Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 941 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_9029💙2e-UD 4 mei
MienMandolien26❤️1e-UD 23 Mei
PepperyPie30❤️1eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie30❤️1e17 juni bevallen van Noa ❤️plaats snel een update :)
Cranberryjuice23❤️❤️2&3UD mei?tweeling
libe35💙1eUD 31 juliangststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean27❤️1eUD 3 septangststoornis
swimkim33??1eUD jan/feb16 juni eerste echo
Lostit30181e11 juni--
Es139029💙1eUD 23 november 6 juli 20 weken echo
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
anoniem_391601 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 06:14
41.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Lostit, dat ga ik zeker proberen!

Mienmandolien, inderdaad...ik hoop nu op een positieve test volgende week, of dat ik na het weekend ongesteld ga worden. Als ik maar niet nog een week in die onzekerheid zit.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
@pepperypie, jeetje wat vervelend dat er nog steeds geen duidelijkheid is. Ik had ook nog nooit gehoord van een zwangerschap onbekende locatie. Spannend ook, die cyste. Sterkte ermee en denk goed aan jezelf!

@mienmandolien, wat balen dat je je zo voelt en al een paar keer migraine hebt gehad. Klinkt idd alsof het door hormonen komt. Hopelijk voel je je snel beter! En wat goed dat je je hebt aangemeld voor moeders voor moeders. Mocht het bij mij een keer zover zijn, dan zou ik dat ook graag willen.

@libe, wat gek dat je cyclus zo lang duurt zeg. Ik snap wel dat je ergens toch nog hoopt hebt, je weet het idd nooit. Ik hoop ook dat je snel meer duidelijkheid hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
@pepperypie jeetje wat spannend.. ik heb inderdaad ook nog nooit gehoord van zwangerschap onbekende locatie. Je maakt flink hcg aan dus ze zouden volgende week toch iets moeten vinden..? Sterkte met het afwachten....

@libe voor jou ook, wat onzeker dat wachten steeds!!

@mienmandolien hopelijk voel je je snel beter! En goed dat je je hebt aangemeld voor moeders voor moeders! Ik doe het inmiddels 3 weken en ik vind het echt geen moeite kosten!

Ik heb vrijdag mijn termijn echo gehad in het zkh (ook al bij verloskundige gehad maar omdat ik al bij gyn loop krijg ik ze nu even dubbel, niet zo erg). Alles was goed en ben 3 dagen vooruit gezet. Uitgerekende datum nu 4-5-2020. Ik heb nog steeds weinig tot geen klachten. Ben soms wat meer moe en wat gevoelige borsten maar verder voel ik me heel fit! Had ik bij mijn eerste zwangerschap ook dus hopelijk blijft het zo 🤞🏻!

Succes voor alle wachters, ik duim met jullie mee 😘
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Nina90!! Toch heel bijzonder! Heb je het al verteld aan vrienden en familie?


@pepper, ik denk aan je en duim voor je!

@libe, misschien maandag even de huisarts bellen?? Kijken wat die zegt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nina_90 wat fijn dat je termijn echo goed was en heerlijk zo goed als geen klachten!

7 november heb ik de mijne. Ik ben erg in twijfel of we volgend weekend het gaan zeggen tegen onze naaste familie ben dan 9.5 week. Bijna iedereen is dan bijeen toevallig. Maar aan de andere kant ben ik erg bang dat we dan 7 november een slechte echo krijgen. Moeilijk, moeilijk. Misschien toch gewoon maar wachten... :bonk:
Alle reacties Link kopieren Quote
@ nina, wat fijn dat alles goed was op de echo!

Het lijkt erop dat ik morgen ongesteld ga worden. Heb namelijk vreselijk veel last van PMS klachten en ik herken dit van eerdere keren. Bleh!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
@lostit ja iedereen is op de hoogte inmiddels! Hebben het bij 10 weken verteld, gezien mijn aardig groeiende buikje was dat niet meer te verbergen. En had toen 2 goede echo’s gehad dus dat gaf wel wat meer vertrouwen. Maar je weet het natuurlijk nooit!

@mien lastig hè.. ik vond het fijn om het te delen, ook al had ik nog geen 10-12 weken termijn echo gehad. Mocht het mis zijn gegaan had ik het ook graag met familie en goede vrienden gedeeld. Ik ben een open boek, dus voor ons voelde dit goed. Doe wat voor jullie goed voelt, wanneer je het dan ook vertelt is altijd goed! Sommige vertellen het bij 7 weken andere bij 12.. altijd goed dus! Het is prachtig iets om te delen in ieder geval 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen, ik ben vannacht ongesteld geworden na 45 dagen. Op naar de volgende ronde. Ik vind het heel moeilijk om mijn nieuwe NOD te bepalen na zo' n lange cyclus, want stel dat hij nu weer korter duurt? Ik zal voor het gemak maar gewoon 28 dagen aanhouden. Dan wordt mijn voorlopige NOD 17 november. Hoe gaat het nu met jou Pepperypie?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand trouwens ervaring met temperatuurcurves bijhouden om zo de ovulatie te merken? Het schijnt dat je temperatuur tijdens de ovulatie 0,2 tiende graad daalt. Ik ben geen fan van de koortsthermometer, maar het is een goedkoop alternatief als het werkt.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
libe schreef:
21-10-2019 08:58
Heeft iemand trouwens ervaring met temperatuurcurves bijhouden om zo de ovulatie te merken? Het schijnt dat je temperatuur tijdens de ovulatie 0,2 tiende graad daalt. Ik ben geen fan van de koortsthermometer, maar het is een goedkoop alternatief als het werkt.
Ik heb bij bol 100 ovulatietesten gekocht voor 25 euro. Ook niet duur en werken prima. Temperaturen gaat bij mij niet wegens onregelmatige werktijden.
En je weet pas achteraf wanneer je ovulatie was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit weekend flink keelpijn gehad, nog steeds wel een beetje. Voel iets in mijn buik trekken. Geen honger en ontzettend moe.
Lijkt me te vroeg voor iets als afgelopen dinsdag mijn eisprong was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje Libe... 45 dagen! Wat kan je lichaam gek doen!!
Ik zou ook die ovulatietesten in bulk inkopen en gaan testen. Je weet zo echt niet waar je vanuit moet gaan anders! Ook niet qua NOD. En mocht je huisarts willen inschakelen is het wel fijn om te weten of je een LH piek hebt kunnen vinden!
Gelukkig ben je van die onzekerheid af maar wat had ik je een positieve test gegund!! :hug:

@Mien,
Wat naar die migraine! Denk je puur hormonaal of was je tijdens je nachtdienst ook wel wat meer gestrest en kan dat een trigger zijn geweest?
En misschien tijdens je familieweekend even kijken hoe het voelt? Of je het wil vertellen zeg maar.

@swimkim,
Spannend!! Sterkte met afwachten!

@Nina,
Wat fijn!! Je kunt er dus lekker van genieten al!

Over dat vooruit/achteruit zetten op basis van echo's, daar verbaas ik me over. Aan de ene kant dus die allereerste echo-mevrouw die zegt "Ja wat we nu zien past misschien bij 4+2 maar zeker niet bij 4+5" en aan de andere kant dus dat de uitgerekende datum (en dus je zwangerschapsduur) gewoon wordt bepaald bij die termijnecho aan de hand van de grootte van het vruchtje...
:bonk:

Ik voel me nog steeds prima.. Wel continu dat zeurend gevoel aan de linkerkant. Maar geen bloed, geen echte krampen/steken. Net een afspraak gemaakt voor vrijdag. Voelt nog als heeeel lang wachten en deze herfstvakantie-week zonder afleiding van werk wordt een lange denk ik. Blijven hopen dat het gewoon wat langzamer groeit en dat ze vrijdag eindelijk iets goeds kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
nina_90 ja je hebt ook gelijk er is geen goed of fout. Ben zelf ook wel een twijfelkont.... oeps. Ik ga het nog wel even bedenken.

libe fijn dat er in ieder geval iets gebeurd is. Wel vervelend dat dat 45 dagen duurde zeg..

swimkim
Spannende tijden nu weer voor je. Succes met wachten!!

pepperypie
Ik heb zeker een soort stress van mijn werk momenteel ivm het te kort aan personeel... Maar na een tijdje lezen op internet zeggen zoveel sites dat het niet aan stress of bepaalde voeding kan liggen. Hormonaal wel, en ja daar verandert op dit moment erg veel. Vervelend is het wel.

Haha wat je zegt over die dagen vind ik ook wel bijzonder. Ik werd 1 dag vooruit gezet. 1 dag. Maar dat kan dus gewoon weer veranderen.

Fijn om te horen dat je je wel goed voelt. Ik hoop zo ontzettend dat jullie een heel fijn weekend tegemoet gaan!! Ik gun het je echt. Wachten tot vrijdag duurt lang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word echt helemaal gek van mezelf. Ik zie overal een symptoom in. Ik haal me van alles in mijn hoofd. Ik dacht altijd dat ik er heel nuchter in zou staan, maar nu er een kans op zwangerschap is. Sjees, veeg me op.
En ik weet ook totaal niet wanneer ik moet testen. Ik heb in september 3 bloedingen gehad, waarvan ik niet weet of en welke een menstruatie is geweest.
Ik weet nu alleen dat ik vorige week maandag een positieve ovulatietest heb gehad en dinsdag waarschijnlijk mijn eisprong gevoeld heb. (voor ik de pil slikte voelde ik die elke keer, was altijd in het midden van mn cyclus, kon er de klok op gelijkzetten).
Dinsdag 29 oktober is het 2 weken, dan al testen of bv wachten tot het weekend erna, mocht er geen menstruatie komen natuurlijk.
Dat je zo onzeker van jezelf kunt worden zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee SwimKim, heel herkenbaar. Heb dat de eerste maand na het verwijderen van mijn spiraal ook gehad. Vol overtuiging dat het raak was en een aantal early testen die heeeeeeel vaag uitvielen maar uiteindelijk werd ik ongesteld.
Ik zou sowieso wachten tot de 29e, als je dan niet ongi wordt kan je testen en anders nog even wachten. Hangt een beetje af van hoelang je het volhoudt natuurlijk.
Enne.... Misschien is het wel raak, time will tell. :)

Succes!! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Swimkim, ik heb dat ook. Had me afgelopen cyclus zo zwanger gepraat, dat ik ervan bijna van overtuigd was. Zelfs mijn menstruatie bleef uit, maar helaas, toch weer geen positieve test.

Goede tip van die ovulatietesten van Bol.com. Ik heb er ook 100 besteld. Met mijn lange cyclus is dat toch wel het handigste, omdat ik anders echt niet weet waar ik aan toe ben.

@ Pepperypie, spannend om nog vier dagen te moeten wachten! Gelukkig valt de pijn mee.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
@swimkim, heel herkenbaar!! De 1e ronde was ik overtuigd dat het raak was.. Voelde me zo anders.. Was ook zó verdrietig toen ik ongesteld werd. Ik hoor/lees het vaker, heel normaal !
Gelukkig maakt het niet zo veel uit welke van die bloedingen je menstruatie was, het gaat om die eisprong! Probeer in ieder geval te wachten tot de 29e, als je het langer vol houdt alleen maar goed natuurlijk. Sterkte op de wachtbank!

@libe,
Hopelijk kun je deze ronde een LH piek vinden en weet je ook beter waar je aan toe bent!!

@eilean,
Hoe gaat het bij jou? 20-10 was je NOD toch?

Over mezelf:
Gisteravond had ik toch opeens weer steken, lage rugpijn en beetje misselijk. Echt zoals ik me voel als ik ongesteld ben. Gelukkig trok het weg na een uur maar dacht wel echt van 'nou, miskraam dus'. Maar geen bloed, dus so far so good. Mensenkinderen die emoties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pepperypie: dat is wel even schrikken, maar gelukkig trok het vanzelf weer weg. Lijkt me wel lastig die onzekerheid. Ik hoop echt dat ze vrijdag wat meer kunnen zien!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach wat balen, libe. Hopelijk volgende ronde een stuk korter!

@pepper,
Ja het zal nu wel een achtbaan van emoties voor je zijn. Pfff hoop dat alles goed gaat en dat het vruchtje blijft zitten!



Hier weer het begin van een nieuwe vruchtbare periode. De hele week hebben we geen plannen gemaakt na werk savonds haha. Gisteravond heb ik na de daad met een kussen onder mijn billen en mijn benen in de lucht gelegen. Vriend vond het wel een leuk uitzicht hahaha. Ik voelde me er wat minder comfortabel bij, maar alles voor het goede doel haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha Lostit, je weet waar je het voor doet! 😉
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag een klein beetje bloed, kan een innestelingsbloeding zijn, kan niks zijn, kan vanalles zijn.
In mijn pauze op het werk voor leidinggevende koffie gezet, ging me toch bijna over mn nek. Moest eigenlijk tot 5 uur werken, maar doordat we met genoeg man waren en de werkzaamheden al bijna klaar waren mocht ik om 2 uur al gaan.
Blijf gewoon wachten tot minimaal 29 oktober, als ik het red tot het weekend erna.
Alle reacties Link kopieren Quote
pepperypie wat erg weer.. Hoop zo dat er vrijdag iets goeds te zien is en dat het geen ZOL meer heet.

lostit
Haha Ja zo is het. Alles voor het goede doel! Ik moet zeggen dat ik dat niet heb gedaan maar ben wel even blijven liggen.

swimkim
Hoop natuurlijk voor je dat dat zo is. O dat wachten duurt lang dan, zeker als ie lichamelijk iets lijkt te merken. Ik heb het niet gered tot NOD....


Beste vriendin vraagt mij via Whatsapp of ik zwanger ben. BAM... Heb er maar een beetje omheen gepraat maar het voelt niet goed. Ik weiger het haar via Whatsapp te vertellen. Ik heb haar na de 1e echo ook nog niet onder 4 ogen gezien. Ik denk dat ik dit toch maar moet gaan vertellen binnen nu en heel snel. Vriend is het hier vast niet mee eens want als ik het iemand vertel wil hij het ook. Dilemma!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lief dat je aan me denkt pepperypie. NOD was idd 20-10, had het ook al wel verwacht maar nog steeds niet ongesteld. Net een test gedaan maar die was helaas negatief. Snap er niks meer van. Ik voelde me verder niet zwanger of iets, dus had het ook niet verwacht. Vind het wel vreemd dat de ovulatietest 2 weken geleden een piek aan leek te geven maar ik nog steeds niet ongesteld ben...

Ik heb een angststoornis die redelijk onder controle is, maar ik merk dat ik mezelf helemaal gek kan maken. Rationeel weet ik wel dat het wat langer kan duren, maar ik merk dat ik steeds heel bang ben dat ik onvruchtbaar ben etc. Heel vermoeiend :cry:

Weet iemand hoe ik een foto kan uploaden? Wellicht heb ik de test(en) verkeerd geïnterpreteerd. Ben wel benieuwd wat jullie ervan denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lastig mienmandolien! Snap wel dat je het graag wil vertellen, maar snap je vriend ook wel. Bijzonder trouwens dat je vriendin een vermoeden heeft!
Alle reacties Link kopieren Quote
eilean, Ik had mijn foto's geupload op https://nl.imgbb.com/ en dan de link gekopieerd. Werkte perfect.

swimkim, oh ik hoop het voor je dat dit allemaal vroege symptomen zijn!

lostit, nou veel plezier deze week haha!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven