Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mallelein wat ontzettend spannend! Ik zie geen streep maad ik kijk op mijn mobiel.. dus kan niet goed inzoomen!
Ik duim voor je lieverd!!! Zou toch prachtig zijn!!

Vanes.. succes de komende dagen! Hopelijk heeft man er ook een beetje zin in!!

Okkie ben je zo vergeetachtig meid? Goed teken :heart: wanneer mag jij weer?

Windgong :hug:

Leeuw hoe gaat het bij jullie?? :heart:

Naat gaat het goed met jou en kleine man?? En met je dochter? Staan e afspraken gepland?

Wij hebben de termijnecho gehad! Alles helemaal goed gelukkig. Super blije drukke baby :flirting: :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje, ben zo blij voor je :cheer2: :hello: Je mag echt gaan genieten hoor:)
Alle reacties Link kopieren
Jaaa lieve Zon wat een prachtig nieuws!!!

Hier alles goed hoor!
Hongerige baby dus vaak s nachts wakker en ben kapot moe, mijn wallen zakken langzaam tot op mijn knieën maar ach het is me alles waard!

De kinderarts was ziek dus telefonische afsprak is verzet naar morgen, benieuwd waar ze zelf mee gaat komen!
Kleine meid doet het verder echt super, hele dag door kusjes geven aan haar broertje, zo zoet!
Ze is wel flink meer huilerig en kan af en toe ineens ontzettend moeilijk doen (zo wilde ze net per se een koekje als avondeten: dat gaat dus niet gebeuren en dan echt een half uur hysterisch erom gaan huilen terwijl het kind nog nooit naar koekjes heeft omgekeken, laat staan dat ze het wil eten in plaats van avondeten) .
Maar dat is wennen en dat komt echt wel goed mettertijd.

Overall ben ik gewoon ontzettend gelukkig.

Oh ja mijn zus heeft volgende week de eerste echo, super spannend echt!!!
Alle reacties Link kopieren
Naatje fijn vrouw! Ook benieuwd waar ze mee gaan komen...
Zonnetje ohhh wat heerlijk gefeliciteerd!!!
5/3 echo ben dan 8wkn als goed is
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog getest Mallelein?
Alle reacties Link kopieren
Leeuw hoe is het met jou? Fijn aan de migraine medicijnen?
Kun je een beetje je weg vinden als nieuwe mama en is de kraam fijn? Het is zo allesveranderend, een kindje krijgen! Als je maar weet dat HOE je het ook doet, je doet het gewoon goed! Alle vertrouwen in jou als moeder!
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje wat een fantastisch nieuws!! Zo fijn om te lezen, geniet er van meis het is jullie echt enorm gegund (iedereen hier natuurlijk). :cheer2: :heart:

Mallelein nog getest vandaag? Ik ben erg benieuwd.

Naatje wat heerlijk dat je zo van je kindjes aan het genieten bent. Je dochter is nu lekker aandacht bij jullie aan het zoeken, ze heeft jullie tenslotte niet meer alleen voor haarzelf.
Ja leuk he al die kusjes die ze geeft aan de kleine man. Mijn nichtje en neefje hebben onlangs een zusje erbij gekregen en die zijn ook de hele tijd alleen maar kusjes aan het geven, zo ontzettend schattig om te zien.
Hoe gaat het trouwens met je zus? Wanneer heeft zij haar eerste echo?

Troellaa wat irritant en onzeker dat die test zo raar doet. Heeft het niet te maken dat je misschien toch nog een restje HCG in je lichaam hebt zitten?
Succes vandaag met het gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Mallelein wat spannend!! Het zou toch super zijn wanneer dit een echte positieve test is :heart:

Hier een beetje een teleurstelling zo voor deze eerste IUI poging. Zojuist echo gehad, op dag 10. Na 7 dagen spuiten. Helaas een no-go want ik heb aan de ene kant al 4 follikels van tussen de 14 en 18mm en aan de andere kant 2! Dus de kans op een meerling is te groot, bij 4 of meer gaat het ziekenhuis niet verder. Ik had al zo’n gevoel, want ik had gister vruchtbaar slijm en een trekkerige buik. Wel mooi dat je je lichaam dus blijkbaar toch goed leert kennen zo.

Heel erg jammer, maar het positieve is dat mijn lichaam er super goed om reageert (dosis van 75 eenheden). Ik zou meer teleurgesteld zijn als er niets te zien was. Maar de grote zwarte cirkels spatten van het scherm haha! Dosis dus naar beneden de volgende keer.

Kans bestaat overigens wel dat ik cystevorming krijg als ze niet allemaal springen en dan moeten we nog een ronde wachten. Ik snap nu al wat ze bedoelen met het feit dat IUI een lang en vermoeiend traject kan zijn :hamer:

O ja, ik mocht wel Pregnyl spuiten zodat ik zeker weet dat ik over 14 dagen weer ongesteld wordt, maar ik laat dat op z’n beloop. Ik wil niets spuiten wat geen zin heeft. En deze cyclus wordt nu sowieso mijn kortste ooit :P
Balen Maya, mag ik vragen waarom ze meteen met 75 eenheden zijn begonnen? Of had je eerst een lagere dosering? Zelf persoonlijk zou ik de pregnyl wel spuiten dit inderdaad zodat je zeker weten dat ze springen. Ik heb het ook een keer niet gedaan en had een cyste van bijna 8cm voelt echt niet fijn. Je moet doen wat voor jou goed voelt natuurlijk.

Dankjewel American. Testen zijn helemaal negatief zelfs de hele vroege van de action dus verwacht geen hcg meer. We gaan het zien zometeen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al jullie lieve berichtjes meiden! :heart: Dat jullie ondanks eigen verdriet van een aantal van jullie, toch zo lief reageren. Het was wel echt prachtig. Echt al een babytje die lekker druk bezig was. Klinkt afgezaagd, maar voor iedereen die nog zover moet komen: ik hoop ontzettend dat jullie dit snel ook mogen meemaken.

Mallelein ik ben idd ook benieuwd of je nog getest hebt. Hopelijk ben je te euforisch om even een berichtje te sturen. :love: :love:

Oooh Okkie nog even aftellen dan voor jou. Bijna is het zover! Hopelijk heb je de komende week lekker veel afleiding!

Ooh Naat voor jou en je zus ook zo spannend! Ik hoop dat zij volgende week ook een mooie echo heeft. Is zij dan een week of 7/8 ook?

Maya wat een teleurstelling voor jullie. Een ronde voor niets. Maar het is idd wel goed om te weten dat je lichaam ondanks de lange cyclussen dus kennelijk wel zo goed op deze dosis reageert. Ik hoop dat ze het voor de volgende ronde wat beter kunnen inschatten zodat het dan beter gaat. Gaan ze je niet ff checken trouwens of ze wel alle vier groot genoeg groeien en springen? Of zijn deze al groot genoeg dat het ook daadwerkelijk vier eitjes worden ? Wel fijn dat je iig sws een veel kortere cyclus heb dan normaal haha. Des te eerder weer door met de volgende ronde! :heart:

Hoe gaat het verder Troela? Voel je je lichamelijk weer wat beter ? Had jij vandaag niet gesprek in zkh?
Hey Meiden,

Nou ziekenhuis geweest. We hebben besloten om eerst 3 maanden te gaan kijken wat me lichaam gaat doen. Mocht ik na 3 maanden niet zwanger zijn dan gaan we het ivf traject in. Aan de rechterkant zat een ei van 16 mm dus ze verwachten dat deze het weekend ergens gaat springen. Achteraf vergeten te vragen dus stel ik de vraag hier maar ff hoe kan ik een positieve ovulatietest hebben dinsdag als me ei vandaag pas 16mm is? Normaal springt ie toch 24 tot 48 uur daarna?
Alle reacties Link kopieren
Hi Troela,

Klinkt als een goed plan. Al kan ik me voorstellen dat drie maanden nu nog wel weer lang klinkt. Aan de andere kant zijn drie maanden ook zo voorbij als je een stipje op de horizon hebt om naar uit te kijken denk ik. Kan me voorstellen dat het wel fijn voelt dat dat nu ook gewoon al besproken is. Hoop dat de werkende kant nu gewoon elke keer een eitje gaat aanmaken en hopelijk dat jullie niet het ivf traject in hoeven.
Je ovulatietest vind ik gek .. of je ei gaat niet zaterdag springen maar toch eerder, maar je zou denken dat ze daar in het zkh wel verstand van hebben .... Of misschien zat er dinsdag toch nog wat hcg in je urine?
Nou ik duim iig weer voor jullie :popcorn:
Even kort, vanavond reageer ik op de rest.
De echo was goed!! Baby beweegt ook al. Morgen exact 10 weken en de arts zei dat we de cruciale weken voorbij zijn!
Dat geef wel vertrouwen!
Alle reacties Link kopieren
Kirsten, wat ontzettend fijn! Ben je ooit zover gekomen?

Maya, wat balen! Maar wat knap dat je er toch een positieve draai aan weet te geven.

Ik ruim de slingers weer op. Ik ben ongesteld geworden. Het was dus toch een indroogstreep.
Alle reacties Link kopieren
Hi Troela, die eenheden was de basis zei ze, daar starten ze hier blijkbaar altijd mee. Jouw berichtje heeft me toch doen twijfelen over de Pregnyl, toch maar even de gebruiksaanwijzing lezen. Over je ovulatietest: ik heb ook een paar keer gehad dat hij pas 4 dagen later sprong. Dus wat dat betreft kun je niet áltijd van die testen op aan.

Zonnetje, ik had nog meer follikels dan deze 6, maar ze had er sowieso 6 gemeten die al tussen de 14mm en 18mm waren. Een paar anderen waren nog klein. Dus die 6 gaan sowieso springen.
Alle reacties Link kopieren
Mallelein :"-( :"-( :"-( :"-( :hug: verdorie meid! :(

Kirsten wat fijn om te horen!! :flirting: :flirting: Lekker genieten nu!

Ohjee Maya nee dan snap ik dat het beter is om de gok niet te nemen. Jeetje.
Alle reacties Link kopieren
Kirsten wat heerlijk vrouw!
Maya wat goed dat je lijf er zo op reageert, wel jammer van deze ronde natuurlijk! Er lijkt in ieder geval wel wat te gebeuren :)
Mallelein dat is toch echt kut Zeg
Troelaaaa was de test echt dik positief? Heb het ook wel eens gehad maar dan zei digitale cb van niet en bleef de streepjes test paar dagen dik positief waardoor cb digitaal ook uiteindelijk positief werd. Ligt misschien ook aan gevoeligheid van streepjes test ofzo... zo heb i k het maar voor mezelf bedacht
Hier inmiddels gevoelige borsten, nog 7 nachtjes slapen :popcorn:
Okkie had een smiley op de roze clearblue.. Vind het echt vreemd. Maargoed we gaan het vanavond en morgen nog maar even gezellig maken. Man heeft iets meer rust was bang dat het misschien nog niet mocht. Arts vanmiddag hup benutten dat ei 🤣🤣

Gyn geweest kwam binnen zo wat zie jij er weer relaxed uit dame.. Ja wat een vakantie al niet kan doen he.. Ook van haar groen licht om het ei te benutten en ze zegt dat de linker eileider het nu overneemt van de rechter dat duurt niet een jaar maar schijnt meteen zo te werken.. Ik kan me er nog niet helemaal in vinden maar we gaan het meemaken.

Okkie spannend vrouw en kom maar op met die gevoelige boobies :hyper:

Maya ja je moet het nayuurkijk zelf weten maar zou zonde zijn als je een cyste krijgt en daardoor nog een ronde moet overslaan. Ik vind 75 om te starten wel hoog ik begon op 50 en had dan wisselend 1 of 2 eitjes zitten maar wel lang aan het spuiten en toen reageerde me lichaam niet meer en toen eerst opgehoogd naar 62.5 en uiteindelijk 75.. Laatste keer dikke overstimulatie gekregen 20 eitjes 😲 succes met een keuze maken meis.

Blonde hoe gaat met jou lieverd?

Zon blij voor jou met de goede echo lekker genieten 😘
    Kirsten ook super nieuws gaat nu echt goedkomen 😘

    Mallelein verdomme zeg had eigenlijk goede hoop voor jou sterkte 😘

    Nijn hoe gaat het met jou?

    Sorry als ik iemand vergeet
    Alle reacties Link kopieren
    @Zonnetje en @Kirsten: Wat super fijn dat de termijn echo goed was. Nu kan het genieten beginnen. En het vertellen aan de wereld. :) Gefeliciteerd! :) Lekker heel 2020 zwanger en verlof.

    @Troela: Ik heb geen verstand van ovulatietesten, maar ik zou het gewoon om de dag voor de komende 2 weken gezellig maken. Zit je altijd goed ;) Was je zelf blij met de 3 maanden of had je liever gehad dat ze meteen wat gingen starten? Gaan ze dan met IVF meteen eicellen weghalen over 3 maanden of heb ik dat helemaal verkeerd hoe dit werkt? En hoe werkt dat overnemen van de ene eierstok naar de ander? Sorry veel vragen.

    @Naatje: Maakt niet uit. Die tranen moesten eruit. Goed te horen dat je zo aan het genieten bent. En dat de oudste wat jaloers is is logisch. Veel laten helpen helpt zie ik bij vriendinnen. Vragen of ze luier pakt of speeltje. En die kusjes... Smelt. Dan ontploft je hart toch gewoon? Hoeveel weken is je zus volgende week?

    @Koekoek: Wat een mooie post.

    @Mallelein: Ik had zo’n goeie hoop! Wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Had je temperatuur toch gelijk. Moet je je nu vrijdag melden voor prikken?

    @Maya: Zo die medicijnen werken goed. Maar snap dat ze niet risico op een zesling willen. Wel balen dat je nu weer hele maand moet wachten.

    @Vanessa: Jij al bijna je NOD?

    @Blonde: Weer aan het werk las ik toch? Hoe ging het?

    Hier gaat weer wat beter. De miskraam van een vriendin en het goeie nieuws van een collega kwam harder aan dan ik dacht. Ik had iets teveel in mijn hoofd dat het met de echo maandag grotendeels afgerond ging zijn. Maarrr nu is het (voor mij dan) weekend. En volgens heb ik mijn eisprong gevoeld en benut gisteren. We wachten af of mn cyclus uberhaupt wel te vertrouwen is nu, maar in ieder geval weer wachtstand. En ondertussen lees ik graag over goeie echo's van American en Okkie volgende week ;) Duim duim duim
    windgong12 wijzigde dit bericht op 27-02-2020 22:06
    0.21% gewijzigd
    ..
    Hahaha Windgong aankomende 2 weken ga ik me man maar niet aandoen hoor 🤣 nee het ei springt echt wel uiterlijk dit weekend zei de arts. Dus vanavond morgen en zaterdag afhankelijk of me temp omhoog springt dan wat minder moet ook leuk blijven he 😉

    Om eerlijk te zijn liever meteen natuurlijk. We zijn al 2 jaar in het ziekenhuis bezig en iedere maand die verplichting komt ons zo langzaam aan een beetje ons neus uit. Afgelopen weekend spontaan gezellig gemaakt en achteraf is dat wel een heel verschil met spontaan of een positieve ovulatietest... Maargoed slaan we ons wel weer doorheen. Als ik over 3 maanden niet spontaan zwanger ben kan ik het traject in bij dit ziekenhuis en kan dan ook versneld gaan omdat ik al 2 jaar bij hun loop.. Wel eerst uitleg over hoe en wat ben natuurlijk bekend met hormonen spuiten maar er komen nog wat andere dingen bij dus eerst voorlichting enzo hoop dat het uiteindelijk niet nodig is maar wel fijn dat je weet dat als het over 3 maanden nog niet raak is er een plan op tafel ligt.

    Nou dat overnemen ja hoe ga ik dat is uitleggen hahaha... Ik ga het proberen. Mij is inieder geval uitgelegd dat hoe je de baarmoeder op een afbeelding ziet met aan beide kanten een eierstok en eileiders het in werkelijkheid niet echt zo eruit ziet. De eierstokken en eileiders liggen als het ware wat meer achter de baarmoeder dicht naast elkaar iedere maand als er een eitje uit de eierstokken komt dan komt die in een ruimte terecht en er zitten soort van vang armpjes en die gooien het eitje dan als het ware de eileider in. Ik hoop dat ik het zo goed het uitgelegd. Zo is het mij vandaag verteld.

    Voel jij altijd je eisprong? Ik alleen toen ik clomid gebruikte eitjes werden heel groot. Ik temp daar kan ik echt veel uithalen. Had dus ook verwacht dat ik vandaag me temp omhoog zou zien gaan na eerste positieve ovulatietest dinsdag maar helaas. Hoop dat het snel weer raak mag zijn ook voor jou :flirting:
    Alle reacties Link kopieren
    Troela daar ging m’n goede idee hihi! Hopen dat dit gouden ei wordt en klaar met al die ziekenhuis bezoekjes. Weer wat geleerd over eierstokken, klinkt echt wel positief :) je bent ook dappere vrouw :hug:
    Windgong komt soms op meest gekke momenten binnenvallen en dat magn:)
    Lief berichtje van je
    Alle reacties Link kopieren
    @Troela: Ik vind je heel sterk klinken! En ook je relatie! En uitleg is goed. Zo begrijp ik m meer. Ik voel inderdaad meestal mn eisprong. Ik voel letterlijk mn eierstok. Of merk aan afscheiding. Of aan hoe extra gruwelijk aantrekkelijk mn man ineens is.

    @Okkie: Is niet mn bedoeling om in te breken op het topic. Komt het zo over? Of bedoelde je dat niet?
    ..
    Lief okkie :hug:

    Windgong dat hoor ik de laatste tijd erg veel.. Van vrienden jullie regelmatig maar ook de artsen.. Ik denk dat het grotendeels komt omdat ik ernstig ziek ben geweest en je dan anders met dingen omgaat. Neemt niet weg dat er geen plaats is voor verdriet maar je gaat sneller door! Op de vakantie had ik mensen bij ons aan tafel zitten waarvan de man ziek was en eigenlijk heel tjah hoe zal ik het zeggen soort van zielig overkwam en ze kop als het ware liet hangen, gesprek met het daarover gehad mijn verhaal in grote lijnen verteld de volgende dag kwam ze vrouw naar me toe en die zei ik weet niet wat je heb gezegt maar bedankt hij is veel optimistischer! Hele vakantie vreselijk hard gelachen bij het diner. Dus ik hou maar in gedachte het kan altijd erger.. Ooit komen je dromen uit en sommige moeten daar eerst hele nare vervelende pijnlijke dingen voor meemaken maar ooit komt het goed :heart: :heart:
    Relatie is inderdaad heel sterk omdat we elkaar al 27 jaar kennen waarvan 11 jaar samen. En het ziek zijn ons heel dichtbij elkaar gebracht heeft.


    Ohja nog ff wat anders waarom in godsnaam als ik op een poli kom wat met zwanger temaken heeft hoor ik altijd me naam als ik me aanmeld bij de balie en als ik me dan omdraai een bekende zie :facepalm: als ik bij de uroloog kom of neuroloog zie ik nooit een bekende 🤣

    Ik denk niet dat okkie het zo bedoelt hoor. moest net zo hard om je lachen dat man zegt wat is 🙈 dus las een stukje voor en hij zegt letterlijk rot op hoor toch niet 2 weken lang he hahaha die kreeg al een paniek aanval 🤣🤣🤣🤣
    Alle reacties Link kopieren
    Windgong Ohh nee bedoel verdriet komt op meest gekke momenten binnenvallen !
    Haha lees nu m’n zin en was inderdaad niet zo helder verwoord . Nee joh gekkie je hoort bij de inboedel hier hoor

    Troelaa hahaha liefde geven heeft zo z’n grenzen ;)
    Mooi troelaaa. Ja soms kun je samen juist sterker uit een heftige periode komen :hug: en wat mooi dat je kan overbrengen op anderen, dat is knap!
    Alle reacties Link kopieren
    Kirsten wat ontzettend fijn om te horen. Tijd om er van te gaan genieten meis!

    Maya jeetje dat je zo snel reageert op de hormonen. Bij mij zijn ze ook gestart met 75 eenheden, maar dat deed bij mij maar 1 eitje groeien.
    Ik zou ook de pregnyl spuit zetten, want dan is de kans op cystes wellicht kleiner. Ik heb ook cystes gehad tijdens het IUI traject en je moet dan toch echt weer een cyslus wachten totdat ze weg zijn.

    Troellaa veel plezier de aankomende dagen. Hopelijk hebben jullie dit hele medische traject helemaal niet nodig en wordt je spontaan zwanger. Ik hoop het voor je meis.

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven