Abortus of alleen doen

22-09-2019 21:56 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Voorafgaan wil ik zeggen dat het hier om abortus gaat en dus vervelend kan zijn voor vrouwen die graag zwanger willen worden.

Ik zie het even niet meer zitten. Ik ben ongepland zwanger van mijn vriend, maar de relatie is eigenlijk echt over. Vanaf het begin heb ik twijfels gehad om abortus te doen, maar door angst voor spijt en omdat mijn vriend het niet wou heb ik dit niet gedaan. Inmiddels is de zwangerschap verder gevorderd en is een abortus bijna niet meer mogelijk. De relatie gaat al maar slechter en slechter. Ik zie geen uitweg meer. Ik voel mij helemaal vast gezet in deze situatie. Heb nooit alleenstaande moeder willen worden. Mijn enige opties zijn alles alleen doen of alsnog een late abortus laten doen. Iedereen is al op de hoogte van de zwangerschap en alleen 2 vriendinnen weten hoe ik mij echt voel. Vriend wil koste wat koste het kindje houden, wat ik ook best begrijp, maar ik ben straks wel de gene die er alleen voor staat. Dit betekend dat ik veel minder moet gaan werken, het financieel heel erg moeilijk ga krijgen en geen enkele vrijheid meer heb. De stap om het alleen te doen lijkt zo ontzettend groot en onrealistisch dat ik er gewoon bijna niet aan kan denken. Tot nu toe heb ik nog niet echt het gevoel van dit kindje te houden.(door de omstandigheden). Als ik het kindje niet houd heb ik nog een hele toekomst voor me en daar blijf ik steeds aan denken. Het hele beeld van een kindje krijgen en zwanger zijn is nu een gitzwarte gebeurtenis. Voor mijn gevoel zijn beide keuzes iets waar ik niet meer bovenop ga komen. Weet ook dat ik hier geen antwoorden kan vinden, maar wou het toch even delen, wie weet heeft iemand ervaring of advies. (reacties met waarom word je dan zwanger oid, liever niet reageren)
Alle reacties Link kopieren
uw relatie eindigen, zien dat je je een inkomen en huis hebt, en is adoptie geen optie?
weekend regeling voor jou en kind de rest bij paps.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je vriend het kind wil, waarom zou je er dan alleen voor staan als jullie uit elkaar gaan?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Als het nog kan kies dan voor een abortus. Hoe moeilijk ook..
Heb je steun van je ouders?
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat je veel minder moet gaan werken? Zat moeders die 4 of 5 dagen werken. En als je vriend het kindje zo graag wil kan hij ook een deel van de zorg op zich nemen, toch?
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver ben je dan ?

Aangezien je het hebt over dat abortus bijna niet meer mogelijk is.
staafmixer wijzigde dit bericht op 22-09-2019 22:06
63.30% gewijzigd
Is er een reden dat vader zo gebrand is op het kind houden terwijl jullie relatie zowat dood is?

Hoe denkt vader - als jullie uit elkaar zijn - straks een rol te spelen in 't leven van zijn kind? Wil ie co-ouderschap? Is ie daar capabel toe?

Heb je naast hem een netwerk rondom je?
Is er een reden dat je niet 4/5de* zou blijven werken (mits een degelijk KDV in de buurt)? Op welke toeslagen heb je recht als je loon te hard zakt?


*Voltijds is vaak moeilijker, maar mits een degelijk KDV met degelijke openingsuren en een ex die helpt moet bij de meesten 4 dagen of 28 à 30 uur toch te doen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Voor praktische bewaren is meestal wel een oplossing.

Hoe ziet je vriend het voor zich. Wil hij 50/50 doen, weet hij überhaupt dat de relatie over is?
Als jij geen kind wil dan laat je het weghalen. Noooooooit vertrouwen dat de man het kind wel fulltime in huis neemt! Die kans is groter dat ie jou er mee laat zitten.
Bovendien als de relatie nu al slecht gaat en op verbreken staat, dan kun je er nu nog met 'n schone lei vanaf. Als je het kind neemt dan zit je levenslang aan je ex vast.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het moeilijk.

Ene kant neem je verantwoordelijkheid nu, je koos er eerder wel voor en had het dan eerder gedaan die abortus. Het gaat niet om een pop die je niet leuk vindt maar om een kind..
En als je nu geen liefde wil en kan geven dan is het niet fair voor het kind. Mja in mijn ogen kan je het wel maar je had het anders gezien.. En daarbij de vader heeft wel liefde voor jullie kind dus geheel ongewenst en liefde te kort heeft het niet.
Maak afspraken met je vriend hoe jullie het gaan opvoeden. Er kan zelfs overwogen worden dat hij het kind geheel opvoed... Of vraag steun bij je familie.
Alle reacties Link kopieren
Als je het kind niet wilt en je kan abortus plegen dan zou ik dat doen. Mocht je later een andere vriend hebben en lichamelijk in staat zijn en beiden een kind willen kan je het alsnog doen.
Alle reacties Link kopieren
Een late abortus...… Kun je het kind niet afstaan?
iones schreef:
22-09-2019 22:12
Een late abortus...… Kun je het kind niet afstaan?
Waarom? Dan moet TO ongewenst een zwangerschap en bevalling doorstaan en het kind krijgt later issues als adoptiekind dat is weggedaan door haar ouders. Bovendien zijn er al teveel mensen en het is ook nog slecht voor het klimaat. Je bespaart een kind juist het leven door het weg te laten halen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-09-2019 22:11
Als jij geen kind wil dan laat je het weghalen. Noooooooit vertrouwen dat de man het kind wel fulltime in huis neemt! Die kans is groter dat ie jou er mee laat zitten.
Bovendien als de relatie nu al slecht gaat en op verbreken staat, dan kun je er nu nog met 'n schone lei vanaf. Als je het kind neemt dan zit je levenslang aan je ex vast.
Viva kids hater spreekt ook. Maar het makkelijkste manier is idd wel abortus en al je 'problemen' zijn weg.
Alle reacties Link kopieren
De reden van het minder werken is mijn soort baan. Kan er niet te veel over uitweiden ivm herkenning. Vader zegt wel een rol te willen spelen, (2 dagen pw) maar ik betwijfel of dit in de praktijk gaat lukken, hij is nogal onverantwoordelijk. Verder heb ik niemand om echt vast op te passen etc. Geen hele goede band met ouders helaas. Hij weet dat de relatie ‘over’ is, maar wil het niet inzien denk ik. Keer op keer worden valse beloften gemaakt die hij niet kan na komen. Hij zit in een verkeerd circuit, waar ik mij ook veel zorgen over maak. Uiteindelijk zal het links of rechtsom wel lukken alleen, maar of ik er gelukkig van word? Of ik er een leuke moeder van word?
Je ex belooft je al niks dus als ie maar max 2 dagen wil doen. Dan zit jij er fulltime mee opgescheept uiteindelijk. En je blijft gezeik hebben met je ex die telkens beloftes niet nakomt. Je schone lei ligt binnen handbereik....
Alle reacties Link kopieren
Zelfde vraag als hierboven: hoezo alleen? Vader wil het kind graag laten komen en kan een substantieel deel van de zorg op zich nemen.
Alle reacties Link kopieren
Racoon333 schreef:
22-09-2019 22:16
De reden van het minder werken is mijn soort baan. Kan er niet te veel over uitweiden ivm herkenning. Vader zegt wel een rol te willen spelen, (2 dagen pw) maar ik betwijfel of dit in de praktijk gaat lukken, hij is nogal onverantwoordelijk. Verder heb ik niemand om echt vast op te passen etc. Geen hele goede band met ouders helaas. Hij weet dat de relatie ‘over’ is, maar wil het niet inzien denk ik. Keer op keer worden valse beloften gemaakt die hij niet kan na komen. Hij zit in een verkeerd circuit, waar ik mij ook veel zorgen over maak. Uiteindelijk zal het links of rechtsom wel lukken alleen, maar of ik er gelukkig van word? Of ik er een leuke moeder van word?
Pfff dit lezende zou ik ook een abortus overwegen.. klinkt niet bepaald alsof je hier nou echt gelukkiger van gaat worden... hoe oud ben je en hoe ver ben je? Dat zou voor mij nog wel meespelen in besluit
Alle reacties Link kopieren
Het kind houden is sowieso geen optie voor je. Dat besef je zelf heel goed. Maar een late abortus is ook niks. Ik zou het kind afstaan.
Dan laat je vader er toch voor zorgen? Ik hoop toch dat ze bij een kliniek geen late abortussen meer doen voor dit soort situaties. Het is al erg genoeg dat dat gebeurt bij kinderen met een afwijking.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver ben je? Als ik het zo lees denk ik dat je neigt naar abortus.

Maar als je 20 weken ver bent wordt het (wat mijn opinie betreft) weer een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
22-09-2019 22:04
Hoe denkt vader - als jullie uit elkaar zijn - straks een rol te spelen in 't leven van zijn kind? Wil ie co-ouderschap? Is ie daar capabel toe?
:O Dit soort vragen worden toch ook nooit gesteld als de vrouw besluit het kind te houden terwijl de vader er geen zin in heeft? Dit kind heeft een vader wat het wil hebben, dan kan het toch gewoon daar wonen? Dan kan TO nog kijken of ze een rol wil spelen in het leven van het kind, of ze co-ouderschap wil. Zo kan je het ook bekijken.

Je zit wel vast aan dat dragen en baren, dat is zo. Maar als je met je (bijna?) ex vriend goede afspraken over daarna kan maken, dan kan dat toch gewoon? Ook als het wat minder gangbaar is en hij de alleenstaande vader wordt en jij een omgangsregeling hebt (of niet).

Ik werk trouwens gewoon 36 uur met 2 kinderen, en mijn vriend (wonen wel samen) zorgt het meest. Als ik gescheiden leefde, zou co-ouderschap het meest voor de hand liggen, waarbij ik de kindloze week 50 uur zou werken, en de andere week veel minder.

Edit, ik had de laatste post nog niet gelezen. Ik zou als de sodemieter met de vader om tafel gaan en zwart op wit krijgen dat hij minimaal de helft van de zorgtaken op zich neemt.

Er zijn echt meer opties onder de zon.
elein wijzigde dit bericht op 22-09-2019 22:25
7.57% gewijzigd
Ik zou dan voor abortus gaan als jij echt geen kind wil. Maar wat is een late abortus? Want dat zou voor mij ook meetellen.

Maar je kan beter spijt hebben van een abortus dan spijt van een kind.
patchouli_ schreef:
22-09-2019 22:19
Zelfde vraag als hierboven: hoezo alleen? Vader wil het kind graag laten komen en kan een substantieel deel van de zorg op zich nemen.
De vader belooft 2 dagen per week, dus hoezo substantieel deel? En dan denkt TO nog dat hij dat niet eens gaat nakomen. TO is de sjaak als ze het niet afbreekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven