Uitgerekend eind juni-begin juli 2020

01-11-2019 13:56 664 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?

Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi drominique, ik vind het leuk om mee te schrijven! Ik ben (zoals ik t zelf berekend heb) ook 23 juni uitgerekend.
Ik ben moeder van 2 kinderen van 4 en 6 en nu dus zwanger vd 3e.
Is dit jouw 1e kindje? En hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat je daar niet mee wilt schrijven. Ik ben ook uitgerekend op 23 juni.
Alle reacties Link kopieren
24 juni!

Ik vind het ook te vol in andere topic!

Ik heb 2 dochters, een tiener en 1 van 6.

Gefeliciteerd Drominque en Mutsje! :cheer2:
justagirly wijzigde dit bericht op 01-11-2019 20:05
18.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik meld me hier ook! Ben eind juni uitgerekend van ons eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, zo snel al reacties!
Proficiat allemaal meiden!
Ik ben zwanger van de 1e na heel erg veel geduld en een miskraam.
Ben dus niet echt zorgeloos, maar voel me wel heel anders dan vorige keer.
Heb ook al een echo gehad door een telfoutje van de assistent van de verloskundige en was toen 5.3 weken met kloppend hartje, dus dat geeft hoop.
drominique wijzigde dit bericht op 01-11-2019 16:11
Reden: Toevoeging
33.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed drominique, een kloppend hartje. :heart: Ik heb de eerste echo over iets minder dan twee weken. Dan ben ik 8 weken. Ik hoop dat alles goed is!!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat goed drominique! Dat kloppende hartje! Geeft goede hoop!
Ik mag vlgnde week vrijdag voor de echo, ben dan 7,5 week.

Alle andere dames uiteraard ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap :hyper:

Ben even nieuwsgierig hoe iedereen zich voelt...al vol op zwangerschapssymptomen? Of (nog) niet? En voel je je nu anders dan tov een vorige zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je niet in het andere topic mee wil schrijven. Ik ben 22 juni uitgerekend.

@mutsje Ik ben enorm misselijk en moe. Ik zie er ook al echt zwanger uit. Is eigenlijk hetzelfde als bij mijn vorige zwangerschap. Mijn eerste was ik totaal niet misselijk ofzo, bij mijn tweede dus wel en nu weer.
Alle reacties Link kopieren
Nergens last van, al val ik s' avonds wel soms zomaar in slaap op de bank. :hihi:
Heb verder normale energie, eet wel beter, maar verder niet echt kwaaltjes/symptomen nog. Iets dikker buikje maar dat schijnen je darmen dan te zijn? Van kindje kan het nog niet zijn. Ben wel wat feller tegen partner schijnt het. Zelf geen last van :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Borsten beginnen nu pijnlijk en groter te worden!
Hoe gaat het met jullie?
Ik heb over een dikke week de 1e afspraak staan. Wij wachten bewust nog even met de echo ivm vorige miskraam.
Willen niet te vroeg juichen, we dachten toen ook; mooi kloppend hartje gezien, het zit goed, en dat bleek dus niet zo te zijn.
Jullie nog nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Hier steeds misselijk gevoel zodra mn maag wat leger is. Gelukkig hang ik (nog) niet boven de wc maar echt prettig is het niet. Over anderhalve week gaan we voor 10 dgn op vakantie met t vliegtuig..hoop dat mijn maag zich daarbij wat rustig weet te houden. Heb over 2 dagen eerste echo..dus heel eventjes nog...
Heb helaas ook in nabije omgeving meegemaakt dat bij 1e echo alles oke was en 2e echo helaas niet..dus merk dat ik er ook nog wat terughoudender in sta..dus snap je gevoel justagirly.
Hoop voor jou dat t deze keer goed mag gaan!
Alle reacties Link kopieren
Oooo mutsje06 wat leuk en spannend allemaal!
Laat je weten hoe de echo is gegaan?
En daarna alvast een hele fijne vakantie gewenst! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Mutsje vind je het niet spannend nu op vakantie te gaan? Man wil nog maar het eten in een ander land staat me tegen (hygiëne? Drinkwater? Dat soort dingen)’

Hier licht misselijk, enormpijnlijke tepels,
En om half 9 val ik dus op de bank in slaap. Verder af en toe pijn in mijn stuitje en benen maar weet niet of dat misschien door het weer komt...
Oeh en ik lijk wel een tiener: bomvol puistjes...

Justagirly ik snap je gevoel.
Ik heb de eerste keer pas een echo gedaan bij 10 weken. Toen bleek het vruchtje al bij 6 weken gestopt te zijn met groeien.
Stel dat het nu stopt wil ik dat graag eerder weten.
Al die weken van onzinnige hoop en angst wil ik me dit keer besparen.
drominique wijzigde dit bericht op 06-11-2019 10:20
Reden: Toevoeging
25.88% gewijzigd
Hey meiden,

Mag ik ook met jullie meeschrijven? Ik ben rond 27 juni uitgerekend als alles goed gaat. Ik heb in augustus een miskraam gehad met 6 weken en nu best onzeker over of het deze keer wel goed zal gaan! Wij hebben al een dochter van bijna 3.
Jullie allemaal gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Drominique, de vorige keer hadden wij dus een vroege echo en toen bij de echo met bijna 12 weken bleek het gestopt te zijn met ongeveer 8 weken. Viel me toen zo tegen van mijn lichaam, hoe stom dat ook klinkt. Dat ik het niet eens gemerkt had vond ik ook echt raar.

Het kan nou eenmaal misgaan, en het moment dat je dat op een echo krijgt te zien blijft altijd heel zwaar en verdrietig.

Vokgende week donderdag ben ik 8 weken en dan gaan we een afspraak maken voor een echo. Daar krijg ik nu toch ook wel echt veel zin in moet ik zeggen.
De ergste angst is nu wat aan het weggaan gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Welkom juf-1985!
Ik snap dat je toch wat angstig bent,
Je bent niet de enige hier ;-)

Justagirly, dat is het zeker.
Ik heb wo een echo weer (8.3)
Maar heb geen rust voor de echo van 12.4 denk ik....

Achteraf heb ik wel gevoeld dat het kindje gestopt was met groeien, maar op het moment zelf echt niets in de gaten.
Logisch ook denk ik: het was mijn 1e zwangerschap, dus je hebt gewoon geen idee.
Drominique, bedankt en ik vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Dan begrijp je elkaar ook beter.

Mutsje, succes vandaag met de echo!!

Justagirly, knap dat je zo lang kunt wachten om een afspraak te maken!! Ik heb pas 21 november de eerste echo en dat vind ik nog heel ver weg!! Maar ik kan me ook wel verplaatsen in jouw verhaal.. hopelijk zit het nu gewoon goed!!

Hier nu wat last van m’n borsten en bij vlagen wat buikpijn, opgeblazen gevoel. Ik ben ook ontzettend moe! Werken lukt wel maar daarna moet je niet meer teveel van me verwachten!
Alle reacties Link kopieren
Mutsje ik duim voor een mooie echo!
Alle reacties Link kopieren
Het is wel mijn bedoeling om volgende week de afspraak te maken voor de echo, maar dan wil ik hem wel zsm hoor :lol:
Alle reacties Link kopieren
Dag dames! Nou vanochtend een mooie echo gehad! Alles zag er goed uit. Hartje klopte en het zat op de juiste plek. Vandaag gelukkig even wat minder misselijk, afgelopen dagen echt hele dagen beroerd geweest. Was op de echo nog een 2e zwarte vlek in de baarmoeder te zien. Wellicht dat dat een 2e kindje (dus tweeling) is geweest maar al vrij vroeg in de ontwikkeling is gestopt want zo met het blote oog was er nu niks meer zichtbaar. Kan ook een bloedpropje zijn die is ontstaan met de innestelling. Kan dus eventueel zijn dat mijn lijf dat er nog uit gaat werken en ik nog een bloeding ga krijgen maar dat is even afwachten.

@drominique, nee vind het eigenlijk niet spannend naar het buitenland. Scheelt misschien ook dat we er al vaker geweest zijn waar we heen gaan en dat ik weet dat het eten en hygiëne daar goed is. Water inderdaad gewoon uit flesjes drinken en dan is er niks aan de hand. Denk dat het wel scheelt waar je heen gaat, wij gaan naar de canarische eilanden dat is allemaal redelijk westers, alhoewel ik bij mijn 2e zwangerschap toen ik echt net zwanger was (5 wkn) ook een voedselvergiftiging heb gehad op vakantie naar Spanje...maar ook dat hebben we overleeft ;-) Ik zou zeggen gewoon lekker gaan nog! Vooral als het je eerste is!

Ik hoop dat jullie binnenkort ook mooie echo's krijgen dames! Zo mooi om weer te zien!
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: :cheer2: geweldig mutsje06!!!
Alle reacties Link kopieren
mutsje06 schreef:
08-11-2019 13:37
Dag dames! Nou vanochtend een mooie echo gehad! Alles zag er goed uit. Hartje klopte en het zat op de juiste plek. Vandaag gelukkig even wat minder misselijk, afgelopen dagen echt hele dagen beroerd geweest. Was op de echo nog een 2e zwarte vlek in de baarmoeder te zien. Wellicht dat dat een 2e kindje (dus tweeling) is geweest maar al vrij vroeg in de ontwikkeling is gestopt want zo met het blote oog was er nu niks meer zichtbaar. Kan ook een bloedpropje zijn die is ontstaan met de innestelling. Kan dus eventueel zijn dat mijn lijf dat er nog uit gaat werken en ik nog een bloeding ga krijgen maar dat is even afwachten.

@drominique, nee vind het eigenlijk niet spannend naar het buitenland. Scheelt misschien ook dat we er al vaker geweest zijn waar we heen gaan en dat ik weet dat het eten en hygiëne daar goed is. Water inderdaad gewoon uit flesjes drinken en dan is er niks aan de hand. Denk dat het wel scheelt waar je heen gaat, wij gaan naar de canarische eilanden dat is allemaal redelijk westers, alhoewel ik bij mijn 2e zwangerschap toen ik echt net zwanger was (5 wkn) ook een voedselvergiftiging heb gehad op vakantie naar Spanje...maar ook dat hebben we overleeft ;-) Ik zou zeggen gewoon lekker gaan nog! Vooral als het je eerste is!

Ik hoop dat jullie binnenkort ook mooie echo's krijgen dames! Zo mooi om weer te zien!
Wat fijn mutsje! 🥰
Aan de ene kant wil ik nog graag ff weg, aan de andere kant heb ik nog 100000 andere dingen op de todo list.
Maargoed, eerst die 12 weken voorbij,
Woensdag echo: 8.3 dan
Oh wat heerlijk een goede echo!!! En ook fijn dat je je vandaag wat beter voelt Mutsje! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven? Heb het niet gedaan omdat het in dat andere juni topic zo vol is al. Dus ik ben blij dat er een nieuw topic is..

Ik ben geheel onverwacht (wel gewenst en ook gepland) zwanger van een 1e kindje. Alleen heb ik al 2 weken wat bloedverlies. Ik dacht in 1e instantie ool dat ik ongesteld was. Dus niet. Ik heb afgelopen maandag een echo gehad (Ivm met het bloedverlies) en was toen 6+4 dagen zwanger, het hartje klopte en alles zag er goed uit. Maar ik durf er allemaal nog niet echt vanuit te gaan dat het goed blijft gaan. Helemaal omdat het bloedverlies nog niet gestopt is. Op de echo was te zien dat er nog wel wat bloed zat en dat het bloedverlies dus nog wel even zou aanhouden. Maar ik blijf het toch wel heel eng vinden. Heb 2 dec pas een 2e echo hopen dat dan alles goed is.

Qua kwaaltjes gaat het nog wel. Ik ben wel moe en val 's middags na werk standaard in slaap op de bank en slaap 's avond ook al vroeg. Verder heb ik vooral zin in hartig en ongezond makkelijk eten (friet, pizza, chips) maar ook veel zin in vettere worst en kaas en dat terwijl ik eigenlijk heel erg van zoet hou. Heb ook gedurende dag een vaag misselijk gevoel, maar hoef gelukkig niet over te geven nog.

Maken we ook een tabel hier of laten we dat achterwege?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven