Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 941 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_9029💙2e-UD 4 mei
MienMandolien26❤️1e-UD 23 Mei
PepperyPie30❤️1eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie30❤️1e17 juni bevallen van Noa ❤️plaats snel een update :)
Cranberryjuice23❤️❤️2&3UD mei?tweeling
libe35💙1eUD 31 juliangststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean27❤️1eUD 3 septangststoornis
swimkim33??1eUD jan/feb16 juni eerste echo
Lostit30181e11 juni--
Es139029💙1eUD 23 november 6 juli 20 weken echo
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
anoniem_391601 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 06:14
41.43% gewijzigd
libe schreef:
02-12-2019 19:05
Nog even een vraagje: kun je na 5.5 weken nog wel innestelingskramp voelen? Want dat zou toch al na 1 week na bevruchting gebeurd moeten zijn?
Na het innestelen groeit het en zet het uit dus zou daar door kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee of het goed is Pepperypie, ik zie liever helemaal geen bloed. 😉 Maar ik zat te denken dat het misschien wel van de echo komt. Ik had gister en eergister trouwens ook al wat beige afscheiding, en het was steeds niet heel veel. Zolang het geen helderrood bloed is hoef ik me misschien geen zorgen te maken.

Ah Cranberry, het zou natuurlijk kunnen komen doordat mijn baarmoeder al wat aan het oprekken is, ik hoop het! Voel jij je trouwens nog misselijk?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat snap ik, maar bruin bloed is dus geen nieuwe bloeding geweest. En na die bloeding heb je de echo gehad en zat alles nog goed. Dus probeer niet te veel te doemdenken en sterkte met wachten tot 17 dec!
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt Pepperypie, het zet ook niet door gelukkig. Ik ga er maar vanuit dat het erbij hoort.
Bij jou nog alles goed?
Do you want to be right? Or happy?
Yes hier is zelfs overgeven bijgekomen 😭. Ik slaap ook 12 uur per dag. En als ik geen dutje doe dan val ik random in slaap dus dat werkt ook niet. Ik heb wel sinds m’n geboorte bloedarmoede ( thalassemie ) dus dit zou de oorzaak kunnen zijn.

En ik ben spontaan vegetariër geworden. Ik eet echt heel specifiek rest komt er niet in. Vlees vind ik zo stinken.

Water of 1 glas cola light per dag.
Rijstwafels met jam, taart manderijnen en s’avonds soep of noodles.


Nu begrijp ik waarom ik maar 3 kilo aankwam vorige zwangerschap toen leefde ik op rijstwafels en water. 😭. Kind was gelukkig toen wel 3.5 kilo. Maar nu ik er 2 krijg vind ik het toch wel risky pffff


Ik ben bijna 9 weken en vraag me af hoe ik dit vol hou haha. Morgenochtend hebben we hier de echo, afspraak was verschoven. Weer spannend
Alle reacties Link kopieren Quote
@libe wat spannend dat wachten! Ik heb ook tot circa 10 weken die krampen gehad laag in mijn buik. Soms zo erg dat ik niet recht kon staan, bijvoorbeeld als ik moest niezen! Inmiddels draag ik dit baby’tje alweer bijna 19 weken dus het kan zeker de groei van je baarmoeder betekenen!

@cranberry wat vervelend dat je je zo voelt.. hopelijk kun je voldoende rust nemen en heb je hulp dichtbij die het een en ander van je kunnen overnemen!

Willen de zwangere dames allemaal weten wat het geslacht gaat worden?
Wij hebben volgende week alweer de 20 weken echo, ook weer erg spannend!!
@nina ja ik zou wel graag willen weten wat het word hoor.

Hier net geweest... ene kindje is 8.3 dagen. Ander 7.6 dagen. Kleine was daltijd al kleiner dus daar maak ik me geen zorgen om. Ze liggen beide ook heel ver van elkaar dat was wel grappig om te zien. Na het kijken van de ene moeten we weer fe andere kant op. Het is dus geen een eige tweeling

Helaas is de placenta van het 8.3 kindje niet helemaal aangekleefd aan het kindje .. ze vertelde het heel luchtig en dat het een veel voorkomend probleem was bij tweeling zwangerschappen.. oké. Er zit dus een ruimte van 1 cm. Maar ik verlies geen bloed en dit kindje groeit juist het hardst... ik heb nu een week bedrust gekregen en 2 keer per dag progesteron in brengen .. en na 10 dagen weer terug komen pfff. Hoop dat alles goed komt .. verder was alles perfect.. hartjes klopte net zo snel. Was echt heel mooi om te horen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey Nina, ik wil ook heel graag weten wat het gaat worden, ik snap niet hoe sommigen het geduld kunnen opbrengen om het al die tijd niet te willen weten. Mijn borsten doen sinds een paar dagen vreselijk veel pijn, dus ik denk dat er wel iets in gang wordt gezet. Gisteravond en vannacht was ik ook een beetje misselijk.

Cranberry, wat vervelend dat je je nog zo ziek voelt. Wel goed dat je er achter bent gekomen dat het helpt om vegetarisch te eten. Misschien is het ook een waarschuwingssignaal van je lichaam, omdat in vlees bacterien kunnen zitten. Kun je nog wel boodschappen doen of doet je vriend dat nu?
Wat fijn dat de echo er goed uit zag, heel bijzonder om ze zo naast elkaar te kunnen zien! Waarom moet je nu hormoon inspuiten en bedrust houden? Ik vraag me trouwens af of het erg is van die placenta, omdat de voeding via de navelstreng gaat. Nou, in elk geval sterkte!
Do you want to be right? Or happy?
@ ja, mijn vriend doet de boodschappen gelukkig hehe. De gyn zei ik mag alleen can de bank naar het bed en van het bed naar de bank. De progesteron helpt bij het versterken van de organen en extra hcg waardoor de placenta dus beter groeit. Het zou dan vanzelf moeten ‘ Helen’

Heb net op internet gekeken naar soortgelijke verhalen en dat had ik niet moeten doen. Vrouwen die bloedingen krijgen en het in ergste geval het kindje verliezen pfffffff. Nog een weekje afwachten en hopen dat alles goed is. Wel fijn dat het nu al zo vroeg is ‘ opgespoord ‘ zegmaar zodat we er nu al wat aan kunnen doen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Placental_abruption


‘ For small abruption bed rest may be recommended while for more significant abruptions or those that occur near term, delivery may be recommended.[1][4] If everything is stable vaginal delivery may be tried, otherwise cesarean section is recommended.[1] In those less than 36 weeks pregnant, corticosteroids may be given to speed development of the baby's lungs.[1] Treatment may require blood transfusion or emergency hysterectomy.[2]‘


En ik ben pas 8 weken :cry: hopelijk volgende week beter nieuws <3
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey Cranberry, ik snap dat je ervan schrikt. 😔 jouw zwangerschap is alleen nog zo pril, dat het misschien nog wel kan herstellen als je de voorschriften van de gyn opvolgt. Gelukkig groeit het vruchtje op dit moment nog goed. Ik hoop ook heel erg dat het er volgende week beter uit ziet. Fijn dat je vriend je zo goed helpt, lijkt me lastig hoor, rust houden als er al een kleine rond loopt in huis. Sterkte! :hug:
Do you want to be right? Or happy?
Dankjewel <3 @libe. Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voel me ontzettend snel uitgeput en heb een beetje een raar gevoel in mijn maag, op het randje van misselijkheid, maar ik kan nog wel gewoon eten. Geen ernstige krampen meer gehad gelukkig. Ben wel super benieuwd wat er nu op de echo te zien is, maar helaas moet ik nog wachten tot de 17de. 😔
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach jeetje cranberry en libe, wat een spannende tijd voor jullie beide!! Ik ga voor jullie duimen :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren Quote
libe sterkte met het wachten wat is dat moeilijk en duurt het lang tot de 17e!
cranberryjuice jij ook sterkte met je rustig houden. hopelijk hoef je alleen de eerste tijd totale rust te houden hierdoor.
Ah okee Libe, hoe ver ben je dan bij de volgende echo ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Cranberry: bij de volgende echo ben ik 7 weken en 4 dagen, dus er zou dan al wat te zien moeten zijn. Hoe gaat het nu met jou?

Ik heb vandaag geen eetlust en ik ben heel snel misselijk als ik alleen al aan eten denk. Heb al 2 dagen last van stemmingswisselingen. Voel me het ene moment depressief en bezorgd en het volgende moment weer blij. Ben ook heel moe steeds. Heb wel nog steeds van die rare beige afscheiding. Het enige positieve wat ik er over kan zeggen, is dat dit tekenen kunnen zijn dat er wel degelijk iets aan het groeien is in mijn buik. Nog 10 dagen wachten. Ik ben benieuwd...
Do you want to be right? Or happy?
Dankjewel lost it en Mien ❤️


@libe, jep dat klinkt precies als mij ! Alleen heb ik geen beige afscheiding. De stemmingswisselingen herken ik ook heel erg.

Ik lig nogsteeds de hele Dag in bed. Af en toe als ik steekjes voel ben ik hartstikke bang. Donderdag heb ik weer een echo.

Heeft een van de zwangeren hier ervaring met de Ramzi’ theorie? Dat als de Placenta links zif of rechts je kan zien of het een jongen of meisje Is? Met een trans vaginale echo tussen 6-8 weken?

Volgens deze theorie krijg ik dan twee meisjes. Maarja het is maar een theorie hé. Zou wel grappig zijn als die klopt.
Hoi hoi,
Hoe gaat het inmiddels met de spanningen, stemmingswisselingen en andere gevoelens?
En hoe is het met de nog niet zwangeren? Allemaal weer op het wachtbankje plaatsgenomen? Zou een mooi kerstcadeau kunnen zijn :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hoe gaat het cranberry en libe???


Hier inderdaad op het wachtbankje, maar aan de NOD's te zien ben ik niet alleen haha! Zou het nu echt raak zijn? Ik hoop het wel. Zou toch fantastisch zijn om zo de feestdagen in te gaan! Kan ontroerd raken van de gedachte alleen al, zo graag willen we het.

We hebben het er samen ook wel vaak over, dat je dus eigenlijk niet verwacht dat het langer dan 3 maanden zou duren voordat je zwanger zou raken. Natuurlijk lees je dat het gemiddelde stel binnen een jaar zwanger is, dat kan bij ons nog steeds. Maar toch ga je daar niet vanuit. Gek he.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey meiden!
Jaaa ik ben ook benieuwd naar de stand van zaken van iedereen. Spannend al die prille zwangerschappen!
Ik ga richting ei dus nog ff geduld. ^^
Heel herkenbaar Lostit. Vriend en ik hadden het er afgelopen weekend nog over dat we beide wel verwacht hadden dat het al raak zou zijn. We zijn pas in ronde 5 maar toch. Komt wanneer het komt dus ik ga niet hopen op een zwangerschap voor de kerst, al zou het wel erg leuk zijn. :flirting:
We leven echt in een 'nu meteen' tijdperk. Alles ligt binnen handbereik, bestel je op internet en alles lijkt ook gewoon mogelijk te zijn. We zijn ermee verwend denk ik, en dan zie je dat je geen controle kunt hebben over of het raak is of niet. Je kunt van alles extra willen doen en dan toch zien dat je niet zwanger bent geworden.

Ik ben wel van mening dat je mag hopen, want echt hoe fijn zou dat zijn, die positieve test in handen....

Succes allemaal die op het wachtbankje zitten, of es met je aankomende ei ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja hopen mag altijd!
Ik heb ook nog steeds een beetje hoop iedere maand maar heb gemerkt dat hoe harder ik hoop, hoe groter de teleurstelling is. Dus ik heb mijn hopen een beetje getemperd, puur uit een soort zelfbescherming ... Als dit logisch klinkt.
Maar niet hopen lijkt mij onmogelijk wanneer je een kindje wilt. :)

Je omschrijft het wel heel goed fietsslot. Alles kan NU NU NU.
Helaas dit soort wonderen niet :) Geduld is een schone zaak.... :A: :whistle:
es1390 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 13:41
Reden: Spelfout
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
fietsslot schreef:
11-12-2019 10:55
We leven echt in een 'nu meteen' tijdperk. Alles ligt binnen handbereik, bestel je op internet en alles lijkt ook gewoon mogelijk te zijn. We zijn ermee verwend denk ik, en dan zie je dat je geen controle kunt hebben over of het raak is of niet. Je kunt van alles extra willen doen en dan toch zien dat je niet zwanger bent geworden.

..
Heel pakkend geschreven. Zo is het precies!
We leven in een tijd waarin alles kan. Vond dat programma "Niets liever dan een kind" ook zo mooi, daar zag je dat stel dat al 15 pogingen in een kliniek had gedaan. Ze vonden niets waardoor het niet zou moeten kunnen, m.a.w. het zou moeten kunnen. En dan blijf je proberen. Ik zag net dat er een 2Doc over ongewenste kinderloosheid was deze week, die ga ik kijken.

Kleine update vanaf hier:
Voel me nog steeds prima, wel moe en hongerig. Na 2 dagen werken ben ik de woensdag & zaterdag echt aan rust toe.
We hebben een goede nipt uitslag gehad. Net even naar het hartje geluisterd, alles goed. Wel negatieve rhesus factor dus daar volgt extra onderzoek naar maar dat is pas met 27wk. Heb het ook op mijn werk verteld dus ben me nu druk aan het inlezen in bevallingsverlof, compensatieverlof (de zomervakantie krijg ik nog na bevallingsverlof) ouderschapsverlof. Nadenken hoe we dat volgend schooljaar willen doen omdat de kinderdagverblijven allemaal zeggen "we weten niet of we plek hebben in september". Volgende week start ik met het zwangeren-groepje bij de verloskundige, ben erg benieuwd hoe me dat gaat bevallen. En dan op naar de 20wk echo eind januari.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds gisterochtend af en toe lichte krampen. Lijkt een beetje op wat ik heb als ik daadwerkelijk ongesteld ben. Maar dan veel lichter. Een beetje zeurend zeg maar.
Zit nu een week na de eisprong. Zou dinsdag/woensdag ongesteld moeten worden.
En normaal heb ik wel wat meer afscheiding ongeveer 1 à 2 dagen voor de menstruatie. Nu heb ik al meer, wat dan draderig is.
Wat kun je af en toe gek worden van jezelf.

Wij zouden het ook zo mooi vinden, zo net voor de kerst erachter komen. We zouden het onze ouders dan met kerst vertellen. Wel vroeg als het zo mag zijn, maar we zouden het ook willen kunnen vertellen als het mis is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven