UD juli 2020

13-11-2019 09:37 568 berichten
Wie is er uitgerekend in juli 2020 en wil gezellig meeschrijven?
Tabel kan worden bijgewerkt via:

NaamLftdKindUDJ/MBijzonderhedenAfspraken
LindeV2311e18 juliJongen3 miskramen
aankleefsjaan342e21 juliJongen
loes23 26 3e* 21 juli Meisje 2 miskramen, zoontje* overleden door genetische afwijking
irish 35 1e half juli :heart: 1 miskraam juni 2019 (na 8 iui) nu 11e iui
Snowy313e25 juliMeisje.
kiekeboee11 29 1e 24 juli :duckie:
Waffles ? 1e 24 juli?
DA-PH-NE301e22 juli? 2 eerdere miskramen ..
?
Chan85 :redrose:
anoniem_63ada6c2100f0 wijzigde dit bericht op 29-05-2020 12:13
82.39% gewijzigd
Na mijn miskraam in september nu gelukkig weer een positieve test! Hopelijk gaat het goed en is het deze keer een goede gezonde zwangerschap. Wie is er ook uitgerekend in juli 2020 en schrijft gezellig mee?
Alle reacties Link kopieren
Hoi daphne, ik scrhijf graag mee, al twijfel ik een beetje vanwege een zeer licht positive test dit keer.

Mijn leeftijd is 33, 2e kindje, uitgerekend op 21 juli, voor mijn dochter heb ik ook een vroege miskraam gehad. Hopelijk gaat nu alles in 1x goed. Voor jou ook spannend lees ik! :couple:
Ha aankleefsjaan, Loopt de test niet op? Misschien had je gewoon een late innesteling? Ik begon tijdens mijn vorige zwangerschap ook met een lichte streep maar een week later was hij flink donkerder. Uiteindelijk is dat met week 7 toch misgegaan, maar een lichte test zei dus niets! Wat naar dat je eerder een miskraam hebt gehad. Ik weet er helaas alles van. Heb je wel al kwaaltjes?

Zet je jezelf in de tabel? Hopelijk schrijven er snel ook anderen mee.
Alle reacties Link kopieren
Heb alleen gisteren en vanmorgen getest dus ik probeer het over een weekje nog wel een keer.
Niet echt kwaaltjes, ben ook grieperig geweest dus ik wijt het vooral daar aan. Heb wel gespannen borsten. En jij al kwaaltjes?

Ik weet niet hoe dat werkt met een tabel :biggrin: :facepalm:

Super vervelend van die miskraam, was bij mij toen ook in wk 7.
Fijn om op dot forum met gelijkgestemden te schrijven he.

1e kindje lees ik, superleuk! Heb je het al iemand verteld? En al een echo gepland toevallig?
Het duurt wat langer voor het oploopt. Ik zag toen pas echt verschil tussen maandag en donderdag. De dag ervoor, op woensdag, dacht ik zelfs dat het iets was teruggelopen. Test gewoon zaterdag nog even, dan moet je duidelijk verschil zien.

Zit vandaag precies op 4.0 volgens mijn berekening. Heb eigenlijk nergens last van, behalve krampjes in mijn buik. Vorige week had ik juist super snel gespannen borsten en daar wist ik door dat het opliep (eerste keer miskraam was met 4.5 wk en toen liep de test niet op dus ik lette heel erg op symptomen), en dat voelde eigenlijk wel als een geruststelling. Nu heb ik krampjes maar verder niets. Verschrikkelijke onzekere tijd dit! Heb mij wel voorgenomen om er van te gaan genieten. Vorige keer was ik eerst 2 weken in spanning voor de echo en daarna 1 week gerustgesteld (goede echo met kloppend hartje) en de week daarop begon de miskraam ellende (hartje gestopt). Achteraf baal ik dat ik de eerste 2 weken niet lekker genoten heb. Het is toch bijzonder en bovendien kun je er niets aan veranderen. Dus probeer echt zo positief mogelijk te zijn, ook al is de kans op een miskraam na 2 eerdere miskramen een stukje hoger.

Jij hebt, na 1 miskraam, helemaal geen verhoogde kans. En de kans dat het vaker dan 1x misgaat is gelukkig super klein. Dus maak je niet druk. Heeft toch geen zin. Lekker genieten!

De echo is op 5 december. Heel spannend. Mijn zus weet het al en een paar collega's. Iedereen weet al dat we bezig zijn omdat ze van de miskraam weten, dus dan vertel je het wat makkelijker. Maar verder wil ik het eigenlijk niet delen. Alleen mijn zus en op werk. De rest (moeders/vriendinnen etc) vertellen we het pas als het zeker goed is. Heb jij het al verteld?

Hoe voelde je je tijdens de zwangerschap van je dochter?
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad, positief denken en genieten! Het is super bijzonder dat er iets aan het groeien is in je buik! :heart:

Ik heb geen idee hoe ver ik exact ben hahaha was er eerlijk gezegd nog niet zo mee bezig. Heb 3 weken geleden mijn spiraal laten verwijderen en had niet verwacht dat het nu weer al meteen raak zou zijn. Ook nog niemand verteld dus. Ik wil eerst een volgende test afwachten en dan bel ik de vk wel voor een afspraak.

Bij mijn dochter voelde ik me in het begin totaal niet zwanger, was er echt heilig van overtuigd dat ik ongesteld zou worden en toen dat wegbleef toch maar getest. Natuurlijk ook tot de 1e echo mega in spanning gezeten, maar daarna meteen aan iedereen verteld.
De kwaaltjes volgden ook toen pas.
Van die prachtige blauwe aders op mijn borsten :proud: en soms wat misselijk. En ik kon niet tegen de geur van gebakken vlees.

Spannend he.. Afwachten tot die echo!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Daphne en Aankleefsjaan.
Ik schrijf ook graag mee. Ik ben niet zo actief op het forum maar ik lees wel al een tijd mee.

Ik ben begin juli uitgerekend. Ik weet niet precies wanneer omdat ik net een maand gestopt ben met de pil en ik mijn cyclus niet precies weet. Kwam er ook achter dat ik zwanger was door urinetest bij de huisarts. Ik moest opeens zoveel plassen, bleek het geen blaasontsteking te zijn maar een zwangerschap. 2 december heb ik mijn eerste echo en weet ik meer.

Ik vind het erg spannend want het is mijn tweede en de vorige is al 9! Een tijdje geleden dus al. Ik weet ook niet meer zo goed hoe ik me toentertijd voelde. Ik heb al wel wat kwaaltjes, vooral veel menstruatiepijn vorige week en eg emotioneel. Vind het ook erg lastig om het nog stil te houden tegenover iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verrassing om er zo achter te komen ainnee! Weet je oudste het al?
Begrijpelijk dat je na 9 jaar allemaal niet meer weet hoe het toen voelde enzo hihi, fijn om hier ervaringen mee te lezen.

Hier ook een grote zus van 8 dus een tweede moedertje er bij, ze weet het nog niet hoor, maar denk wel dat ze het leuk gaat vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste weet nog niets. We willen wachten tot de echo. Dan is hij de eerste die het te horen krijg.

Hij is een jongen en heeft nooit zoveel met baby's gehad. Vroeger kwam hij vanuit de gastouder altijd terug met verhalen over baby's die alleen maar huilen en vallen😬 hij vond ze hem maar storen in zijn eigen doen en laten.
Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren. Ik denk dat er wel een lieve grote broer in hem zit.
Jouw dochter is dus wel erg moederlijk, begrijp ik.

Ik vind het maar lastig om te wachten tot de echo zodat we meer zekerheid hebben. Ik heb nu het gevoel van de eerste weken doorkomen, ik moet jullie advies om te genieten maar even gaan toepassen.
Hoi ainnee, leuk dat je er bij bent! Spannend zeg, zeker omdat je niet weet hoe ver je bent. Ben benieuwd wat jouw echo daarover gaat vertellen!
Hoi allemaal!

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen :-) En succes alvast met het in spanning afwachten tot de eerste echo.

Ik kom ook graag meeschrijven. Vanochtend positief getest, dacht nog wat voor nod, maar hij knalde van t schermpje af, dus wie weet zat ik er een paar dagen naast.

Kort wat over mezelf:
- moeder van een dochter van 19 maanden
- voor ik zwanger werd van m’n dochter 2 miskramen gehad (5 weken, test die niet goed opliep. En 9 weken, leeg vruchtzakje op de echo maar dat groeide nog wel. Opgewekt met cytotec)
- dit jaar al een zwangerschap en bevalling achter de rug. Zoontje bleek door een (toevallige) genetische afwijking ernstig ziek, is met 23+6 geboren en vrij snel daarna in mijn armen overleden.
- dit wordt dus sowieso geen zorgeloze zwangerschap! Ik heb vanochtend een kwartier op de vloer van de badkamer zitten huilen van de stress. Maar probeer er toch maar vanuit te gaan dat het deze keer dan wel goed mag gaan.
- in maart gaan we trouwen! Afgelopen weekend een jurk uitgezocht, volgende week even bellen en checken of die passend te maken gaat zijn met een 5-maandenzwangerschapsbuik

Nou, ik zit nu op m’n telefoon te typen. Als ik straks m’n laptop heb zal ik mezelf er in de tabel bij zetten :-) Hoop voor ons allemaal op een voorspoedige zwangerschap!
Leuk Loes, welkom en gefeliciteerd!! Ben wel even stil van jouw berichtje. Wat verschrikkelijk. Gecondoleerd en wat dapper dat je de moed hebt gevonden om weer te gaan proberen. Ik gun je van harte dat je over 8 maanden een wolk van een baby in de box hebt liggen.

Krijg jij ook een vroege echo i.v.m. ziekenhuisbezoekjes? Neem aan van wel.

Leuk dat het groepje al wat groter wordt. Gezellig!
@Daphne
Ik denk het niet eigenlijk! Maar ga straks meteen even de verloskundige bellen om verloop af te spreken. Als ik t me goed herinner van de nabespreking wordt t eerst verloskundige begeleiding, dan onderzoeken in t universitair medisch centrum (in elk geval vlokkentest of vruchtwaterpunctie en de 20 weken echo). Als daar niks uit komt weer gewoon verloskundige begeleiding. Termijnecho weet ik ff niet waar die gaat zijn. Misschien tweedelijnsziekenhuis ofzo. Maar in principe geldt: zo lang er niks gevaarlijks ontdekt wordt bij het kind of bij mij ben ik ‘gewoon’ zwanger. We checken alleen het kind iets intensiever door de voorgeschiedenis. Dus dat vind ik wel superspannend natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Daphne,
Ik ben ook benieuwd naar de echo. Ik denk dat het dan 'echt' gaat voelen.
We hebben de echo in dezelfde week dus dat wordt een informatieve week.

Loes, spannend, zo'n voorgeschiedenis. Hopelijk help het meeschrijven je ook om je door de spannende tijden door te komen.
Hebben jullie eigenlijk al kwaaltjes? Vorige keer stonden mijn borsten gelijk op ontploffen maar nu voel ik helemaal niets. Ik maak mij er dan gelijk zorgen om!
Hoi allemaal,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik schrijf ook graag mee. Vorige week vrijdag positieve test. Wel al drie miskramen achter de rug (in 2014 2 keer en de laatste in september). Ik durf daarom eigenlijk niet zo goed mee te schrijven omdat ik best wel bang ben dat het ook dit keer weer mis gaat. Volgens de berekening nu 5.4 en 2 december de eerste echo.
In 2014 hier ook meegeschreven en dat was erg gezellig!

@Daphne geen kwaaltjes, en ik herken je zorgen. Bij de laatste miskraam ontploften mn borsten ook inclusief dikke blauwe aders, nu nauwelijks iets.....daar word ik ook erg onzeker van! Ik had ook echt getest omdat ik inmiddels een week over tijd was niet omdat ik dacht dat ik zwanger zou zijn. Probeer niet steeds te testen (2 gedaan nu) maar de verleiding is groot om te kijken of het op loopt. Heb sinds vanochtend wel echt lage rugpijn hoop maar dat dit geen slecht teken is.

@Loes23, wat heftig zeg! Kan me voorstellen dat het bij jou heel erg spannend is, daar zijn mijn onzekerheden niks bij. Wat leuk dat jullie gaat trouwen!

@ainnee, wat een verrassing! Dat genieten is nog best ingewikkeld hè

@aankleefsjaan, leuk een tweede! hoe oud is je dochter?

(De tabel krijg ik niet voor elkaar haha, zou iemand dat willen aanpassen? 31, 1e kindje, 3 miskramen, UD 13 juli)
@kwaaltjes
Ik ben vooral alweer onwaarschijnlijk moe! Was de belangrijkste reden om al vroeg te testen.

Misselijkheid verwacht ik over een week. Elke zwangerschap tot nu toe vanaf 5 weken meerdere keren kotsend boven de plee en aan de medicatie. Top vooruitzicht...!

@Linde
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Kan me de voorzichtigheid goed voorstellen, maar hopelijk heb je ook wat steun aan dit groepje in onzekere en spannende tijden :)

Ik ga vanmiddag de vk bellen. Beetje vroeg met 4 weken, maar ze kennen mijn voorgeschiedenis en wil graag een plan voor de komende weken doorspreken. Hopelijk geeft dat wat rust.
@ Linde, welkom! Ik heb ook lage rugpijn, maar dat had ik bij mijn miskramen niet. Dus daar maak ik mij gelukkig juist geen zorgen om. Mijn tepels jeuken wel, maar verder niets. Ik probeer het maar los te laten, al is dat wel moeilijk. Geen bloed is goed vertel ik mezelf elke dag. Hoe ver was je met je miskraam van september? Fijn dat het zo snel weer gelukt is!
@Loes, goed zo, helemaal niet raar om zo vroeg te bellen hoor! Daar zijn ze voor!
@Loes, niet echt een lekker vooruitzicht je dates met de wc 😬 hopelijk valt het mee! En gewoon bellen inderdaad zeker met je voorgeschiedenis. Het is al fijn om te zien dan k niet de enige onzekere ben, man snapt het niet zo en is daar erg nuchter in

@daphne 5.6 dus als k maandag haal dan is er een mijlpaal ;-) in 2014 tot 5.6 en 5.3 gekomen. Ben wel een soort van “blij” (gekke woordkeus en gedachte misschien) dat het vroeg mis gaat steeds. Laatst iemand dichtbij een MA met 10 weken dan heb je echt meer gedoe en ellende.
@Linde
De termijn scheelt absoluut, maar het is elke keer verdrietig hoor! :Hug: Snap dat maandag dan een spannende dag voor je is :-)

Mijn vriend staat er ook wel nuchterder in dan ik hoor. Al merk ik dat hij nu wel een stuk zenuwachtiger is dan de vorige keer.

Bij mij is het in een heleboel ‘verschillende’ stapjes misgegaan, dus elke keer weer een stapje dichterbij helpt. Was al blij dat de test flink positief was, mijn tweede miskraam was met 5 weken en dat bleven superlichte streepjes. Eerst dus die 5 weken maar voorbij ;-)

Sowieso zeggen kwaaltjes en zelfs bloedingen niet zo veel. De enige zwangerschap waar ik flink bloedverlies kreeg resulteerden in een gezonde dochter! En dat het mis was hebben we steeds uit het niets met een echo gehoord. Ik probeer het dus maar wat los te laten, ik kan mezelf helaas niet meer of minder zwanger denken :-P
Alle reacties Link kopieren
Hoi Linde, leuk dat je meeschrijf! De verloskundige is er inderdaad voor om je ook geestelijk bij te staan dus gewoon bellen. Ik duim met je mee voor maandag.

@kwaaltjes
Bij mij is het dus de hele tijd alsof mijn blaas aan het ontploffen is. Verder veel krampen boven in de buik. Ik vind dit maar een vreemde plek. Borsten heb ik (nog) geen last van, misselijkheid had ik de vorige keer ook niet dus verwacht ik deze keer ook niet.
Vorige zwangerschap wel vaak flauwgevallen dus daar moet ik op letten.

Ik herken heel erg het nuchtere van mijn partner vs mijn onzekerheid over momenteel alles. Ik wijt het maar aan mijn zwangerschap. Was volgens mijn partner de vorige keer ook al zo emotioneel. Ben nog maar 7 keer in huilen uitgebarsten.

Gelukkig kunnen we hier schrijven, dan krijgen onze partners af en toe rust.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!
Leuk al een klein clubje zo!

Ik zal proberen regelmatig te posten hier.

Iemand vroeg hoe oud mijn dochter is, mijn vriend en ik hebben een dochtertje van bijna 2 (over 2 weken) en vriend heeft een dochter van 8 die de helft vd week bij ons woont. We hebben nu op een jongetje gemikt hahaha.
Natuurlijk hopen we vooral op een gezond kindje en is een meisje net zo leuk hoor, maar ik vind dat je best een kleine voorkeur mag hebben.
Hebben jullie dat?

Loes, wat een heftige verhaal zeg! Ik was er helemaal stil van.
Dikke knuffel! En positief blijven.

Ik heb vandaag nog een keer getest omdat die van dinsdag wel heel licht was. Gelukkig nu al een stuk duidelijker, dus online aangemeld bij de vk en wacht nu op een telefoontje voor een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
@aankleefsjaan. De vorige zwangerschap was ik overtuigd dat ik een meisje kreeg. Ik had het helemaal fout.

Ik heb zelf geen voorkeur, partner wel voor een meisje. Meisjes hebben naar mijn idee meer keuze in kleding, dus dat lijkt me wel leuk maar de jongensnaam die we in ons hoofd hebben vind ik weer leuker dan de meisjesnaam. We gaan het zien.

Hebben jullie al namen bedacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven