Wat draag je NA bevalling in ZKH?

12-11-2019 15:52 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo’n tshirt-pyjama-ding, neem ik aan?

Goed, volledige verhaal: binnen enkele weken ga ik voor het eerst bevallen. Het wordt een medische bevalling in het ziekenhuis (POP poli). Als alles goed gaat mag ik vrij snel naar huis (geen observatie plicht want geen medicatiegebruik), maar er wordt toch vanuit gegaan dat ik even blijf.

Inmiddels ben ik de bevaltas aan het klaarzetten. Ik heb al mega onderbroeken van de Zeeman, voedings BH (2 goedkopies op de groei), wat houdbaar eten (ontbijtkoek, kauwgum voor vriend, pakjes limonade, fles voor water, dat soort dingen), camera, eerste setje kleding baby, etc.

Maar goed, ik moet zelf natuurlijk ook wat aan NA de bevalling. Tijdens stel ik me volledig in op naakt + warme sokken (check). Ik neem aan dat een lange soepjurk lekker zit na een bevalling (en dat charmante net broekje + kraamverband verhult), maar waar haal je die dingen?? Ik slaap nooit in iets en de ijdele kant in mij zegt dat ik toch ook een enigszins normaal gewaad aan wil voor de eerste familiefoto’s (en van die roze oma pyjama van de Zeeman werd ik nog bleker dan normaal. Overigens: de praktische kant in mij zegt: Niet te duur, want er komen zo veel vlekken in dat je dat ding meteen weer weggooit).

Is het handig als er knoopjes in zitten voor de borstvoeding bijvoorbeeld? Wat zie ik over het hoofd? Wat trokken andere vrouwen aan?

Mijn hormonen nemen een loopje met me inmiddels. Vond een prima ding bij Livera (zwart, ook handig!!), maar vond 25€ wat veel voor het doel. De Zeeman hier gaat dicht en heeft heel veel niet meer. Behalve dus zo’n roze oma pyjama met frutseltjes waarin ik er nu al uitzie als een half lijk.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een lekker zittende pyjamabroek/joggingbroek/huispakbroek/zwangerschapspyjamabroek en een fijn (voedings)t-shirt/vest.
Juist een broek voelt voor mij comfortabel over je onderbroek, dan blijft het allemaal beetje op zn plek zitten :)
Ik had zelf pyjamabroeken van de H&M.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
In ieder geval niet een nachthemd. Dan zit je met een prop in je rug. Ik zou gaan voor een spagettitop met een vest erover. En een pyjama/joggingbroek.
Een voedingsshirt + een positiebroek (die je in de weken voor de bevalling ook draagt).
Alle reacties Link kopieren
Oh een broek! Dat leek me zo pijnlijk, met die band op je buik. Maar dat gaat dus gewoon prima?

Jezus, soms zijn hormonale gedachten echt alleen aanwezig om je leven ingewikkeld te maken :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Overigens kwamen er bij mij geen vlekken in.. Heb nooit superveel gevloeid en die dikke kraamverbanden nemen wel wat op.

Als je borstvoeding gaat geven zijn of iets met knoopjes of voedingstops/shirts wel handig. Of een wijd shirt met voedingstop eronder ofzo.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
(Ik loop nu trouwens in leggings en jurken en heb nog geen voedingskleding. Maar dat kan ik makkelijk even oppikken bij de H&M)
Primark of h&m is je vriend.
Ik had trouwens een heel lang soort overhemd aan met knoopjes, die was heel handig ivm borstvoeding.
En een paar voedingsbh's en een soort jogging of pyjama broek inderdaad.
Mijn kindje moest even naar een andere afdeling dus ik moest de gang op om daarheen te gaan, dan is iets aan je benen en sloffen wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Ja had echt geen last van die broek. Heb bij de 2e een keizersnede gehad, dus had vooraf ook wel zoiets zou een broek niet te pijnlijk zijn. Maar snee zit heel laag en je broekband zit daar wel een stukje boven, dus nergens last van gehad.
En bij een gewone bevalling heb je vooral last van de onderkant zeg maar ;)
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Ik had gewoon mijn kleren aan waar ik mee kwam; zwangerschapsbroek en truitje.
Alle reacties Link kopieren
Een joggingbroek. En waarom enorme onderbroeken? Ik droeg gewoon mn normale onderbroeken met een verbanden erin.

En naakt bevallen is ook niet nodig hoor. Gewoon een fijn zittend shirt aan.
Pergamon schreef:
12-11-2019 15:58
(Ik loop nu trouwens in leggings en jurken en heb nog geen voedingskleding. Maar dat kan ik makkelijk even oppikken bij de H&M)
Kan 1 van de jurkjes niet dienen als nachtpon?
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat word morgen tijdens mijn dagelijkse wandeling naar de H&M, wat een straf :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik had een nachthemd, maar dat bleek niet handig. Legging of joggingbroek (houd onderbroek met kraamverband goed op z’n plek), topje dat gemakkelijk naar beneden kan ivm borstvoeding en los vest was voor mij de uitkomst. Vest niet eens veel aan gehad, want bloedheet.

Overigens beviel ik op ma om 23:50 middels keizersnee, en werd ik woe om 14:00 ontslagen, dus heb welgeteld 1 x gedouched in het ziekenhuis. Als je geen ingreep hebt gehad, mag je waarschijnlijk nog sneller naar huis.

Goede bevalling gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Sloffen zijn inderdaad ook erg fijn voor als je kindje niet bij je ligt. Ik moest steeds heen en weer naar mijn zoontje en schoenen aantrekken net na een bevalling is niet zo heel handig. Dus sloffen die je zo even aanschiet zijn dan heel handig.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
12-11-2019 16:00
Kan 1 van de jurkjes niet dienen als nachtpon?

Het zijn allemaal best warme jurken, echt van die winterdingen, en ik heb ze geleend van iemand. Dus dat voelt niet helemaal oke, ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, gewoon een lekkere zachte losse joggingbroek en een shirt erboven. Als je een shirt kan vinden met een lange ris knoopjes kan dat handig zijn maar ik was nooit zo'n discrete voedster. Gewoon, shirt omhoog en kind aan de borst. Bij mij was alleen de kleding die ik tijdens de bevalling aan had bevlekt maar dat is er in de was gewoon uitgegaan en zo enorm dik zijn die verbanden niet. Ik denk dat je het allemaal een beetje te groot maakt in je hoofd.

Bevalze alvast enneeeh, niet teveel stress hè?
...
Alle reacties Link kopieren
Sloffen gaan ook op de lijst!
Pergamon schreef:
12-11-2019 16:01
Het zijn allemaal best warme jurken, echt van die winterdingen, en ik heb ze geleend van iemand. Dus dat voelt niet helemaal oke, ofzo.
oh nee das niet lekker ook dan. Ik had zomer katoenen jurkjes. Maar ik droeg een oversized tshirt van mijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
12-11-2019 16:00
Een joggingbroek. En waarom enorme onderbroeken? Ik droeg gewoon mn normale onderbroeken met een verbanden erin.

En naakt bevallen is ook niet nodig hoor. Gewoon een fijn zittend shirt aan.
Een maatje grotere onderbroeken vond ik wel prettig voor die enorme lappen kraamverband, die passen volgens mij niet eens in m'n normale onderbroeken..
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Ik had gewoon mijn zwamgerschapskleren aan (jurkje met legging). Staat ook nu op de planning.
Alle reacties Link kopieren
Pyjama afdeling op de primark! Kost geen kont, ziet er best leuk uit (sommige pyjama’s) en alle soorten hebben ze.
Succes met de bevalling!
En doe niet net als ik. Had een prachtige zijden pyjama bij me bij de eerste, met knoopjes. Borstvoedingsvlekken, bloedvlekken van doorlekken en knoopjes die loeistrak zaten omdat mijn normaal, vrij kleine cup opzwol naar Bobby Eden formaat.... Uitgedaan en weggedonderd thuis.
Alle reacties Link kopieren
En heel eerlijk: ik ging met mn spijkerbroek het ziekenhuis uit.... Ik ben niet veel aangekomen tijdens mn zwangerschappen en ik vond het heerlijk om mn gewone kleding aan te hebben. Ik heb ook niet in een kraambed gelegen, ik voelde me prima beneden. Alleen van 12 tot 24 even rusten en op tijd naar bed.
Wat voeden betreft, nooit speciale borstvoedingstops/-jurken gehad, ik had gewoon altijd wikkeljurkjes/-tops.
Alle reacties Link kopieren
O ik heb 1 jaar borstvoeding gegeven en vond die speciale voedingstops echt onhandig (en lelijk). Juist gewoon trui omhoog/vest open en dan hemdje omlaag, BH open, vond ik het makkelijkste. Die spaghetti band hemdjes van de Hema zijn lekker elastisch en kan je goed naar beneden trekken. Mijn advies is dus juist zoveel mogelijk gewone kledingstukken te kopen. Wijde dunne blouse met knoopjes is ook fijn vond ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven