Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2020

25-10-2019 11:07 322 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendEchoGeslacht
Trisch322e1 julimeisje
Sunshine1992271e5 julijongen
Purrie87321e7 julimeisje
Giganormous343e9 julijongen
roze-roos281e15 julimeisje

IWI :redrose:
Innerpeace :rose:
trisch wijzigde dit bericht op 15-04-2020 21:01
97.10% gewijzigd
Ik schrijf ook mee ! 23 jaar. Zoontje van 5 en vandaag precies 6 weken zwanger van een tweeling.

Vorige week maandag al een echo gehad toen waren er al 2 vruchtzakjes te zien alleen was de ene onwijs klein. Gyn vertelde ons dat er 50% kans zou zijn dat het zou redden. Vandaag dus 2 kloppende hartjes gezien❤️

Onwijs spannend ben heel erg misselijk en onwijs moe maar we komen er wel. Ik ben uitgerekend op 13 juli. :-)
Alle reacties Link kopieren
Purrie fijn dat je twee broeken hebt gevonden. Snap dat je niet een normale broek koopt. Ik draag nu vooral jurken, bij iedere jurk die ik aan trek check ik gelijk of ze zwangerschapsproef zijn. Verder ben ik er helemaal niet veel mee bezig :bonk:

Dankjewel voor de tip van de kraamzorg. Daar zou ik zelf niet zo vroeg aan gedacht hebben. Ik heb net de verloskundige gekozen, kan ik weer :mrgreen:

Giganormous dankjewel voor de tip, die gaan op mijn lijstje erbij. Zelf had ik vrije artsenkeuze er ook bij staan. Lijkt me vreselijk als er iets met mijn kindje is, dat ik dan niet de beste dokter of het beste ziekenhuis kan kiezen. Is me wel een tientje per maand waart.

Sunshine vervelend dat je zo moe en misselijk bent. Ik heb het nog niet verteld aan mijn omgeving en wil dat pas rond de 12 weken doen. Wellicht als ik zeker weet dat alles goed gaat vertel ik het eerder (zodat ik het met kerst kan vertellen). Ouders dan begin december en collega's in januari.

Ik wil graag kraamzorg, denk dat de hulp heel fijn gaat zijn. Mijn vriend is heel lief en ik weet zeker dat hij zijn best gaat doen, maar hij heeft er straks net zo weinig ervaring mee als ik. Dus alle hulp welkom :-D

Granberryjuice welkom! Leuk een tweeling! Moesten jullie aan het idee, tweeling, wennen?

Ik heb heel veel last van obstipatie. Bijna gelijk na de eisprong, maar het wordt steeds erger. Van het weekend had ik mega buikkrampen. Net 20 kiwi's :bonk: gekocht en zo'n fles pruimen limonade. 2 kiwi's en 2 glazen limonade op, kon een uur later naar het toilet. Dus daar ben ik (voor nu) vanaf, heb alleen nog 18 kiwi's :frusty:
@ roze rood ; ja moesten manlief en ik wel aan wennen. Alhoewel ik het wel aan voelde. Wij huren op dit moment een appartement met 2 slaapkamers maar van plan om nu wat groters te kopen want anders is er überhaupt geen plek voor de tweeling. We hebben een bmw x2 waar dus geen 3 autostoeltjes passen achterin dus die moeten wij dan ook weg doen. Zonde want hij is pas een jaar oud. Maar dat zijn dan allemaal opofferingen. Man vind het niet zo erg als ik. Ik zit er meer mee 😂.

Ik heb trouwens ook erg last van obstipatie ik drink 2/3 keer melk met thee tegen de misselijkheid sinds dien helpt dit ook tegen mijn obstipatie haha.
Alle reacties Link kopieren
Cranberryjuice welkom en gefeliciteerd! Snap dat het een verassing is 2 baby’tjes te zien op een echo :lol:

@roze roos: balen he die obstipatie :bonk: Bij jou helpt pruimensap dus goed? Ik heb er sinds deze week ook last van....

Heeft iemand van jullie ervaring met van die polsbandjes tegen de misselijkheid? Zo lastig werken met die constante misselijkheid....
Alle reacties Link kopieren
Purrie ik heb van die bandjes voor wanneer ik auto/boot/vliegtuig ziek ben en ik ben er erg blij mee. Heb ze al zeker 20 jaar en gebruik ze regelmatig.
Ik heb ze nu nog niet nodig gehad. Maar ik ga ze zeker gebruiken wanneer ik misselijk ben.

De pruimen limonade en kiwi's werken goed. Al heb ik nog steeds buikkrampen, maar de obstipatie is iets minder erg. Verder gebruik ik zo'n kersenpit kruik op mijn buik. Dat verlicht de pijn een beetje.
Alle reacties Link kopieren
@purrie met die bandjes geen ervaring maar ik slik nu gembercapsules. Daarmee is mijn misselijkheid niet weg maar wel meer onder controle. Kan nu ook weer beter eten want eerst kreeg ik nog amper wat weg. Weet niet of het bij jou ook kan helpen maar ik ben er blij mee.

@roze roos wat fijn dat de kiwi en limonade hun werk doen. Ik heb er ook last van echt heel vervelend. Warme kruik is inderdaad ook wel heel lekker.

Hoe gaat het verder met de rest van de dames?
Alle reacties Link kopieren
MissChesire tuurlijk vind ik het geen probleem dat je meeschrijft! Gezellig toch. Heb je UD nu op 14-07 gezet, klopt dat?

Welkom Cranberryjuice! volgens mij schrijf jij bij hetzelfde UD-topic als ik mee op zwangerschapspagina? Ik ben daar de bovenste in de lijst die uitgerekend is op 3 juli.

Hier vandaag mijn tweede echo gehad en een mooi gegroeid embryo te zien, was weer een enorme opluchting. We mogen 2 december weer komen.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine ik voel me belabberd. Ik ben misselijk, buikpijn van de obstipatie, overgeven, pijn in mijn borsten, ruik van alles, openbaar vervoer is bijna niet te doen. Iedereen stinkt en ik moet er steeds bijna van over mijn nek.
Maar ik ben wel heel blij. Ben heel ongeduldig aan het wachten op mijn eerste echo 2 december.
En hoe gaat het bij jou?

Trisch fijn dat de tweede echo ook goed was! Lijkt me prettig dat je over twee weken weer mag. 2 december mag ik ook :-D
Alle reacties Link kopieren
trisch fijn een goede tweede echo! Beetje vertrouwen erin nu?

Zojuist onze eerste echo gehad, een klein tuinboontje met een kloppend hartje :flirting: . Ben wel vooruit gezet naar 8 weken, over 3 weken de termijnecho!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn purrie!

Ik heb morgen de 2de echo wel weer spannend
Alle reacties Link kopieren
Leuke Purrie! Fijn een kloppend hartje :heart:
Grappig dat jij praat over een tuinboon. Vriend en ik praten nu over bosbes. Ik gebruik een app om alles op de volgen waarbij de baby nu zo groot zou zijn als een bosbes. Morgen een framboos.

Welke app gebruiken Jullie? Ik gebruikte Flow voor het zwanger worden. Maar merkte nu dat ik deze app niet handig vind. Gebruik nu Pregancy, waarin ik goed mijn gewicht kan bijhouden en er wekelijks goede updates worden gegeven.

Sunshine spannend. Nog een nachtje slapen! Laat je ons weten hoe het is gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Mag ik ook meeschrijven? Zwanger van ons eerste kindje. Eerste echo gehad en ziet er goed uit. Verder erg zwaar allemaal, misselijk spugen en moe. Zoek wat steun!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
subshine spannend weer!

roze roos Haha dat komt omdat het er echt uit zag als een tuinboontje :rofl: Ik gebruik de zwangerschap+ app, vind ik ook een hele fijne!

Welkom krullenmeid
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een mooi kloppend hartje gezien. Ik was waarschijnlijk wat enthousiast met 1/7, lijkt toch een weekje later te zijn. Wel jammer, want dat betekent nog een week langer moe en misselijk... 16/12 termijnecho.

Ik gebruikte geen app, maar voor de verloskundige nu wel. Daarmee kunnen ze echo foto’s en filmpjes meteen met ons delen. Heb nu dus ook een filmpje van een paar seconden waarop je duidelijk het hartje kan zien, heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Sunshine en hoe was de echo?

Krullenmeid welkom! Vervelend dat je je zo slecht voelt. Hoop dat het snel beter gaat. Wanneer ben je uitgerekend?

Purrie dankjewel voor de tip! Ga ik ook eens kijken.

Giganormous leuk, gefeliciteerd! Aan de ene kant jammer dat het een weekje later is. Aan de andere kant wel iets zekerder dat de baby na 1 juli geboren word (en je partner dus recht heeft op 5 weken vaderschapsverlof, als je in NL woont)
Alle reacties Link kopieren
Purrie nou een beetje...deze weken zijn zo super spannend, doordat het eerder steeds mis ging voor de 9 weken. Als m’n echo volgende week goed is dan ga ik wat rustiger ademhalen denk ik.

Welkom krullenmeid en gefeliciteerd! Wil je in de tabel? Vervelend dat je je zo rot voelt

Fijn al die goede echo’s dames!! Idd jammer dat je daar en stuk minder ver bent dan je dacht Giga, hoe komt dat? Heb je een onregelmatige cyclus of altijd een langere cyclus en ben je gaan tellen vanaf eerste dag laatste menstruatie? Moet ik je UD al verschuiven of zo laten staan tot termijnecho?
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen sunshine!
Alle reacties Link kopieren
@Trisch: Doordat ik eigenlijk direct na het verwijderen van m’n spiraaltje zwanger was (en met spiraal niet ongesteld werd), had ik nog geen cyclus om mee te rekenen. Ik had wel een paar dagen wat bloedverlies gehad (maar las overal dat dit geen ‘echte’ ongesteldheid was) en ik dacht 2 weken daarna de eisprong gevoeld te hebben. Dus daar had ik bij gebrek aan beter toch mee gerekend.

Laat die datum nog maar even zo, anders blijf je aanpassen. De datum van de termijnecho zal leidend zijn zo.

@roze-roos: Goed punt van dat vaderschapsverlof! Volgens mij niet volledig doorbetaald, maar heel fijn om in ieder geval achter de hand te hebben.

Ik heb overigens een nieuw ‘kwaaltje’, waarvan ik hoop dat het snel voorbij is: ik ben voor de derde achtereenvolgende nacht rond 3 uur wakker geworden en kan niet meer in slaap vallen. Gelukkig werk ik niet op woensdag, maar ik was al zo moe! :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Hier net terug van de echo en we hebben een mooi kloppend hartje gezien :cheer: :heart: ben wel iets terug gezet, uitgerekende datum is nu 5 juli. Heb nu 6/12 intake en ip termijnecho maar kan zijn dat het toch nog wat te vroeg is en dan zou ik nog een keer een echo krijgen.

Welkom krullenmeid.

Roze roos ik gebruik ook zwangerschap+

Trisch kan me voorstellen dat het nu dan extra spannend is. Duimen voor een goede echo.
Alle reacties Link kopieren
Giganormous nee klopt het is niet volledig doorbetaald, het is max 5 weken voor 70%. Daarnaast moeten er volle werkweken worden opgenomen.

Vervelend dat je midden in de nacht wakker word. Is niet fijn!

Sunshine leuk een hartje :heart:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Even stil geweest. door drukte en vreselijke spanning of het allemaal wel goed gaat. Gisteren was helemaal spannend omdat de verloskundige er volledig naast heeft gezeten met de echo. En we dachten dat het wederom een miskraam zou worden. Gelukkig mocht ik dezelfde dag bij mijn arts langskomen. En blijkt dat de kleine uk prachtig op schema ligt en het supergoed doet.

Een volledige rollercoaster van emoties gisteren maar gelukkig nu ontzettend blijf. Vanaf heden blijf ik ook bij de gynaecoloog onder controle. Ik moet daar toch bevallen. Ik ben inmiddels 7 echo's verder en verwacht volgende week weer te mogen spieken ;).
Alle reacties Link kopieren
Misschien raar om dit nu al te delen, maar ik kan nu alleen maar wachten en misschien helpt het om dit vast van me af te schrijven.

Vanmorgen op kantoor vroeg een collega of ik even wilde meedenken en terwijl ik aan zijn bureau stond, voelde ik dat ik vocht verloor. Daarna snel naar het toilet gerend en het bleek bloed met vermoedelijk vocht te zijn. Best veel. Ik schrok me kapot.

Ik heb meteen m’n spullen gepakt en ben naar huis gegaan. Ik zit nu thuis te wachten tot ik teruggebeld word door de verloskundige. (De assistente heeft alles genoteerd en draagt het over zodra de verloskundige terug is van huisbezoeken.)

Mijn gedachte is nu: dit was het dan. Maar ergens hoop ik nog dat er een andere verklaring is. Zoals een cyste die geknapt is, maar de kans is volgens mij veel groter dat het echt mis is. Terwijl we nog geen 2 dagen geleden een kloppend hartje gezien hebben...
Alle reacties Link kopieren
Oh Giganormous wat ontzettend vervelend :hug:

Hoop dat je snel terug gebeld word! Hoop ook dat er een andere verklaring is, er zijn natuurlijk heel veel vrouwen die wel eens bloed/vocht verliezen en een gezond kindje op de wereld zetten.

Maar dat je nu niet weet wat er aan de hand is, is natuurlijk heel erg vervelend. Voor nu sterkte en ik duim mee :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik kon gelukkig snel langskomen. Eigenlijk raadde ze me af om te komen, omdat zelfs een kloppend hartje niet zou betekenen dat er geen miskraam aan de gang is. Dan zou het extra verdrietig zijn als het daarna toch mis blijkt te gaan, zei ze. Maar ik wilde toch graag kijken en wat vragen stellen.

We hebben op zich het meest positieve beeld gezien dat mogelijk is: kloppend hartje en op de echo geen bloed rond de baarmoeder. Maar gezien de hoeveelheid bloed/vochtverlies blijft de kans blijkbaar relatief groot dat het niet goed afloopt. Ik moet de komende dagen afwachten en rustig aandoen. Mocht het bloedverlies de komende uren/dagen afnemen, dan is de kans groter dat het goed komt.

In principe hebben we maandag om 10:00 de intake staat, maar net met de enige verloskundige die geen echo mag/kan. Om 11:30 dan wel een afspraak voor een echo.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee. Dat is verschrikkelijk deze onzekere tijd. Ik hoop dat het bloeden snel stopt en het kindje lekker warm daar blijft zitten. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven