Pril zwanger en bloedverlies

14-11-2019 06:00 43 berichten
Hoi,
Ik maak me wat zorgen, iemand hier ervaring mee?

Ik zit in ronde 1 na het stoppen met de pil. Ik had vorige week precies 5 dagen voordat ik dacht dat mijn NOD was wat bloedverlies en lichte krampen, ik wilde graag zwanger zijn dus ik hoopte misschien een innestelingsbloeding. Maar de bloeding duurde 4 dagen en was op 1 dag best wel veel. Ik had op 2 dagen wel tampons nodig zeg maar. Toch een testje gedaan op mijn NOD, negatief. Dus tja, gewoon wat eerder ongesteld geworden. Cyclus nog niet regelmatig enzo.

Maar gister had ik toch weer wat krampjes en een klein druppeltje bloed. Voelde me gek. Ik ging testen (overtuigd dat hij weer negatief zou zijn, eigenlijk meer voor de bevestiging) en raad eens... zwanger!! Lichte maar echt duidelijke streep! En vanochtend weer positief. Nu vraag ik me af of ik me zorgen moet maken over die bloeding vorige week? Omdat ik vlak daarna nog negatief testte en nu positief? Kan ik iets doen?
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de innesteling kun je eigenlijk nog niet positief testen want pas daarna begint het HCG hormoon in je lichaam toe te nemen waarop de test reageert.
Het lijkt dus inderdaad een innestelingsbloeding te zijn geweest aangezien je nu positief test. Hoe het verder zal verlopen is natuurlijk niet te voorspellen maar zo lang je positief test (en de streepjes misschien nog donkerder worden) lijkt het goed te gaan. Je zou alvast een verloskundigenpraktijk kunnen bellen voor advies en een eerste controleafspraak. Verder hoef je nog niks te doen behalve afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Afwachten idd, en morgen weer testen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je überhaupt hoe je cyclus is als dit de eerste ronde na de pil is?
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
14-11-2019 08:12
Hoe weet je überhaupt hoe je cyclus is als dit de eerste ronde na de pil is?

Dit. Je weet toch niet wat je cyclus is?
stokbootje schreef:
14-11-2019 08:12
Hoe weet je überhaupt hoe je cyclus is als dit de eerste ronde na de pil is?
Als ik stop met de pil, heb ik gewoon direct mijn oude cyclus weer terug. Misschien is dat bij TO ook zo.
vivapimpelmees schreef:
14-11-2019 08:29
Dit. Je weet toch niet wat je cyclus is?
Ja dit was een aanname omdat ik vaker periodes geen pil heb geslikt, en altijd meteen mijn cyclus keurig 28 dagen terug had. Maar natuurlijk weet je dat dan nog niet zeker.

Maar ik snap de vraag verder niet helemaal, maakt dat uit voor het bloedverlies dan?
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je dat je zou kunnen doen behalve afwachten?
Geesina schreef:
14-11-2019 09:30
Wat denk je dat je zou kunnen doen behalve afwachten?
Misschien zoals Java voorstelt een verloskundige bellen, maar ik twijfelde of dat okee is om hiervoor te bellen.

Ik vind het vooral allemaal erg onzeker en zoek gewoon wat geruststelling denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hiervoor bellen. Ik heb twee keer een ruime bloeding gehad, de week voor ik positief testte en dat was twee keer niet goed. Bel in ieder geval even voor overleg.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon afwachten, je kan nu niks bij een verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Afwachten inderdaad hoe lastig ook. Een verloskundige kan nog helemaal niks daarvoor ben je nog véél te pril zwanger.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
En nee, een verloskundige kan er niet voor zorgen dat het goed gaat, maar een verloskundige kan je wel op tijd doorsturen als dat nodig blijkt. Ik zou even bellen voor overleg.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat het voorlopig afwachten is inderdaad.
Het kan twee kanten op. Ik heb zelf enkele miskramen gehad, waaronder een missed abortion waarbij ik geen druppel bloed verloren ben. Ook een gezonde zoon ondertussen waarbij ik rond 7 weken een dag of 2 wat bruinverlies had.
Een goede vriendin van mij had al bloedverlies van voor NOD, heeft dit regelmatig gehad de eerste 3-4 maanden en zij is nu bijna 8 maanden zwanger.
Bedankt voor de reacties! Ik heb toch maar even gebeld en ze gaf aan dat ik idd volgende week weer moet testen om te kijken of het dan nog positief is. Omdat er nu nog hcg aanwezig kan zijn terwijl de zwangerschap misschien al is mislukt. En daarna contact opnemen voor eventuele vroege echo.

Wisselende verhalen dus, Eefje en Pandax. Maar ik hou de hoop er dus nog voorzichtig in..Pandax, bedoel je met 'niet goed' een miskraam of moet ik me nog over andere zaken zorgen maken?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij betekende het bloedverlies het afstoten van baarmoederslijmvlies. De zwangerschap zat in de eileider in plaats van in de baarmoeder. Die kans is niet heel groot, maar het is wel goed om in de gaten te houden. Als je hcg langzaam stijgt is het goed om een echo te laten maken.
Pandax schreef:
14-11-2019 15:31
Bij mij betekende het bloedverlies het afstoten van baarmoederslijmvlies. De zwangerschap zat in de eileider in plaats van in de baarmoeder. Die kans is niet heel groot, maar het is wel goed om in de gaten te houden. Als je hcg langzaam stijgt is het goed om een echo te laten maken.
Dat is heftig, zeg. Dankjewel voor het delen.
Alle reacties Link kopieren
wished- schreef:
14-11-2019 10:34
Afwachten inderdaad hoe lastig ook. Een verloskundige kan nog helemaal niks daarvoor ben je nog véél te pril zwanger.
Ik begreep uit de openingspost dat TO ongeveer 5 weken zwanger zou zijn. Bij mijn verloskundige was het dan normaal om te bellen en dan maakte je alvast een afspraak voor twee weken later voor de eerste echo. Bij jou niet?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij wel.
Alle reacties Link kopieren
Java schreef:
16-11-2019 22:10
Ik begreep uit de openingspost dat TO ongeveer 5 weken zwanger zou zijn. Bij mijn verloskundige was het dan normaal om te bellen en dan maakte je alvast een afspraak voor twee weken later voor de eerste echo. Bij jou niet?
Jawel. Maar ze kunnen zeker voor de 6 a 7 weken nog niets zien en dus ook niets doen, dat bedoelde ik meer. Alvast een afspraak inplannen kan altijd.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Hou ons even op de hoogte to.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
wished- schreef:
17-11-2019 20:29
Hou ons even op de hoogte to.
Ik vreet mezelf nog steeds op hier. Een derde testje gisteren lijkt iets donkerder dan de eerste, maar mijn clearblue geeft zojuist 1-2 Aan. En nu denk ik, waarom doe ik die test ook s avonds als ik net een grote kop thee op heb. :facepalm: Ook nog steeds beetje bruin bloed af en toe maar geen krampen.

Dat je jezelf zo gek kan maken.. durf haast niet te hopen :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ja heel vervelend. Ga toch even over een paar weken langs bij de verloskundige en laat een echo maken, sterkte nog met wachten. Onzekerheid is inderdaad heel rot.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik zou echt even stoppen met testen, je maakt jezelf helemaal gek zo. En elke keer met clearblue testen wordt ook wel een grote kostenpost zo, terwijl ze niet eens zo gevoelig zijn als goedkopere testen. Enige voordeel is die tijdindicator (als je dat een voordeel vind, ik niet), maar dat is het dan ook.

Kun je niet bij de verloskundige aangeven dat je er heel veel stress van hebt? Misschien kunnen zij er wat mee.
Alle reacties Link kopieren
Geen helder bloed, geen krampen, en een test die zelfs 's avonds na een grote kop thee positief aangeeft, lijken mij goede tekenen. Bel alvast een verloskundige en probeer je angsten te parkeren totdat je met 7 weken voor een echo mag komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven