Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pupo! Eindelijk... Moest 2,5 uur wachten, ze liepen enorm uit... Denk dat Sofie nog eerder was ;). We hadden twee blasto's, één heel mooi (4bb), één iets minder mooi (was ook lang niet duidelijk dat ie het zou halen). Ik heb het alsnog niet aangedurfd er twee terug te zetten, dus de minder mooie gaat in de vriezer. Reageer later uitgebreider. Nu verder duimen voor goed nieuws van Lauwie, Sofie en Puk!
Alle reacties Link kopieren
Even snel;
Heerlijk dat je een mooie in je buik hebt zitten Windmolen! Ga keihard voor deze topper duimen.

Hier; wat heerlijk om een punctie met een roesje te doen!! Echt zo veel beter dan de laatste keer. Verder zijn er 7 eicellen gevonden wat eerlijk gezegd toch een beetje teleurstellend voelt na de laatste echo en omdat ik tot nu toe altijd dicht bij het aantal follikels heb gezeten dus ben wel een beetje bang voor de kwaliteit. Maarrrr 7 is 7! Hopelijk worden er as we speak prachtige embryo’s gebouwd. Morgen een update over de bevruchtingen. Nu net thuis dus ga lekker even een dutje doen en dromen over mooie emmy’s :sheep:
Alle reacties Link kopieren
Windmolen, wat fijn dat je pupo bent en er eentje in de vriezer gaat. Ik ga voor je duimen.

Puk, ik duim voor veel mooie bevruchtingen voor je!

Lauwie, ik hoop dat bij jou nog alles goed gaat en dat je snel weer goed nieuws komt brengen.

En welkom voor de nieuwe dames! Dat jullie wens maar snel vervuld mag worden.

Wat betreft de programma's, ik vind die van SBS ook een stuk mooier dan van de publieke omroep en dat had ik nooit verwacht. Hoewel ik de laatste afleveringen nog niet gezien heb was ik getriggerd door het bericht over co-ouderschap hier en de gevolgen voor het kind. Ik heb daar laatst een documentaire over gezien vanuit het oogpunt van de jongvolwassen kinderen, dit ging over kinderen met 2 moeders en/of 2 vaders. En die kinderen vonden dat niet vervelend. Grote verschil met een scheiding tussen ouders en zo'n afgesproken co-ouderschap is m.i. dat er geen loyaliteitsconflict hoeft te ontstaan. Mijn ouders zijn ook gescheiden (en die van mijn man ook) en ik herken idd dat dat lastig is voor het kind, maar als mijn ouders geen ruzies etc. hadden gehad en bewust voor mij hadden gekozen, waarbij duidelijk was dat er co-ouderschap zou zijn vanaf het begin en zij dus geen nare geschiedenis samen hadden dan had ik dat misschien wel anders ervaren. Net zoals de kinderen uit de documentaire deden. Ik wou dit perspectief toch nog even meegeven. Een goede vriendin van mij is met een vrouw en heeft een kind van een donor, vandaar dat ik die documentaire toen zo interessant vond.

Het lukt me even niet om op iedereen te reageren nu, sorry!
hd84 wijzigde dit bericht op 18-09-2019 15:29
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alle berichtjes van de laatste dagen geven positieve energie! Ben echt blij met alle ontwikkelingen, zo veel en bijna niet meer bij te houden :).

Windmolen: ook PUPO! :cheer2:
Sofie: ook PUPO! :cheer2:

Puk: hoop dat ze alle 7 mooi bevrucht worden! Op naar een terugplaatsing!
Fijn dat het met roesje is gedaan, vind eigenlijk dat ze dat altijd moeten doen. Toch wel ingrijpend zoiets.

Stipjepipje: heb besloten vanmiddag eerder te stoppen met werken en volgende week in te halen. Dat kan gelukkig. Inderdaad beter even de energie in het traject te stoppen.

HD: goed jouw reactie te lezen over de jongvolwassenen die goed met co-ouderschap (niet ivm scheiding) zijn opgegroeid. Fijn dat dit toch kan!
Maar het lijkt me toch ook wel iets om heel goed over na te denken, want stel dat bijvoorbeeld in de toekomst 1 van de stellen of beide stellen uit elkaar gaan? Moet het kind dan tussen 3 of 4 huizen gaan pendelen?
Is wel een scenario dat zich kan voordoen. In het programma komt dit aspect nauwelijks terug en lijkt het alsof alleen de kinderwens telt (en er geen ethische vragen bij komen kijken).

Heb gezocht op Netflix, maar vond de documentaire ‘one more shot’ niet... wel een documentaire over een wedstrijd om een IVF baby te winnen (in las vegas) o_o
Alle reacties Link kopieren
Ook hier weer positief bericht! We hebben twee 'buenos' blasto's in de vriezer zitten! De twee langzame zijn gestopt met delen, en de andere twee zagen er abnormaal uit. De blijheid moet nog een beetje inzinken, maar we gaan het vanavond lekker vieren!

Windmolen: Fijn dat je een mooie blasto terug hebt gekregen! <3

Rest reageer ik later op, maar m'n hoofd is ff te vol.
Alle reacties Link kopieren
Ah super Lauwie! Ben heel blij voor jullie! Twee toppers, ik hoop van harte dat jullie wens hiermee mag uitkomen!
Alle reacties Link kopieren
Pfff, Lauwie, ik begon me een beetje zorgen te maken, omdat je zo lang niet reageerde, maar yeah!!! :yes: Twee mooie blasto's in de vriezer!! Wat fantastisch! Zoo fijn dat die nieuwe technieken van die kliniek zo goed jullie zo ver heeft gebracht! Vind je het jammer dat de anderen het niet gered hebben? Ik was zelf vanochtend wel ergens een beetje teleurgesteld dat het er bij mij niet meer waren, maar toen ik hoorde dat het er bijna maar één was geweest, was ik heel blij met twee ;-). Ga het lekker vieren vanavond (jij mag tenminste aan de alcohol ;-)) en geniet nog van de laatste dagen vakantie!

Vienna, one more shot staat in Duitsland ook niet op netflix. Ik heb hem van het weekend gekeken via https://vimeo.com/ondemand/onemoreshot. Vond 'm mooi idd! Vooral ook omdat ze veel verschillende gezinnen aan het woord lieten en je zag op hoeveel verschillende wijzes een gezin tot stand kan komen. Aanrader! En sterkte met de week doorkomen. Fijn dat je vanmiddag vrij kon nemen, hopelijk ben je wat uitgerust.

Verder zag ik op youtube nog de volgende documentaires: "'Modern Baby': Follow four families on their IVF journeys" van abc documentaries: https://www.youtube.com/watch?v=Wszhtaslvy4 (vond ik ook mooie, eerlijke verhalen) en "Baby Makers: The Fertility Clinic (IVF Documentary)" van Real Families (die verder ook een heel aantal docu's over dubieuzere onderwerpen maken :-?): https://www.youtube.com/watch?v=Y_iTgC7z3u8. In die laatste gaat een journalist meelopen in een britse NSH kliniek. Ik vond het interessant om een kijkje achter de schermen te krijgen bij de embryologen. Het wordt ook met een vleugje humor gebracht, al zijn er niet echt veel happy endings hier. En één cringe-worthy moment als de journalist een bewust kindervrije vrouw interviewt...
Ik kan die NLse programma's helaas niet zien hier, heb wel fragmenten gezien via youtube. Tranen met tuiten hier bij dat testmoment...

Puk, kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent... Ik had ook op meer gehoopt voor je met 13 follikels. Zei de arts er nog iets over? Maar het kan nog alle kanten op idd, dus lekker positief blijven! Hopelijk bevruchten ze allemaal! En hoe dan ook, uiteindelijk gaat het erom dat het juiste embryo erbij zit, en hopelijk is dat nu eindelijk zo! Ik duim voor je! (Vraag me trouwens nu wel af of de 7 eitjes nu uit de 7 reuzefollikels gekomen zijn.. :?: )

Stipjepipje, klinkt heel goed bij jou! Ook mooie hoeveelheden follikels! Spannend mss volgende week al pupo!! Ik moest ook aan jou denken bij one more shot idd.

Elisboompje, welkom hier! Ik gebruik trouwens af en toe wel maandverband met die bolletjes, vooral als ik de hele dag op pad ben. Soms lekt het er bij mij namelijk wel door, of als ik niet direct naar de wc kan, smeert het overal heen :@@:. Vies spul, haha. Waren jullie al lang aan het proberen voordat jullie naar het ziekenhuis zijn gestapt? Heeft ook nog best wat maandjes geduurd voordat jullie konden beginnen, maar nu komt het dichtbij!

Sofie, hoe is het bij jou gegaan vandaag?? Zijn we samen pupo? :high5:

Duufje, alvast veel succes met het gesprek volgende week. Ik hoop gewoon dat je een goed gevoel krijgt en dat het niet nodig zal zijn om berekenend te zijn.

Mamamaria, succes alvast voor morgen! Kom er maar bij op het wachtbankje! En fijn dat de pleegzorgcursus goed bevalt!

Depster, balen dat het nog niet opschiet bij jou... Wanneer mag je weer voor een echo?

Trouwens, nog bedankt voor alle meningen wbt 1 of 2 terugplaatsen. Ik was echt nog aan het twijfelen, maar toen puntje bij paaltje kwam, durfde ik het toch niet aan. Het lijkt me gewoon echt heel zwaar, een tweelingzwangerschap en ook die eerste maanden/jaren. Ik denk ook niet dat mijn man en ik georganiseerd genoeg zijn om dat te kunnen handelen. Dus vind ik dat ik het risico gewoon niet moet nemen ;-). Ik vind het nu ook wel een fijn idee dat we nog een backup in de vriezer hebben (ook al is-ie dan niet zo mooi als dit b-tje in m'n buik). Dan maar nog wat geld ertegen aan smijten :facepalm:. Als deze poging niet werkt mogen we sowieso zelf gaan betalen en dan is een cryo wel nog steeds een stuk goedkoper.
Hoi,

@Windmolen, super PUPO gefeliciteerd!!! fijn zeg, nu aftellen. Snap dat je toch voor 1 bent gegaan, ik zou het ook niet durven.

@Lauwie wat een goed nieuws ook bij jou, twee toppers in de vriezer. Fijn dat dit alles gewoon de moeite waard geweest is en dat je nu met een goed gevoel naar huis kan gaan.

@Puk, Fijn punctie achter de rug en 7 is hartstikke goed toch? Het gaat om de kwaliteit he? ik had er 7 de eerste keer, en 24 de derde. 2 embryoos uit poging 1 en 3 uit poging 3... Dus 7 eitjes is wat mij betreft gewoon heel mooi.

@Elisboom, tsja ik denk dat dat onderscheid lastig is. We zijn aan het orienteren denk ik maar wel dmv het volgen van het traject voor goedkeuring. Daarin ben je gewoon erg bezig met de verschillende vormen van pleegzorg en dat zet je aan het denken. Je kan behoorlijk veel aangeven van wat je wil, maar uiteindelijk kijkt de organisatie naar wat bij jullie past. Dus het kan dat jij uiteindelijk nee zegt, wanneer er een kindje aangeboden wordt met een bepaald verhaal of het kan dat de organisatie jou geschikt vind voor een bepaalde casus die misschien nooit voorkomt..

Wat ik wel begrepen heb is dat de werkelijkheid altijd anders uitpakt als hoe je het had voorgesteld. Aan het einde van dit traject wat zo'n 6 maanden duurt heb je goedkeuring, maar als je dan vervolgens alleen een babietje van max 3 maanden wil zonder ellendige voorgeschiedenis kan het lang duren. De meeste plaatsingen gaan trouwens om meerdere kinderen uit 1 gezin.
Onze grootste zorg hierin is eigenlijk het welzijn van ons zoontje, wat wij zouden willen is 1 ding maar wat goed is voor hem kan anders zijn. Het is een proces....

@Duufje, in dat kader, tsja bij mij werd niet heel hard doorgevraagd en dat vond ik wel prima (voelde me ook wel iets bezwaard) en in de voorstelronde werd door een ander koppel wel een niet-succesvol ivf traject genoemd als mede-reden om daar te zitten. Ik denk -in de ogen van de organisatie- het grootste gevaar van ons soort mensen eigenlijk is dat je pleegzorg gaat zien als vervanging van je eigen kinderwens en dat is niet de bedoeling (uiteraard naast zelf als stabiel persoon gezien te worden). Want de doelstelling is altijd dat kinderen terug naar hun ouders gaan. Ik denk dat er een hele boel mensen zijn die stiekem hopen dat dat nooit gebeurt (wij hadden een gast-pleegouder die daar eerlijk over uitkwam vorige week), maar ik denk dat we met zijn allen die gevoelens voor ons moeten houden om goedgekeurd te worden. Dus een zekere hypocritische is voor iedereen wel van toepassing.

@Stipje, wat fijn de punctie in zicht en ook dat je donor goed reageert op de hormonen! Hopelijk krijgen jullie straks ook een paar cryo's. Lijkt me wel zo fijn ook voor haar.

Hier denk ik ondertussen met buikpijn aan morgen en dat enge telefoontje (wat altijd komt toch? in NL belden ze alleen als het foute boel was. Ik dacht in Gent altijd..). Pauze met een paar cryo's in de vriezer is zo fijn...vals gevoel van veiligheid denk ik. Ben erg bang dat dat morgen weer over is :facepalm: .
Net gebeld door Gent, tp gaat door...poehhhh wat is dat stressvol zeg wachten op dat telefoontje...
Alle reacties Link kopieren
Joepie mamamaria :high5:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Mamamaria! Op naar het PUPO zijn :hyper: ! Dat ontdooien vond ik ook altijd spannend - zo van: gaat het wel door?! Fijn dat je naast Sofie, Windmolen en Vienna mag plaatsnemen op de beruchte wachtbank straks!

Windmolen: Wat moest je lang wachten zeg..! O_o Heel irritant wanneer ze uitlopen, maar je bent PUPO! Snap je overwegingen hoor om er uiteindelijk 1 te laten terug plaatsen. SA was ook een 4BB -of 3CC- trouwens en het is voor jou ook een fijn idee om iets achter de hand te hebben. Dan staat er gevoelsmatig net iets minder druk op deze poging. En je kent inmiddels mijn theorie mbt of iets er wel of niet mooi uitziet he?! Hetgeen wat in de vriezer ligt kan soms ook nog van een lelijk eendje een leiden tot een mooie zwaan (lees: een gezonde, blakende baby) :) . Ik duim iig keihard duimen dat hetgeen er is teruggeplaatst leidt tot een succesvolle zwangerschap.

Depster: Wanneer heb je je volgende echo? Benieuwd of het dan wat harder gaat met de groei van de follikels.

Lauwie: Van wondershone of buenos blasto word ik blij hoor! Ontzettend fijn dat het allemaal achter de rug is en dat je je t.z.t. kan opmaken voor een terugplaatsing. Wat een verschil met de vorige poging(en) zeg! Goede reis naar Nederland vast op naar je katten :cat:

Puk: heb jij al iets gehoord over bevruchtingen? Hoop dat je je goed voelt!

Daisy: Snap dat het voor jou misschien wel even confronterend is nu je deze maand geen TP hebt en alleen de IUI dus even een extra :hug:

HD: Ik duim enorm dat het bij jou goed komt met de echo. Tel met je af en snap je onzekerheid. Overigens, en ik weet dat het niets over jou zegt: is mijn beste vriendin ook zwanger (van de tweede) na een IVF behandeling. Ze had nogal wat bloedverlies maar gisteren toch een mooie echo met kloppend :heart: ! Ik hoop zo dat dit straks op jou ook van toepassing is.

Jokke: Hoe is het met jou? Laatst schreef je 80% goed en de overige 20% wat minder. Hoe voel je je?

Vind het heel jammer dat ik de SBS programma's dus niet kan zien vanaf mijn locatie. Alleen op YouTube wat korte stukjes gezien (en dat programma leek mij op basis daarvan mooier dan het programma van Lauren (die ik overigens ook te aanwezig vind). Misschien dat de uitzending ooit op YouTube komen, wie weet. En ik hoop echt dat dit soort programma's ongewenste kinderloosheid/vruchtbaarheidstrajecten de aandacht geven die het verdient. Soms hebben mensen ook echt geen idee trouwens en zie ze IVF als een fix-middel. Mijn vriendinnetje B. (nu 44, ze wordt in December 45) heeft een net 2 maanden een nieuwe vriend en al tijden een kinderwens. Gister gezelig mee gegeten en toen zei ze: "Ja we willen misschien t.z.t trouwen want het klikt enorm leuk en dan ook een baby en als die baby niet lukt kunnen we toch altijd IVF doen?!" :facepalm: . Tegen de tijd dat ze wellicht klaar zijn voor kinderen is zij minimaal 45. Tja, als je dat met je eigen eitjes wil doen is de kans dat dit nog lukt alleen niet zo groot (nooit uitgesloten, maar het moet je maar gegeven zijn) ... alleen durfde ik dat niet te zeggen en heb ik het in algemene termen alleen over de behandeling gehad. Wist even echt niet hoe ik moest reageren en of ik uberhaupt iets moest zeggen over slagingskansen bij 44+ ... o_o Hadden jullie wat gezegd in mijn geval?
baggal wijzigde dit bericht op 19-09-2019 13:10
2.04% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Elisboompje: Welkom! Succes met jullie traject! Inlegkruisjes zijn inderdaad genoeg voor dat stomme utrogestan.

MamaMaria: Ik hoop dat je PUPO bent ondertussen! Hoe is het gegaan? `

Duufje: Fijn dat jullie volgende week het gesprek hebben. Ben zo benieuwd hoe het zal zijn. Kan haast alleen maar beter zijn toch? Snap wel jouw overweging om niet alles te vertellen, maar zou dat ook erg moeilijk vinden.

Sofie: Ook weer PUPO! Wat fijn! Hoe voel je je?

Stipje: Jaaaa! Wat een goed nieuws allemaal meid! Hoe fijn is dat!! Vind het super voor je, en wat heerlijk om te lezen hoe blij je ermee bent!

Windmolen: Goed dat je jouw gevoel hebt gevolgd over de tp van eentje ipv twee. Hoe voel je je? Ik duim als een malle voor je!

Puk: Wat fijn dat je de punctie goed te doen vond met een roesje. Ik snap je relatieve teleurstelling, maar 7 is inderdaad een prachtig aantal! Nu duimen dat ze het allemaal goed blijven doen! Heb je al wat gehoord over de bevruchtingen?

Baggal: Blijf dat erg lastig vinden. Want ik zou iemand niet van d’r roze wolk willen gooien, maar ik weet ook niet of ik helemaal m’n mond dicht zou kunnen houden. Hangt er ook vanaf hoe close die vriendin is. Misschien kan je er binnenkort nog een keer subtiel over beginnen. Dat je er nog eens over nagedacht hebt, en dat je, gezien jouw VG, haar toch zou willen adviseren niet te lang te wachten met haar kinderwens, omdat je het haar zo gunt, maar je weet dat de kansen niet groter worden. Ofzo? Ik vond het in m’n werk al lastig als ik iemand tegenover me had die zei dat ze nog wel een keer zwanger wilde worden, terwijl ze al 45+ was. Laat staan bij een vriendin, dus snap het wel.

Hier is het bericht van gister een beetje geland. We hoorden echt pas eind van de middag iets, ik dacht echt dat ik gek werd. Merk dat ik vanochtend nog steeds met een enorme stress in m’n lijf wakker werd en dat ik nog even moet wennen aan het weer kunnen ademhalen. Ik ben heel dankbaar voor 2 blasto’s, dus de teleurstelling dat de rest het niet gehaald heeft was van korte duur. Ik heb ook altijd geleerd dat 1/3e over blijft als blasto, en dat was nu precies zo. Dus had er ook wel rekening mee gehouden. Dit bericht is zoveel meer dan ‘alleen’ het bericht over 2 blasto’s, maar ook dat we dus weldegelijk een kans hebben op een eigen biologische kindje, dat het stuk over eiceldonatie en dergelijke afgesloten kan worden. En dat voelt erg bizar. Ook omdat het advies vanuit Gent zó duidelijk was, en dat we nu hier, in Spanje notabene, met een andere techniek toch op eigen goede embryo’s uitkomen. Het duizelt allemaal nog een beetje. Morgen lekker naar huis en dit alles rustig een plekje geven.

Ik blijf duimen voor goede vibes voor Windmolen, MamaMaria, Sofie, Stipje, en iedereen die het kan gebruiken. <3
Alle reacties Link kopieren
baggal kun je geen VPN installeren en die dan op locatie NL instellen? Dan kun je vanaf je telefoon of laptop gewoon kijken!
Alle reacties Link kopieren
Wat veel dames op de wachtbank, hoe gaat het daar dames? Mijn duimen draaien overuren.
@ Baggel, wat lief dat je het vraagt. Voel mij de laatste tijd erg down. Ik vind het zo onzettend stom en verdrietig dat het ons niet gelukt is, na alle shit van het traject. We hebben vandaag contact met Dusseldorf gehad, dat was een fijn gesprek. Hij wil ook wat dingen onderzoeken waar ik blij mee ben. Maar ook wil ik zo graag dat deze ellende stopt. Wil zo graag weer leven en gelukkig worden, mijn angst is nu zo groot dat ik nooit meer echt gelukkig word. Lol, dit klinkt wel dramatisch, maar moet ongesteld worden, zal er vast mee te maken hebben ;-)
Stipje, ik vind sowieso dat je je hele preutsheid verlies tijdens dit traject. Inmiddels kijkdoos geweest voor verschillende artsen… het zal mij nu een worst wezen haha. Over het doneren. De optie om eerst alles zelf te houden heb ik niet, wel de optie om eerst alles zelf te doneren of dus deels. Gezien ik PCOS heb en sowieso aan de hormonen zou moeten was het voor mij een kleine stap om dit stapje verder te gaan. Ik hoop echt heel hard dat iemand heel gelukkig gaat zijn met één van mijn eitjes.
Wat fijn dat jij een bekende donor heb! Hebben jullie daar ook een bepaald contract voor opgesteld? Wat een spannende periode voor jou komt eraan zeg! Super vet en voor mij leuk om ook de andere kant te lezen.

Vienna, Zowel het programma op TROS als op SBS6 volg ik. Precies wat je zegt, sommige denken echt niet na over welzijn van het kind. Dat oudere koppel wat jij omschrijft vind ik een beetje vies en in hele alle eerlijkheid vind ik dat hij nou zijn wens wel mag neerleggen. Maar goed wie bepaald tot welke leeftijd je nog mag/kan proberen.

Sofie, dat je kleine lekker mag blijven plakken hoor!

Windmolen, PUPOOO. Ook jouwes mag gewoon lekker blijven plakken hoor!

Lauwie, en dat mag goed gevierd worden zeker de weten!

Mamamaria, wat zal dat een opluchting zijn zeg dat het gewoon door gaat! Lijkt mij verschrikkelijk te moeten wachten op dat telefoontje.

Baggal, ik denk dat ik niet zoveel gezegd zou hebben. Ik heb er namelijk een hele sterke mening over en die is niet altijd even eerlijk (zie het stukje gericht naar vienna). Vermoedelijk zou (als het om mijn beste vriendin zou gaan) zij mijn gezicht heel goed kunnen lezen haha

Jokke, dikke knuffel voor jou!

Hier: Nou.. er is GROEI haha. Niet denderend veel, maar er is na een week 'stilstaan' weer wat gebeurd. Mijn bm is met een dikke mm gegroeid, dat is nu een mooi bedje van net geen 9 mm. Er zijn 19 follikels geteld waarvan er ongeveer 12 tot 14 actief mee doen. Medicatie is opgehoogd en zondag weer een echo (had ik mij gelukkig al op ingesteld). Maar aangezien er nu weer wat gaande is verwacht de arts dat komende week de punctie toch echt wel plaats gaat vinden (goed, dit wordt al wel 8 dagen lang geroepen..maar bon).
Arts zij ook dat ik gewoon ingewikkelde eierstokken had om te stimuleren (de pcos). Gelukkig is alles onder controle en blijf ik nog even prikken (Wat inmiddels wel echt zeer begint te doen).
Mijn schaambeen zeurt trouwens ook, niet hard maar toch wel merkbaar. Is dit voor jullie herkenbaar in IVF/ICSI?

(nog meer mensen trouwens die eerst in WORD dit hele bericht typ om zo rustig antwoord te kunnen geven op iedereen? haha!)
Alle reacties Link kopieren
Smurff: Wat een goed idee :lightbulb: ! Ik had daar zelf nog niet aan gedacht, maar dat is idd het proberen waard. Zou de SBS programma's wel willen zien.

Vienna: Voel jij je inmiddels ietsjes beter fysiek na de TP?

Jokke: Knuffel. Het is ook gewoon heel naar als je in limbo zit en al wat teleurstellingen achter de rug hebt. Je raakt, althans dat is mijn ervaring, soms ook het vertrouwen in een goede afloop een beetje kwijt, al zegt dat nog helemaal niets over de uitkomst van jouw/jullie traject :hug: . Fijn dat het gesprek in DD goed was en hopelijk kan je daar verdere stappen zetten.

Lauwie: Ja - dat was het dus ook: ik wil niemand van haar roze wolk duwen, maar inmiddels weet ik ook dat het na je 44e gewoon echt geen vanzelfsprekendheid is dat je moeder wordt -dat is het uberhaupt niet- en dat je er dan maar gewoon IVF tegen aan kan gooien als wonder middel (al komen ze niet in aanmerking voor NHS behandelingen en is het maar de vraag of ze IVF kunnen betalen, nog los van het feit dat hij misschien nog helemaal niet klaar is voor kind en zij eerst wil trouwen in de synagoge alvorens aan kinderen te beginnen). Uitzonderingen daargelaten is die tijd er (bijna) niet al gun ik haar wel een baby. 'k Vind je suggestie wel een goede trouwens - dank je.
Goede reis morgen - gek idee dat je je hopelijk toekomstige kind(eren) in Spanje achterlaat. ;-)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ha-ha Depster qua word: nee, anders had ik jouw crosspost nog wel gezien voordat ik postte. Fijn dat er groei is trouwens. Op naar zondag :D ! En ik hoop dat jij jezelf en die ander heel blij mag maken straks. :)

Mijn vriendin B. is door omstandigheden nooit eerder moeder geworden (tenzij ze het alleen zou hebben gedaan) en ik snap wel dat ze die wens heeft als ze straks wel daadwerkelijk verder gaat met haar vriend die zelf al een dochter van 14 heeft. Alleen denk ik dat ze zich er onvoldoende van bewust is dat IVF geen fix middel is na een bepaalde leeftijd. :| En ik vind het zo (kn/l)ullig omdat ik wel meer informatie heb maar niet zo goed weet of ik dat moet melden of niet...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hier dezelfde mening. Programma van Lauren was ik na 1 aflevering al klaar mee. Vond daar totaal geen herkenning. Programma op SBS vind ik echt mooi; goed neergezet en herkenbaar.

Baggal, lastig als mensen zo'n verkeerd beeld hebben (in mijn ogen dan) over IVF. Alsof het inderdaad eventjes doen en klaar is. Was het maar zo'n feest :lol: . Ik zou denk ik ook proberen wat uit te leggen vanuit het oogpunt om haar verwachtingspatroon eventjes te veranderen zodat ze straks niet helemaal shocked is als het niet zo is als ze denkt. Gewoon om haar te beschermen. Als het omgekeerd zou zijn zou ik dat zeker fijn vinden. Al is het wel raar dat ze weet wat jij hebt moeten doen en dan niet zelf bij jou om meer info vraagt..

Depster, fijn dat ze groeien! Eindelijk zeg. Duim heel hard mee voor een mooie echo op zondag en een punctiedatum!

Jokke, voor jou een hele dikke knuffel. Zo rot als je je zo down voelt. Wel fijn dat het gesprek zo goed voelde. Hebben ze nog iets gezegd over de behandeling en door welke arts dit gedaan zal worden. Ga je nog even wachten met beslissen of is het nu sowieso duidelijk dat jullie het nog een keer gaan proberen?

Lauwie, nog steeds zo blij voor jullie! Gewoon 2 blasto's! Precies wat je zegt; van denken dat wellicht eiceldonatie de enige optie is naar 2 hele mooie 5-daagse emmy's. Ohhhh wat hoop ik dat die emmy's jou het geluk gaan brengen. En ik weet het; 7 is echt een mooi aantal maar de vorige pogingen hebben er op zo'n moment toch gewoon ingehakt. Dat ik gelijk bang wordt voor kwaliteitsissues en weer 100% abnormale bevruchtingen krijg. Op deze momenten is het gewoon weer pure paniek dat het gewoon nooit gaat lukken.

Windmolen, nee kreeg het er niet heel duidelijk uit. Weet dus niet of er wel meer is aangeprikt en dat ze leeg waren of dat die 7 de goede waren en er gewoon al een aantal te rijp waren ofzo. Arts was ook anders dan die van de laatste echo. Dus vraag het later nog wel eventjes na. Ik ga denk ik net als jij voor 1 maar zit ook wel een beetje in dubio. Ligt denk ik nog een beetje aan het totale aantal en aan de kwaliteit.

Vienna, ik heb 'one more shot' toen ook via Vimeo gekeken. Volgens mij is hij alleen op de Engelse netflix te zien. Heb me toen na de tip van Baggal een hele tijd geleden ook rot gezocht maar kon hem alleen vinden door via Vimeo te huren.

Mamamaria, hoe was je terugplaatsing? Mijn duimen gaan moe worden van al die actie voor iedereen hier ;-) Maar met liefde hoor, heel blij voor je dat ie goed ontdooit is!

Hier een dagje na de punctie en heb wel redelijk wat pijn gehad gisteren en vandaag maar het is al goed aan het weg zakken. Vanochtend natuurlijk weer als een enorme stresskip op het telefoontje zitten te wachten die niet kwam. Zelf gebeld en werd gelukkig gelijk terug gebeld en er zijn er vier die het goed doen en 2-cellig zijn zoals moet. Heel fijn dus! Weer zo'n ontzettende opluchting dat er normale bevruchtingen zijn. Nu nog super spannend natuurlijk hoe het verder gaat maar de eerste horden zijn genomen. Ze zouden me morgen nog even bellen met een update dus hopelijk nog even wat goed nieuws voor het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Puk, wat spannend he deze dagen. Maar super fijn dat het eerste telefoontje goed nieuws gaf! Ik hoop dat je vandaag een goede update krijgt. Hoe gaat het nu met de pijn?

Baggal, lastige situatie. Ik zou er wel iets van gezegd hebben. Ik zou het denk ik een beetje vinden als zij denkt nog ‘alle’ tijd te hebben en ik weet dat dat niet zo is, maar er niks van zeg. Wat lief trouwens nog jouw berichtje aan mij :hug:

Depster fijn dat er eindelijk wat groei is! Lastig zeg, dat het zo traag gaat. Hopelijk zondag weer een mooie echo. En ja, ik typ ook in word 😊. Haha.

Jokke voor jou een dikke :hug: Super rot dat je je zo down voelt. Ik hoop dat Dusseldorf jullie verder kan helpen. Op welke termijn gaan die onderzoeken plaatsvinden?

Lauwie oh meid wat een super goed nieuws dat jullie nu toch twee mooie eigen embryo’s hebben! Wat ontzettend fijn. Op welke termijn zouden jullie voor een terugplaatsing kunnen gaan?

Mamamaria yes ook van jou goed nieuws! Ben je inmiddels al pupo?

Windmolen oh mijn god, 2,5 uur wachten. Zat je al die tijd met een volle blaas? Ik zat vorige keer 45 minuten met een (veel te) volle blaas en ik dacht echt dat ik gek werd haha. Maar yes, hij zit erin meid! En goed dat je je gevoel hebt gevolgd wat betreft 1 of 2.

Stipjepipje bedoel je een aantal van 1 cm? Fijn dat de punctie in zicht is! Hopelijk een mooi beeld op de echo zondag. En jouw bms gaat ook al goed!

Duufje spannend dat het gesprek eraan zit te komen. Ik hoop zo op een fijner gesprek!

Hier: heb ik hoogstwaarschijnlijk maandag de IUI. Eigenlijk zou zondag ideaal zijn, maar daar zijn ze mee gestopt bij mij in het ziekenhuis. Ik moet in principe morgenavond ovitrelle zetten, maar tot die tijd wel ovulatietesten doen. Als die nou eerder positief wordt dan dat ik de ovitrelle moet zetten, willen ze geen IUI doen.
Alle reacties Link kopieren
Jokke, even een :hug: . Omdat het zo herkenbaar is.
Ik zeg tegenwoordig meestal dat ik 'erg tevreden' ben. Maar 'gelukkig' is voor mij ook nog steeds een stapje te hoog. Ik weet ook niet of dat ooit nog / weer komt. Maar ik vind het ook lastig om dat te zeggen, omdat ik wel oprecht heel dankbaar ben voor en blij met wat ik allemaal wel heb. En ik heb een ontzettend leuk leven met heel veel lieve mensen om me heen en daar geniet ik ook oprecht elke dag van. Dus ik kan ook niet zeggen dat ik ongelukkig ben. Het is vooral anders denk ik. Anders dan ik voor me had gezien.
Ik hoop dat ze in DD nog iets voor jullie kunnen betekenen. En zo niet, dan hoop ik op rust voor je. Dat ervaar ik wel als positief nu. Niet meer die continue onzekerheid, want die vond ik slopend worden op de duur. Rust is ook wat waard.

Baggal, ik denk dat ik wel zou proberen uit te leggen dat IVF inderdaad niet die 'quick fix' is. Misschien alleen maar om een beetje te waarschuwen dat het niet zomaar lukt en dat de kansen niet meer zo groot zijn als je een bepaalde leeftijd hebt.
Maar ik zou dat ook lastig vinden.

Verder draaien mijn duimen nog steeds overuren. Spannende periode weer nu op dit topic. Ik hoop op heel veel goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Duuf, tevreden en dankbaar zijn voor hetgeen je hebt is wel iets anders dan compleet gelukkig zijn met je situatie. Ik denk dat het gelukzalige gevoel over de komst van B* en vervolgens het hartverscheurende verdriet om haar onverwachte verlies er altijd zal zijn. Een mogelijk tweede kindje had dat verlies natuurlijk niet weggenomen, maar had ook weer enorm veel vreugde en plezier kunnen brengen... En dan sta je 5 behandelingen en een miskraam verder uiteindelijk met lege handen en dat is gewoon intens triest. En dan kun je nog zo'n fijne relatie hebben, nog zoveel lieve mensen om je heen hebben en daar dankbaar voor zijn... het wordt nooit meer helemaal hetzelfde als voorheen. En het lijkt mij ontzettend moeilijk om daar mee te (leren) leven en alle positieve dingen, die er ongetwijfeld ook wel zijn zoals je zelf ook aangeeft, uit het leven te (blijven) halen. Ergens heb je geen keus, want wat is het alternatief, maar verdomd pijnlijk is het soms wel, juist omdat het je zo anders voor je had gezien. Ik heb het wel vaker tegen je gezegd (geschreven), maar ik vind je een mooi mens en heb enorm veel respect voor de stabiele manier waarop jij in het leven staat. Wat dat betreft twijfel ik ook geen seconde aan jouw capaciteiten als (pleeg)moeder. Volgens mij kun jij enorm veel liefde geven, juist aan kinderen die in een kwetsbare situatie zitten. Alleen al het feit dat jij hier iedereen blijft aanmoedigen en betrokken blijft en zo weloverwogen, rauw en ontzettend eerlijk over je eigen situatie durft te schrijven. Al schrijvende klinkt dit bijna als een aanbevelingsbrief voor de pleegzorg organisatie ;-) - maar ik meen het wel...

Daisy: Hopelijk op naar maandag dan maar (en geen vroege ovulatie hopelijk). Heel veel succes.

Smurf: Mijn man gaat een VPN instellen. Als je zou weten wat hij voor werk doet, is dit enorm grappig trouwens.

Wachtbankers: Ik duim dames! Het is behoorlijk vol op de wachtbank nu, spannend ook weer.

HD: Succes maandag met de echo!

Puk: Fijn nieuws ook bij jou! Ik hoop dat het allemaal goed gaat in het lab.

Yara: Kom je de tijd een beetje door, meis? Zal ongetwijfeld soms lastig zijn. Denk aan je.

Dank jullie wel allemaal voor de input trouwens. Mijn man vond dat ik er niet zoveel van moest zeggen, maar 't zat mij ergens niet lekker. Ook omdat ze ook de volgorde heeft: trouwen en dan nog een baby. Ze kent deze man net 2 maanden en ik zou er van staan te kijken als hij voor kerst een ring om haar vinger schuift. En na de 45 jaar zijn de kansen heel klein om op een natuurlijk manier zwanger te worden (uitzondering zoals bijvoorbeeld Sharon Dijksma daargelaten) en IVF doet niets aan tanende ei-kwaliteit. Puk: Van al mijn vriendinnetjes is zij degene die soms nogal een dromer is (en het minst hoog opgeleid). Dat laatste is niet belangrijk, maar ik verbaasde me er over dat zij nog dacht dat ze wellicht nog (makkelijk) zwanger zou kunnen worden. Ik heb mij voorgenomen de volgende keer te zeggen dat ik uit mijn ervaring toch wel wat weet over zwanger worden, IVF, vruchtbaarheidstrajecten, etc en dat als ze vragen heeft ze die gerust moet stellen. Dan duw ik haar niet meteen van de roze wolk af en stel ik mij toch open op.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Jokke :hug:
Alle reacties Link kopieren
MamaMaria, hoe is je terugplaatsing gegaan?

Pfff, Baggal, wat lastig zeg... Beetje onbegrijpelijk ook dat ze er zo luchtig over doet tegenover jou... Ik denk wel dat ik er voorzichtig wat van zou zeggen. Lijkt me wel lastig om te horen (als ze echt gelooft dat het met 45 nog makkelijk kan met ivf), maar toch beter dan valse hoop te hebben. Aan de andere kant weet ik niet zo goed wat ze op dit moment met de informatie zou kunnen doen. Ik neem aan dat ze alsnog niet op stel en sprong zal gaan proberen met zwanger worden?
Oh en ben nu wel benieuwd wat je man voor werk doet, haha. Vpn installeren is toch eigenlijk een beetje illegaal? :A: Maar als het gelukt is, ben ik stiekem ook geïnteresseerd hoe het werkt, haha.

Lauwie, fijn om te lezen dat je inmiddels voluit blij bent met het resultaat! Ook wel fijn om te lezen dat jij geleerd hebt dat het maar 1/3 is die het haalt. Dan is het precies goed bij jou met je twee bueno blasto's en ik met m'n ene wunderschöne en ene 'na ja, geht so' blasto, haha. En je hebt gelijk, bij jou betekent dit zoveel meer nog, namelijk dat jullie wel een kans hebben met eigen eicellen! En dat is zooo fijn!! Ben echt zo blij voor jullie! En te denken dat jullie naar Spanje zijn gegaan juist vanwege de eiceldonatie en toen nog zo'n beetje sceptisch waren over het advies om het toch nog eens te proberen. Nou, supergoed dat jullie die kans hebben gegrepen!

Jokke, fijn dat het gesprek goed was. Wat voor aanvullende onderzoeken gaan ze doen bij je? En dikke knuffel voor je verdrietige gevoel... Ik hoop ontzettend dat DD voor jullie eindelijk dat zo gewenste kindje gaat opleveren :hug:.

Depster, yeah, er is iets gebeurd, da's fijn. Hopelijk zondag weer! Ik herken een zeurend schaambeen niet, wel heb ik vaak last van een wat zeurend gevoel in m'n baarmoeder (of daar in die beurt). Anders ff vragen aan de arts? En haha, ik heb altijd twee pagina's open in de browser, één om terug te lezen en één om te typen. En ik kopieer altijd even alle tekst voordat ik op 'plaatsen' druk, voor het geval dat er iets mis gaat.

Puk, fijn dat er 4 bevruchtingen zijn! Jij had de vorige keer toch dat alle bevruchtingen ook doorgegroeid zijn, of niet? Hopelijk nu weer! Ben je al gebeld met een update vandaag? Heb je dan zondag de TP? Ik duim voor je!! Oh, en vervelend als je zit te wachten en ze bellen maar niet... Daar kan ik echt zo slecht tegen... Goed dat je uiteindelijk zelf gebeld hebt, dan!

DaisyLiz, haha, ik ben in die 2,5 uur tijd wel 4x naar de wc geweest. Steeds zo'n beetje de helft geprobeerd uit te plassen. En daarna weer bij drinken omdat ik bang was dat ik teveel had uitgeplast :facepalm:. Hopelijk blijft je eisprong nog even braaf op zich wachten en kun je de IUI maandag doen. Lijkt me stressig, zeg, dat je anders gewoon moet overslaan...

Duufje, ik kan me voorstellen (en ook weer niet, want ik heb geen idee hoe het moet voelen om je dochter, die zo gewenst was, te moeten verliezen...) dat je je afvraagt of je ooit weer/nog echt gelukkig zal zijn. Het verdriet om jullie dochter, het gemis van haar en wat had kunnen zijn, zal altijd bij jullie blijven. Toch vind ik het daarom mooi om te lezen hoe je schrijft dat je 'erg tevreden' bent en geniet van al het moois wat je wel hebt. Dat geeft me moed dat dat voor ons ook zo zal zijn, mocht onze kinderwens niet uitkomen. Als jullie, met wat jullie allemaal hebben meegemaakt, dat kunnen, dan wij mss ook. Jullie zijn toppers!

Hoe gaat het hier... Pff, ik vind het nu alweer moeilijk. Aan de ene kant merk ik heel veel goede hoop, omdat de arts dus het vermoeden had dat het aan de cryo-cyclussen lag dat het niet lukte bij mij, en dan zou het nu wel kunnen werken. Aan de andere kant zo bang dat het embryo van de bbz een gelukstreffer was en we nu vast niet direct weer een goede embryo hebben. Vind het ook moeilijk te zien hoeveel hoop m'n man deze keer heeft. Ben zo bang dat-ie keihard teleurgesteld gaat worden. Blegh, worden nog lastige dagen...

Vienna, hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Jokke: ook een :hug: van mij. Valt gewoon niet mee.

Mamamaria: hoop dat het goed ging!

Hier gelukkig weer een beetje bijgekomen, maar ben er stiekem toch weer heel erg mee bezig. Zal het of zal het niet... pfff zelfs na zoveel jaar blijven die wachtweken lastig.
Dit weekend gelukkig volop afleiding.

Hoe is het met alle anderen op de wachtbank?

Baggal: zou het ook wel proberen subtiel te bespreken. Verbaas me zelf soms ook hoe naïef sommigen nog zijn op dit vlak, zeker bij wat oudere vrouwen. Die zouden toch moeten weten dat leeftijd een belangrijke factor is.

Daisy: hoop echt dat de iui maandag door mag gaan! Qua jaren proberen gaan we aardig gelijk op en vind het echt wel hoog tijd dat op zijn minst 1 van ons geluk mag hebben!
Alle reacties Link kopieren
Windmolen, ohh het is ook zo moeilijk! Te weinig hoop, te veel hoop en alles ertussen in waar je dan ook nog eens per minuut tussen kan schommelen. En dan inderdaad ook nog rekening houden met je man en hoe hij zich voelt. Lange dagen inderdaad en ze gaan voorbij, ook al is het tergend langzaam. Heb je de komende dagen een beetje afleiding? Ik duim als een malle! En verder gewoon een knuffel om deze dagen door te komen.
Ik had inderdaad de vorige keer 6 bevruchtingen die het op dag 3 nog allemaal deden. Uiteindelijk is er eentje afgevallen. Ik merk dus dat ik wel goede hoop heb op 3 of 4 emmy's maar mezelf dan weer terug aan het fluiten ben om mezelf niet rijk te rekenen. As we know, kan iedere poging zo ontzettend anders zijn. Maar de 4 bevruchtingen waren zeker een opluchting! Vandaag wel netjes gebeld, gisteren hadden ze veel zieken dus had ze al vergeven :-D . Ze was vandaag niet heel duidelijk maar het zijn er nog steeds 4 en ze had bij iedere emmy meerdere cellen geteld. Hoeveel kon ze niet zeggen maar ze doen het in ieder geval nog. Helemaal blij dus :hyper: ! Maandag pas de terugplaatsing maar ik heb goede hoop dat er zeker 1 kanjer het haalt tot maandag.

Baggal, kan me je verbazing helemaal voorstellen. Zou daar denk ik ook een beetje door overvallen worden. En vooral als iemand dan nog een mooie droom heeft die voor haar heel realistisch lijkt.. Maar goede aanpak denk ik, als je haar laat weten dat ze voor info en vragen bij jou terecht kan.

Daisyliz, ik duim dat die ovulatie test niet positief gaat zijn. Pfff, dat is ook lastig of niet? Ik dacht gelijk heel slecht 'ohh ik denk dat ik het gewoon niet zou zeggen :facepalm: '. Als ie nou vandaag positief is dan zou ik het wellicht wel aangeven maar als de test morgen positief zou zijn, heb je toch wellicht ook nog een kans met een IUI?

Hier gaat het verder lichamelijk niet heel lekker. We zouden eigenlijk een weekendje weg gaan maar heb het gelukkig mogen verzetten. Lopen doet super veel pijn en ook zittend/liggend gaat het steeds minder lekker. Mijn buik doet gewoon echt zeer. Heb het idee dat het door mijn darmen komt (ondanks dat ik gisteren wel gewoon naar de wc heb kunnen gaan, I know TMI). Herkent iemand dit? Geen koorts dus maak me niet zo druk en heb nu maar even het vriendje op pad gestuurd en iets enigszins laxerends genomen dus hopelijk wordt het snel beter..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven