Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2020

25-10-2019 11:07 322 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendEchoGeslacht
Trisch322e1 julimeisje
Sunshine1992271e5 julijongen
Purrie87321e7 julimeisje
Giganormous343e9 julijongen
roze-roos281e15 julimeisje

IWI :redrose:
Innerpeace :rose:
trisch wijzigde dit bericht op 15-04-2020 21:01
97.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier vertel ik voorlopig ook niets op het werk. Dat komt eind dec of januari wel. 2 vriendinnen die het weten en mijn familie. Maar ik merk dat ik er niet veel over wil praten. Ben nog heel gereserveerd. Over 4 dagen de echo en ben enorm gespannen.

Qua symptomen heb ik een beetje zere borsten. meer vermoeid (ook met sport snel aan mijn max), last van mijn darmen en drukkend gevoel in mijn baarmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel goed begrijpen dat jullie zo bang zijn op herhaling van een miskraam. Ik hoop zo enorm dat het ons allemaal gegund is en dat we een hele fijne en, zo goed als mogelijk, een zorgeloze zwangerschap zullen hebben. Hopelijk geeft het jullie al een hoop vertrouwen wanneer de eerste echo geweest is. :hug:

Ik zou het normaliter denk ik ook niet zo snel verteld hebben op het werk hoor.. het is dat ik zo goed kan met mijn leidinggevende en privé ook wel eens contact hebben. Vond het eigenlijk ook heel leuk om het tegen haar te zeggen.
Hoi Iedereen,

allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik zou ook graag meeschrijven hier. Ik ben 25 en op 2 november heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was positief!
Ik ben één keer eerder zwanger geweest in december 2017, toen helaas miskraam gekregen bij 8,5 week. Daarna moeilijke tijd gehad in onze relatie daardoor. Gelukkig nu alles weer oke en we zijn er weer voor gegaan en nu dus raak! Heb wel wat licht bloedverlies gehad afgelopen maandag en dinsdag (paniek!) Maar gelukkig gaat het nu goed en word ik iets rustiger. Ik mag volgende week donderdag 14-11 voor de eerste echo komen i.v.m. de miskraam en omdat ik de dag erna voor een weekje op vakantie ga. Ik ben zo benieuwd of het hartje dan klopt....

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Iwi welkom! Fijn dat je relatie weer Oke is en dat je nu weer zwanger bent! Kan me goed voorstellen dat dat bloed erg schrikken was, hopelijk voor ons allemaal een kloppend hartje.
Alle reacties Link kopieren
IWI schreef:
07-11-2019 16:14
Hoi Iedereen,

allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik zou ook graag meeschrijven hier. Ik ben 25 en op 2 november heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was positief!
Ik ben één keer eerder zwanger geweest in december 2017, toen helaas miskraam gekregen bij 8,5 week. Daarna moeilijke tijd gehad in onze relatie daardoor. Gelukkig nu alles weer oke en we zijn er weer voor gegaan en nu dus raak! Heb wel wat licht bloedverlies gehad afgelopen maandag en dinsdag (paniek!) Maar gelukkig gaat het nu goed en word ik iets rustiger. Ik mag volgende week donderdag 14-11 voor de eerste echo komen i.v.m. de miskraam en omdat ik de dag erna voor een weekje op vakantie ga. Ik ben zo benieuwd of het hartje dan klopt....

Groetjes

Welkom en gefeliciteerd! Wat schrikken zeg dat bloed, zeker als je al een miskraam hebt meegemaakt. Ik had zelf toen ik 13dpo/14dpo was (dus bijna 4 weken) ook licht bloedverlies en ik ging ook weer uit van het ergste maar bij mij ging het gelukkig weer over!

Heb je een paar dagen na je nod getest of rond je nod/ervoor? Want als het dit laatste is, dan is de kans groot dat er nog geen hartje klopt bij je eerste echo omdat die zo vlot gepland staat. Goed om je daarom voor te bereiden want het hoeft dan zeker geen slecht nieuws te zijn.

Een hartje gaat kloppen met 5 weken en 5 dagen, maar afhankelijk vd apparatuur, de plek in de baarmoeder en de ervaring van de echoscopiste is het zichtbaar tussen de 5+5 en de 6+3. In principe moet er met 6+3 altijd een hartje zichtbaar zijn, bijzondere uitzonderingen daargelaten.

Ik heb zelf dinsdag m’n eerste echo, dan ben ik 6+3. Zooooo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Joylyne schreef:
07-11-2019 08:22
Ik kan heel goed begrijpen dat jullie zo bang zijn op herhaling van een miskraam. Ik hoop zo enorm dat het ons allemaal gegund is en dat we een hele fijne en, zo goed als mogelijk, een zorgeloze zwangerschap zullen hebben. Hopelijk geeft het jullie al een hoop vertrouwen wanneer de eerste echo geweest is. :hug:

Ik zou het normaliter denk ik ook niet zo snel verteld hebben op het werk hoor.. het is dat ik zo goed kan met mijn leidinggevende en privé ook wel eens contact hebben. Vond het eigenlijk ook heel leuk om het tegen haar te zeggen.

Helemaal prima toch! Vooral doen waar jij je zelf het prettigste bij voelt! Dat is het belangrijkste.
@Trisch: ik heb twee dagen na mijn nod getest en we zijn er inderdaad op voorbereid dat er misschien nog geen kloppend hartje te zien is. Maar we gaan in ieder geval de intake alvast doen en voor de rest bekijken we het dag voor dag. Ik heb trouwens geen bloedverlies meer gehad gelukkig..

@iedereen : hebben jullie veel last van kwaaltjes?

Liefs 🍀🍀
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd IWI! Lekker snel de echo ook! Hopelijk ziet alles er goed uit op de echo zodat jullie extra kunnen genieten van de vakantie.

Ik heb vanavond een informatrice van moeders voor moeders op bezoek gehad. Toch spannend toen ze nog even een zwangerschapstest deed, om te bevestigen dat ik mee kan doen. Gelukkig een mooie duidelijke teststreep! :cheer2: Dus ik mag de komende 10 weken fijn in een kannetje plassen...
Alle reacties Link kopieren
IWI schreef:
08-11-2019 21:33
@Trisch: ik heb twee dagen na mijn nod getest en we zijn er inderdaad op voorbereid dat er misschien nog geen kloppend hartje te zien is. Maar we gaan in ieder geval de intake alvast doen en voor de rest bekijken we het dag voor dag. Ik heb trouwens geen bloedverlies meer gehad gelukkig..

@iedereen : hebben jullie veel last van kwaaltjes?

Liefs 🍀🍀
Spannend! Wil je in de tabel? Geef dan even je gegevens! Hopelijk is er al een hartje te zien op de echo! Ik heb zelf ook een keer een echo gehad met 6+0 met startende hartactie.

Mijn kwaaltjes zijn: gevoelige borsten, soms steken in m’n buik als ik nies, misselijk bij wakker worden, duizelig als ik snel opsta en snel emotioneel.
Alle reacties Link kopieren
Giganormous schreef:
08-11-2019 21:49
Gefeliciteerd IWI! Lekker snel de echo ook! Hopelijk ziet alles er goed uit op de echo zodat jullie extra kunnen genieten van de vakantie.

Ik heb vanavond een informatrice van moeders voor moeders op bezoek gehad. Toch spannend toen ze nog even een zwangerschapstest deed, om te bevestigen dat ik mee kan doen. Gelukkig een mooie duidelijke teststreep! :cheer2: Dus ik mag de komende 10 weken fijn in een kannetje plassen...
Goed dat je meedoet meis! Bij mij komen ze overmorgen als m’n echo goed is.
Alle reacties Link kopieren
Innerpeace heeeeeel veel succes morgen! Ik duim als een malle voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap! Zo Leuk!

Zou ik ook nog mee kunnen schrijven? Afgelopen zaterdag had ik mijn positieve test in handen. Ben inmiddels 5 dagen over mijn NOD heen en begin inmiddels te realiseren dat ik echt zwanger ben.

Heb ook meegeschreven op het zwanger worden topic van oktober en het is zo leuk om ervaringen te delen.

Ik ben 28 jaar, het is mijn eerste kindje en de door mijzelf uitgerekende datum is 15 juli, dus ik moet net wat langer wachten dat jullie allemaal :mrgreen:

Liefs
Alle reacties Link kopieren
@innerpeace: spannend vandaag! Hoe laat heb je de echo?

@roze roos: jaaa kunnen we hier gezellig samen verder kletsen :-D
Alle reacties Link kopieren
@innerpeace wat spannend vandaag de echo!

@roze roos welkom! Leuk dat je mee komt schrijven!

@Trisch jij morgen de echo. Hoe laat mag je?
Hoi iedereen,

Ik heb niet zulk goed nieuws. Afgelopen zaterdag kreeg ik ineens heftige buikkrampen. Voelde alsof het mijn darmen waren. Uiteindelijk werd het steeds erger en viel ik flauw. Uiteindelijk ben ik met ambu naar ziekenhuis gegaan. Ik had een bbz die was geknapt, dus een bloeding in mijn buik. Ben met spoed geopereerd zaterdagavond en nu weer thuis. Tis nog niet helemaal doorgedrongen, want het ging allemaal heel snel, maar gaat nu wel beter.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Lieve IWI,

Vind het zo vervelend voor je :hug:

Zal heel erg schrikken zijn geweest en dan gaat het opeens heel erg snel.

Heel veel sterkte.

Hoe gaat het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig IWI!

Veel sterkte de komende tijd! Hopelijk heb je veel steun aan elkaar en kunnen jullie wat rust nemen om alles te laten bezinken.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje IWI....wat een vervelend bericht...

Gelukkig ben je weer lekker thuis. Is er geen verdere schade? Heel veel sterkte 💕
Alle reacties Link kopieren
O iwi wat vreselijk!! Kan me voorstellen dat het dan allemaal heel snel gaat en dat het moeilijk te bevatten is!

Veel sterkte!
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. De gynaecoloog heeft een van mijn eileiders weggehaald omdat die beschadigd was. De andere zag er goed uit volgens haar, dus als ik helemaal hersteld ben, hopen we gewoon een gezonde zwangerschap te kunnen hebben. Voor nu is het nog onwerkelijk en moet ik rustig aan doen...

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ach iwi, wat schrikken zeg en wat een ontzettend verdrietig dat dit je moest overkomen :hug: Dit is een heftige klap, fysiek en mentaal. Ik wens jullie heel veel sterkte toe samen en veel beterschap. Doe rustig aan... ☘️
Alle reacties Link kopieren
IWI schreef:
11-11-2019 12:22
Hoi iedereen,

Ik heb niet zulk goed nieuws. Afgelopen zaterdag kreeg ik ineens heftige buikkrampen. Voelde alsof het mijn darmen waren. Uiteindelijk werd het steeds erger en viel ik flauw. Uiteindelijk ben ik met ambu naar ziekenhuis gegaan. Ik had een bbz die was geknapt, dus een bloeding in mijn buik. Ben met spoed geopereerd zaterdagavond en nu weer thuis. Tis nog niet helemaal doorgedrongen, want het ging allemaal heel snel, maar gaat nu wel beter.

Liefs
O nee wat lees ik nu. Wat vreselijk meis, eerst een miskraam en nu een bbz. Heel veel sterkte aankomende tijd met dit een plekje geven en het lichamelijk herstel.
Alle reacties Link kopieren
Welkom roze-roos, gefeliciteerd! Ik zal je toevoegen aan de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Trisch Dankjewel voor het toevoegen. Zie dat je vandaag de echo hebt. Vertel je ons hoe het is gegaan?!

Purrie ja we kunnen gezellig hier verder kletsen :heart: zo leuk! Is toch anders praten dan over ovulaties en wachtbankje. Al zijn de meeste maanden nu ook een soort wachtbank.

Was gister avond aan het zoeken naar een goede zorgverzekering voor zwangere vrouwen. Vind het nog een beetje een doolhof. Iemand met een goede tip?
Alle reacties Link kopieren
IWI wat ontzettend verdrietig en heftig voor je. Ik wens jullie veel sterkte toe de komende tijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven