Mega lange cyclus na miskraam

15-09-2019 16:31 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mei heb ik een miskraam gehad en in de tussentijd heb ik alleen na 3 maanden een hele lichte menstruatie gehad. Zo weinig dat ik geen maandverband/tampons nodig had.

Zwangerschapstesten blijven uit. Ovulatie testen geven alleen een licht streepje. Gyna wilt me niet helpen want hij schuift alles op mijn overgewicht. Ik ben altijd wel wat zwaar geweest en ik had voor mijn spiraal ( verwijderd april ’18) altijd een nette cyclus. Menstruatie opwekkers helpen ook niet. Maar alles ziet er goed uit volgens de gyna..

Ik weet echt niet wat ik moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je!
Is er een echo gemaakt van je baarmoeder?
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar. Wat is zwaar? Ik heb ook overgewicht en heb een miskraam gehad. Ik voelde me mislukt. Bij de jaarlijkse controle van het uitstrijkje vroeg ik aan de gyneacoloog of het door mijn gewicht kwam. Ik kreeg een heel duidelijke nee.
Alle reacties Link kopieren
wiriehorn schreef:
15-09-2019 16:33
Wat naar voor je!
Is er een echo gemaakt van je baarmoeder?
Ja, meerdere keren. Ziet er goed uit. En er is ook geen PCOS.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend naar.
Ik heb in een vergelijkbaar schuitje gezeten (voor het verhaal kun je me even loepen).. ook hier bleef een echte menstruatie uit.

Het kan zijn dat je nog wel hcg in je bloed hebt maar je testen daar niet meer op reageren. Ik had 4 maanden na mijn “miskraam” nog steeds 30 hcg in mijn bloed, die alleen de kruidvat 2v5 nog oppikte. + een licht streepje op de ovulatietesten had ik ook al die maanden.

Heb je een echo gehad om restweefsel te checken? Hebben ze hcg geprikt?
Bij mij was het restweefsel wat maandenlang een mega kleine hoeveelheid hcg afscheidde, waardoor mn cyclus niet echt goed op gang kwam.

Ik vind het nogal raar dat ze het afschuiven op “overgewicht”, zeker als je hiervoor gewoon een normale cyclus had. Zou me niet laten afschepen! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
De enige tip die ik kan geven is proberen gezonder te leven, mogelijk iets afvallen, en niet teveel stressen erover; want dat kan ervoor zorgen dat het alleen maar langer duurt voordat je weer ongesteld wordt...
Wel vervelend.. Hoop dat t gauw weer op gang komt voor je!
Alle reacties Link kopieren
D0ris schreef:
15-09-2019 16:43

Heb je een echo gehad om restweefsel te checken? Hebben ze hcg geprikt?
Bij mij was het restweefsel wat maandenlang een mega kleine hoeveelheid hcg afscheidde, waardoor mn cyclus niet echt goed op gang kwam.
Dat is twee weken geleden gecheckt, geen weefsel. Hcg nog niet geprikt. Maar testen geven ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Welke testen doe je Roompje? Want de testen waar Doris het over heeft zijn meer dan dubbel zo gevoelig als dat een “normale” test van Clear Blue is bijvoorbeeld.
HCG prikken lijkt me een goede. Na een stuk of drie echo’s na mijn eerste miskraam begreep mijn gyn ook niet waarom ik bleef bloeden want ik was toch schoon; pas bij een vierde keer kijken zagen ze nog een stukje weefsel zitten. Pas toen die weg was werd alles weer “normaal”.

Ovulatietesten reageren ook op HCG als de waarde laag is omdat het in die hoeveelheden chemisch gezien lijkt op LH. Dus dat zou ook dat blijvend lichte streepje verklaren.
Wat je moet doen: blij zijn . Kinderen hebben is bepaald ook niet alles.
Wat apart dat de Gynaecoloog het op overgewicht gooit. Wat zou volgens hem of haar dan het verband zijn als je geen PCOS hebt?
Na mijn allereerste miskraam kreeg ik ook geen normale cyclus. Ik kreeg toen progesteron voorgeschreven om het op te wekken. Ik heb overigens wel PCOS.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
15-09-2019 17:05
Wat apart dat de Gynaecoloog het op overgewicht gooit. Wat zou volgens hem of haar dan het verband zijn als je geen PCOS hebt?
Omdat het niet op de echo te zien was en bloed test ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
15-09-2019 16:52
Welke testen doe je Roompje? Want de testen waar Doris het over heeft zijn meer dan dubbel zo gevoelig als dat een “normale” test van Clear Blue is bijvoorbeeld.
HCG prikken lijkt me een goede. Na een stuk of drie echo’s na mijn eerste miskraam begreep mijn gyn ook niet waarom ik bleef bloeden want ik was toch schoon; pas bij een vierde keer kijken zagen ze nog een stukje weefsel zitten. Pas toen die weg was werd alles weer “normaal”.

Ovulatietesten reageren ook op HCG als de waarde laag is omdat het in die hoeveelheden chemisch gezien lijkt op LH. Dus dat zou ook dat blijvend lichte streepje verklaren.
Met Action testen.

Je bedoeld dat er dan nog steeds hcg is? Ik ben twee weken geleden bij Gyna geweest. Hij zag alleen een kleine cyste die vanzelf weer weg zou gaan.
Roompje schreef:
15-09-2019 17:14
Omdat het niet op de echo te zien was en bloed test ook niet.
Dat snap ik... Wat is dan volgens de gynaecoloog wél het verband met je overgewicht?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen juni een miskraam bij 12 weken gehad (heb ook wat overgewicht en ook pcos). Bij mij bleek er heel lang hcg in mijn bloed te hebben gezeten (pas afgelopen week was het onder de 2). Op de echo zag alles er rustig uit, maar de wekelijks bloedtesten gaven steeds een kleine hoeveelheid hcg aan.. echt het laatste beetje zeg maar. Heb 6 weken gedaan over een hcg van 11 naar onder de 2, zit blijkbaar erg diep dat laatste beetje. De arts vertelde dat je cyclus hierdoor ook niet op gang komt. Misschien zouden ze bij jou eens op hcg kunnen prikken?
Alle reacties Link kopieren
Die cyste: weten ze zeker dat dat niet nog een stukje weefsel is? Als je helemaal leeg bent na een miskraam lijkt het mij toch niet dat er nog iets blijft zitten als een cyste? (Mocht iemand hier zelf ervaring mee hebben, verbeter me alsjeblieft hoor, maar ik vind het zo vreemd)
En ja ik bedoel dat er nog wat HCG kan zitten in je lichaam, maar als dat bijvoorbeeld een waarde is van 8 of 9 zie je dat niet met een zwangerschapstest maar mogelijk wel op een ovulatietest. En met bloedprikken.

Ik zou zelf als ik jou was een second opinion aanvragen. Het zomaar gooien op overgewicht vind ik kwetsend en niet heel professioneel.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend.

Mag ik vragen waar het over gaat met "overgewicht"?

Heb je een BMI van 27, of van 30 of van >35? Dat is nogal een verschil... En helaas kan dat wel degelijk invloed hebben op je cyclus.

Heeft de arts je ook een advies gegeven m.b.t. je gewicht? Hoeveel kilo zou hij willen dat je kwijtraakt?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Naatje2000 schreef:
15-09-2019 17:22
Die cyste: weten ze zeker dat dat niet nog een stukje weefsel is? Als je helemaal leeg bent na een miskraam lijkt het mij toch niet dat er nog iets blijft zitten als een cyste? (Mocht iemand hier zelf ervaring mee hebben, verbeter me alsjeblieft hoor, maar ik vind het zo vreemd)
En ja ik bedoel dat er nog wat HCG kan zitten in je lichaam, maar als dat bijvoorbeeld een waarde is van 8 of 9 zie je dat niet met een zwangerschapstest maar mogelijk wel op een ovulatietest. En met bloedprikken.

Ik zou zelf als ik jou was een second opinion aanvragen. Het zomaar gooien op overgewicht vind ik kwetsend en niet heel professioneel.
Kan hoor van die cyste. Ik heb er meerdere gehad en het kan zeker je cyclus beïnvloeden.

Deze zwangerschap was de gesprongen follikel in een grote cyste veranderd. Dat zal niet zomaar slinken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
15-09-2019 17:22
[...] (Mocht iemand hier zelf ervaring mee hebben, verbeter me alsjeblieft hoor, maar ik vind het zo vreemd)
[...] Het zomaar gooien op overgewicht vind ik kwetsend en niet heel professioneel.
Dat kun je vinden, maar feit is dat veel overgewicht vaak cyclusproblemen veroorzaakt die vanzelf overgaan als je weer een gezond gewicht bereikt.

Die gynaecoloog houdt zich aan wetenschappelijk onderbouwde richtlijnen, die zegt dat echt niet om TO te zieken.

Er zijn twee hele grote vijanden van de vruchtbaarheid, en daar zullen alle gynaecologen je naar vragen: overgewicht en roken.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
ja die Gyna was ook echt een lul! En van mijn huisarts moet ik "gewoon" rustig afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb idd een bmi van 35. Maar ik ben inmiddels wat afgevallen, ik beweeg en ik eet gezond.
Alle reacties Link kopieren
Maar zoals ik al vertelde. Ik ben altijd al zwaar geweest. Ook voor mijn spiraal. Ik had altijd een keurige cyclus voor mijn spiraal. (heb ik in totaal 8 jaar gedragen)
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
15-09-2019 17:32
Dat kun je vinden, maar feit is dat veel overgewicht vaak cyclusproblemen veroorzaakt die vanzelf overgaan als je weer een gezond gewicht bereikt.

Die gynaecoloog houdt zich aan wetenschappelijk onderbouwde richtlijnen, die zegt dat echt niet om TO te zieken.

Er zijn twee hele grote vijanden van de vruchtbaarheid, en daar zullen alle gynaecologen je naar vragen: overgewicht en roken.
Ik reageer op wat TO vertelt hè, die zegt dat hij haar verder niet wil helpen en zegt dat het komt door overgewicht. Dat komt niet zo aardig en professioneel op me over, vandaar. Als hij het daadwerkelijk zo gezegd heeft, vind je zelf ook niet dat dat raar is van een arts om iemand verder niet te willen helpen?
We waren er allemaal niet bij, dus moeten het doen met deze info. ;)
Ik vraag het nog maar een keer. Wat zei de gynaecoloog dat het verband is tussen je overgewicht en deze problemen?
Pcos is dus niet het verband zei je. Wat dan wel?
Ik ben wel benieuwd waarom iemand zoiets zegt...
Alle reacties Link kopieren
Room, heb je een hystrocopie gehad? Welke ovulatietesten gebruik je?

Na miskramen ook nauwelijks ongesteld, maar toch zwanger geraakt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven