Borstvoeding/kinderwens, eind 2019

15-09-2019 10:27 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden tijdens het geven van borstvoeding kent wat uitdagingen. Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan of ben je in afwachting van een cyclus? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

Wachtwoord voor wijzigingen: september2016
borstvoeding_kinderwens wijzigde dit bericht op 15-04-2020 11:09
52.80% gewijzigd
Ik schrijf mee! Heb een peuterzoon van 3.5 en dreumeszoon van 15 maanden. Dreumes krijgt nog heel af en toe borstvoeding; het is eigenlijk wonderbaarlijk dat ik nog melk heb. We zijn net begonnen met zwanger worden en mijn LF is nu ongeveer 10 dagen. Dat is top, want tijdens zwanger worden van de tweede was dat de eerste paar cyclus maar 4 tot 5 dagen.

Ik schrijf graag met anderen die in een soortgelijke situatie zitten :)
Alle reacties Link kopieren
Heb je eentje aangemaakt Morgenstond? ;-D

Ik schrijf ook graag mee!
Ik heb een dochter die in december 4 wordt en een zoontje van 1,5 jaar.
Zoontje krijgt sinds een paar dagen alleen in de ochtend en avond borstvoeding. Ik heb nog geen cyclus, maar ik hoop dat met twee keer borstvoeding mijn cyclus terug komt.
Het kan nog wel even duren dus, maar ik wil het op deze manier nog wel een paar maanden aankijken. Ondertussen gebruiken we geen anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
Misschien nog in de tabel of je voor kindje 2/3/4 etc. gaat?
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Geeft nog borstvoeding en net een miskraam gehad. Weten nog niet wanneer we actief doorgaan voor een derde, omdat we eigenlijk eerst willen verhuizen..
Caramelfudge, ik zal even hier op je reageren en dan niet in het 2016 topic. Wat naar dat je een miskraam hebt gehad zeg. En de zwangerschap was dus niet gepland? Lijkt me ook een rollercoaster qua gevoelens. Met hoeveel weken is de miskraam geweest?

Nienemunt, top dat je het topic hebt gevonden :proud: Ben benieuwd wat minderen met borstvoeding voor je gaat doen. Wat is je BMI nu eigenlijk? Ik zit op 19.4. Het is zo raar om in een maatschappij te leven waarin het merendeel van de mensen op eten let om af te vallen en je dan als één van de weinigen juist aan wilt komen.

Ik ga hier ook even je andere vragen beantwoorden:
Bij mijn oudste kreeg ik vlak na zijn eerste verjaardag een eerste menstruatie. Toen heb ik 3 cycli gehad van meer dan 40 dagen met een LF van 4-5 dagen. Toen stopte ik met nachtvoedingen en toen had ik drie cycli met normale LF en die derde was ik zwanger. Ik heb toen nog gevoed tot oudste 21 maanden was en toen was ik zo'n 12 weken zwanger. Ik wilde toen ook al even stoppen, maar wilde het naar-bed-gaan-ritueel van oudste niet verstoren door de voeding eruit te halen, omdat het niet zo'n makkelijke slaper was. Toen opeens wilde hij zelf niet en ben ik direct gestopt. Ik wilde ook niet tandem voeden.

Qua brood word ik daar soms inderdaad echt moe van. En krentenbol oid ter afwisseling helpt wel. Voor yoghurt heb ik het idee dat ik daar heel veel van moet eten om een beetje aan dezelfde hoeveelheid calorieën te komen. Mijn zusje doet topsport en heeft een soort van mueslirepen met veel calorieën. Dat soort dingen moet ik meer eten ;-)

Qua cyclus zit ik nu op dag 11 en mijn eisprong verwacht ik op z'n vroegst op dag 18, maar was vorige cyclus op dag 26, dus geen idee wat ik moet verwachten ;-) Op zich voel ik het wel goed aan, dat is fijn. Maar dan moet er natuurlijk ook nog actie komen. Volgens mij zijn er geen activiteiten waardoor dat niet moet lukken, dus we zullen maar zien! En mocht het nu nog niet raak zijn, dan hoop ik maar dat menstruatie eerder komt dan 11 oktober, want we gaan ook rond die periode op vakantie en het zou chill zijn om dan niet ongesteld te zijn. En het feit dat we nog op vakantie gaan maakt wel dat het nu minder erg zou zijn als het niet raak is, want dan is er een grotere kans dat ik gewoon fit ben, al was ik vorige zwangerschap ook niet meteen met 4 weken misselijk volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Een tvp’tje omdat ik meegeschreven heb met het 2016-topic. Wie weet schrijf ik nog ooit actief mee :bye:
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond,
Ik zit nu weer op 19. Hiervoor was het vanaf een paar weken na de bevalling van de tweede rond de 17. Dus ik ben heel blij dat het nu weer normaler is.
Dat is ook pas gelukt toen ik wat minder ben gaan voeden, met volledig bv was er niet tegen aan te eten. Ik denk wel dat het mooi zou zijn om in elk geval weer BMI van 20 te hebben. Vanwege HG in de zwangerschap moet ik wel een beetje speling hebben en ik weet dat mijn lijf met dit gewicht (ook zonder bv) geen goede cyclus heeft.
Het is inderdaad gek hoe dat wisselt per persoon allemaal, er zijn er ook genoeg die niet afvallen van borstvoeding.
Hoe is het gewicht (BMI) voor jou nu? Probeer je nog aan te komen of meer dat je niet meer afvalt?

Wat fijn dat je LF snel weer normaliseerde! Nu is het ook al best goed toch? Heeft dan toch te maken met de frequentie van de voedingen. Nu geef je bijna geen bv meer toch? Volgens mij heb je daar nu wel vrede mee, of niet?
Ik vind het soms lastig. Sommige dagen voel ik mij wel schuldig als ik de who-norm van twee jaar niet zou halen en andere dagen ben ik er weer veel meer klaar mee...

Houd je bij wanneer je een eisprong hebt? Met testen of temperaturen?
Ik doe nu helemaal niets, maarja heeft ook weinig zin zonder cyclus. En als het toch raak is zonder een menstruatie te hebben gehad merk ik dat vast vanzelf :P
Lekker vakantie! Inderdaad fijn als je dan niet misselijk bent, maar aan de andere kant is het wel erg leuk als je zwanger bent!

Mayo en Caramelfudge, heb in het oude topic nog even op jullie gereageerd.
Jullie zijn zeker welkom om mee te schrijven als het weer goed voelt!
Ik heb momenteel zodanig geen zin om tegen heug en meug te eten dat ik dit BMI wel geloof. Het is sowieso lang niet zo hoog geweest (zwangerschap uitgezonderd natuurlijk). Maar bij de zwangerschap van mijn tweede was ik de eerste weken ook erg misselijk. Zonder overgeven dan wel, maar ik kreeg ook weinig binnen en dan had ik dus ook weinig reserves. Toen daarom wel emesafene gekregen. Met oog op misselijkheid zou iets meer gewicht beter zijn, maar ik kan het nu even niet opbrengen.

Ik heb zeker vrede mee dat ik bijna niet meer voed. Vanochtend even geprobeerd omdat hij vannacht niet gedronken had en ik kreeg een set tanden in m'n tepel. Denk dat er nog weinig uitkomt en het hem frustreerde. Misschien kan ik beter helemaal stoppen voor de duidelijkheid. Ik denk dat bij jou de acceptatie/vrede ook wel komt :)

Ik doe ovulatietesten en ik temperatuur. Je kan nooit genoeg data hebben ;-D Ik ben er oké mee; ik ben nu eenmaal zo en dat kan ik niet veranderen. Dat ik nu kaartjes van vroeger kan terugzien vind ik ook erg leuk :$
Alle reacties Link kopieren
He dames,

Ik schrijf ook graag mee. Wil iemand mij toevoegen aan de tabel? Leeftijd 32, bv kindje september 2018, 2e kindje, bv 's nachts en 's ochtends, lange cyclus

Mijn dochtertje is vorige week 1 jaar geworden. Ik heb 56 dagen geleden voor het eerst een lichte bloeding van 3-4 dagen gehad. Ik was toen ontzettend blij daarmee, maar sindsdien gebeurt er weinig. Ik temperatuur en heb nog geen temperatuur verhoging (dus geen eisprong) en vandaag heb ik toevallig al de hele dag door menstruatiepijn dus ik denk dat dat vandaag of morgen doorzet. Hopelijk dan wel en cyclus met eisprong.
Ik gaf tot voor kort, 07.30, 14.30, 19.30 en 2-5 keer s nachts bv. Ik ben nu sinds een week gestopt met de middagvoeding en sinds twee dagen met de avondvoeding. Ik heb nog veel bv in de vriezer liggen dus dat maken we eerst op en daarna koemelk (dat lust ze gelukkig). Ik hoop snel de nachtvoedingen te kunnen minderen, recent heeft ze twee keer een nacht doorgeslapen (Voor het eerst), maar dat is helaas weer verledentijd, ze wordt tussen 19.30 en 07.30 gemiddeld 6 keer wakker. Mijn man gaat er eerst heen tot hij een voeding niet meer kan uitstellen en dan brengt hij haar naar mij. Meestal is dit rond 01.00/02.00.

Anyway, we hebben drie jaar over ons dochtertje gedaan, ik word vlot zwanger maar heb 6 miskramen gehad, dus ik hoop dat het nu voorspoediger gaat en heb echt weer zin in zwanger worden, dus laat die eisprong maar komen!
Ha Trisch, leuk dat je meeschrijft! Ik zal je in de tabel zetten :)

En ik hoop dat je dochter snel weer doorslaapt en je ook snel een eisprong hebt ;-)

Ben benieuwd of er nog anderen komen meeschrijven!
.
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 12:47
99.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond,
Begrijpelijk, dat heb ik ook een beetje. Wel fijn dat je nu aan de meer gezonde kant zit voor een zwangerschap.
Met oog op de HG probeer ik wel echt een buffer te creëren, want de vorige keer was ik echt verzwakt en dat hakte er ook erg in.

Heeft hij vanmorgen nog gedronken? Of echt de knoop door gehakt om te stoppen?
Ik hoop dat ik het nog anders ga zien, maar nu overheerst nog wel echt schuldgevoel als ik helemaal zou stoppen.

Ik heb voor de tweede zwangerschap ook ovulatietesten gebruikt en getemperatuurd. Nu niet omdat het toch nog weinig zin heeft zonder cyclus.
Kan mij er wel in vinden dat je weet waar je aan toe bent.


Trisch, welkom!
Fijn dat je al wel een soort teken hebt gehad. Hopelijk komt het na het minderen van de voeding echt bij je op gang. Is je doel nu ook helemaal afbouwen of gewoon minderen?
Heftig van je miskramen zeg, dat was dus wel een zware weg. Hopelijk hoef je dat nu niet meer mee te maken.


Cleidy, ook welkom!
Van wanneer dit jaar is je kindje? Nog niet zo oud dus. Ga je helemaal stoppen of probeer je het op 1 voeding te houden?
En de 4e! Wat leuk!
Wauw Cleidy ,de 4e! En dan een kort leeftijdsverschil dus straks. Hoe oud zijn je andere kindjes? Zal ik je aan de tabel toevoegen?

Mijn dreumes heeft vannacht nog gedronken. Als hij 's nachts wakker wordt en man krijgt hem niet stil, dan komt hij bij mij, drinkt, wordt boos na het drinken, dan geven we een speen en dan wil hij met man mee weer terug naar zijn bed. We zien wel hoe het loopt. Mijn instelling is altijd geweest om borstvoeding te geven zolang het voor beide leuk is. Aangezien ik het met 10 maanden al niet meer zo leuk vond, maar in ieder geval het jaar vol wilde maken, is het toch al weer top dat ik op 15 maanden zit nu. En het is sowieso nog maar een klein deel van de voedselinname met deze leeftijd. Die dreumes van mij eet echt veel.

Nienemunt, kan je plaatsen waarom je een schuldgevoel denkt te krijgen? Je eerste heeft ook geen 2 jaar borstvoeding gehad toch?
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond,
jullie regelen het wel mooi samen, maar wel een beetje puzzelen zo te lezen. Achja, met kinderen is het altijd puzzelen en bedenken wat op dat moment het beste is.
Knap dat je alsnog nu 15 maanden voedt, terwijl je er al eerder klaar mee was. Wel zo prettig dat hij goed eet, dan is het ook makkelijker loslaten. Vind ik in ieder geval.

Mijn dochter heb ik 15 maanden gevoed, dus nu met 18 maanden is al langer. Ik denk dat het gevoel vooral komt door onze heftige start door de PPD. Het gevoel dat ik hem in ieder geval nog borstvoeding kon/kan geven, terwijl veel toen mis ging. Al is alles nu verder weer goed natuurlijk, toch blijft dat gevoel knagen. Misschien een proces van langzaam loslaten.
Ja, we hebben er een goede weg in gevonden samen! Zeker fijn :)

Heb jij ergens in de eerste periode na de geboorte van je zoon of na je PPD misschien bedacht dat je dan in ieder geval 2 jaar borstvoeding zou geven om zo 'goed te maken' hoe je je toen hebt gevoeld? Of misschien zit ik er helemaal naast? Ik denk in ieder geval dat gedachten in die periode heel hardnekkig kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik dat dacht toen ik nog in mijn PPD zat, omdat voor mijn gevoel alles mis ging. Dit lukte tenminste nog en kon ik voor hem doen, ook ten aanzien van de hechting.
Als je het mij zo stelt, weet ik eigenkijk dat het nu nergens op slaat, want het is al mooi dat ik hem überhaupt al 18 maanden voed. Gezien de omstandigheden was het bijna niet te doen en als hij mijn eerste was, was het ook zeker niet gelukt. Rare hersenspinsels.
Wees niet te hard voor jezelf Nienemunt! :hug: En bouw gewoon stap voor stap af. Als het toch niet goed voelt, ga je niet verder met afbouwen. Dat komt er vanzelf een punt dat het wel goed voelt. En als dat pas bij 2 jaar is, dan kan dat ook oké zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je fijne woorden. Ik denk dat het vanzelf wat zal zakken, maar dat ik er de tijd voor moet nemen.
Voorlopig zal ik ook niet verder afbouwen dan die 2-3 voedingen. Dat voelt niet goed. Die cyclus zal vast een van de komende maanden komen en ik heb mij er wel bij neergelegd dat het wat langer kan duren. Mocht ik toch zwanger worden, is dat heel mooi. Zo niet, kan ik altijd per week/maand bekijken wat we willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, hier nog een tvp'tje van een oudgediende met een drinkende dreumes op schoot!
En een aanmoediging voor jullie allen, want ik weet nog goed hoeveel geduld het vergt om eerst te wachten op een cyclus en dan nog op een zwangerschap... zeker als je houdt van data verzamelen. ;)
Hier alles goed, wel heel druk met 3 waarvan de jongste zeker niet doorslaapt maar bij mij ligt en drinkt wanneer ze wil. We zijn nog altijd van plan om haar in haar eigen bed te gaan leren slapen, als we genoeg moed verzameld hebben; eerst is dit het makkelijkst. :zzz:
Ik wens jullie in ieder geval een mooie cyclus en veel succes!
:cheer2:
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Moiwichtjes :cheer:
Bedankt voor je aanmoedig. Dat gaat ons vast helpen. Geduld is een schone zaak.. ook mbt slapen ;-) Ik hoop echt voor je dat je jongste binnenkort het licht ziet en jou wat nachtrust gunt. Dreumes hier wilde opeens weer 2x drinken vannacht, maar dat blijft echt meer sabbelen, want de melk is maar heeeeel weinig. Vind het knuffelmoment wel fijn, want dat doet hij verder niet heel veel. Hij is meer van het slaan en gooien ;-D

Verder zit ik nu op CD15 en eisprong kan tussen dag 18 en 26 ergens komen. Mijn man is niet zo'n bedtijger en opeens vaak achter elkaar seks hebben gaat dus niet werken. Dus ik plan het in mijn hoofd een beetje. Ben ik er toch weer meer mee bezig :$ Maarja, het is niet anders.

Vind het trouwens wel bijzonder dat het ondanks 2 voorspoedige zwangerschappen het toch weer een surrealistisch idee is dat er straks weer een kindje in mijn buik zal groeien.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het warme welkom dames en welkom Cleidy!

Allereerst: woehoe ik heb mn ei gevonden. Ik had drie dagen geleden een verhoogde temp en gisteren niet, maar toen gisteren wel voor het eerst sinds weken creamy afscheiding (ipv eiwit), waardoor ik toch twijfelde over mn eisprong en die werd vandaag bevestigd door mn opnieuw verhoogde temp. Ben er erg blij mee, zit nu op cyclus dag 59 dus het werd wel tijd in mijn hoofd. Ik denk dar het komt doordat ik aan het afbouwen ben met de bv.

Nienemunt ik vind het heel lastig, ergens wil ik afbouwen omdat ik denk het is mooi zo en omdat ik als ik zwanger ben medicatie moet gaan slikken wat wel mag tijdens bv maar niet de voorkeur heeft. Anderzijds geniet ik er echt nog van en mn meisje ook én maak ik het mezelf s nachts echt lastiger als ik niet kan aanleggen maar naar beneden moet om melk te warmen. Nu drinkt ze wat en slaapt zij (en ik) weer door.

Ik herken je schuldgevoel heel erg, ik weet rationeel wel dat het nergens voor nodig is maar toch voelt het soms of ik mn dochter wat ontneem door mij te focussen op een nieuw kindje en geen bv meer te geven. Hopelijk verdwijnt dat gevoel vanzelf.
:cheer2: voor je ei Trisch. Wil je een NOD in de tabel?

Ik ben ervan overtuigd dat het geven van borstvoeding iets met je doet dat het moeilijk maakt om er mee te stoppen. Iets ondefinieerbaar. Vast niet bij iedereen trouwens. Ik heb het ook gehad, en op gegeven moment was het er gewoon niet meer. En nu betekent het niets dat ik oudste langer heb gevoed dan jongste. Het is alleen een constatering. Die gedachten zitten alleen in je hoofd en zullen vanzelf minder worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo voelt Morgenstond, ik hoop dat ik ook ‘makkelijk’ de laatste voedingen kan stoppen met der tijd.

Mn nod staat er al in, had ik gisteren al neergezet.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je fijn dat je een eisprong hebt gehad Trisch! En nu maar wachten :-D

Ik hoop dat bij jou het gevoel ook minder wordt en je kunt focussen op deze stap. Maar het klinkt wel alsof je er achter staat en dat is fijn. Ik denk ook dat er geen foute keuze is. Puur wat goed voelt.

Oxytocine zal ook een rol spelen, want bij bij zijn die gevoelens tijdens het voeden en vlak erna het sterkst.
En realistisch gezien maakt het niet uit dat je jouw oudste net een paar maanden langer hebt gevoed dat je jongste zoon. Je zal het later niet aan hem merken.
Ik hoop dat je gelijk hebt dat het steeds meer zakt.

Bij jou komt ‘het moment‘ ook weer dichter bij, morgenstond. Succes ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven