Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2020

25-10-2019 11:07 322 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendEchoGeslacht
Trisch322e1 julimeisje
Sunshine1992271e5 julijongen
Purrie87321e7 julimeisje
Giganormous343e9 julijongen
roze-roos281e15 julimeisje

IWI :redrose:
Innerpeace :rose:
trisch wijzigde dit bericht op 15-04-2020 21:01
97.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn Giga! En leuk een jongen!

Succes vandaag Trisch!
Alle reacties Link kopieren
Giga wat fijn dat alles goed is! En gefeliciteerd met een mannetje erbij in het gezin straks!

Cosleeper: wij hebben ook een hoge boxspring en wij hebben de cosleeper van petit amelie geleend en nu weer. Die vind ik mooi en hij sluit dus goed aan op het bed qua hoogte. Hij is ook langer (90 cm) dus hij kan ook langer mee als je besluit je kindje langer bij je op de kamer te houden.
M’n dochter heeft er een maand of 10 in gelegen, met borstvoeding vond ik dat zelf echt ideaal, dan hoefde ik haar s nachts alleen maar naar mij toe te trekken ipv op te halen uit haar kamertje.

Onze twintig weken echo was ook goed, ons meisje is wat klein (wel gemiddeld), maar alles zit erop en eraan. M’n andere dochter was ook wat kleiner.
Het enige stomme was dat de placenta nog ruim over de uitgang ligt en dat als die niet wegtrekt ik een keizersnede moet. Dat kwam wel even binnen.
Ik krijg nu weer een echo met 28 en 32 weken en dan hopen dan het is weggetrokken!
Alle reacties Link kopieren
Trisch fijn dat de twintig weken echo goed Was! Kan me voorstellen dat je even moet schrikken als je hoort dat het mogelijk een keizersnede wordt. Maar fijn dat ze het hebben gezien en dat je extra echo's krijgt om het te controleren. Hopen dat het dan is weggetrokken!

En alles gaat goed met je meisje :heart:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles goed gaat met jullie meisje Trisch! Wel naar van je placenta... deze kan nog mee naar boven groeien toch? Fijn dat ze het extra in de gaten houden!

Ah goed om te horen van de Co sleeper van petit Amélie! Had hem al voorbij zien komen. Wat voor (latten) bodem ligt daarin? Ik zie dat in veel Co skeelers de bodem gewoon een houten plank is :huh: Lijkt mij niet zo fijn...

Hier gisteren de babykamer uitgezocht en besteld :hyper: Komt over 10 weken, dus kunnen rustig het kamertje gaan verven. Raamdecoratie is ook besteld.
Alle reacties Link kopieren
Purrie ja dat kan, maar het kan ook niet, het is afwachten!

De cosleeper van petit amelie heeft een ‘gewone lattenbodem’.

Fijn hè met het kamertje bezig zijn! Wij zijn ook druk in de weer met ideeën opdoen en een tweede kamer opknappen waar m’n oudste dan heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine heel veel succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook langzaam begonnen met het baby kamertje. Ben nu gordijnen aan het uitzoeken, zodat ik daarna het verf voor de muren kan kopen.

Maar ik ben bang dat wij de babykamer pas tegen het eind van de zwangerschap kunnen afronden. De kamer moet in de huidige studeerkamer komen. De studeerkamer komt op zolder, waar eerst nog het een en ander aan verbouwd moet worden.

Maar ik weet al welke meubels ik wil. Dus zal uiteindelijk ook wel snel geregeld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leuk he met die kamertjes bezig zijn!
@roze roos: zou even naar de levertijd vragen, is soms toch al snel 8-10 weken.

Hoe is het gegaan Sunshine?

Hier gister weer controle gehad, baby doet het goed. Ben zelf alleen nog niks aangekomen, ach komt vast vanzelf :-D

Gaan jullie de kinkhoest vaccinatie halen? Ik ga hem sowieso halen, wacht denk ik wel nog een weekje of 10 ermee.
Alle reacties Link kopieren
Purrie ik haal alle meubels bij Ikea, dus dezelfde dag in huis :)

Ik ben al bijna 7 kilo aangekomen. Mijn buik is ook best groot.

Heb ook weer controle gehad bij de verloskundige. Alles was weer goed :)
Ook hier bleek weer mijn buik groot te zijn. De baarmoeder zit al een paar cm boven mijn navel. Dinsdag bij de 20 weken echo maar kijken of er een verklaring voor is. Het buikje zit in ieder geval wel mooi hoog en is rond, inmiddels kan iedereen wel zien dat ik zwanger ben en niet gewoon bol :mrgreen:

Ik ga eerst meer informatie zoeken over waarom ze de prik aanraden zo vroeg mogelijk te zetten. Voor mijn gevoel doe ik het liever ook pas over 10 weken. Vind sowieso de informatie voorziening heel karig...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ben ik weer naar even afwezigheid. Verlies van oma heeft me veel gedaan waardoor ik het erg lastig heb gehad.

Maandag de 20 weken echo gehad. We krijgen een jongetje! Verder leek alles goed gelukkig alleen kwamen ze er op het eind achter dat een bloedvat van de placenta naar de navelstreng bijna over de uitgang loopt. Hierdoor krijgen we met 30weken nog een echo en dan verder beleid. Is alleen iets wat niet vaak voorkomt. Als het te dichtbij blijft liggen moet ik misschien al bij 34weken worden opgenomen ter observatie en krijg ik voor de 37weken al een keizersnee omdat het breken van vliezen of als het kindje te ver indaald levensgevaarlijk kan zijn voor ons mannetje. Dit is wel even flink schrikken. Ben heel blij dat ze het nu weten want dan kunnen ze handelen. Vaak weten ze het niet en dan heeft de baby 70-90% kans op overlijden en dat zijn wel cijfers waar we heel erg van geschrokken zijn.

Verder lijkt nu gelukkig alles beter te gaan. Misselijkheid lijkt eindelijk een beetje te zijn afgenomen.

Wat leuk dat meerdere van jullie ook naar de 9maandenbeurs gaan, ik ga op woensdag. Heel veel zin in en ben heel benieuwd.

Verder zijn we al een beetje aan het kijken naar de kinderkamer nu en hebben we maandag de eerste kleertjes gekocht zo leuk!

Wat betreft kinkhoestvaccin ga ik deze wel halen. Mijn verloskundige raden aan dit te doen tussen de 24 en 28 weken. Het advies is wat eerder zodat het kindje ook beschermd is mocht je eerder bevallen en ze raden het aan na de 24 weken omdat er een kans was van ik geloof 1 op 100000 dat je een infectie krijgt aan de vliezen waardoor het kan zijn dat het kindje geboren moet gaan worden dus daarom niet voor de 24 weken. Ik wil hem gaan halen rond de 28ste week.

Verder ben ik qua gewicht ook nog niks aangekomen. Ben daar stiekem wel heel blij mee want heb nog wel wat overgewicht dus is het ook niet erg als ik niet of weinig aankom, maar was voor de zwangerschap 35kg afgevallen dus gelukkig komt dat er niet allemaal weer aan dat ik opnieuw kan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Sunshine wat ontzettend schrikken zeg! ik dacht dat mijn schrik erg was, maar bij jou is het nog een stap heftiger omdat dit ook consequenties kan hebben voor jullie mannetje. Gelukkig zien ze het nu en kunnen ze maatregelen nemen. Het kan denk ik ook dat deze nog verplaatst?

Hoe gaat het nu met het verdriet om je oma?

Wij zijn druk bezig met de kamer van mn dochtertje zodat zij verplaatst kan worden naar haar nieuwe kamer en dan kunnen we daarna pas aan de kamer voor de kleine dame beginnen. Al denk ik dat we niet heel veel gaan veranderen, wel de kleur op de muur en de accessoires. Wil wel een nieuwe look creëren.

Over de kinkhoestvaccinatie, na uitgebreid onderzoek hebben wij besloten het niet te doen. Het is erg moeilijk om betrouwbare informatie te vinden, daar de overheid aan Google heeft gevraagd om alle info die bedenkingen zet bij deze vaccinatie moeilijker vindbaar te maken. Ik kan mij daar best kwaad om maken. Ik vind dat iedereen het recht heeft om goed geïnformeerd te worden en zich te verdiepen in beide kanten zodat ze goed een keuze kunnen maken. Ik vind de (mogelijke) nadelen groter dan de (mogelijke) voordelen en maak me vooral zorgen over de onduidelijkheid: de consequenties van deze vaccinatie op lange termijn en vind het jammer dat ouders opzettelijk bang worden gemaakt, zodat sommigen uit angst deze vaccinatie laten zetten. Ik vind angst nooit een goede keuze voor een beslissing. Ik laat mijn kleine meid wel, net als haar grote zus, na haar geboorte vaccineren volgens het vaste vaccinatie beleid.

Hier inmiddels bijgekomen van mijn placenta-voor-de-uitgang-bericht en ook veel hoopvolle verhalen gelezen van placenta's die toch nog verplaatsen. Ook heb ik mij wat verdiept in een keizersnede en het is dan toch weer wat minder naar dan het in eerste instantie lijkt, al is het nog steeds niet mijn keuze natuurlijk. We gaan het zien!

Madeliefje77, schrijf je nog mee? Heb al heel lang niets meer van je gehoord! Ben benieuwd hoe het met je gaat!
Alle reacties Link kopieren
Ja was heel erg schrikken inderdaad omdat de gevolgen zo groot zijn maar inderdaad ze weten het dus dan kun je er wat mee. Ja is hetzelfde als wat bij jou is, ook dit kan nog verplaatsen vandaar de echo met 30wkn.

Verdriet om oma gaat nu redelijk. Ben alleen bang dat ik straks in de kraamweek hier nog een flinke klap van ga krijgen maar dat is niet anders.

Fijn trish dat je een beetje bekomen bent van het placenta verhaal. Leuk dat je bezig gaat met de kamertjes. Weet je al welke kleur je de babykamer wil gaan maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik duim met jullie mee dat de placenta’s ruim op tijd op de goede plek terecht gekomen zijn. Niet fijn om die onzekerheid te hebben.

Ik ben gisteren met m’n dochter naar de prenatal geweest om de blije doos op te halen. Ik vind het zelf al lastig om niet teveel te kopen, maar met m’n dochter erbij is het helemaal een uitdaging. Uiteindelijk heeft ze een leuk setje kleren en een knuffel voor de baby uitgezocht en heb ik zelf nog zo’n 9 maanden ‘dagboek’ meegenomen.

M’n buikje blijft zeer bescheiden, pas al m’n kleren nog. En ben ook nog niet echt aangekomen. Wel fijn met sporten, omdat er nog niet echt iets in de weg zit. Hoewel, ik kan vooraf naar de wc gaan wat ik, na 3 stappen moet ik toch weer plassen.

Ik ga de kinkhoestvaccinatie wel gewoon halen over een paar weken. Blijft wel een ingewikkeld onderwerp, maar ik twijfel niet aan de toegevoegde waarde ervan.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine leuk een jongen!
Kan me voorstellen dat je erg moet schrikken wanneer je zoiets hoort. Maar inderdaad fijn dat ze het hebben gezien en dat ze het goed in de gaten houden. Nu kan je je ook een beetje voorbereiden op een keizersnede, dan is al fijner dan wanneer je er door overvallen wordt. Kan me wel voorstellen dat het het allemaal extra spannend maakt.

Trisch fijn dat je een beetje bent bekomen van de schrik. En super om te horen dat er veel verhalen zijn waarvan de placenta toch nog op de goede plek terecht komt. Ik hoop mee dat je straks goed nieuws te horen krijgt! En anders is een keizersnede natuurlijk ook helemaal niet erg, het is alleen jammer dat je niet zelf de keuze heb.

Giganormous lijkt me fijn dat je al je eigen kleding nog past en lekker kan sporten! En leuk samen met je dochten shoppen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
subshine fijn dat alles met jullie jongen zelf goed is! Maar dat is idd flink schrikken van dat bloedvat...goed dat ze het in de gaten houden! En hopen dat het netjes mee op trekt!

Nu 2 jongens en 2 meiden in de topic! Ben benieuwd waar jij straks aansluit roze roos :-D
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag RozeRoos!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Purrie! Lief!

Nog één nachtje slapen!
Alle reacties Link kopieren
De 20 weken echo was zo leuk! Super bijzonder om alles te zien. Was verbaasd over hoe helder en duidelijk zo'n echo is, ik kon bijvoorbeeld al zien dat de baby mijn neus heeft.
We krijgen een dochter! Alles gaat goed, zo fijn :)

Straks in de pauze even de stad in :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ah wat fijn dat alles goed is roze roos! En een meisje💕 Lekker shoppen zo😜
Alle reacties Link kopieren
Ah wat leuk roze roos! Nog leuk geshopt in je pauze?
Alle reacties Link kopieren
Haha, jazeker. Heb de dingetjes van Feetje gekocht die ik een tijdje geleden gezien had. Vind dat merk Zo Leuk, is nog lastig kiezen wat mee te nemen. Zo lief allemaal :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat alles goed is Roze roos! Op naar de jurkjes shoppen!

Madeliefje ik heb je uit de tabel gehaald omdat je niet meer reageert. Mocht je er weer in willen kan je dat laten weten!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier allemaal komende dagen op de 9 maanden beurs.

Ik merk trouwens dat op dit moment veel baby spullen in de aanbieding zijn. Bijna alle merken kinderwagens hebben een korting actie. Hema heeft best een grote actie, net als prenatal.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de goede echo, roze-roos! En fijn shoppen nu!

Ik zie ook zoveel leuke babykleertjes. Maar ik kan nog echt niet inschatten wat we nodig hebben. Het maakt ook nogal een verschil of het 19 graden is of 29. En de baby was op de 20 weken echo de langste van de 3 (bovenbeenlengte paste niet eens in het staatje) dus ik vermoed dat hij maar zo snel uit maat 56 groeit (maat 50 beginnen we maar niet aan). Maar dan maakt het ook nog uit met hoeveel weken hij geboren wordt. Dus dat remt mijn behoefte om veel kleren te kopen wel.

Ik heb wel m’n verlof gepland. Ik hoop door te werken tot 36 weken (10/6) en ga de laatste week van oktober weer aan het werk. Hebben jullie je verlof al geregeld?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben goed geslaagd op de 9maandenbeurs. Heb een luieremmer, draagzak en veel andere dingetjes gekocht zoals lakentjes en dekentjes. Vond het erg leuk! Verder op marktplaats hele leuk advertentie gezien van kleertjes die we hebben opgehaald dus nu hebben we daarvoor al een flinke basis, zo leuk.

Verlof hier ook al geregeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven