Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2020

25-10-2019 11:07 322 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendEchoGeslacht
Trisch322e1 julimeisje
Sunshine1992271e5 julijongen
Purrie87321e7 julimeisje
Giganormous343e9 julijongen
roze-roos281e15 julimeisje

IWI :redrose:
Innerpeace :rose:
trisch wijzigde dit bericht op 15-04-2020 21:01
97.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Trisch: eigenlijk nooit getwijfeld over een derde. We hebben wel bewust even gewacht na de eerste 2 (5 en 3,5). Ergens nu wel eng dat het na 2 gezonde kinderen geen garantie is dat de derde ook gezond is. Niet eens zozeer om onszelf, maar om wat het zou betekenen voor de oudste 2.

En inderdaad super fijn dat het zo snel gelukt is. Dat weet je maar nooit natuurlijk en bij ons zat er een aardig verschil tussen bij de eerste (zwanger met clomid na 2 jaar) en de tweede (meteen raak toen we stopten met condooms).

Ik merk dat ik me ook dit keer weer meteen zorgen maak of alles wel goed gaat. Gezien de verhalen die ik hierboven lees is het voor de meeste van jullie ook heel spannend. Ik zal voor jullie allemaal duimen; wie weet helpen die goede vibes een beetje!!
Alle reacties Link kopieren
@innerpeace, ik zit vol bewondering je verhaal te lezen. Wat een ontzettend heftige tijd heb je achter de rug en ook nu, in alle onzekerheid en angst dat het nu wel blijft zitten. Ik ga hard duimen voor je, ik gun het je enorm !
Kan goed begrijpen dat je je heel alleen hebt gevoeld, alleen al omdat je dit zonder partner doet. Ik vind het heel mooi dat jouw wens zo sterk is dat je dit niet laat afhangen van een partner, en ook super stoer dat je het aangegaan bent.

Heb je veel steun uit je omgeving waar je op terug hebt kunnen vallen ?
Alle reacties Link kopieren
@joylyne dankjewel. lief van je. vanuit de omgeving heb ik ontzettend veel steun. de hele familie is in de gloria. en heb het 2 vriendinnen verteld en die zijn ook ontzettend lief.

@giganormous. ik denk dat iedereen altijd wel dat stukje angst heeft. maar ik gun het iedereen te genieten van de zwangerschap. ik heb dat de eerste keer ook gedaan en wat is dat fijn. dus probeer te genieten van dat wondertje in je buik :)
Alle reacties Link kopieren
@giganormous, wat fantastisch voor jullie dat deze zwangerschap eigenlijk heel normaal en snel gelukt is. Die zorgen die je hebt, heb ik ook wel een beetje. Ik probeer er maar op te vertrouwen dat het goed komt..

Jullie eerste 2 zijn best gauw na elkaar gekomen. Best wel pittig lijkt me ? Misschien dat dat ook wel gelijk de reden is waarom jullie nu even bewust gewacht hebben ?
Alle reacties Link kopieren
@innerpeace, je schrijft dat je hebt kunnen genieten van je eerste zwangerschap. Heeft die zwangerschap toen wel langer geduurd ? :-(
Alle reacties Link kopieren
@joylyne daar had ik met 11 weken geen hartactiviteit meer
Alle reacties Link kopieren
@innerpeace.... :hug:

Maar dit is dus je eerste zwangerschap mbv medicatie. Zoals je al zegt, probeer daar op te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
@innerpeace: jeetje wat heb jij al een hoop ellende mee gemaakt... hoop zo erg dat je nu met medicatie een mooi kindje gaat krijgen!

@joylyne: lijkt me ontzettend heftig een pnd! Mooi dat je het weer aan durft.

@giganormous: wat mooi dat deze zwangerschap zo snel en spontaan is!

@Trisch: bedankt voor de tabel! Ik heb eigenlijk helemaal geen rede om het zo spannend te vinden tov vele van jullie. Eerste poging ooit om zwanger te raken en gelijk gelukt. Wel veel ellende gezien en gelezen dus ik denk dat het daardoor een beetje komt. Maar ben vooral erg blij hoor :lol:

Hebben jullie al last van kwaaltjes? Ik ben ontzettend moe, mega dorst, pijnlijke borsten :facepalm: En ik voel Mn baarmoeder, beetje drukkend gevoel. En mn broeken zitten gewoon al echt niet lekker meer :huh:
Alle reacties Link kopieren
@purrie87, ik ben blij voor je dat het jullie gelijk gelukt is.

Ik durf het aan maar vind het tegelijkertijd ook wel een beetje eng hoor... ik vertrouw er maar op dat we het aankunnen nu we het hebben ervaren bij onze eerste en voorbereidt zijn.

Ik heb eigenlijk alleen een beetje last van m’n buik en soms wat misselijk. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik weken lang echt kotsmisselijk geweest dus ik ben benieuwd of dat dit keer ook zo zal zijn (hope not ;-) )
Dat je broek niet meer zo lekker zit komt mss omdat je je opgeblazen voelt ?
Alle reacties Link kopieren
@Innerpeace: wat heftig zeg! Fijn dat je mensen om je heen al in vertrouwen hebt durven nemen. Dat is toch een soort taboe ofzo, om het al snel te vertellen. Maar als ik eerlijk ben wachten wij toch de eerste echo af. Ik kan we doen alsof dat alleen is omdat we het leuk vinden om nog even een geheimpje te hebben, maar ik denk dat het deels ook is omdat ik niet durf. Om de reacties, maar ook omdat ik dan ook het slechte nieuws moet vertellen als het mis zou gaan. Ik weet niet of dit raar klinkt, maar ik denk ik er beter mee om zou kunnen gaan als ik dat voor onszelf kan houden.

Hoe gaat de rest daarmee om?

Wat betreft die ‘pauze’ na de eerste 2: we hebben echt super lieve en makkelijke kinderen. Alleen het slapen is altijd een ding geweest, bij beide. Toch vond ik het niet heel zwaar. Natuurlijk heeft het meegespeeld, een jaar of 2 relatief rustig tussendoor was heerlijk. Maar het leek me ook leuk als de oudste 2 het wat bewuster zouden kunnen meemaken. En omdat ze dan beide op de basisschool zitten, heb ik meer tijd om met de baby bezig te zijn overdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat er meerdere tijdens de lunch even actief zijn hier! :hello:

Ik heb al dagen een wat kramperig gevoel bij m’n baarmoeder, alsof ik ongesteld ben. Verder heb ik het gevoel dat m’n borsten al mega zijn! (Ookal heb ik cup A en zien ze er verder hetzelfde uit :-? ) Ik denk dat ik ook extra moe ben, maar misschien zit dat meer tussen m’n oren. Of is het luiheid, want ik ‘moet’ vandaag sporten en ik heb geen zin.

Vorige zwangerschap overigens heel weinig kwaaltjes gehad. Niet misselijk geweest, alleen moe. Maar misschien heb ik het een en ander verdrongen. Hoewel ik volgens mij echt geen last van m’n borsten had (en een beetje teleurgesteld dat ze echt niet gingen groeien toen...)
Alle reacties Link kopieren
@joylyne: goed dat jullie er zo in staan! Elke zwangerschap en de periode er na loopt toch weer anders. Dit keer hopelijk gewoon een roze wolk :-).
Opgeblazen ben ik voornamelijk s avonds, ik heb alleen maar strakke broeken en dat geduw tegen mn buik voelt gewoon niet fijn haha. Misselijk lijkt me vreselijk inderdaad!

@giganormous: wij hebben het gister tegen mijn ouders verteld en morgen volgen mijn schoonouders. De rest volgt pas na 12 weken. Dit is puur op gevoel, kan het niet verzwijgen voor mn ouders, tegen de rest prima :-D . Maar snap ook heel goed dat je het liever pas deelt na een paar goede echo’s wellicht.
Alle reacties Link kopieren
@giganormous: ouch die borsten! Ik heb al redelijk veel maar ze barsten uit Mn bh al :rofl: En die aderen lopen flink op ook. Haha snap de teleurstelling van het niet groeien! Misschien deze keer wel :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
@giganormous, we hebben het al verteld aan mijn zus en zwager en aan 3 vriendinnen. We gaan het aan onze ouders vertellen wanneer we Sinterklaas gaan vieren XD Langer dan dat kan ik het ook niet stilhouden tegenover mijn moeder...
Alle reacties Link kopieren
@Joylyne: ik had ook al bedacht om het tijdens Sinterklaas te vertellen door een pakje voor ‘baby’ in de zak te stoppen. Dat vieren we met de hele schoonfamilie, dus dat lijkt me een leuke verrassing. Verder even kijken hoe het loopt.

Zou binnenkort naar de sauna met m’n beste vriendin, maar saunabezoek wordt afgeraden volgens mij. Dus misschien kan ik het haar beter eerder vertellen, zodat ik geen wazig excuus hoef te bedenken...

Ik heb net een afspraak gemaakt voor de eerste echo. Helaas pas een handig tijdstip op 26/11 :-(
Alle reacties Link kopieren
@giganormous, haha inderdaad, tijdens Sinterklaas is het mss wel éxtra leuk.

Je mag zeker wel naar de sauna, dat heb ik ook gedaan tijdens mijn eerste zwangerschap. Er zijn alleen wat voorwaarden, sowieso niet in het bubbelbad en in de infra-rood sauna en volgens mij mag je tot een bepaalde hoeveelheid graden ruimtes betreden maar dat is allemaal op internet te vinden :-) Kan je eventueel tegen je vriendin zeggen dat je je niet helemaal lekker voelt en het rustig aan wilt doen ?

Ik heb de echo op 28-11 dus ik snap wat je bedoelt dat het jammer is dat het nog eventjes duurt :|
Alle reacties Link kopieren
Sauna’s mogen als je dat vaak doet, als je het bijna nooit doet wordt het afgeraden omdat je lijf het niet gewend is en het is een hele impact. Als je lichaamstemp teveel oploopt heb je namelijk risico op een miskraam. Dus idd geen infrarood, maar ook geen opgietingen, te warme baden, niet te lang in een sauna, niet te hete sauna.

De eerste twee keer dat ik zwanger was vertelden wij het heel snel (binnen 3 weken na positieve test) aan allemaal belangrijke anderen, maar toen het maar mis bleef gaan durfde ik niet meer. Uiteindelijk dus zes miskramen gehad. Bij de zwangerschap van m’n dochter heb ik het uiteindelijk toch aan m’n ouders verteld vlak voor de eerste echo, met zes weken. Toen ik nog steeds een goede echo had met negen weken heb ik het mijn beste vriendin verteld en vanaf 11 weken vlot tegen anderen. Gezien het feit dat wij een paar jaar bezig waren en dit ook bekend was in onze omgeving ging het nieuws als een lopend vuurtje en we wilden het wel graag iedereen zelf vertellen.

Hier voel ik mij grote delen van de dag echt zwanger door pijnlijke borsten, steken in m’n buik, vaak plassen, snel vol bij eten, wisselende stoelgang, beetje misselijk. Op momenten dat m’n symptomen er niet zijn word ik wel onzeker, dat zijn de moeilijkste momenten maar dan herhaal ik mijn mantra dat ik er toch niets aan kan veranderen Wat er ook gebeurt en dan word ik wel wat rustiger.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik zou ook graag met jullie mee schrijven als dat mag. Ik ben 32 jaar en moeder van 2 kindjes 4 & 2 jaar. Afgelopen week ben ik er achter gekomen dat we onverwacht een derde kindje mogen verwelkomen. Na van de schrik te zijn bekomen zijn we nu heel gelukkig dat dit ons gegeven is. Vermoedelijke uitgerekende datum 10-7
Alle reacties Link kopieren
@Trisch, ik begrijp die onzekerheid als je even geen klachten hebt maar de meeste kwaaltjes komen en gaan. Zoals je al zegt, je kunt er verder niets aan veranderen. Proberen er maar op te vertrouwen dat het goed komt anders word je helemaal gek van je steeds zorgen maken..

@sig87, gefeliciteerd met jullie onverwachte maar gewenste zwangerschap :hello:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sig! Dat zal inderdaad wel even schrikken zijn geweest. Fijn dat al snel de knop om is bij jullie. Ik zal je in de tabel zetten.


Hoe gaat het met iedereen?
Hier vandaag een mooie 3+ op de CV test met indicator. Ik ben nu 5+3. Over precies een week mijn echo. Ik ben af en toe een beetje misselijk, pijn in m’n borsten en wat steken in m’n buik. Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Trisch schreef:
05-11-2019 18:58
Hier vandaag een mooie 3+ op de CV test met indicator.
Ehh sorry, maar wat is dat ? :-$

Spannend dat je de echo over een week al hebt ! Ik kijk er ook erg naar uit maar moet helaas nog wat weken wachten. :hyper:

Hopelijk zet de misselijkheid niet door :-] Ik heb regelmatig wel wat buikpijn en soms wat steken.

Ik heb vandaag mijn leidinggevende vertelt dat ik zwanger ben. Ik heb een goede band met haar en daarnaast leek me dat ook handig zodat ze daar evt. op kan inspelen qua FTE.
Hebben jullie het ook al vertelt op het werk ? En werd daar goed op gereageerd ?
Alle reacties Link kopieren
Welkom sig!

@trisch: wat fijn volgende week al een echo!

@joylyne: ik wil het pas na de eerste echo om Mn werk vertellen. Hoop dat ik het stil kan houden haha.

Ik ben vooral ontzettend moe, lig voor 10en in bed😴. Borsten zijn erg pijnlijk, verder af en toe een vleugje misselijk.
Alle reacties Link kopieren
Joylyne schreef:
05-11-2019 19:36
Ehh sorry, maar wat is dat ? :-$

Spannend dat je de echo over een week al hebt ! Ik kijk er ook erg naar uit maar moet helaas nog wat weken wachten. :hyper:

Hopelijk zet de misselijkheid niet door :-] Ik heb regelmatig wel wat buikpijn en soms wat steken.

Ik heb vandaag mijn leidinggevende vertelt dat ik zwanger ben. Ik heb een goede band met haar en daarnaast leek me dat ook handig zodat ze daar evt. op kan inspelen qua FTE.
Hebben jullie het ook al vertelt op het werk ? En werd daar goed op gereageerd ?

Ik bedoelde CB test, als in Clearblue test. Die geven aan hoe ver je bent en het feit dat ie dan 3+ aangeeft betekent dat m’n hcg goed is opgelopen.

Nee voorlopig vertel ik het niet op m’n werk. Sowieso vertellen wij het nog niet aan zoveel mensen. Door de zes miskramen vind ik het heel onprettig dat iedereen dan steeds vraagt ‘hoe het gaat’ en mocht het weer mis gaan dat ik dan iedereen moet informeren dat het weer mis is. Plus iedereen die het weet, door mijn historie, in spanning als ik een echo heb. Ik heb het wel al aan mijn ouders verteld. Vriendinnen volgen over een paar weekjes hopelijk!

En m’n werk dan met 11-12 weken.

Doen jullie mee aan moeders voor moeders?
Alle reacties Link kopieren
@sig87: gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat het schrikken is! Wij schrokken zelfs nog een beetje, en wij hadden het ‘gepland’.

@Trisch: Ik had eigenlijk ook nog wel een paar extra testjes willen doen, om het nog weer even bevestigd te krijgen. Maar ik heb me nog in weten te houden. Ik zou nu rond de 6 weken moeten zitten; volgens mij geeft die clear blue met indicator (volgens mij bedoelde ze die, Joylyne) 3+ als ‘verste’ indicatie. En dan zou ik helemaal in de stress schieten als dat ding iets anders aan zou geven of ik geen knaltest heb bij een andere variant. Ik heb we wel opgegeven voor moeders voor moeders, dus dan zal sowieso nog een test gedaan worden.

Qua symptomen heb ik vooral last van m’n darmen, weinig eetlust en vermoeidheid. Ook merk ik dat ik met sporten veel eerder aan m’n max zit, alsof ik m’n conditie kwijt ben.

@Joylyne: ik heb het nog niemand verteld, maar m’n werk zal bij de laatsten zitten. Qua bezetting zal het geen probleem zijn vermoed ik als ik het over een maand of 2 pas vertel. Ik ben vrij in de kerstvakantie en ik denk dat ik het dus pas in het nieuwe jaar vertel.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er ineens allemaal veel geschreven in mijn weekje afwezigheid. We waren een weekje weg wat wel heel fijn was maar ook wel raar omdat ik niet heel gek veel merk behalve borsten die vreselijk pijn doen, iets meer moe dan anders en een klein beetje misselijkheid soms. Ineens blijkt uiteten etc ook anders omdat ik normaal vaak ging voor een lekkere carpaccio of een stuk rundvlees wat niet meer mag. Maar we klagen niet want ik ben nog steeds heel blij met de zwangerschap al blijf ik wel wat onzeker/bang dat het toch niet goed is. Ben blij dat ik over 1 week de eerst echo heb.

Joylyne wat heftig dat je PND hebt gehad, maar gelukkig ben je er weer boven op gekomen. Hopelijk geen herhaling daarvan deze keer.

Innerpeace heftig traject heb je al moeten doorstaan zeg! Hopelijk dat het nu wel blijft plakken! Wel heel fijn dat je omgeving zo'n steun hebt aan je omgeving.

Purrie87 wat fijn dat je zo snel zwanger bent. Ook ik heb eigenlijk nog geen reden om angstig te zijn maar inderdaad door al het lezen kom je de nodige ellende tegen.

Trisch ik kan me voorstellen dat als het elke keer mis gaat dat je dan wel voorzichtiger wordt met vertellen.

Sig welkom! Gefeliciteerd met deze onverwachte zwangerschap. Kan me goed voorstellen dat het wel even schrikken is geweest.

Vertellen: Wij hebben het nog helemaal niemand verteld. Mocht het mis gaan willen we dat denk ik ook graag zelf verwerken, en als dat gebeurd lijkt het me zo vervelend dat mensen je zo in de gaten gaan houden of er weer een kans is op een nieuwe zwangerschap als je een wijntje laat staan, of als ze gaan vragen terwijl het misschien niet zo makkelijk lukt.
De week voor kerst gaan we nog een midweekje weg, en ik hoop eigenlijk dat we net daarvoor of erna de termijnecho hebben en dan kunnen we het mooi met kerst vertellen:D Werk komt dan inderdaad in het nieuwe jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven