Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach Windgong gefeliciteerd!!!!! Ze is er:) Ik hoop dat alles goed gaat met jullie!

Maya, jij nog aan het wachten?

Koekkoek hoe gaat?

Malle, nog op het wachtbankje?
En Vanes ook?

Hier ook enorm in de wachtstand. Miskraam niet compleet en de rest komt niet. Zh wil dat ik afwacht. Maar was bij de verloskundige en die zei dat er echt nog veel zit, dat gaat niet zomaar mee met volgende menstruatie. Die ik ook niet ga krijgen want m’n lichaam denkt nog zwanger te zijn. Ik weer bellen met zh maar kan pas over een week iemand telefonisch spreken. Ik vind het belachelijk. Die ellenlange nasleep steeds, wordt er niet goed van. Ik neig nu toch echt naar een curretage, ondanks de risico’s.

Maar ik geniet ondertussen wel erg van dit weer!

Fijne zondag damea!
nijn-tje wijzigde dit bericht op 30-05-2021 20:15
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iemand trouwens iets van Troela gehoord? Ben zo benieuwd hoe het met haar gaat.
Nijntje wat heftig zeg! En wat je zegt; die nasleep is zoo pijnlijk. Bizar dat ze je niet gewoon tussendoor plannen en je fatsoenlijk te woord staan en de opties bespreken. Dat zou het zoveel dragelijker maken. Ik wou dat ik je een knuffel kon geven 😘

Hier wat ingewikkeld. Steeds wat bloedverlies, maar niet ‘zo erg als dat de VK’ zegt dat het kan zijn.. verder wel groeipijn dus ik probeer daar maar op te focussen, maar vind het lastig. En sowieso kunnen ze nu niets zien dus gewoon nog 2 week wachten tot echo. Ik was vergeten hoe heftig die eerste weken zijn als je niet meer onbezorgd zwanger kan zijn na eerdere miskramen en dat zwanger ráken pas een beetje stap 1 is 🙈
Alle reacties Link kopieren
Windgong: gefeliciteerd! Kippenvel hier!

Nijn-tje: Jeetje, wat ontzettend rot! Ik snap dat je naar een curretage neigt. Je wil het nu gewoon weg hebben natuurlijk. Heel veel sterkte.

Koekoek: dat is spannend! Dit zijn de 'verlengede wachtweken' zoals dat hier zo mooi genoemd wordt. Ik hoop dat de VK gelijk heeft en dat het gewoon goed gaat.

Ik zit nog steeds op het wachtbankje.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het op het wachtbankje? Merk je iets, of juist niks?

Koekoek, pff wat een spanning zeg. Hopelijk lukt het een beetje te vertrouwen op de vk. Heb je eerder wel eens bloedverlies gehad?
En jammer he dat het nog meer gewoon leuk kan zijn die eerste weken.
Collega van me is pril zwanger en die zit echt vanaf de positieve test op een roze wolk. Helemaal blij en vol vertrouwen. Zo mooi, maar zelf kan ik me dit niet meer voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Wind gefeliciteerd!

Nijn wat ontzettend naar zeg. Pillen helpen niet of is dat te zwaar te veel gedoe?
En over je collega, sommige hebben altijd mazzel. Ik wou dat ik en jullie ook allemaal zo eens iets mochten ervaren. Heeft mijn baas en zijn vriendin ook. Nu zwanger van de 2e eerste en meisje niets geen ellende alleen een rot bevalling met 41 weken. Nu al 14 wk zwanger van de 2e geen dag naar geweest. Beide keren in 1a2 mnd zwanger.

Wat een ellende Koekoek.

Spannend Malle.
Bizar hoe dat voor anderen dan nog zo kan werken hé Nijn? Al gun ik het iedereen van harte op die manier zwanger te zijn. Dat angstige is maar niets. Hoe gaat het inmiddels met jou; hoe is het plan nu?

Mallelein spannend! Ook benieuwd of je iets voelt of niet. Moet je nog lang wachten?

Windgong hoe gaat het met jou in je kraamweek?

Maya ik hoop zo voor je dat ze er goed en wel is en je niets laat horen omdat je alleen daar mee bezig kan zijn!
Alle reacties Link kopieren
Koekoek: Oh die verlengde wachtweken en bloedverlies. Zenuwslopend! Positieve test is idd hindernis 1. Ik heb ook collegas en familie die het met 5 weken van de daken schreeuwen. Alsof het net als in de film gaat. 1x kotsen en er komt een kind. Lijkt me heerlijk dat onbezorgde. Hoe gaat het nu met je?

Malle: Vrijdag testen? Wat zegt je gevoel?

Nijn: Oh wat verdrietig. Dat was het al maar een nasleep maakt het weer zoveel meer confronterend.

Maya! Ik hoop dat je heerlijk aan het genieten bent.

Vanessa: Hoe gaat met jou? Nog steeds wachten tot juli?

Hier kraamweek overleefd. Ben veel minder brak dan bij zoon, maar nu vermoeden baarmoeder ontsteking... In ergste geval wordt dat inwendige echo, curettage en antibiotica.. Is me dat met miskramen bespaard gebleven... beetje jammer. Maar verder lekker babybubbel.
..
Alle reacties Link kopieren
Oh Windgong toch even een grijze rand aan je roze wolk, lijkt me dat... Hopelijk lost het zich gewoon wel op met antibiotica! En verder toch maar genieten van dat heerlijke gezinnetje!

Nijn hoe gaat het met jou? Is er al een plan intussen of weet je zelf al wat je zou willen doen?

Mallelein hier ook die wachtbank. Wat een vreselijke plek is dat hé. Doodnerveus word ik er van :bonk:

Koekoek pfffff klinkt zenuwslopend. Je slaat ook echt de nagel op de kop met je stelling dat zwanger worden eigenlijk maar een beetje stap 1 is. Hopelijk kan je snel gerustgesteld worden!
Klinkthefrig Windgong een ontsteking. Hopelijk valt de behandeling mee en ben je er snel vanaf om verder van je kraamtijd te kunnen genieten! Hoe vindt je andere kindje het? En jij; ineens twee?

Spannend op de wachtbank meiden! Fijn dat jullie kunnen delen, hopelijk vallen jullie er beiden niet af!

Hier wel oké. Ik vind het wel spannend maargoed dat zal nog wel even duren. En deze hitte; pffff nu wel weer klaar mee. Geen pretje in deze fase van zwanger zijn 🙈
Alle reacties Link kopieren
Ach Windgong wat naar zeg. Ik hoop dat het snel allemaal goed gaat met je!!

Koekoek, wanneer heb je de eerste echo? Bloedverlies gestopt?

Malle, al nieuws?

Elyani, jij al bijna aan het einde vd wachtbank?

Hier geen verandering. Testen blijven gewoon net zo positief helaas. Hopelijk morgen bellen en een plan maken.
Alle reacties Link kopieren
@Nijn Ach. Moeilijk is dat, jij wacht op een negatieve test terwijl wij een positieve opwachten. Ik wou dat je test gewoon positief had mogen blijven, in de beste zin van het woord. Waar staat je hoofd nu? Heb je een voorkeur voor iets? :hug: :hug:

Mijn wachtbank loopt nog tot 8 juni helaas. Ik heb nul controle over mezelf en maak mezelf gillend gek, het is een circus in mijn hoofd :@@: Als jullie even een glimp in mijn krankzinnige gedrag willen, moet je vooral even loepen of een kijkje nemen in het “zwanger worden vanaf mei/juni 2021” topic. Echt, als je je even verveelt vanavond is het TOP materiaal :popcorn:

Eventuele meningen daarover mogen besproken worden hoor, schopt weer wat leven in het topic. :devil:
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, hier even een berichtje van mij! Ik ben inmiddels op vrijdag 28 mei bevallen van ons meisje! Ik zou ingeleid worden die ochtend (41+5 dagen) maar de geplaatste ballon deed die nacht iets meer dan een beetje ontsluiting maken.

Het was heftig, ze is uiteindelijk met een vacuümpomp gehaald omdat ze er na 2,5 uur persen nog niet was. Beide waren we eigenlijk wel aan ‘verlossing’ toe. Uiteindelijk bleek er letterlijk een wolk van een baby in mijn buik te zitten: meer dan 8,5 pond!

We moesten beide een nachtje blijven maar zijn nu inderdaad heerlijk alles aan het ontdekken en aan het profiteren van onze super fijne kraamhulp (2 zelfs). Telefoon ligt dus in een hoekje ;-). Het gaat super goed en we zijn zo mega trots.

Succes lieve meiden, ik lees binnenkort weer even bij.
Alle reacties Link kopieren
Wow gefeliciteerd Maya!!! You did it!! Pittige bevalling zeg. Ik hoop dat jullie nu in alle rust kunnen bijkomen:) :heart:

Spannend Elyani!!

Vanes, pillen al gehad maar er is dus nog veel blijven zitten helaas.
Neig naar curretage. Wil het liever niet maar heb eerder gehad dus het maanden bleef zitten en heb daar dus geen zin in.
Wacht nu op telefoontje om de opties te bespreken. Als ze vandaag niet bellen dan word ik echt heel boos >:-(
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Nijn, niet weer. Is het nou niet eens genoeg geweest zou je denken? Dikke :hug: voor jou en zo knap en dapper ben je je er weer door heen aan het slaan. Zorg je wel een beetje goed voor jezelf? :heart:

Windgong en Maya ach lieverds wat een prachtig nieuws zeg!!! Jullie zijn mama!!!! Die mooiste, diepste wens die zo zo onbereikbaar leek, ze is vervuld en hoe..
Geniet lekker van je bubbel, het is magisch!!!

Nieuwe meiden welkom!

Koekkoek voorzichtig gefeliciteerd, doodeng die eerste weken! Hoop zo dat je geluk hebt meisje.

Leeuw: super dapper besluit.

Tja en hoe is het met mij...
Mijn klinische depressie is voorbij gelukkig. Mijn postnatale depressie is dus ontstaan na PTSS van de heftige eerste miskraam van de tweeling, dat ik toen opgenomen moest worden door teveel bloed verlies etc. Die PTSS heb ik niets mee gedaan en gewoon mee doorgelopen, verdrongen en na de derde miskraam dus, kort na de geboorte van ons zoontje, sloeg een soort van de stekker door en ging het heel snel heel erg berg afwaarts. Natuurlijk had ik waarschijnlijk al een lichte pre natale depressie achteraf gezien maar door Corona veel te weinig mee gedaan en geen goede opvolging na de bevalling.

Maar nu kan ik weer met plezier uit kijken naar de toekomst! Ik ben er nog lang niet, mag gelukkig ook nog een jaar in de ziektewet blijven van het UWV, ben nog overspannen en moet na het ziekenhuis traject ook verder met een eigen psycholoog. Zeker nog wel een jaar. Depressie is pittig maar gelukkig was ik zelf uiteindelijk sterker!

En ons kleine jongetje doet het geweldig! Die is ondanks alles nooit opgehouden met de hele dag door te lachen en is alweer ruim een jaar oud!

Derde kindje gaat er nooit komen bij ons, ik ben erg onregelmatig geworden en ook mijn hormoonwaarden wijzen dat ik volop in de pre menopauze zit. Bovendien wordt het voor mij psychisch en fysiek afgeraden nog een keer die hele riedel in te gaan. De kans dat het nog lukt is wel zo ontzettend klein dat het vragen is om miskramen en negatieve testen.
Ik ben tussen oktober 2016 en oktober 2020 aan een stuk door ofwel zwanger ofwel aan het ontzwangeren geweest....

Maar ik volg jullie heel af en toe nog wel en kwam toch weer eens kijken en dacht ik laat even weten hoe het gaat nu met mij.

Tot gauw meisjes!

Als iemand het leuk vindt om contact te hebben via FB, stuur ff PB. Ik heb ook contact met Moos en vind het heel bijzonder en waardevol elkaar zo te kunnen “ontmoeten” en volgen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Ik mag geloof ik van de wachtbank af…

https://ibb.co/5YTRp7T

:bye:
Alle reacties Link kopieren
Wow Elyani gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Naatje dikke knuffel van mij!

Nijn wat vreselijk. Wat is t plan geworden?

Maya wat een verhaal. Gelukkig is het goed gekomen en wat een wolk van n meid zeg 8,5 allemachtig.
Ik ben ook benieuwd naar hoe verder nijn ?

Maya wat mooi! Ohhmaar wat een flinke dame inderdaad, heftig hoor. Hopelijk heb je een heerlijke kraamtijd!

Eylani gefeliciteerd!

Naat wat een intens bericht. Wat moet het allemaal heftig zijn (geweest) voor je zeg! Ik hoop dat de komende tijd steeds mooier voor je wordt en je goed herstelt. Heel veel liefde voor jou!

Vanessa hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Goed ik zit op de wb tot 18-6.
Alle reacties Link kopieren
@Maya, gefeliciteerd! Ik weet het nog als de dag van gisteren dat je een positieve test had en ik zelf in tranen was voor jou. Ik ben zo blij dat het jullie na alle ellende is gelukt.

@ Eylani, jeetje wat snel! Gefeliciteerd! Wil je je geheim delen? ;-) Hoe voel je je?

@Naat, wat heftig allemaal. Ik vind het zo knap dat je al die tijd staande hebt weten te houden en andersmans belangen altijd voor dat van jou hebt gesteld. Je bent een topwijf!

@ Vanessa, spannend! Ik duim voor je.

IUI 4 is mislukt. Dinsdag krijg ik IUI 5. Ik heb bij de huisarts mijn schildklierwaardes laten onderzoeken en mijn TSH was 5.2. Volgens dokter Google te hoog, maar mijn T3 en FT4 zijn normaal dus de huisarts vindt het niet zo bijzonder. Toch houdt het mij bezig. Zou dit de reden zijn dat het niet lukt? Als ik zoek op symptomen van een trage schildklier herken ik dat ook allemaal. Vrijdag heb ik een gesprek met de gynaecoloog. Ik hoop op een doorverwijzing naar de endocrinoloog.
Alle reacties Link kopieren
Oh en Naatje, ik heb je een pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Mallelein schreef:
13-06-2021 19:24
@Maya, gefeliciteerd! Ik weet het nog als de dag van gisteren dat je een positieve test had en ik zelf in tranen was voor jou. Ik ben zo blij dat het jullie na alle ellende is gelukt.

@ Eylani, jeetje wat snel! Gefeliciteerd! Wil je je geheim delen? ;-) Hoe voel je je?

@Naat, wat heftig allemaal. Ik vind het zo knap dat je al die tijd staande hebt weten te houden en andersmans belangen altijd voor dat van jou hebt gesteld. Je bent een topwijf!

@ Vanessa, spannend! Ik duim voor je.

IUI 4 is mislukt. Dinsdag krijg ik IUI 5. Ik heb bij de huisarts mijn schildklierwaardes laten onderzoeken en mijn TSH was 5.2. Volgens dokter Google te hoog, maar mijn T3 en FT4 zijn normaal dus de huisarts vindt het niet zo bijzonder. Toch houdt het mij bezig. Zou dit de reden zijn dat het niet lukt? Als ik zoek op symptomen van een trage schildklier herken ik dat ook allemaal. Vrijdag heb ik een gesprek met de gynaecoloog. Ik hoop op een doorverwijzing naar de endocrinoloog.
Je TSH moet rond de 1 zitten! Dit is echt veel te hoog...
Alle reacties Link kopieren
Nou, als Naatje weer opduikt dan laat ik ook wat van me horen :hello:

Maya van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Zo lang op gewacht… Geniet ervan meid!
En Nijn wat verdrietig, miskraam nummer vijf verdorie. Dat zouden ze toch moeten verbieden. Trek je het mentaal een beetje?
Koekoekk jij gefeliciteerd met je zwangerschap! Blijft idd spannend na zo’n positieve test. Maar de kans is gelukkig het grootst dat het goed gaat! Day by day meid :bigkiss:
En Naatje wat een heftige tijd heb jij achter de rug zeg. Wat fijn dat het nu de goede kant op gaat. Zit je ook op insta? Daar heb ik nog contact met Moos en Zon!

Met mij gaat alles heel goed. Zoonlief is inmiddels 5, dochterlief al 1,5. Ze zitten hartstikke goed in hun vel, dochter zelfs zo erg dat ze standaard tussen 5 en 6 wakker is omdat ze zo’n zin heeft om aan de dag te beginnen :rolling: maar daar zijn we inmiddels wel (min of meer) aan gewend.

Wat mooi om te zien dat het topic nog levend is. Heb er destijds zo veel aan gehad, en Whatsapp nog steeds bijna dagelijks met het “uitgerekend in” groepje van m’n laatste zwangerschap. Allemaal dankzij het forum! :-] Ik hoop dat jullie allemaal rap succesvol zwanger zijn en blijven.

En Leeuw als je dit leest: dappere keuze om het bij Leeuwtje te laten. Er zal hem aan liefde en aandacht niets tekort komen! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Malle is heb er geen verstand van dus kan je daar niet mee helpen helaas.
Ballen dat de IUI mislukt is.

Op naar morgen!

Ik heb vandaag een gesprek met de Gyn. Ben heel benieuwd.
Of ze me nu eens serieus nemen of dat we toch naar t buitenland moeten om gehoord te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven