16 weken zwanger, vocht rondom baby

17-09-2019 11:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mama’s en mama’s in spe,

Morgen ben ik 16 weken in verwachting. Helaas zagen ze bij de termijnecho al dat er behoorlijk wat vocht zat rondom de baby, zowel bij het hoofdje, nekje, ruggetje en buikje (nekplooi 5 mm). We zijn doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis ivm hydrops foetalis.

Vandaag hadden we een vruchtwaterpunctie. Voorafgaand aan de punctie werd er een echo gemaakt en zagen ze dat de hoeveelheid vocht flink is toegenomen (10 mm bij de nekplooi). Het vocht zat nog steeds rondom een groot deel van het lijfje. Dit maakt dat de prognoses nog slechter zijn.

De gynaecoloog zei dat het hartje van de baby op dit moment ontzettend hard moet werken en dat het ernstig de vraag is of het hartje dit wel vol gaat houden. De baby bewoog wel flink. De gynaecoloog heeft ook een vermoeden uitgesproken, volgens haar past het beeld bij het syndroom van Turner.

Aanstaande vrijdag krijgen we de uitslag van de sneltest en over twee weken krijgen we de uitslag van het chromosoom onderzoek. Het wordt steeds moeilijker om positief te blijven. Ben zo bang dat het mis gaat. Heeft iemand misschien positieve ervaringen? Ik hoor ze graag!!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig... veel sterkte met afwachten..
Alle reacties Link kopieren
:hug: sterkte!
Sterkte TO. Wachten is waardeloos in dit geval. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk deze onzekerheid, heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Ik hoop dat het uiteindelijk toch meevalt.
Sterkte, geen ervaring, maar wat moet dit een partij waardeloos zijn boor jullie zeg.
Ik hoop op toch een goede uitkomst
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, ik hoop ook van harte op toch een goede uitkomst voor jullie! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier wel ervaring mee maar niet positief.

Wat heeft de gynaecoloog gezegd over evt kansen voor t kindje?
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
17-09-2019 21:56
Ik heb hier wel ervaring mee maar niet positief.

Wat heeft de gynaecoloog gezegd over evt kansen voor t kindje?
Wat naar dat je een zelfde ervaring hebt gehad.

Bij 12 weken schatten ze de kansen op een gezond kindje nog 50%. Er was toen 30% kans op een chromosomale afwijking en 20% kans op een lichamelijke afwijking. Ze gaf aan dat de vooruitzichten op dit moment flink verslechterd waren vanwege de toegenomen hoeveelheid vocht. Zoals ze er nu over sprak gaf ze de zwangerschap nog weinig kans van slagen. Ze heeft niet meer gesproken over percentages. Dit zal ook afhangen van de uitslagen van de vruchtwaterpunctie
Alle reacties Link kopieren
Thanks dames. Het is een moeilijke tijd en mijn emoties gaan alle kanten op. Gelukkig kunnen mijn partner en ik er samen goed over praten en zitten we vooralsnog op één lijn. Maar wat duren die dagen lang...
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte morgen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte to!
Alle reacties Link kopieren
@MoedervSaar
Hier ook ervaring (Turner) maar helaas niet met een goede afloop. Je mag me een PB sturen als je meer wilt weten.
Heel veel sterkte TO, de onzekerheid is slopend.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte. Hoop voor jullie op een goede uitkomst.
Fijn dat jij en je partner goed met elkaar kunnen praten. Blijf dat ook doen. Je zult voorlopig wel in een emotionele rollercoaster blijven en dan is praten met elkaar erg fijn.
Moeder van Saar, hoe was de uitslag?
Ik volg je topic omdat wij helaas ook zoiets hebben mee gemaakt. Heel heftige en spannende tijd. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Hoe was de uitslag van de sneltest? Hier ook ervaring met hydrops foetalis, geen goede afloop helaas. Het bleek uiteindelijk een trisomie 18, geen kans op leven. Ik weet niet hoe dat met Turner is?
Veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven