstisch dat ik me hier druk over maak. Ik heb immers al drie kindjes om mee en van te genieten.
Maar toch, nog een kindje zou zo welkom zijn... andere kindjes vragen ook of we nog een baby’tje krijgen want broertjes en zusjes zijn zo gezellig
Alle reacties Link kopieren
MTBS86 schreef:
11-09-2019 22:25
Zeker herkenbaar! Hier sinds november 2017 bezig voor een tweede kindje.

Met ons eerste kindje werd ik zwanger in ronde 8! Torn we besloten voor een tweede kindje gingen we uit van ongeveer dezelfde periode, maar dat was (achteraf) een beetje naïef. 😔

Er zijn in februari al wel een aantal onderzoeken geweest, maar niets naar voren gekomen. Onze kansen zijn juist goed en kregen het advies om het nog maar eens een jaar te proberen 🥴
Dan zijn we dus 2 jaar en 4 maanden verder 🤭 zwaar frustrerend!
Jeetje wat wordt jullie geduld op de proef gesteld zeg! Op zich ‘fijn’ dat er niets gek uit de onderzoeken kwam maar lijkt me ook frustrerend dat er nu dus niets ‘extra’ gebeurt dat de kansen vergroot?
Ik duim voor jullie dat het heel snel raak is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven