HSG.. en nu

10-10-2019 01:07 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik en mijn vriend zijn al 1,5 aan het proberen om kindjes te krijgen. Zijn ook al langer dan 6 maanden onder toeziend oog van de gynacoloog. Nu gaan we wellicht HSG doen (contrastfoto). Ik wil graag weten wat jullie ervaringen hier mee zijn. Ze zeggen dat het “pijn” kan doen. Maar wat en wanneer doet het zeer? Ik wil graag goed voorbereid zijn. Want ondertussen is de moed al in schoenen gezakt met de kinderwens.

Xx
Deed bij mij geen pijn, had wel 2 paracetamol vooraf genomen en spiraaltje eerder gehad zonder echte pijn bij plaatsen.
Is al even geleden maar geloof dat het inbrengen van een buisje in je baarmoederhals het meest pijnlijke is, je baarmoederhals wordt ook vastgehouden met een klem dacht ik, het doorspuiten deed helemaal geen pijn. De foto's werden toen ook meteen met mij besproken.
Ik ben dezelfde middag weer gaan werken, omdat ik geen napijn had. En ik was direct erna zwanger geraakt van een tweeling!
Goedemorgen! Ik vond het ook heel spannend. Het klemmetje zetten was heel pijnlijk, het doorspuiten daarna viel mee. Het was zo klaar, achteraf gezien vind ik het niet traumatisch.

Ze zeggen dat je daarna extra vruchtbaar bent (gebruiken ze olie bij je?). Helaas heb ik er nog geen profijt van gehad maar ik lees veel hoopvolle verhalen (hierboven bv).

Heel veel sterkte, het is misschien even heftig maar het duurt waarschijnlijk maar even :hug:
Ik vond het extreem pijnlijk.
Ik weet echt niet welk deel het ergste was. 1 waas van pijn eigenlijk. Sorry kan het niet beter maken.
Wel erna zwanger geraakt van onze oudste
Alle reacties Link kopieren
Het deed bij mij nauwelijks pijn. Ik kon meekijken op het scherm, dat was wel mooi; kon ik meteen zien dat er geen verstoppingen waren. Ik ben na de hsg gewoon weer naar m’n werk gegaan. De tweede cyclus erna was ik zwanger.
Het deed bij mij ontzettend veel pijn, en alles was goed. 3 jaar later ben ik nog steeds niet zwanger.

Achteraf was dit één van de minst pijnlijke dingen tijdens ons fertiliteit traject. Maar ik zou het liever niet nog een keer doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschillende ervaringen. Ik vond het behoorlijk pijnlijk. Daarna id zwanger geraakt.
Ik vond het doorspoelen een vervelende, zeurende, pijn met kramp erna. Wel gewoon gewerkt die dag. Met olie doorgespoten maar pas anderhalf jaar later zwanger dus het heeft niet geholpen voor mij op dat vlak. Wel konden ze zien dat alles er goed uitzag, dat was ook wat waard ;-)
Raar, ik ben echt geen mieperd met pijn maar deze vond ik echt heftig. Vond de punctie voor de ivf minder erg.
Alle reacties Link kopieren
Even een positieve noot: bekende van mij had licht verstoorde doorstroming, maar was meteen zwanger daarna.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het plaatsen van het ballonnetje het meest vervelend. Doorspuiten voelde ik niet.
Op het moment dat je denkt, nu vind ik het onprettig is het klaar.

Ik was de maand erna in verwachting.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het pijnlijk maar de maand erop was het direct raak en was ik zwanger.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hsg door middel van foam gehad, dat zou minder pijnlijk moeten zijn. Ik moest aangeven als ik wat voelde, want als ze veel druk op moeten voeren, klappen de eileiders namelijk dicht. Ik voelde wat, maar echt pijn kon ik het niet noemen. Ik gaf het op tijd aan toen ik wat voelde en de arts gaf aan dat de beelden zo de boeken in konden! Helaas nooit zwanger geworden, ook niet met IVF / ICSI...
Alle reacties Link kopieren
Het klemmetje zetten viel alles mee, beetje menstruatiepijnachtig. Doorspuiten vond ik HEEL pijnlijk, maar duurde nog geen 2 minuten, dus ik heb gewoon gepuft en tot 200 getelt. Toen was het klaar. Bevallen duurt langer, was mijn insteek.

Na 1.5 jaar nog niet de moed laten zakken hoor! Je staat nog aan het begin van het traject. Focus je op de eerst volgende stap, en ga niet te veel piekeren. Dan ga je jezeld enorm in de weg zitten.
Alle reacties Link kopieren
Vond het niet echt pijnlijk. Voelde als menstruatiekrampen.
Heb daarna ook gewoon gewerkt.

En verder, probeer de moed nog niet te laten zakken hoor! Je bent 'nog maar' 1,5 jaar bezig. Er zijn nog genoeg mogelijkheden om alsnog zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het echt heel erg meevallen. Natuurlijk doet het wel wat pijn, maar extreme pijn wil ik het zeker niet noemen. Ik vond het echt prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Nou heel veel verschillende reacties. Geen idee hoe het komt dat het zo verschillend is, maar bij mij deed het echt heel erg veel pijn. Misschien komt dat omdat 1 van m'n eileiders dicht zit en ze die probeerde open te spuiten, maar wat niet lukte. Ik zou het niet graag nog een keer doen. Dus mijn advies, vergeet vooral niet van te voren goede pijnstilling in te nemen! En ik had die middag vrij genomen, wat bij mij ook wel echt nodig was.
Alle reacties Link kopieren
Super lief dat jullie je ervaringen willen delen! Ik twijfel nog een beetje of ik het zal doen... dit omdat we volgende maand overstappen naar het hormonen spuiten. We zitten nu aan de 6/7 maanden Letrozol. Hoe hebben jullie in het traject de moet er in kunnen houden?
Alle reacties Link kopieren
Gek die verschillende reacties wel.. Ik vond het extreem pijnlijk, sorry, kan er niks mooiers van maken. En bij mij was er niks verstopt of wat dan ook. Maar ik heb wel ook flinke last van eendenbek enzo, dus gewoon gevoelig daar blijkbaar. Ik vond het wel fijn om te weten dat het daar niet aan lag, dus was toch blij dat ik het gedaan had.
Alle reacties Link kopieren
KirX schreef:
10-10-2019 18:11
Super lief dat jullie je ervaringen willen delen! Ik twijfel nog een beetje of ik het zal doen... dit omdat we volgende maand overstappen naar het hormonen spuiten. We zitten nu aan de 6/7 maanden Letrozol. Hoe hebben jullie in het traject de moet er in kunnen houden?

Stap voor stap blijven denken en niet al maanden vooruit. Dus niet "al 7 maanden letrozol en straks gaan we spuiten", maar "eerst de HSG. Dan de uitslag, en dan zien we wel weer".

Want of (en wat) je gaat spuiten hangt 1) helemaal af van de uitslag en 2) misschien ben je voor je tijd zwanger.

Voor een medisch traject is 1,5 jaar bezig zijn gewoon kort en pril. Doe het stap voor stap en praat jezelf niet gek.
Alle reacties Link kopieren
KirX schreef:
10-10-2019 18:11
Super lief dat jullie je ervaringen willen delen! Ik twijfel nog een beetje of ik het zal doen... dit omdat we volgende maand overstappen naar het hormonen spuiten. We zitten nu aan de 6/7 maanden Letrozol. Hoe hebben jullie in het traject de moet er in kunnen houden?

Ik had weinig keus. Het was of doorgaan, of geen kind. Het heeft nog wel zijn weerslag gehad, achteraf. Maar mijn zoon was alle ellende meer dan waard.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij mislukte het 2x (ballonnetje viel uit en knapte een keer kapot). Toen het de 3e keer wel lukte stond lag ik al zo krampachtig dat het waarschijnlijk nog pijnlijker was maar achteraf gezien viel het best mee. De pijn is snel weg.

Bij mij leek alles dicht te zitten en ik zou een kijkoperatie krijgen. 2 dagen voor die operatie enkele maanden na de hsg bleek ik zwanger!
Ik ben normaal helemaal niet kleinzerig, maar ik ging echt door de grond van de pijn. Was alleen tijdens het door spuiten daarna meteen over en geen last meer van gehad. Was sowieso een traumatische ervaring vriend is tijdens het onderzoek flauw gevallen

Ik ben binnen een half jaar na het onderzoek zwanger geraakt. Ben benieuwd of de bevalling ook pijnlijk is
Bij mij was alles gewoon doorgangbaar
Alle reacties Link kopieren
Artixfox vraag je nu serieus of de bevalling pijn doet😂😂😂🤣🤣🤣. Je zal hem vast anders bedoelen.

On topic: de hsg heb ik bij de eerste gehad. 3,5 jaar geleden gestart voor een tweede. Ik bekeek het per stap. We gaan nu dit doen dus nadenken over wat als het niet lukt heeft geen zin. Het komt zoals het komt. En wat mij hielp was het gevoel dat ik niet alleen was. Ik ben er daarom ook heel open in geweest. Zo konden mensen in mijn omgeving die wellicht in het zelfde schuitje zitten een soort van steun ontvangen (als ze zelf niet open waren zeg maar)

Stap voor stap.

Ik ben nu 24 weken zwanger van een tweeling, dus ik maak al die jaren in 1x goed 😂😛

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven