Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahh Baggal, zie net pas jouw berichtje. Dankjewel :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Lauwie, :yes: alweer goed nieuws! Fantastisch! Ik ben ook zo benieuwd naar morgen voor jou! Het kan idd gebeuren dat langzame embryo's toch bijtrekken. En ze kunnen ze ook nog een dagje langer de tijd geven om te zien of ze dan alsnog mooie blasto's worden, en dan op dag 6 invriezen. Baggal weet er alles van wat mogelijk is met een dag 6 blasto :). Maar realistisch gezien zou ik er wel rekening mee houden dat er een aantal afvallen. Mijn vorige kliniek had als vuistregel dat zo'n 50% van het aantal bevruchtingen het redt tot blasto. Bij mij klopte dat gemiddeld tot nu toe precies. Aan de andere kant hebben we hier op het forum ook voorbeelden waar alle of bijna alle bevruchtingen doorgingen tot blasto's (bij Sofie bijv.). Nou ja, verder duimen dus maar weer! :hihi: Maar je bent nu iig verder gekomen dan de vorige keer in Gent toch? Of wanneer stopten ze toen met delen?

Ik heb morgen om 11u de terugplaatsing door m'n eigen arts, dus dat is extra fijn. Ik heb geen nieuwe update gekregen over de embryo's verder (ook niet meer durven vragen, haha). Ik zit nu wel een beetje te twijfelen over 1 of 2 terugplaatsen, mochten er 2 of meer zijn. Eigenlijk wilde ik maar 1 blasto terugplaatsen, omdat het risico op een tweeling me anders toch te groot is (laatst weer een verhaal gelezen van iemand die zelfs een drieling kreeg...). Maar als er nou eentje van slechte kwaliteit is en niet ingevroren kan worden, dan wil ik die iig een kans geven in m'n buik, denk ik. Maar geen idee hoe dat precies werkt. Nu iig afgesproken dat ze pas invriezen na de terugplaatsing, zodat ik het nog kan bespreken met de arts van tevoren. Jammer ook dat m'n man er morgen niet bij kan zijn, zodat ik dit mogelijk in m'n eentje moet beslissen o_o. Vanavond nog maar even goed bespreken met m'n man. Het is ook zo stom hier dat je het invriezen zelf moet betalen en dat is een vast bedrag van zo'n 500 euro. Dus als er maar één embryo is om in te vriezen is dat een hoop geld voor dat ene embryo. Bovendien had m'n arts een keer gezegd dat cryo's het blijkbaar niet zo goed doen bij mij, aangezien ik er 4 zonder resultaat heb gehad. En dan heb ik toch liever een tweeling dan dat ik een embryo als het ware weg zou gooien omdat-ie het als cryo niet zou doen bij mij. Lastig lastig! Ik had er eigenlijk geen rekening mee gehouden dat er meer dan 1 zou overblijven :facepalm: (kan natuurlijk ook nog steeds zo zijn dat er morgen idd maar ééntje is).
windmolen wijzigde dit bericht op 17-09-2019 13:37
2.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 17-11-2019 20:00
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Windmolen - even snel: ik heb er destijds altijd 2 laten terug plaatsen, maar de overwegingen waren voornamelijk financieel van aard. Op de eerste plaats hebben wij nooit A-kwaliteit embryo's kunnen produceren (zowel met mijn man's ingevroren zaad als met vers) en daarnaast eindigde ICSI 1 zonder innesteling. Voorts, en dat speelde voor ons wel een rol, kostte elke terug plaatsing £1250 + £350 scratch + £250 embryo glue en daarnaast nog de kosten van de progestrone medicatie. Met 7 embryo's waarvan 5 in de vriezer van redelijke kwaliteit zou dat een dure grap worden om die een voor een te laten terug plaatsen. Vandaar dat wij in overleg met Dr. A. er altijd 2 hebben laten terugplaatsen. Hoewel ik een tweeling prima had gevonden, brengt zo'n zwangerschap natuurlijk wel meer risico's met zich mee (zowel voor moeder als kind). Ik begreep altijd dat als een embryo het ontdooien niet goed doorstaat, dit embryo het zeer waarschijnlijk ook niet gered zou hebben als dit een verse TP zou zijn geweest. Ik weet natuurlijk dat destijds Veebee en meer recentelijk Pippel en Zot er twee hebben laten terug plaatsen en ook een tweeling zwangerschap hebben doorstaan die ongetwijfeld pittig was. De twee keren dat ik daarvoor zwanger was (maar een vroege MK had) vermoed ik overigens dat zich er maar eentje had ingeneststeld (o.b.v. Clear Blue week indicator destijds). heel veel succes met je beslissing en TP morgen - altijd fijn als je eigen arts dat doet.

Elisboom:
Van harte welkom hier!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Windmolen: als ik jouw stukje zo lees, dan zou ik denk ik 2 doen. Net wat Baggal schrijft.

Wij houden het zelf wel bij 1 per poging, omdat als ik blijvend zwanger raak ik zeer waarschijnlijk een cerclage moet (ivm hele korte baarmoederhals). Eerlijk hoop ik er dan op dat (als het een keer mag lukken) het bij eentje blijft ;).
Dames, bedankt voor het warme welkom!

Baggal, Ja jouw naam is mij zeker ook niet onbekend. Ik heb je gevolgd toen jullie bezig waren om in verwachting te raken van jullie dochter. Om antwoord te geven op je vraag; Ik geloof niet helemaal in altruïstische beweegredenen, maar voor mij geld wel.. ik maak gebruik van een donor om mijn wens te verwezenlijken en wil daarom graag iets terug doen. Op deze manier hoop ik dat er een ander gezin geholpen kan worden. Indien zij ooit een volbloed broertje/zusje zouden willen, zijn zij ook vrij mij weer te benaderen.
Overigens lees ik heel vaak dat je druk ben met werk, maar volgens mij haal jij hier ook wel energie uit?

Vienna, klopt het zijn er een hoop, maar ze zijn niet allemaal in de running om straks deel te mogen maken van het leegzuigfeestje. Er lijken er nu zo’n 12 in de running te zijn, wat perfect is. De helft van de gevonden eitjes worden dan gedoneerd.

Puk, wat een mooi aantal aan follikels zeg! Hopelijk morgen een succesvolle punctie!

Windmolen, Dankjewel! Ja ik ben nu 15 dagen al aan het spuiten, zie hieronder voor de update van de echo van vandaag. Gelukkig geen last van bijwerkingen – niets nada noppes – Terwijl ik hier juist heel bang voor was. Slechte ervaringen met de pil. Maar ik voel mij juist super vrolijk en rustig. Wel moe, maar dat ben ik eigenlijk altijd wel.

Voor jou morgen dus ook een spannende dag! Volgens mij plaatsen ze standaard te beste terug toch? Wellicht dat je dan de slechtste en de beste terug zou kunnen/mogen/willen plaatsen?

Lauwie, wauw(ie) wat breekt ervoor jou dus een spannende periode aan!

Elis, Hooooi! Wat grappig dat jij hier ook mee komt schrijven haha!

Nou, onderweg naar de kliniek kreeg ik best wel wat last van mijn flanken. Ik merkte dit gisteren ook in bed. Liggen en zitten werd wat ongemakkelijk, geen pijn - maar gewoon vervelend. Dus ik dacht, nou daar zal wel wat gebeurt zijn he!
Dokterlief zat elleboog diep in mijn kijkdoos - MAAR ER IS DUS NIETS VERANDERT -. Niets gegroeid, in ieder geval niet het benoemen waard.

Dus buiten een super eigenwijs karakter ook een lekker eigenwijs lichaam dat niet volgens het boekje wilt gaan werken. Nou, dan maar lekker niet. Ik spuit wel door hoor - al beginnen de injecties nu toch wel wat zeer te doen rechts - en wil ik eigenlijk wel gewoon een punctie nu achter de rug hebben
Alle reacties Link kopieren
Welkom Elisboom, zodra je mee schrijft is het hier echt een warm bad.
Depster het klinkt heel nobel het doneren van eicellen, zo stond ik er ook in, in het begin. Maar ga je pas doneren als er een kindje is of gelijk al. Ik wou eerst doneren aan een vriendin van mij, maar nu het bij ons gewoon niet lukt, ben ik blij dat ik niet wat heb afgestaan. Ik zou het niet aankunnen dat ik geen kindje heb en iemand anders met mijn eitjes wel
jokke schreef:
17-09-2019 18:18
Welkom Elisboom, zodra je mee schrijft is het hier echt een warm bad.
Depster het klinkt heel nobel het doneren van eicellen, zo stond ik er ook in, in het begin. Maar ga je pas doneren als er een kindje is of gelijk al. Ik wou eerst doneren aan een vriendin van mij, maar nu het bij ons gewoon niet lukt, ben ik blij dat ik niet wat heb afgestaan. Ik zou het niet aankunnen dat ik geen kindje heb en iemand anders met mijn eitjes wel
De eicellen die gevonden worden bij punctie zullen 50/50 verdeeld worden. Ik ben nu bezig voor mijn eerste kindje en wil ook pas weten of er een zwangerschap uit voor is gekomen als ik zelf zwanger ben
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
16-09-2019 19:06
Zelf ben ik twee weken geleden gestart met ICSI. Ik ben alleenstaand en dit wordt de eerste poging, waarbij ik gelijk eicellen ga doneren (is de hoop dan toch).
Wauw wat spannend depster!

Hoe is dat geregeld? Doneer je aan een bekende of via een donorbank? Ik dacht dat je in NL uitsluitend mocht doneren bij een volledig vervulde eigen kinderwens, maar misschien is dat dan alleen een advies?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
17-09-2019 19:47
Wauw wat spannend depster!

Hoe is dat geregeld? Doneer je aan een bekende of via een donorbank? Ik dacht dat je in NL uitsluitend mocht doneren bij een volledig vervulde eigen kinderwens, maar misschien is dat dan alleen een advies?
Ik doneer aan de bank van Nij Geertgen en zij zorgen voor de rest. Voorkeur gaat idd uit naar voltooide kinderwens, maar dat is met name als je voor volledige donatie ga. Gezien dit deelIVF is, 'moet' je wel snappen wat de donatie inhoud, wat het zou betekenen als t bij haar wel lukt en bij mij niet. Dit bespreek je allemaal met de psycholoog :)
Alle reacties Link kopieren
Depster: In de UK bieden veel privé klinieken ook egg-sharing procedures aan, zeker als het een paar betreft en het probleem aan de man's kant zit kan het uitkomst bieden. En je krijgt dan ook korting op de eigen behandeling. Maar... net als Jokke ook schrijft zou ik het wel moeilijk hebben gevonden als er bij een ander een zwangerschap (uit mede mijn ei) tot stand komt en niet bij mij... Maar goed, daar gaan we in jouw geval maar even niet vanuit Depster - ik hoop dat zowel jij als de ontvanger straks zwanger worden.
En ik ben hier wel vaak te vinden hoor - zeker de afgelopen weken waarin het zo rustig was op kantoor. We hadden in Augustus een mega filing gehad en daarna heb ik bijna stil gezeten en dat wisten zij ook. Is ook geen probleem. Mijn uren worden waarschijnlijk gewoon afgeschreven :) . Voor de komende tijd heb ik wel weer genoeg te doen overigens. En ik forum ook vaak in de trein...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wow meiden wat is er veel geschreven!! O_O Ben echt al half uur aan het lezen :biggrin: ik zal even op de belangrijkste dingen reageren :)

Depster en elisboompje welkom! Ik schrijf ook nog niet zo lang mee maar iedereen is hier echt suuuuper lief! Echt een genot om hier terecht te kunnen want wil m'n omgeving en partner ook niet uitputten met al m'n gedachtes ..

Windmolen lauwie vienna wat een super berichten!! En ook puk super positief! Ik duim voor jullie allemaal, wat rete spannend!

En nog even over die 'vriendinnen' die zo begripvol zijn als ze zelf ook een keer een teleurstelling hebben gehad van 1 maand. Mijn god wat ongevoelig zeg.... Het is gewoon zo'n ver van hun bed show, ze kunnen zich er niet eens een VOORSTELLING van maken. En dan hebben ze ook eens 'iets' van een tegenvaller gehad en voelen zich ineens ook een warrior? Komt nieteens in de buurt van wat jullie allemaal moeten hebben doorstaan. Maar houdt het maar op onwetendheid, ze kunnen er ook niets aan doen in die zin. Fijn voor ze, maar dus niet een onderwerp waarover je t met ze wilt hebben. Liefs voor jullie allemaal :heart: :hug:

Hier: wij hebben morgen om 11u de 1e echo na 7 dagen menopur 225.
Ik weet even niet meer wie het vroeg; of onze donor veel last had van de medicatie. Ze heeft dus echt nergens last van. Wel zei ze dat ze vond dat ze wat anders rook, als in, ze vond zichzelf wat sneller naar zweet ruiken terwijl ze normaal niet eens deo nodig heeft. Verder niks! Zo blij om!! We hebben elke avond contact nadat ze de medicatie gezet heeft. De thuiszorg heeft ze als heel fijn ervaren om even gewoon te geraken met het zetten van de prikken. Zo duurde het zetten eerst wel een halfuur (decapeptyl en menopur) maar kan ze t nu in 10min. Inmiddels is ze over haar naaldenfobie heen. Zo. Ontzettend. Stoer. :applause: Echt ongelofelijk wat boffen wij met haar. Ben zo trots op haar! Super benieuwd wat we morgen gaan zien op de echo en hoeveel eitjes er te zien zijn. Ze is ook zo lief, liet me vorige week gewoon meekijken op het scherm ("na een bevalling ben je niet preuts meer hoor"), dus het voelt allemaal super vertrouwd. Zo fijn!

Over dat wachtkamer verhaal met kindjes... Ik zat dus, toen onze donor in gesprek was met de arts, een uur lang, met haar zoontje in de wachtkamer boekjes te lezen, samen spelen. Voelde me ook wel wat bezwaard toen. Dacht nog, ze zullen wel denken 'mens houd je KOP zo leuk en opgewekt te doen met dat kind'. :frusty: Maar ja, als ze de reden van het bezoek had geweten, hadden ze dat niet gedacht. Dat denk ik dus altijd als ik moeders met kinderen zie, in de wachtkamer: Fijn, het is hun tenminste gelukt :yes: dat geeft hoop :hello:
Hoi,

Ik weet niet meer wie het schreef maar ‘gebahrmutterschleimhaut’ is ook mijn favo woord! prachtig ! (vooral als het er nog goed uit ziet ook).

@Yara, fijn dat de trisomien nu uitgesloten zijn. Maar goed het zal nog lastig blijven met veel vragen. Ik hoop zo voor jullie dat dit allemaal gewoon niks blijkt te zijn en dat je een gezond kindje in je buik hebt…In ieder geval veel sterkte nog de komende tijd.

Wat ontzettend fijn Lauwie en windmolen met jullie goede berichten.
@windmolen, heel veel succes met de tp morgen! superfijn!
@ lauwie, natuurlijk jammer dat er geen verse tp komt lauwie, maar goed als je straks echt een paar mooie emmy’s in de vriezer hebt is het de enorme moeite wel waard lijkt me. Bizar hoe een ander centrum zo’n verschil kan maken…echt superfijn!
Dat gevoel ik de laatste keer ook van 0 bevruchtingen in NL naar 12 in Gent.
Trouwens bij mij bleven er van die 12 dus 3 over op dag 5 en dat vond iedereen in Gent prima…ik weet niet meer precies wat hun regel was, maar 50% van dag 1 naar dag 3 en dan 50% naar dag 5? zoiets?

@Flipje, weer terug in het zadel, gaat zo snel! Ik snap dat het voor jou niet snel gaat hoor, dat is alleen voor mij op afstand zo. Ik hoop op veel geluk voor jullie in Gent, ze zijn in ieder geval heel lief daar (vinden wij). Lekker veel tijd met de dokter en meer empathie als wat we ooit in NL hebben meegemaakt…
Vond het ook fijn om de punctie echt mee te maken, wel met pijnstilling maar je bent er wel bij (en ik vind dat soort dingen heel interessant om te zien). Onze punctie was met pasen en we waren grapjes over mijn paaseitjes aan het maken zeg maar…
Ook fijn dat je meteen na de punctie hoort hoeveel eitjes er gevonden zijn.

@Zot en HD84, tsja soms ontkom je niet aan het meenemen van een kind naar de ferti poli, ik voel me ook erg opgelaten dan. Maar moeilijker nog vind ik soms dat ik niet wil dat mijn zoontje ziet dat ik een inwendige echo krijg, lijkt me nogal akelig voor hem. In ons ziekenhuis in NL is een hele fijne creche gerund door vrijwilligers (en mijn zoontje is heel makkelijk overal achter te laten) dus daar zet ik hem dan neer. Bij onze laatste tp in Gent zat hij in de ‘punctie/tp kamer’ met een ipad op de grond achter een schermpje wat bij de deur stond….;-) lastig maar gelukkig bleef hij braaf zitten. En vond ik het stiekem ook wel weer fijn dat we ‘samen’ die dag doorbrachten.

@HD84, gefeliciteerd met je positieve test! superfijn, spannend tijd maar deze heb je binnen alvast!

@Sense, begrijp je helemaal. Zwangere vrouwen zijn moeilijk (ik vind babies zelf minder lastig misschien door de donkere kringen onder de ogen van de mamas). Ik denk dat je twee opties hebt, 1) een smoesje verzinnen en 2) open en eerlijk zijn. En ookal zou optie 2 beter zijn voor het algehele begrip het ligt helemaal aan jullie relatie en aan hoe je verwacht dat ze zal reageren of je dat met doen.
Ik ben open geweest bij iemand in onze omgeving over hoe zwaar mentaal dit traject is en heb daar veel spijt van, voel me nu veroordeeld over dat we ons zelf dat aandoen. Beetje tegenovergestelde van begrip mar wel met goede bedoelingen voor ons zeg maar...En ben dus gestopt met updates geven…
Ik heb 1 persoon in mijn omgeving met goede reacties en dat is toevallig of niet iemand die in zijn leven zelf veel meegemaakt heeft, en geen aannames doet over hoe iets voor een ander is. Misschien is dat onderdeel van het antwoord, om je in te leven moet je misschien zelf wat negatieve levenservaring hebben.

@Daizy, lastige beslissing mar begrijp dat je het toch doet. Valt allemaal onder het ‘alles doen voor een kindje virus’ wat hier op het forum heerst. Lastig om zelf te moeten kiezen voor zoiets. Ik hoop heel erg dat het vruchten af zal werpen.

@Stipje, fijn dat het allemaal goed lijkt te gaan. Zo bijzonder zo’n donor! Diep respect!

Hier, vorige week de pregnyl gezet en -als het ontdooien goed gaat- donderdag de tp. Ik probeer me er niet te veel mee bezig te houden. Ik weet niet wie het vroeg maar wij hebben alle echo’s in Nl gehad nu en dat alles doormailen naar Gent. Dan wordt je s’middags gebeld met adviezen over hoe verder. Het is even gedoe maar veel minder als op en neet naar Gent.
We zijn ook begonnen met de pleegzorg cursus ondertussen (meer een praatgroepje) is ook interessant zet ons in ieder geval goed aan het denken over dat proces.
Alle reacties Link kopieren
Oeps ik ben een aantal vergeten!

HD gefeliciteerd!! Nu succes op het wachtbankje! :hug:

Sense, ik Zou ook zeker niet gegaan zijn als ik het er moeilijk mee had. Zeg anders dat je een familie ding hebt ofzo, of iets van werk. Ik snap idd ook niet wat een zwangere in de sauna doet zoals Baggal zei :@@: misschien kun je dat er nog ingooien zodat ze hopelijk niet mee gaat :yes:

Flipje: ik kan me zo goed voorstellen dat je baalt dat je zolang moet wachten!! Misschien kun je andere dingen tussendoor doen wat je echt al op je lijstje had staan (nog iets thuis opknappen, een fijne vakantie, een doel op je werk behalen, een cursus doen). Dan heb je iets van afleiding en ondertussen tellen de weken mooi af, terwijl je uit lijkt naar je tussendoel(en). Succes :)

Yara wat fijn dat deels de uitslag goed was, maar ohjeej wat maakt dit het spannend... Weer een ander soort spanning. Getver wat kut is het allemaal, ik hoop zo op goed nieuws voor jullie straks! Heel veel sterkte! :hug: en natuurlijk mag je hier meeschrijven, het volgende topic is vooral een happy topic lijkt me, en happy dat kun jij nog niet zijn nu, vooral verlengde onzekerheid. :redrose:

Daisy, ik weet heel weinig af waar jij nu uit moet kiezen! Maar zou idd ook curettage doen denk ik!

Mamamaria wat fijnnnnn!! Donderdag pupo dus! Ik duim voor je dat alles goed gaat! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Windmolen: denk aan je! Heel veel succes vandaag, hoop dat je een besluit hebt kunnen nemen en dat het allemaal goed gaat!

Mamamaria: wat fijn ook een terugplaatsing deze week! Wordt bijna druk op het bankje :) .
Ik duim dat alles goed gaat.

Hier heeft deze ronde er fysiek toch behoorlijk ingehakt. Vooral ivm verdoving (ik was deze keer echt helemaal onder zeil). Ik probeer zo goed mogelijk deze week door te komen, maar valt best tegen. Liefst zou ik een paar dagen in bed kruipen.

Heeft iemand trouwens gisteren de nieuwe afleveringen van ‘ik wil een kind’ en ‘niets liever dan een kind’ gekeken?
Ik zat toch af en toe met verbazing te kijken. Vooral het feit dat er door sommigen heel weinig (of niet) aan het kind gedacht lijkt te worden. Bv. alleenstaande vrouw met 2 anonieme donoren (terwijl zus heeft aangeboden donor te willen zijn), of die man van 47 met vrouw van 65 die zegt dat het voor een kind de eerste jaren toch niet uitmaakt waar het is, of de deelnemers die voor co-ouderschap gaan en zich niet afvragen wat het voor een kind betekent in twee gezinnen op te groeien. Bij dat laatste heb ik geen moeite als het echt niet anders kan (bv. scheiding), maar in dit geval wordt er bij voorbaat al voor gekozen en niet echt verder gedacht dan nu. Mijn man vond dit als kind heel lastig (op en neer gependel en loyaliteitsconflict).
vienna25 wijzigde dit bericht op 18-09-2019 11:34
11.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MamaMaria: Wat goed om ook weer van jou te horen. En wat ga je weer een spannende tijd tegemoet. Wat goed dat er een creche zit in het NL - ziekenhuis. Het is niet aan de orde, maar ik denk dat ik mijn dochter ook liever niet zou meenemen voor een inwendige echo of een uitstrijkje. Heel veel succes donderdag. :)

Windmolen: Ooit schreef Flip de legendarische woorden: "ik ga mijn kindje hopelijk ophalen" en wat hoop ik dat dit vandaag op jou van toepassing is. Benieuwd wat je uiteindelijk beslist mbt 1 of 2. Overigens het idee is inderdaad dat de beter uitziende embryo eerder wordt teruggeplaatst, maar dat beter uitziende en beter zijnde is wel een verschil natuurlijk. Een embryo kan er goed uitzien, maar wel chromosoom-defecten hebben en een embryo kan trager zijn en er minder mooi uitzien, maar wel leiden tot een doorgaande zwangerschap van een gezond kind dus het zegt wel iets, maar niet alles - dat is althans mijn ervaring ;-) . Ik was overigens wel blij dat mijn man er niet bij was bij mij de laatste 2 terugplaatsingen. Ik wilde er nl. geen groot ding van maken oid, maar snap ook dat jij het jammer vindt dat je dingen alleen moet beslissen. Succes in ieder geval. Positive Vibes jouw kant op :cheer: !

Stipje: Die donor klinkt echt heel sympathiek. Het is ook wel waar hoor, dat als je een paar keer met je "legs akimbo" hebt gelegen (helemaal als je menstrueert) het steeds minder vervelend wordt. Al bleef het voor mij soms nog wel een dingetje... :$

Elis: Is er bij jullie een duidelijke oorzaak gevonden?

Duuf: Weet jij inmiddels iets meer mbt vervolgstappen / pleegzorgorganisatie?

Vienna: Kun je een paar dagen vrij nemen/krijgen? Zo niet, paracetamol doet wonderen (en kun je ook slikken als je zwanger bent). Heel veel succes in de wachtweken. En vwb de programma's: ik heb, toen ik in NL was, twee aflveringen van "Lauren!Ik wil een kind" gezien. Ik kan ze niet bekijken vanaf mijn locatie, maar van wat ik gezien heb vind ik het jammer dat met name de wat extreme(re) gevallen in beeld worden gebracht zoals inderdaad die Laurens en Jona, waarvan eerstgenoemde op de natuurlijke manier met een andere vrouw dan zijn eigen vrouw een kind wilde verwekken en daar vervolgens zeer lichtvaardig over dacht. Of de uitzending met de zaaddonor die reeds 108 (!) kinderen had verwekt :@@: . Daarvan kun je je dus afvragen of dat ethisch verantwoord is (even los van de eventuele goede intenties van de donor). Dit soort voorbeelden dragen op geen enkele (positieve) manier bij aan de beeldvorming van buitenstaanders als het gaat om de pijn van vruchtbaarheidstrajecten en/of ongewenste kinderloosheid. En dat is m.i. een gemiste kans. Er is overigens op de Entertainment pijler hier een topic over het programma en ik heb daar ook een paar keer op gereageerd (je kan me loepen of even op de entertainment pijler kijken als je daar behoefte aan hebt). Dit soort voorbeelden is ook een van de reden(en) waarom ik mijn eitjes niet, althans niet zomaar, doneer - ik heb destijds nl. wel met dat idee gespeeld met het idee anderen te kunnen helpen. Helemaal als wij uiteindelijk zelf ook gebruik hadden gemaakt van donor materiaal. Maar ik geloof dat ik er toch wel moete mee heb wanneer mijn genetisch materiaal terecht zou komen met iemand die daar, naar mijn idee, minder zorgvuldig mee omgaat of lichtvaardig over het hebben van kinderen denkt. En als je eenmaal doneert heb je er geen controle of zeggenschap meer over... Lauren!Ik wil een kind brengt het naar mijn smaak toch wel wat "seedy" en dat vind ik jammer. De docu "One more shot" op Netflix vind ik daarentegen wel een aanrader.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Windmolen, hier wordt keihard geduimd voor een mooie plakker!

Vienna, ik kijk dat soort programma's niet (meer). Vind ze veel te confronterend en raak ervan uit mijn doen. Ik word er ook een beetje bozig van vaak (in de wat extremere gevallen) en ben soms ook gewoon nog wat jaloers op stellen / mensen die uberhaupt nog mogelijkheden hebben. Dus dat doe ik mezelf voorlopig maar niet aan.

Depster ik wist al van je traject, in combinatie met donatie. Vind dat heel bijzonder. Hoop dat zowel jij als de ontvangster van je donorcellen zwanger worden. Wel irritant dat de boel niet zo lekker groeit. Volhouden dus maar.

Baggal, we hebben eind volgende week een persoonlijk gesprek bij de pleegzorgorganisatie. Ben heel benieuwd, en vind het ook wel een beetje spannend na het gesprek met de vorige organisatie. Neem aan dat we daarna weten of we met elkaar verder kunnen. Vind het heel lastig om nu te bepalen hoeveel we moeten vertellen over ons fertiliteitsverleden. De geboorte en het overlijden van B verzwijgen we uiteraard niet, maar ik neig ernaar over de rest maar zo min mogelijk los te laten. Heb geen zin om weer aan de kant gezet te worden als een mogelijk emotioneel instabiel stel, omdat we dat gewoon echt niet zijn. Nou ja, we zullen het wel zien. Als het gesprek goed voelt en het klikt, dan zal ik mezelf kennende alles er wel weer uitgooien ;-). Ik hou er niet van om zo berekenend te zijn.
Het gaat hier snel :whut: maar er is ook de nodige actie bij velen van ons. Dat is natuurlijk wel goed nieuws!

Over de tv programma's. Dat van Lauren vind ik niet zo.. heb nog niet veel afleveringen gezien maar merk dat het best wel 'extreme' gevallen zijn en dan mis ik een beetje de connectie. Eerste aflevering van het SBS programma vond ik wel de moeite waard. Al leek het aan het begin (bij mij) alsof het ene stel al 14 puncties had maar ging om tp's geloof ik. Niet dat het veel uitmaakt want die negatieve testen kwamen keihard binnen bij mij

Jokke, spannend weer voor jullie het gesprek morgen. Succes! En dan weer beslissen. Dat blijft altijd moeilijk in dit traject.

Sense, eens met vele dames hier. Ik zou het zelf wellicht ook te confronterend vinden. Zwangeren vond ik vaak moeilijker dan baby's. En dan verschilt het nogal per persoon. De ene is nogal 'in your face' of een buikaaier.. daar kon ik nooit zo goed mee omgaan, terwijl ik het van een andere vriendin heel goed kon hebben omdat ze lief rekening met me probeerde te houden. Net als de opmerkingen die ik hier lees van 'vrienden' onvoorstelbaar soms wat mensen (goedbedoeld) zeggen :facepalm:

Yara, wat een dubbelnieuws nog. Fijn dat er een deel is uitgesloten maar alsog spanning dus. Van mij mag je hier nog meeschrijven en anders lees ik in het andere topic mee om je te volgen. Sterkte :hug:

Daisy, poe wat een moeilijke beslissing maar goed dat jullie de knoop hebben doorgehakt. Snap helemaal dat het even uitzichtloos voelt. Iedere keer als je denkt dat je verder kan.. en dan komt er weer iets nieuws waardoor het anders loopt. Dat maakt het zo zwaar. Die baaldag mag er dan ook absoluut zijn. Je kan niet non stop incasseren en relativeren. Soms is het gewoon sh*t.

Vienna.. jeej voor het ontdooien! Ik ga heel hard voor jullie duimen!

Biekkie, ik had je al gefeliciteerd maar hier ook nog even. Van harte met de geboorte van jullie dochter :heart:

Lauwie, wat fijn dat ze het alle zes nog zo goed doen! Heel blij voor jullie!! (heb deze tekst nu al drie keer aangepast haha, lees steeds een nieuwe update want lag 3 bladzijdes achter, maar zit echt te juichen bij ieder nieuw bericht.. zo fijn!)

Flipje, poe als je het zo schrijft dan is februari nog super ver weg.. wel super leuk van je zus! Tante worden en zijn is ook echt een feestje :D

Depster, welkom! En het meeschrijven gaat uiteindelijk vanzelf. Tis een fijn clubje. Bij mijn eerste ivf ronde duurde het ook langer (spoot toen 150 GF en is opgehoogd naar 225) maar wel een mooi aantal zeg! En bijzonder dat je meteen doneert.

Puk, succes vandaag met de punctie meid! Mooi aantal ook!

Windmolen, als het goed is zit ie er nu in .. of zitten ze erin? Wat heb je besloten. Ik kruip zo naast je op het bankje. Zijn we weer cyclus buddies :couple:

Elisboom, ook welkom hier!

Ooh meiden... weer niet genoeg tijd om alles af te maken. Ik moet namelijk snel lunchen en een liter water drinken. Zo tijd voor mijn 5e terugplaatsing! Hopelijk is het nu een plakker :cheer: hoop het zo!
Alle reacties Link kopieren
Vienna ik vind het programma van Lauren echt een beetje té. Herken wel wat jij schrijft over dat co ouderschap. Ik vind het een beetje te losgeslagen allemaal. Ik heb er niets op tegen dat homoseksuele stellen ook een kindje willen, maar het "we doen co ouderschap, zodat we tijd voor onszelf houden " vind ik wel bijzonder om als uitgangspunt te hebben. Maar goed, dat is mijn mening. Ik vind het programma van SBS echt mooi. Zit geregeld met een brok in mijn keel.

Duuf ik snap dat dat lastig is om naar te kijken zo'n programma.
Succes met het gesprek volgende week. Ik hoop zo dat jullie gezien worden voor wie jullie zijn en wat jullie aankunnen. Best lastig dat je moet gaan nadenken wat je wel en niet gaat zeggen. Liefste ben je gewoon jezelf, dat zou meer dan genoeg moeten zijn..
lilly1980 wijzigde dit bericht op 18-09-2019 12:19
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Duuf: Met wat berekenend te werk gaan is naar mijn mening niets mis - maar dat kan in mijn geval ook beroepsdeformatie zijn ;-) . Je ontkomt er niet aan om iets te zeggen over de geboorte en overlijden van B*, inmiddels bijna 3 jaar geleden alweer, maar je zou de IVF pogingen daarna wellicht wat luchtig kunnen houden..? Zo van: we hebben daarna nog twee terugplaatsingen gehad (wat feitelijk juist is) en die hebben geen doorgaande zwangerschap opgeleverd waardoor wij samen een poos geleden besloten hebben dat wij juist wat willen betekenen voor kinderen die er al zijn en die dat zo hard nodig hebben oid. Je kan er ongetwijfeld een mooie "draai" aangeven, al vind ik dat van mijzelf onhandig geschreven (maar heb even geen betere omschrijving). En dat je wil anticiperen op mogelijk vragen is toch logisch - helemaal na de vorige keer met die andere organisatie?! Ik ga enorm duimen dat dit gesprek wat positiefs gaat opleveren.
Dat je die programma's niet kijkt, snap ik. Zoals ik schreef: met de wat extremere gevallen heb ik ook wat moeite, zelfs wanneer ik niet probeer te oordelen en zelf ook in een relatie zit die de wenkbrauwen van anderen soms doet fronsen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
En Sofie; Heel veel succes met je TP! :cheer: Ik hoop natuurlijk op een plakker!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Duufje: wat fijn dat er binnenkort een gesprek is bij de andere organisatie.
Zou het helemaal niet als berekenend zien als je afweegt wat wel/niet en hoe iets te vertellen. Zou daarin toch jezelf een beetje in bescherming nemen, vooral in het begin. Bij de vorige organisatie zaten ze ook meteen met een oordeel klaar (vind ik nog steeds heel slecht...).
Ik zou vooral richten op dat jullie er lang over nagedacht hebben en een weloverwogen besluit hebben genomen om pleegouders te willen worden. En dat jullie een stabiele basis kunnen bieden.
Later tijdens de screening werden bij ons ook verlieservaringen besproken, die heeft iedereen en het gaat er dan vooral om hoe je daarmee om gaat/bent gegaan. Zou er daarom in het begin nog niet teveel over vertellen, dat komt dan later wel.
Hoop dat het een positief gesprek wordt!
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 17-11-2019 20:00
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Elisboom: Een inlegkruisje volstaat naar mijn mening. Het is ook wel gebruikelijk dat er wat terug loopt. Heb je inbrenghulsjes gekregen? Ik had die wel, maar vond het handiger om ze zelf in te brengen.
Wij waren destijds ook meteen aangewezen op ICSI trouwens - dat vond ik ergens wel heftig omdat het als een eindstation voelde, maar ergens ben ik ook blij dat ik de teleurstellingen van IUI niet heb hoeven hebben (die hadden nl. niet gewerkt gelet op mijn man's zaad).

Lauwie: heb jij nog nieuws gekregen vandaag? benieuwd meis!

Enne Windmolen - ben jij inmiddels PUPO?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg ook beide programma's zowel Lauren als SBS. Zit idd vol afschuw naar die vent te kijken die spiritueel een klik wil hebben en op de natuurlijke manier wil verwekken. Live and let live, denk ik aan de ene kant. Maar zo'n extremerd helpt niet echt om meer begrip te krijgen voor dit onderwerp. Vind het vrij egoïstisch van hem ingestoken, terwijl ze zogenaamd staan voor een vrij leven zonder beperkingen. denk dat het geen gezonde setting is om een kind in groot te brengen.

Wat een boel terugplaatsen tegelijk, jij ook succes Sofie!! :cheer:

Hoe is het gegaan bij jou vandaag windmolen? Zo benieuwd of je voor 1 of 2 bent gegaan!!

Vienna wat balen dat je zo'n last hebt. Kun je niet even thuisblijven om bij te komen? Te veel van jezelf vragen lijkt me niet goed. Al je energie moet naar je buik!!! Niet je kruit verschieten! :there:

Ik heb van de week one more shot gekeken. Wat een prachtig docu. Ook dat ze eiceldonatie proberen vond ik fijn om te zien. Zelfs de zus die zich terugtrok, hoe herkenbaar! Uiteindelijk hielp de zus toch maar mocht het niet baten. Ik voel me nu zo goed bij m'n eigen traject :heart: en ergens gewoon blij met m'n diagnose zodat ik niet zoals de hoofdrolspelers al die ellende hoefde te ondergaan om alsnog bij eiceldonatie/embryoadoptie uit te komen

Depster wat fantastisch dat je je eitjes gaat doneren! Wat ga je daar iemand blij mee maken! Ik doe ook eiceldonatie met een bekende donor, vriendin van mijn zus. Zo zo zo blij mee. Zonder haar hadden we niks. Ik durf bijna niet zover vooruit te denken maar als dit gaat lukken zijn we zo gezegend! :applause:
Als ik jou was (vaak over nagedacht natuurlijk) zou ik zelf overigens eerst al m'n eitjes zelf gebruiken, en als ik een kindje had daarna nog doneren. Maar daar heb jij vast goed over nagedacht en ik vind het slim van je om pas te weten of er kinderen uit je eitjes zijn gekomen als je zelf ook zwanger bent. Heel verstandig! :)

Hier; zojuist echo gehad, mijn bms is 8.9! :hello: en deze keer keek ik niet mee met de donor maar zat ik met haar zoontje achter t gordijn een drakenfilmpje te kijken :biggrin: maar met gespitste oren natuurlijk. Ik hoorde iets over 6 eitjes aan ene kant, 7 aan de andere. Een aantal van 1mm en wat kleinere. Zondag ochtend nieuwe echo en de arts dacht dat we dan maandag pregnyl zouden zetten, woensdag punctie, vrijdag tp bij mij. Omgoooooodd :flirting: Zou het Zou het? Voelt zo echt nu!!! :applause:
Hopelijk blijft alles zo goed doorgaan!! :kneel:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven