Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 941 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_9029💙2e-UD 4 mei
MienMandolien26❤️1e-UD 23 Mei
PepperyPie30❤️1eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie30❤️1e17 juni bevallen van Noa ❤️plaats snel een update :)
Cranberryjuice23❤️❤️2&3UD mei?tweeling
libe35💙1eUD 31 juliangststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean27❤️1eUD 3 septangststoornis
swimkim33??1eUD jan/feb16 juni eerste echo
Lostit30181e11 juni--
Es139029💙1eUD 23 november 6 juli 20 weken echo
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
anoniem_391601 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 06:14
41.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
https://ibb.co/54bbSwM doet ie het?
Alle reacties Link kopieren Quote
Eilean, Ja hij doet het! Duidelijk wel een LH piek bij 6-10.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ eilean: ik snap je onzekerheid wel. Ik heb zelf ook een angststoornis en ik merk dat het getriggerd wordt door de onzekerheid van het zwanger proberen te worden. Een vriendin zei laatst tegen me dat ik er niet zo mee bezig moet zijn, dat het vanzelf wel een keer komt en dat de natuur zijn werk moet doen. Maar het is lastig om los te laten vind ik. En wat als ik straks zwanger ben? Hoe voel ik me dan? En wat als ik moet bevallen? En wat als het kind er is? Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het houdt me 's nachts wakker soms. Beperkt het zich bij jou nu alleen tot het zwanger worden, of ben je in je hoofd ook al bezig met de toekomst?
Ik snap de ovulatietesten trouwens niet helemaal op jouw foto. Op welk streepje moet ik letten?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
@lostit, ja hè, daarom had ik m’n menstruatie al wel verwacht..

@libe, ik herken heel erg wat je zegt. Mijn man zegt ook van joh komt vanzelf, we zijn net begonnen, maar ik geloof hem dan niet. Ik heb het ook naar de toekomst idd. Voor de bevalling ben ik extreem bang, maar daarover heb ik gelukkig al goede gesprekken kunnen voeren met een gynaecoloog. Anders had ik nog aan de pil gezeten haha. Ik zie, zowel voor nu als in de toekomst, onwijs veel beren op de weg die er waarschijnlijk niet eens zijn / komen. Maarja, je gedachten hè.. :

Het gaat trouwens om de linker paarse streepjes bij 5-10 en 6-10. Die van 6-10 is wat duidelijker, bij 7-10 wordt ie beduidend minder. De rechterstreepjes zijn de controlestreepjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
eilean ik vind het mooi duidelijke lijntjes hoor, hij loopt goed op en hij is bij 6-10 idd de piek.
Spannend hoor! Ik voelde me niet anders voordat ik positief testte dus het kan!!

libe het linker streepje moet je op letten eigenlijk is het net als bij een zwangerschaps test. Het is natuurlijk net hoe je hem om houdt :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Allereerst duim ik uiteraard voor jullie allemaal lieve dames!

@Eilean & @Libe;
Jeetje toevallig, ik heb ook een angs/paniekstoornis.
Alles was zo goed onder controle maar ik heb het nu toch wel even lastig. Ik ben vandaag 6 weken zwanger maar ben echt zo ontzettend bang om een miskraam te krijgen. Ik maak mezelf helemaal gek. Kan alleen maar googlen en mezelf allerlei negatieve dingen aanpraten. Blaaaaaah. De tijd vliegt normaal altijd maar nu krúipt ie tot 1 november. En dan ben ik waarschijnlijk 1 dag gerustgesteld en dan maal ik weer lekker verder. :) Jeetje wat een klaagpost.. Sorry! Verder ben ik uiteraard oprecht heel blij, maar ik zou zo graag willen dat ik eens gewoon lekker ontspannen een nieuwe situatie aan kon gaan, én niet zoveel na hoefde te denken. :)

Dikke knuffel voor iedereen die het een beetje lastig heeft, op welke manier dan ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veikieheeel herkenbaar hoor.. Na de 1e echo was ik even gerustgesteld maar nu begint die ongerustheid weer langzaam op te bouwen.
Te veel google is NIET handig nee. :facepalm:

Ik vind mezelf soms een beetje een zeur dat ik me ongerust maak terwijl ik zo snel zwanger ben geworden. Sommigen hebben dit stukje nog niet mee mogen maken. Maar eenmaal zwanger is het allemaal nog zo onzeker.
Sterkte met wachten :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
MienMandolien schreef:
22-10-2019 22:02
Veikieheeel herkenbaar hoor.. Na de 1e echo was ik even gerustgesteld maar nu begint die ongerustheid weer langzaam op te bouwen.
Te veel google is NIET handig nee. :facepalm:

Ik vind mezelf soms een beetje een zeur dat ik me ongerust maak terwijl ik zo snel zwanger ben geworden. Sommigen hebben dit stukje nog niet mee mogen maken. Maar eenmaal zwanger is het allemaal nog zo onzeker.
Sterkte met wachten :hug:
Super herkenbaar allemaal! Ik heb nu met vriendlief afgesproken dat ik niets meer "mag" googlen, of doemfilmpjes op youtube mag kijken. :-$
Dat voelt een beetje als een stok achter de deur als ik weer een spiral-momentje krijg.
Maargoed, knuffel! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey meiden,

Het is en blijft een super onzeker traject. Of je nu al zwanger bent of nog niet.. de periode tot je zwanger wordt is spannend, wachten hopen en soms een heleboel teleurstellingen.. ben je eenmaal zwanger ben je even in de zevende hemel maar als snel slaat de onzekerheid weer toe, gaat het wel goed en blijft het goed gaan. Even super blij na een goede echo maar toch weer die spanning tot de volgende echo.. ik heb (gelukkig) geen last van een angst of paniek stoornis maar ook ik herken me helemaal in deze onzekerheid.
Naarmate je langer zwanger bent neemt dat wat af, maar hé er groeit een prachtig wezentje in je buik waar je vanaf dag 1 zielsveel van houdt! Die onzekerheid is normaal, we wensen allemaal een gezond kindje op de wereld te mogen zetten!

Voor de dames die zwanger zijn, probeer met momenten ook te genieten van deze periode. Het is zoo bijzonder dat wij vrouwen dit kunnen en mogen meemaken. Geniet van je veranderde lichaam, je hormoonbuien, die prachtige echo’s en later van dat fijne getrappel in je buik.. het is zo voorbij die 9 maanden. Geloof me, ik heb die dikke buik echt gemist de eerste tijd..

En bevallen? Ik vond het een magische gebeurtenis en had het voor geen goud willen missen. Een van de mooiste dingen die ik ooit heb mogen doen! Wij vrouwen zijn daarvoor gemaakt 💪🏻

Lieve dames die nog in het zwanger wordt traject zitten.. geloof in je lichaam!! Er komt voor jullie ook een moment dat die test positief is en je tranen van vreugde stromen ❤️

Dit wilde ik even met jullie delen 😄
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een lief bericht, Nina! Bedankt :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi geschreven Nina, dank! :heart:
Hoi hoi,
Wat fijn dit nieuwe topic met bewerkbare tabel. FF kijken nog hoe het werkt met die inloggegevens.

Wat heb je mooi geschreven Nina! De tijd gaat ook zo snel, bij alles moet je inderdaad niet vergeten te genieten. Ook al is alles nog zo spannend en kan er zoveel misgaan.

En jeetje wat een verhaal, die ZOL van pepperyPie. Wat moet dat spannend voor je zijn, en dat je dan ook weer een week moet wachten. Lijkt me eindeloos. Als je alleen al moet wachten op een volgende NOD gaat de tijd enorm langzaam maar dit is wel heel spannend. Je wordt denk ik heel erg heen en weer geslingerd zo.
Ik hoop dat je vrijdag goed nieuws mag krijgen. Dat er gewoon een vruchtje op de goede plek zit en dat ze die even hadden gemist.

En ik zag op de vorige pagina een foto met een mooie piek! Ook dat kan al spannend zijn! Leuk om te vergelijken met die van mijn vrouw! fijn wel.

Wij hebben nu 2 nieuwe pogingen gedaan met de donor, vorige week en nu dus wachten.... En het is niet zo duidelijk wanneer die NOD nu precies is, omdat de vorige cyclus zo belachelijk lang duurde. Uitgaan van je normale cyclus of nu 2 weken optellen bij de LH piek?
Afwachten maar... Vrouw zegt intuïtief te denken dat het raak is.. spannend we gaan het zien want de vorige keer voelde ze ook van alles, haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
@mienmandolien, ja klopt! Ik vind het daarom raar dat ik nog steeds niet ongesteld ben. En de test is negatief. Ik zit nu op dag 35, al had ik de menstruatie wel wat later verwacht ivm de test. Zondag had ik veel menstruatieklachten, maar er is niks doorgekomen. En gisteren dus negatief getest..
Je moet jezelf trouwens echt geen zeur vinden hoor! Het is je van harte gegund (en de andere dames natuurlijk ook).

@veikie, dat is idd toevallig! Ik weet van 1 vriendin in mijn omgeving dat ze het heeft, verder ken ik niemand. Het is natuurlijk ook niet iets waar je het snel over hebt. Kunnen we elkaar hier wat steunen waar mogelijk :-)
Vervelend dat je zo bang bent! Kan me voorstellen dat de tijd kruipt. Voel je jezelf verder wel goed?

@nina_90 wat een lief bericht! Heel mooi verwoord. :heart:

@fietsslot, voor jullie ook spannend allemaal zeg. Ik hoop op goed nieuws voor jullie. Mocht je trouwens meer testen willen vergelijken, ik kwam laatst de volgende website tegen: www.ovulatietest.nl Wellicht hebben jullie er wat aan!

Een dikke knuffel voor iedereen! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
eilean hele mooie duidelijke piek op 6-10! Vreemd dat die test dan negatief blijft. Beetje hetzelfde als libe lijkt het! Hoop voor jou snel duidelijkheid!

veikie ah wat naar! Helpt het misschien om positieve verhalen te googelen / horen / zien? Dat je er wel mee bezig bent en over leest, maar dan dus wel positief? Ik keek van de week "Bevallen met" op TLC. Schrok wel even van die bevallingsbeelden en dacht af en toe echt "ik kan dit niet" maar blijf dan tegen mezelf herhalen "iedereen kan dit, doet dit, jij dus ook".
Oh en ik luister de podcast "Birthstories" van Clemmie Hooper. Er ging er 1 over een situatie waar het mis ging dus die dan even niet, maar de rest zijn allemaal mooie eerlijke open verhalen!

Heel mooi geschreven Nina! Het is echt een wonder dat het allemaal kan zo.

fietsslot, spannende tijd!! ik zou uitgaan van 2 weken na de dag na de LH-piek. Tenzij jullie vorige maand ook een LH piek hadden gemeten en er toen meer dan 2 weken tussen zat? Misschien heb je het wel gezegd hier weet ik niet meer zo goed..

Over mezelf:
Ik wacht tot morgen.. Nog één nachtje slapen. Voel me moe, en mijn tepels doen echt zeer (de rest van mijn borsten niet... herkenbaar bij iemand?) De krampen zijn 's ochtends het ergst als ik voor de 1e keer naar de wc ga, maar dat kan te maken hebben dat mijn blaas tegen die cyste aankomt ofzo. Tijdens de echo zeiden ze een paar keer 'oh dat is de blaas' dus dan bedenk ik zo'n verklaring die voor mij logisch klinkt en dan ben ik weer gerust gesteld.
En morgen.. of we krijgen heel mooi nieuws en zijn dan waarschijnlijk inderdaad gerustgesteld voor 1 dagje waarna de zorgen weer beginnen haha. Of het is definitief mis en dan zal er wel geopereerd / curettage gedaan moeten worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Pepperypie: heel veel sterkte vandaag, spannend hoor!

@Nina: dankjewel voor je opbeurende woorden! Geeft mij moed.

@Eilean, wat toevallig! Ik werd uiteindeljk na 45 dagen ongesteld. Als het maar niet aan onze angststoornis ligt. 😉

@Fietsslot, lastig die lange cyclussen. Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk met een donor? Komt die langs zodra je vrouw een eisprong heeft?

@Veikie, ik zou dat ook hebben die onzekerheid als je eenmaal zwanger bent. Gelukkig zijn er tot nu toe geen redenen om je zorgen te maken. Hopelijk voel je je wel goed verder.

Mijn menstruatie was kort, hij zit er alweer bijna op. Mijn 100 ovulatietesten zijn binnen, maar er zit geen beschrijving bij. Wanneer kan ik daar het beste mee starten? En wat is het beste tijdstip om te testen?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze raden je aan te starten wat dagen voordat je je eisprong verwacht. In de bijsluiter van mijn testen stond dan een tabel met start op dag 12 als je cyclus ... dagen is. Maar er stond ook bij als advies om de eerste keer een cyclus helemaal te testen. Dus beginnen zodra je menstruatie voorbij en is en net zolang doorgaan tot je een piek hebt. Dat heb ik toen gedaan maar die eerste week was eigenlijk nutteloos, allemaal heeeele zwakke streepjes. Ik vond het wel fijn want de vorige twee cyclussen waren toen 33 en 26 dagen geweest dus wist echt niet waar ik vanuit moest gaan.

Over het tijdstip: in mijn bijsluiter stond vanaf 10u/11u 's ochtends t/m de vroege avond is allemaal prima. Liever niet de eerste ochtendurine want die kan vertekend beeld geven qua concentratie dacht ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankje voor de info Pepperypie.
Edit: sorry had me vergist, je hebt de afspraak morgen pas. Heel veel succes en sterkte!

Ik had nog een vraagje... ik spoel mezelf altijd vrij grondig schoon na de seks. (Ook de binnenkant). Vind het niet fris anders. Doen jullie dat ook? Of kun je beter niet te veel wassen als je zwanger wilt worden?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed nieuws! HCG weer flink gestegen (in de 20.000 nu), en er was een vruchtzakje te zien met een knipperende pixel, het hartje in aanleg!
Ik hoef niet meer terug te komen in het ziekenhuis, want ik ben nu "gewoon" zwanger!

:flirting:


(Die cyste zat er nog steeds, maar niet gegroeid dus dat is goed nieuws. Mocht ik pijn krijgen dan moet ik bellen, maar voor nu geen reden om dat iedere week te gaan controleren.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaaaa wat fijn!!! :-D gefeliciteerd! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd! Wat een fijn nieuws, wow!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gister echt ongesteld geworden (en hoe). Vanochtend zelfs doorgelekt. Gelukkig heb ik vandaag vrij, moet echt regelmatig verschonen nu.
Zit wel erg kort op de eisprong vind ik, maar goed, even de volgende cyclus monitoren.
Als dit ellendige voorbij is weer elke dag testen zodat ik niks mis.
Op naar de volgende ronde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pepperypie: wat een fijn nieuws, gefeliciteerd! 🥳 wat leuk dat het hartje al klopt! ❤

Swimkim: jammer dat je ook ongesteld bent geworden. Alvast veel succes volgende ronde.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahhhh wat fijn Pepper!!! Gefeliciteerd!! :bigkiss: Wat moet dat een fijn gevoel zijn na al die onzekerheid!

Hé jak, vervelend zeg SwimKim. Inderdaad op naar volgende ronde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een fijn nieuws, pepper!!!!

En Swimkim, balen hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaaaaaa super nieuws pepperypie !!!!

swimkim wat jammer zeg.. nu de volgende ronde dus weer in.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven