IVF - ICSI herfst 2019

11-11-2019 14:22 136 berichten
Goedemiddag Allemaal!

Graag start ik een nieuw forum voor vrouwen die, net als ik, in een IVF of ICSI traject zitten, of hiermee gaan starten.
Ik weet dat er al diverse topics zijn, maar daar is het vrij druk... Misschien leuk om in een kleiner groepje te starten, met dames die ongeveer gelijk op lopen.
Zelf ben ik 38 jaar en moeder van een zoontje van 4 1/2. Hij is gewoon 'natuurlijk' gekomen. We zouden graag een broertje of zusje willen en zijn hier al een kleine 3 jaar mee bezig. Eerst IUI geprobeerd, maar hier had ik geregeld overproductie en werden pogingen vaker afgebroken dan dat deze doorgingen. Mede door mijn leeftijd dus nu overgestapt op IVF (of mogelijk ICSI).

Ik volg het lange protocol en heb dus 3 weken de pil geslikt, dat was in oktober. Ik spuit nu al drie weken decapeptyl en ben vorige week vrijdag gestart met Gonal F (150). Vandaag tweede echo gehad voor FM: er zitten zo'n 10-12 follikels, maar uiteraard hebben deze allemaal een net iets andere afmeting. Ik hoor vanmiddag of ik woensdag of donderdag de punctie heb. Dit zal gaan gebeuren in het VU in Adam.

Tot nu toe gaat het eigenlijk wel redelijk. ik heb wel veel blauwe plekken van de decapeptyl, maar het einde is in zicht. Heb verder gelukkig geen last van bijwerkingen. Probeer het allemaal echt stap voor stap aan te gaan: voor nu wel tevreden met aantal follikels. Straks als tweede stap punctie overleven en hopen dat er voldoende eitjes aanwezig zijn. Dan afwachten hoeveel hiervan bevrucht zijn en van welke kwaliteit. En dan natuurlijk de mogelijke terugplaatsing...

Ben benieuwd waar jullie is dit proces zijn en hoe jullie het ervaren?
Leuk als jullie mee willen schrijven.
Liefs en sterkte voor iedereen die ook in dit proces zit.
Alle reacties Link kopieren
Hai! Gevonden :)

Zie je erg op tegen de punctie? Ik hoop zo dat het je gaat meevallen. Voor nu ziet het er wel goed uit dat je veel eitjes hebt waarschijnlijk. Welke bijwerkingen heb je gehad van de decapeptyl?

Ik zal ook ff een korte introductie doen;
Mijn man en ik hebben een zoon van 2,5. Van hem ben ik via IUI zwanger geworden. We zijn inmiddels alweer een dik jaar aan het proberen zwanger te worden van een tweede kindje. Eerst een paar maanden zelf. Al vanaf januari weer de medische molen in. We hebben 8x IUI gedaan, helaas zonder succes. Dus nu door voor IVF. Morgen neem ik de laatste pil en afgelopen zaterdag ben ik begonnen met de decapeptyl. So far so good. Weinig last van bijwerkingen en gedurende het hele traject voel ik me mentaal redelijk stabiel. Met af en toe een dompertje. Maar ik mag echt niet klagen.
Al moet ik toegeven dat ik het wel erg spannend vind, IVF! Dus fijn als we hier met een clubje kunnen kletsen.
Goed zo Heytan!
Ik heb geen bijwerkingen van de deca, maar van het zetten van de prikken heb ik wel aardig wat blauwe plekken: soms helemaal niet en soms een paar avonden achter elkaar.

Net gebeld door het VU: woensdagochtend is de punctie. Vanavond dus Ovitrelle, de laatste prik voorlopig...
Ik zie er eigenlijk niet enorm tegenop. Tja, het zal vervelend zijn, maar het duurt hooguit 10 minuten, dus ik zal het vast overleven.
Fijn dat jij je over het algemeen sterk voelt! En fijn dat we elkaar een beetje kunnen steunen.

Liefs
Hey fijn dat je deze topic bent gestart India.

Het leek me ook fijn om met jullie door te gaan omdat we erg gelijk lopen.
En ik vond het IVF topic inderdaad erg druk en ook wel moeilijk om te lezen soms omdat iedereen al zoveel heeft meegemaakt.

Hopelijk kunnen we hier fris starten en natuurlijk het allerliefst ook heeeel snel goed nieuws brengen.

Ik ben 32, nu ook zo'n 2.5 jaar bezig met eerste kindje.
Van 2e IUI zwanger geraakt maar helaas werd dat een miskraam. Gelukkig voelt het wel goed om zwanger te zijn geweest, dat geeft mij hoop dat het kan! In totaal 7x IUI gehad en nu dus door naar IVF.

Ik heb dan net een iets anders protocol dan jij Heytan, ik moet namelijk 3 weken aan de pil blijven. dus dan is donderdag pas mijn laatste pil. (wel dus vanaf vrijdag gestart met Decapeptyl) Pijnlijk prikje inderdaad.

Heel veel succes morgen India! Ik duim dat het allemaal snel en pijnloos verloopt. En het allerbelangrijkste dat ze veel goede eicellen verzamelen!
En hoe lang duurde jouw stimulatie fase India?
Ben een beetje aan het puzzelen hoe het allemaal uit gaat komen, ook al weet ik dat het allemaal niet precies te plannen is.


Liefs
Ha Vlinder!

Ik moest ook drie weken aan de pil en de laatste week hiernaast tevens decapeptyl spuiten. Volgens mij is dat ook het meest voorkomende protocol, al kun je ook langer aan de pil moeten.

Ik heb vanaf vrijdag gestimuleerd met 150 Gonal F. We hebben relatief laag ingezet, omdat ik eerder zo heftig reageerde op de hormonen en ik erg bang was voor overstimulatie. Ik heb precies 10 dagen gestimuleerd en dus gister Ovitrelle. Morgen is de punctie: dus niet al vandaag. Helaas, want wil er eigenlijk wel vanaf zijn :S

Snap dat de planning ingewikkeld is. ik had precies hetzelfde. Maar gelukkig heb ik deze hele week vrij kunnen houden in mijn agenda, dus dat gaf wel rust. Ik begreep dat 10 dagen stimuleren gemiddeld is, maar dit kan ook 12 of 14 dagen zijn. Na die 10 dagen zit er dus weer drie dagen tussen de punctie. Ik heb zondag voor het laatst Gonal F gespoten en dus woe de punctie. Dus vanaf het stimuleren kun je ongeveer 12-15 dagen aanhouden tot de punctie en dan is weer drie dagen (hopelijk) de terugplaatsing.

Sterkte!
Vanmorgen heb ik de punctie gehad. Jemig, dat was toch wel heel verschrikkelijk zeg!
Maar goed: het duurt zo'n 10-15 minuten en dan is alles weer achter de rug. Heb nog wel behoorlijke buikpijn en voel me gewoon beroerd, maar zal ook de medicatie en de spanning zijn. Voor iedereen die het nog moet krijgen: even doorbijten, goed bewust blijven ademen en proberen een beetje te ontspannen.


Er zijn inderdaad 10 eitjes gevonden, van goede kwaliteit. Mijn vriend zijn zaad was ook goed, dus wordt IVF geworden en geen ICSI. Vrijdagochtend kan ik bellen om te horen of er bevruchting heeft plaatsgevonden. Dat wordt nu weer de volgende stap. Duimen jullie mee?

Hoe gaan jullie? Ben benieuwd! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wel grappig dat ik ineens nieuwe dingen lees van julloe, ik had het iig niet allemaal onthouden van het vorige topic.
India bedankt voor je bemoedigende informatie ;) haha graoje. Wel fijn dat je eerlijk bent.
Wat rot dat het je zo zwaar is gevallen, rust nu maar lekker uit en lief zijn voor jezelf. Hopelijk snel goed nieuws en kan de terugplaatsing van de week al gebeuren! Goeie kansen in ieder geval, met 10 eitjes en goed zaad!

Vlinder, gek dat het dan overal toch net weer een beetje anders gaat. Ik weet het ook allemaal niet, doe maar netjes wat me wordt opgedragen ;) hoe gaat het bij jou met de decapeptyl?
Wat een stugge rotnaald vind ik het. Niet alleen voor je hem erin hebt, maar eruit gaat ook niet heel soepel. Gelukkig nog weinig blauwe plekken tot nu toe. Ik merk nu iets meer dat ik wat labieler begin te worden, maar dan vooral als er veel tegenzit. Als alles gewoon goed gaat verder, dan voel ik me wel redelijk prima.
Wat een topscore India. Ik duim heel hard mee dat er vrijdag een hoop bevruchte eicellen zijn. Ik denk dat dat al enorm veel rust geeft als dat zo is.
Ben je de rest van de week nog vrij? En nog veel napijn?

Heytan, ja gek dat het net iets anders is. Maar komt allemaal op 't zelfde neer denk ik. Alleen loop jij dan nu een paar daagjes voor op mij ipv andersom. Dus voor jou nu wachten op menstruatie?

Liefs
Hoe is het meiden? Hier krabbel ik weer een beetje op, na de nare dag van gister. Ik wil jullie absoluut niet bang maken. Zoals ik al schreef: het is 10 minuten even afzien, maar dan ben je er vanaf. En hopelijk voor een goed doel!!!
Ik mag morgen tussen 9.30 - 10u bellen. Dat wordt natuurlijk heel erg spannend. Krijg buikpijn als ik er aan denk! Maar goed, tot nu toe allemaal goede scores, dus hopelijk krijg ik morgen ook goed nieuws.

Ik ben deze week inderdaad nog vrij. Ik heb een eigen bedrijf, dus kan daar wel beetje rekening mee houden. Probeer vandaag wel weer vanuit huis te werken, anders loop ik te veel achter. Vanaf volgende week doe ik weer afspraken op locatie.

En ja Heytan: die deca is echt een rotnaald. Ik heb steeds vooraf 5 minuten gekoeld met een coolpack en ook achteraf nog even 10 min. Dat zorgde er bij mij voor dat het minder heftig werd. Maar jij hebt geen blauwe plekken, dus dan is dat wellicht niet nodig.

Houd jullie taai! X
Ik duim mee India. Laat je het snel weten?
Hi!
Ik heb zojuist gebeld. Er heeft bevruchting plaatsgevonden en dus heb ik morgenmiddag de terugplaatsing. Op zich goed nieuws, maar dit is werkelijk het enige wat ik te horen heb gekregen van een soort secretaresse. Niets over kwaliteit of aantal bevruchtingen, dat had ik eigenlijk gehoopt... Maar goed, dit proces is iets wat stap voor stap gaat, dus ik probeer er toch mar blij mee te zijn. We zijn weer door naar een volgende ronden.
Supergoed nieuws India.
Klopt, wij werden in het intro gesprek al gewaarschuwd dat je altijd gebeld wordt door de secreterasse en dat zij alleen afspraken mogen doorgeven en geen medische info.
Dus je hoort morgen meer denk ik!
Maar wederom goed nieuws dus. Fijn!
Hoe is het gegaan India? En nog meer gehoord over aantallen e.d?

Heytan waar zit jij nu? Ik ga dinsdag beginnen met de gonal F 125 IE. Hoelaat moet je die spuiten? Hebben ze er niet bij gezegd..

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Vlinder, ik heb vandaag de uitgangsecho. Als alles goed is begin ik ook morgen met spuiten. Ik krijg puregon 150 IE.
Ik moet s avonds spuiten, precieze tijd maakt niet zoveel uit, als je maar dezelfde tijd steeds probeert aan te houden. Ik spuit meestal rond 22.00u. En je hebt ook nog wel een beetje speling dan.

India hoe is de terugplaatsing gegaan? Ben je alweer een beetje bijgekomen van alles? Heftig weekje lijkt me!

Hier gaat het nog steeds wel redelijk, wel veel wakker snachts zeg! Als het de hormonen niet zijn, dan is het onze zoon wel die ons wakker houd! Gelukkig verder vrij vandaag, dus weer lekker rustig aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw, uitgangsecho was goed. Beter dan verwacht. Ze zag sowieso 9 follikels en volgens haar zitten er ook altijd nog een paar verstopt. Zoveel meer dan ik had verwacht en gehoopt! Dosering puregon is opgehoogd naar 200 IE, in de hoop er zoveel mogelijk te laten groeien. Een goed begin, ik ben blij :)
Wat fijn Heytan! Gelukkig dat er veel klaar staan voor de start. :) Ik heb geen uitgangsecho maar voor ik aan de pil begon wel nog 1 gehad.

Ben wel echt erg benieuwd hoe ik deze weken ga doorkomen. Nu nog weinig zenuwen en ook eigenlijk erg opgewekt qua stemming. Maar dat zal volgende week wel anders zijn..
Hoop dat de tijd een beetje vlug voorbij gaat. Ik heb veel gepland deze dagen dus dan schiet het een beetje op.

Succes meiden. En ben ook erg benieuwd naar India maar die zal vast weer snel reageren als ze daar weer tijd voor heeft!
Hoi meiden!
Wat fijn om goed nieuws te lezen en ook te lezen dat jullie je naar omstandigheden goed voelen! Trots op jullie!

Heel mooi nieuws Heytan: nu al 9 follikels in beeld!! En Vlinder: wanneer heb jij je eerste echo gepland? Vrijdag, of begin volgende week? Spannend!

Hier gaat het wat minder. Vind dat niet zo leuk om te vertellen, maar moet tocht eerlijk zijn. Zoals ik al zei viel de punctie mij erg tegen. Het herstel ging ook niet zo snel als ik verwachtte, dus vanmorgen met spoed naar ziekenhuis. Bloedonderzoek gehad en nu blijk ik toch een infectie te hebben opgelopen. Ergens ook wel weer 'fijn' want dan zit er dus een duidelijke oorzaak aan mijn gevoel. Het is een prille ontsteking, maar gynaecoloog wilde geen risico's meer nemen, en dus ben ik vanmiddag met anti bionica begonnen. Voelt allemaal heel dubbel: ik slik de max hoeveelheid paracetamol (ook op advies van gyn), antibiotica, die utrogesanbolletjes... Heb medelijden met mijn lichaam :(

Wel zaterdag terugplaatsing gehad. Maar jullie snappen dat de kans dat dit gaat lukken klein is, gezien mijn fysieke toestand. Zo voelt dat tenminste. Moet wel een enorm sterk karaktertje worden anders, haha. Heb wel een antibiotica kuur die je mag slikken als je zwanger bent. Ziekenhuis handelt gelukkig wel heel doortastend, dus daar ben ik blij mee.

Maar goed meiden: ik heb gewoon echt dikke pech. Laat je vooral niet ontmoedigen. Op denk: zelf met die pech, kom je er toch doorheen. Want ik ben er nog hoor! Gister ook 'gewoon' langs de kade naar Sinterklaas staan kijken :)

Qua bevruchtingen waren het er 4. Dat is vrij weinig, met een score van 10 eicellen. Dat was zaterdag toch wel een kleine domper. Of de overige 3 sterk genoeg doorontwikkelen en ingevroren kunnen worden, horen we volgende week per brief. Dat wordt dus weer mijn volgende stap. Natuurlijk hopen we hier enorm op, maar ik weet dat we realistisch moeten zijn en dat er vaak heel veel embryo's afvallen.

Eerst zelf maar weer opknappen en beter worden!
En ik hoop natuurlijk op een kleine doorzetter in mijn buik. Het is een gek idee om 'zwanger' te zijn!

Zet 'm op weer!
Alle reacties Link kopieren
Vlinder , succes met spuiten zo! Ik heb ze er net inzitten , ben zo moe! Ga nu lekker slapen.
Wat een verschil trouwens, de puregon zat er zo in. De naald dan. 200 IE duurt wel ff haha!

Jeetje India wat een verhaal , en wat een pech! Deze dingen mag je ook hier vertellen hoor, juist wel! We zijn er om elkaar te steunen. Wat ontzettend jammer dat het zo'n toestand is geworden. Geen leuke herinnering, bah! Hoe gaat het nu met je? Slaat de ab al aan? Wees maar ff goed lief voor jezelf, en houd hoop. Want je lichaam kan veel meer dan we soms denken en zelfs met dit alles kan er nog prima een kleine plakker in je buik zitten. Ik duim voor jullie!!

Hier gaat het verder wel redelijk prima, wel steeds meer moe. Maar dat was te verwachten, wie weet wordt het door de puregon wat beter? Al vrees ik van niet haha! Gewoon doorgaan en dan komt de volgende horde zo weer in zicht.
Ha meiden.

India wat klote zeg. Snap dat je dit niet had zien aankomen! Toch heb ik ook veel hoop dat het allemaal naast elkaar kan. Gaat het al wat beter met de antibiotica? Is je buikpijn minder?
Dat je die uitslag weer per brief krijgt... Ze weten het wel spannend te maken :-|

Met mij gaat 't verder goed. Ik krijg dinsdag weer een echo. Nu 3 dagen aan 't spuiten..
Wanneer mag jij voor echo Heytan?
Alle reacties Link kopieren
Vlinder, ik ben donderdag aan de beurt voor de eerste follikelmeting. Spannend wel, maar duurt nog wel even he :)

Hoe gaat het met spuiten, veel last van bijwerkingen? Wat spuit je en hoeveel IE hebben ze je op gezet? Dinsdag is het zo, ik ben heel benieuwd. Hopelijk zien ze veel mooie follikels groeien!
Alle reacties Link kopieren
India, hoe is het met jou?
Goedemorgen!
Heytan, ik spuit gonal F 125 IE.
Ik merk nog niet zoveel. Soms wel wat hoofdpijn of me niet helemaal lekker voelen maar geen idee of dat echt bijwerking van de medicatie is of toch van de spanning eromheen. Maar niks echt hinderlijks nog.
Ik voel trouwens ook geen opgezette buik oid. Had jij dit wel India?
Hoe is het met jouw moeheid Heytan?


Liefs
Hoi meiden!
Spannende tijden he?

Ik spoot 150 Gonal F en had eigenlijk ook nergens last van hoor, gelukkig! Eigenlijk ook niet moe ofzo. Opgezette buik kwam echt meer rond de punctie, toen er 10 grote follikels zaten van zo'n 18 mm. En toen viel dat ook nog hartstikke mee hoor, was prima te doen!

Ik voel me gelukkig wel weer beter. Ben vanaf woensdag weer aan het werk en sinds vandaag klaar met de kuur. Ook paracetamol afgebouwd, dus nu enkel nog de bolletjes die ik vaginaal moet inbrengen (sorry). Het zijn natuurlijk gekke tijden. Waar ik de eerste week echt puur bezig was met zelf beter worden, denk ik nu natuurlijk veel meer aan een mogelijke zwangerschap. Jullie kennen het vast: bij ieder pijntje of steekje denk je toch 'zou het?'. Dacht dat mijn borsten wat gevoeliger waren, maar dat is nu eigenlijk weer weg. Ben wel moe, maar dat komt ook gewoon door de spanningen en het fet dat ik behoorlijk ziek ben geweest. Er is niets anders te doen dan wachten en hopen natuurlijk. Dus dat doen we!

Wens jullie een fijn weekend!
Helaas meiden: ik ben vanmorgen ongesteld geworden? :(
Natuurlijk verdrietig om te merken, maar het was ook wel een heel vale start!

'Gelukkig' gaan we 7-12 voor 7 weken naar Sri Lanka, dus daar kijk ik wel naar uit. Heb zo getwijfeld over die reis: is een droom, maar zwanger vond ik het toch een risico. Nu ben ik blij dat we toch geboekt hebben: dat ik niet mijn hele leven door dit proces in beslag laat nemen. Na de reis kijken we weer verder.
Ik wens jullie beter nieuws!

Zet m op!
Ohhh India wat rot :cry: . Het was inderdaad een valse start zo maar toch hou je altijd hoop. Sterkte meis. Wat fijn dat je die reis nu hebt. Sri Lanka is fantastisch, ik ben daar 2 jaar geleden geweest zo fijn. Ella is prachtig en Arugam Bay heel chill als je van surfen houdt. Ik hoop dat de reis veel afleiding biedt zodat je erna weer met goede moed kan beginnen.
Dikke knuffel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven