Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 941 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_9029💙2e-UD 4 mei
MienMandolien26❤️1e-UD 23 Mei
PepperyPie30❤️1eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie30❤️1e17 juni bevallen van Noa ❤️plaats snel een update :)
Cranberryjuice23❤️❤️2&3UD mei?tweeling
libe35💙1eUD 31 juliangststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean27❤️1eUD 3 septangststoornis
swimkim33??1eUD jan/feb16 juni eerste echo
Lostit30181e11 juni--
Es139029💙1eUD 23 november 6 juli 20 weken echo
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
anoniem_391601 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 06:14
41.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey meiden, wat herkenbaar allemaal jullie verhalen. Met mijn zwangerschap gaat het goed, maar ik slaap slecht en pieker veel in deze coronatijd. Als ik wakker ben 's nachts ga ik vaak hyperventileren en de kleine in mijn buik reageert daarop. Hij geeft vaak schopjes. Ik merk nu ook al dat mijn onderrug zoveel pijn doet soms dat ik niet meer omhoog kan komen uit een liggende positie. Ik had me ingeschreven voor zwangerschapscursussen maar die gaan helaas niet door. Vanochtend heb ik deze prenatal yoga online gevolgd:
https://youtu.be/A1mn9brmP4I

Ik merkte dat het goed was voor mijn lijf, dus misschien ga ik dat vanaf nu vaker doen, want mijn sportabonnement heb ik ook opgezegd, omdat de sportschool tot juli is gesloten.

Ik moet binnenkort mijn bevallingsplan met de verloskundige bespreken, maar ik merk dat ik het erg lastig vind in deze tijd. Ik weet niet zo goed wat ik wil. Een thuisbevalling lijkt me wat relaxter omdat ik dan niet de stress heb van reizen naar het ziekenhuis en de sfeer die daar hangt. En bovendien nu er corona heerst, wil ik daar liever niet zijn. Maar aan de andere kant heb ik thuis geen pijnbestrijding en wat als er iets mis gaat? Ik kan er maar niet over uit.

Verder is mijn oom vanochtend overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Hij zat al jaren in een verzorgingshuis aan de andere kant van Nederland, en wilde weinig contact met familie omdat hij doof en blind was en moeilijk communiceerde. Hij is 70 jaar geworden.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey Libe, gecondoleerd met het verlies. Wat sneu!
Komt er wel een uitvaart in deze gekke tijden?

Wat vervelend dat je weinig rust in je lijf hebt, ik kan me er wel wat bij voorstellen en goed dat de yoga je goed doet.
Misschien is het wel fijn om met de verloskundige alle opties door te spreken en samen met een expert een keuze te maken. Een bevallingsplan is niet leidend toch?

Ik hoop je toch wat rust kunt vinden, anders hier lekker van je af schrijven :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel voor je reactie Es :hug:
Of er een uitvaart komt is nog onzeker, mijn moeder is daar over aan het informeren momenteel. Als er een uitvaart komt zal het waarschijnlijk een zeer besloten bijeenkomst worden, waar alleen zijn 2 kinderen en misschien enkele broers en zussen bij zullen zijn. Het is zo lastig in deze tijd!

Bedankt voor je tip over het bevallingsplan. Ik zal dat inderdaad bespreken. Ik heb erg lang gewacht met het voorbereiden daarvan maar ik zal er binnenkort toch maar eens voor gaan zitten, dan kan ik het altijd nog wijzigen.

@fietsslot, fijn dat jullie de draad weer opgepakt hebben met de donor. Hopelijk dit keer met succes.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gecondoleerd Libe, wat een rottijd om nu iemand te moeten verliezen.



Mijn opa is nu terminaal, ik was van de week even langs (op gepaste afstand) en poeh, wat was dat moeilijk. Hij moest op een bepaald moment even huilen omdat hij graag naar zijn vrouw wilde (mijn oma is 5 jaar geleden overleden), normaal kan je iemand dan een knuffel geven of een hand even pakken, en nu zat ik aan de andere kant van de kamer toe te kijken. Bleh. Ik denk dat, wanneer hij echt heel slecht ligt en we afscheid moeten nemen, dat ik hem toch een knuffel geef.
Alle reacties Link kopieren Quote
Libe heel veel sterkte met het verlies. Ik hoop dat je er een beetje doorheen komt, wat naar die hyperventilatie..
En de angst hoe alles gaat lopen straks... wel herkenbaar..

Lostit ook heel veel sterkte voor jou!
Ik geef je helemaal gelijk hoor dat je dat wil doen als het bijna zover is. Wat een verdriet.

Voor iedereen hier ook een knuffel: :hug: :heart:
Het zijn gekke tijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gecondoleerd Libe!

Over dat bevallingsplan, ik heb dat afgelopen keer pas van de verloskundige gekregen en moet een afspraak maken rond 35 weken om het door te spreken. Dus lijkt me bij jou nog erg vroeg om het nu al te moeten invullen? Of is de mijne gewoon laat?
Verder; het is idd niet leidend. Als je thuis wil bevallen en dan toch roept: naar het ziekenhuis, dan ga je alsnog.

Ik riep altijd ziekenhuis maar merk nu dat ik door Corona ook iets meer denk over thuis..
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel allemaal. Lostit, dat is erg zielig voor je opa, ik begrijp goed dat je hem wil troosten. Veel sterkte de komende tijd.
Ik heb vandaag de hele dag in de tuin gezeten. Mijn buik voelt erg hard aan steeds, waardoor ik ook geen zin had om iets anders te doen.

Pepperypie: het bevallingsplan wordt normaal inderdaad altijd later besproken, maar ivm mijn angst voor de bevalling leek het de verloskundige handig om het wat naar voren te schuiven, zodat ik er misschien wat minder tegenop ga zien. Eerder neigde ik inderdaad ook meer naar het ziekenhuis, maar nu heb ik echt geen idee meer wat ik wil. Misschien kan ik voorstellen om de afspraak een maandje te verzetten....
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je er op dit moment meer stress van krijgt omdat je het niet weet lijkt me dat wel een goed idee!

Ik kreeg als tip tegen de harde buiken om vaker naar de wc te gaan. Ik voel zelf niet echt de aandrang om vaak te plassen maar het helpt echt tegen het aantal harde buiken!
Wat naar zo Libe en lostit. Veel sterkte de komende tijd.
Voor allemaal trouwens veel sterkte deze tijd. Het lijkt steeds heftiger te worden en als ik de berichten van het rivm nu volg, lijken zij ook een stuk minder optimistisch. Allemaal een beetje onderschat.
En zo maak je dus ook mee dat ik verdrietige schoonouders heb, die in de risicogroep zitten vanwege hun gezondheidsklachten en zij nu moeten praten over een opname of alleen palliatieve zorg, mochten zij ook besmet raken met corona.
Wat een tijden joh, bah.

En dan fietst er ook gewoon nog even een volgende menstruatie langs. Opnieuw de hoop gehad, opnieuw elkaar aankijken en denken wat zou het mooi zijn als, opnieuw op een paar stickjes geplast in de hoop een kleine schaduw te zien maar dan gewoon weer die ongesteldheid. Dus nu ook een erg verdrietige vrouw naast mij. Komt het dan ooit nog vraag je je af. Eerder schreef ik al hoe ver weg het voelt maar jongens jongens, wat voelt dit enorm ver weg. Alsof het to good to be true zou zijn dat ook wij een kindje mogen krijgen.

Zet hem op allemaal deze nieuwe week en veel sterkte Libe en Lostit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even van me afschrijven.
Ik weet dat mijn menstruatie gaat beginnen omdat ik eerst 2 dagen licht bloedverlies heb. Moet wel een maandverbandje in. En bij elke keer afvegen op het toilet was er bloed.
Zondag begon het, dacht ik. 1 keer bij het afvegen bloed, verder de hele dag niks meer. Maandag ook zo, 's ochtends alleen, en daarna nog wat bruine afscheiding.
Dus ik ging er van uit dat het dinsdag zou doorzetten. Maar dinsdag en vandaag bleef het bij dat kleine beetje 's ochtends.
Uiterlijk dag 28 word ik ongesteld (soms ook dag 26/27). Vandaag was dag 29.
Heb ook best gevoelige borsten nu. Gister was het vervelend om een bh te dragen (vandaag vrij, dus geen bh). Aanraken is flink gevoelig. Heb ik anders nooit last van.
Maar ik weet ook dat het elke keer anders kan zijn.

Mag van vriend zaterdag pas testen als ik dan nog steeds niet ongesteld ben geworden.
Maar ik ga er eigenlijk toch wel van uit dat het morgen of vrijdag gaat doorbreken.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Libe, gecondoleerd. Altijd vreselijk, maar nu al helemaal.

@Lostit, zware tijden nu. Verschrikkelijk om te zien lijkt me.

@fietsslot, sterkte fietsslot! Elke keer die klote menstruatie weer. Elke maand die hoop die dan keihard weer de grond ingestampt wordt.
Elke keer denken, zou het ooit gaan lukken om dat zo gewenste kindje te krijgen.
@swimkim; Dank je voor je reactie. Het is echt huilen met de pet op. Gek gezegde eigenlijk maargoed. Ja ze is ouder en dus kan het langer duren. Ja het kwakje gaat eerst in een spuitje en ja we zijn pas bij aanstaande ronde 7. Maar wat een emotionele en facilitaire achtbaan elke keer.

Maar jij ook in een emo achtbaan nu. Wat spannend en wat een gekke situatie met een beetje bloed en dan weer niet. Gek hoor! Ik zou persoonlijk niet kunnen wachten tot zaterdag denk ik. Ik wil het gewoon weten weten weten… :rolling:
Alle reacties Link kopieren Quote
En @Swimkim, heeft je menstruatie nog doorgezet? Of heb je toch een testje gedaan?

Wat een ellende he, fietsslot. Blijf maar duimen dat het ook voor jullie snel raak is!


Ik heb vandaag de tabel voor mij maar weer aangepast. Ronde 13. Ik heb niet het idee dat ik op korte termijn zwanger ga raken. Gewoon, zo'n gevoel dat dit er een van de lange adem gaat worden, nergens op gebaseerd verder haha. We zullen zien, hebben komende week de telefonische afspraak met de gynaecoloog. Ben benieuwd wat daar uit komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het niet. Mijn 'menstruatie' is deze keer zo ontzettend anders dan normaal.
Dat ik niet weet wat ik ervan moet denken.
Normaal heb ik 2/3 dagen dat ik zeker elke 3/4 uur een schoon maandverband in moet doen. Dan voel ik het min of meer lopen zeg maar.
Nu is de totale hoeveelheid sinds zondag bij elkaar nog niet eens zoveel heb ik het idee. Zou het eigenlijk met één maandverbandje kunnen doen. (doe ik natuurlijk niet, is te smerig voor woorden).

Weet dus echt niet of dit een menstruatie is. Zo ja is het wel slecht nieuws, want dan is het 7/8 dagen dpo.

Even afwachten of het erger wordt of helemaal stopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
He wat gek, en een innestelingsbloeding? Of is het daar weer te veel voor gevoelsmatig?
Swimkim: heb je al getest vandaag? Het is 'eindelijk' zaterdag.

En lostit, ik denk bleh als ik jouw berichtje lees. bleehhhhh… ik snap je en toch moet je ergens die hoop vasthouden ofzo. En natuurlijk zou het erg fijn zijn als de afspraken in het ziekenhuis weer kunnen worden opgepakt.

Nadat wij hebben gebeld naar het ziekenhuis kregen we eigenlijk te horen dat als het straks weer wordt opgepakt allemaal, alle onderzoeken weer overnieuw moeten. Alles wat er tot nu toe is gedaan aan bloedonderzoeken en echo's is eigenlijk voor niks geweest omdat ze niet een hele cyclus hebben kunnen monitoren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lostit schreef:
04-04-2020 10:14
He wat gek, en een innestelingsbloeding? Of is het daar weer te veel voor gevoelsmatig?
Dat dacht ik eerder wel, een innestelingsbloeding.
Maar vandaag dus flink meer. Denk dat het nu echt doorzet.
Alle reacties Link kopieren Quote
fietsslot schreef:
04-04-2020 11:39
Swimkim: heb je al getest vandaag? Het is 'eindelijk' zaterdag.

En lostit, ik denk bleh als ik jouw berichtje lees. bleehhhhh… ik snap je en toch moet je ergens die hoop vasthouden ofzo. En natuurlijk zou het erg fijn zijn als de afspraken in het ziekenhuis weer kunnen worden opgepakt.

Nadat wij hebben gebeld naar het ziekenhuis kregen we eigenlijk te horen dat als het straks weer wordt opgepakt allemaal, alle onderzoeken weer overnieuw moeten. Alles wat er tot nu toe is gedaan aan bloedonderzoeken en echo's is eigenlijk voor niks geweest omdat ze niet een hele cyclus hebben kunnen monitoren.
Ik heb niet getest. Heb vanmiddag meer bloedverlies gehad, dus ben bang dat ik nu 'gewoon' ongesteld word.

Shit zeg, dat alles weer opnieuw moet. En niet weten hoe lang het allemaal nog gaat duren. Kan nog maanden onzekerheid opleveren. Bah.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje fietsslot, wat kut dat jullie weer van voor af aan moeten beginnen!


En Swimkim, wat doet je lijf soms rare dingen he. Balen dat het bloeden doorzet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi, vraagje van mijn kant omdat bijna iedereen een stuk verder is dan ik.
Hebben jullie tips tegen de misselijkheid en die vieze smaak in mijn mond?
Ik probeer regelmatig iets kleins te eten maar ook dat gaat met moeite. Ik heb dus inmiddels een soort haat liefde relatie met eten tot een uur of 16:00 haha.
... Dit moet beter kunnen :nooo:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat onwijs balen fietsslot. Lijkt me heel heftig om weer van voor af aan te beginnen, alles voor zo'n klein frummeltje.

En SwimKim, zuuuur. Balen! Houd moed, misschien is volgende ronde raak!

Lostit ook voor jou weer een tegenvaller. Heb je de gynaecoloog inmiddels al gesproken? Ik hoop dat ze iets voor jullie kunnen betekenen in deze rare tijden!!

Dikke knuffel voor iedereen hier! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merk dat ik opeens echt wel bang ben dat dit gebeuren met Corona ervoor zorgt dat medische hulp lang niet mogelijk zal zijn, mocht het nodig zijn. En als het weer op gang komt een lange wachtlijst.
En dat vliegt me af en toe echt naar de keel, dat ik misschien wel nooit moeder zal worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Es1390, wat naar van die misselijkheid, ik heb er geen ervaring mee dus ik kan je niet helpen met de gouden tip helaas.

Ik heb inderdaad de gynaecoloog gesproken, lief dat je er naar vraagt!

Er is eigenlijk niet iets heel opvallends uit het bloedonderzoek gekomen. Mijn androgene hormonen zijn iets verhoogd, de hormonen die mijn eileiders aansturen zijn niet afwijkend. Androgenen zijn de mannelijke hormonen, maar die zijn dus echt maar een fractie verhoogd, dat zou kunnen wijzen op PCOS maar er zijn ook geen vochtblaasjes gezien op de echo's. Dus dat is het niet, past ook niet bij mijn korte cyclus. Ze willen nog wel verder onderzoek doen naar de dikte van mijn baarmoederslijmvlies. Maar dat kan pas als de hele corona situatie onder controle is.
Verder lijk ik dus gewoon zwanger te kunnen worden, er lijkt gewoon kans te zijn op een spontane zwangerschap.
Het onderzoek naar het sperma van mijn vriend was buitengewoon goed haha! Ik plaag hem er graag mee, maar hij had heel goed zaad. Dus daar ligt het in ieder geval niet aan. Mogelijk dat het dus gewoon iets langer duurt dan gemiddeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lostit; wat fijn dat er geen ernstige dingen uit de test zijn gekomen. Ik ken mensen die dat ook hadden en die hebben uiteindelijk een kind gekregen via inseminatie.

Es: zo vervelend die misselijkheid. Ik heb er in de winter ook best wat last van gehad. Bij mij begon het steeds in de middag en dan hield het aan tot een uur of 21:00. Ik kon dus ook echt niet aan avondeten denken toen. Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt met dingen die mij hielpen:

Muntthee, gemberthee

(Licht) bewegen helpt.
Frisse lucht helpt.

Ontspannen helpt

Niet voorover hangen of bukken

Het kan helpen om op je rug te gaan liggen met je hoofd onder een kussen en naar je buik te ademen.

Gemberthee drinken, kauwgom eten, smint nemen, water drinken, iets lichts eten, hielp bij mij tegen de vieze smaak.
En fruit kon ik goed eten, verdeeld over de dag.

Ik ben vandaag gebeld door de verloskundige. De afspraak die ik morgen zou hebben om de bevalling te bespreken is verzet naar begin mei. Ze doen alleen nog maar hele korte noodzakelijke consulten. Ik vroeg of ik nog wel een liggings echo krijg op het eind, maar als de huidige corona maatregelen stand houden niet.
Ik vind het erg jammer. Voel me een beetje in de steek gelaten. Hoop dat het straks weer beter is in juli. Krijgen jullie nog wel echo's bij de verloskundige?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
@es ik werd meestal misselijk rondom het avondeten, dus gelukkig niet heel veel last van gehad. Wel veel dingetjes geprobeerd en eigenlijk was frisse lucht het enige dat wat hielp. Hopelijk helpt het jou ook wat. ☺️

@lostit fijn dat er geen erge dingen zijn gevonden. Mijn ouders hadden ook moeite met zwanger worden omdat mijn moeder te veel mannelijk hormonen had. Die had er wel erg veel, dus geen fractie. Ik meen me te herinneren dat ze vertelde dat ze medicatie kreeg, ik geloof extra vrouwelijk hormoon. Daarna was ze in no time zwanger.

@libe wat balen dat je afspraak is verzet. Ik begrijp de voorzorgsmaatregelen opzich wel, maar ik vind het wel wat ver gaan om veel verloskundige zorg te annuleren of ver te verzetten. Ook als ik de verhalen lees van de andere dames hier. Erg jammer allemaal. Ik herken het gevoel dat je je in de steek gelaten voelt wel.

Morgen heb ik de 20 weken echo. Super spannend. Ik merk dat ik de laatste weken helaas weer veel last heb van mijn angststoornis, mijn hoofd draait overuren. Mede door al die toestanden. Dat ik morgen alleen moet en dat controles niet doorgaan, helpt niet mee. Ik heb dat stukje zekerheid op de een of andere manier hard nodig. Maar, gelukkig gaat de echo morgen wel door. Ik probeer maar van het positieve uit te gaan haha.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven