Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.




NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)




Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Omdat andere topics al langer lopen heb ik een vers topic geopend voor iedereen die vanaf december (dat is al over 2 dagen o_o ) zwanger wil worden.

Man en ik hebben al een 3 jarige rondlopen en we willen graag een tweede en hopelijk nog derde kindje toevoegen aan ons gezin :)
Alle reacties Link kopieren
Officieel mag ik niet helemaal mee schrijven hier, omdat wij in ronde twee zitten (10-12 is NOD), maar omdat de andere topic's inderdaad al wat langer lopen, lijkt het me gezellig om mee te kletsen in een vers topic, als je dat oké vindt natuurlijk :)
Zebraman schreef:
28-11-2019 10:42
Officieel mag ik niet helemaal mee schrijven hier, omdat wij in ronde twee zitten (10-12 is NOD), maar omdat de andere topic's inderdaad al wat langer lopen, lijkt het me gezellig om mee te kletsen in een vers topic, als je dat oké vindt natuurlijk :)


Nee hoor, leuk juist als je mee wil schrijven. Ik weet nog van de vorige keer dat ik zwanger wilde worden ik het leuk vond om in een tabel te staan en dat van de andere schrijfsters ook handig vond. Volgens mij startte ik ook in 1 topic en ging ik verder in een nieuwe.

Ben je trouwens een Zebraman-man of een vrouw? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
:biggrin: Ik ben een vrouw, maar ik snap de verwarring.

Leuk dat ik mag mee schrijven! Ik ben 26 jaar en mijn man(30 jaar) en ik proberen voor ons eerste kindje (voor in de tabel :) ).
We gebruiken (nog) geen ovulatie-testen, maar ik gebruik wel een app om mijn cyclus bij te houden.

Gebruik jij testen of een app om je ovulatie te vinden? En was je bij de eerste snel zwanger?

Ik merk dat ik het heel erg spannend vind en er best wel veel mee bezig ben. De dagen tot NOD kruipen voorbij, en het duurt nog zoooo lang :facepalm:
Ik zet het in de tabel :lijstje:

De eerste keer was ik er ook veel mee bezig. Mijn lichaam schreeuwde om een kindje en het was soms dagen bijna het enige waar ik aan kon denken. Ook vond ik het heel spannend. Ben benieuwd of dat deze keer weer gebeurt :-$

Ik gebruik nu een app om mijn cyclus bij te houden en nog geen ovulatietesten. Die heb ik de vorige keer wel gebruikt en was na 1 poging zwanger. Had ik nog voor 3 maanden testen liggen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wauw, direct raak bij de eerste! Dat moet bijzonder geweest zijn.

Ik merk dat de spanning hier vooral te maken heeft met onzekerheid; kan ik het wel aan, overleefd ons huwelijk dit wel, ben ik wel sterk genoeg, allemaal "wat als..." dingen vooral.
Ergens denk ik dat het hele reëele gedachten zijn, en dat de meeste mensen zulke gedachten zullen hebben bij het zwanger raken/zijn.

En ergens heb je toch de hoop dat je one of the lucky mag zijn waarbij het in één keer raak is, en dat was dus niet het geval, dus dikke teleurstelling, ondanks dat ik best wel wist dat die kans niet zo groot was. :lol:
Maar toen ik die teleurstelling voelde, wist ik wel direct hoe ik er gevoelsmatig in sta, en dat is "ik wil een kindje en welnu!"
Ik voelde mij ook heel lucky toen :heart: Helemaal omdat ik hier op Viva genoeg minder voorspoedige verhalen lees. Ik hoop dat je snel zwanger bent :)


Ik hoop ook dat er nog wat meer dames zich hier aansluiten :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil ook heel graag bij jullie aansluiten! Ik lees al langere tijd mee en eindelijk is het dan zo ver dat mijn man en ik hebben besloten om ook voor onze eerste kindje te gaan. Ik vind het nog wel erg spannend omdat ik ook die minder voorspoedige verhalen heb gelezen, maar ik hoop dat het ons (en de dames van de andere topics natuurlijk ook) snel gegund is. Ik ben 32 en nod 29-12. Zou je mij ook in de tabel willen zetten Fitze? :-P
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee. Ik ben in September gestopt met de pil en we gaan nu voor ons eerste kindje proberen, erg spannend! Mijn NOD is 12-12, dus als het goed is, is mijn ovulatie gister geweest, maar ik ben er nog niet helemaal zeker van omdat ik niet weet hoe regelmatig mijn cyclus is. Voor in het tabel, ik ben 31 jaar en verder geen bijzonderheden.
Gezellig Selene & Suusy! :hello: Welkom! Jullie staan in de tabel.

Ik moet zeggen dat ik mij afvraag of mijn ovulatie eigenlijk wel is wanneer de app zegt dat ie is :-? De symptomen zijn bij mij een week later ook nog aanwezig. Ik ga maar eens testen bestellen :idee:
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, welkom! Leuk! :)
Gedeelde smart is halve smart zeggen ze ook wel he? The waiting-game is dan ook mijn minst favoriete spelletje van dit hele zwanger-worden-gedoe.

Ik loop tegen hetzelfde aan Fitze, ik heb ook besloten dat mocht het deze ronde niet raak zijn, ik ook ovulatietesten ga inslaan.
Volgens mijn app was mijn ovulatie de 25e, dus ben ik nu 4dpo, maar waarschuwing voor TMI: ik had gisteren een behoorlijke klodder slijm bij het afvegen en ik twijfel of dit misschien passend is bij een ovulatie en ik dus later ovuleer dan dat de app aangeeft.
Tegelijkertijd had ik de 24-26e wel degelijk slijm waar ik draden van kon trekken, dus dat is ook wel weer passend. Gevalletje van; ik snap er nog maar weinig van. :roll:


Vanmorgen wel gruwelijk moeten overgeven en al de hele dag behoorlijk hoofdpijn. Mijn man grapte al dat ik vast zwanger ben, maar we weten allemaal dat dat nog niet zo vroeg kan allemaal. :lol: Vast gewoon domme pech en een griepje te pakken oid.

Ik probeer bewust niet op symptomen e.d. te letten, anders word ik helemaal gek denk ik. 3 jaar geleden ben ik zwanger geweest (miskraam op 9 weken) en toen wist ik het direct, de test was alleen een bevestiging van wat ik al wist. Ik heb er dus vertrouwen in, dat als het raak is, dat ik het weet.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar allemaal, wat heftig van die miskraam Zebraman maar fijn dat je al ervaring hebt met hoe zwanger zijn aanvoelt. Hopelijk ben je snel weer beter (of idd zwanger).

Mijn app gaf mijn ovulatie afgelopen woensdag aan, maar ik heb vandaag erg last van krampen, dus heb het gevoel dat de ovulatie misschien vandaag is. Ik vind het ook moeilijk om symptomen in te schatten, want ik ben me meer bewust van mijn lichaam dan anders. Ovulatietesten wil ik nog niet aan want dan leg ik er misschien te veel druk op... Maarja stiekem doe ik dat nu ook al :-)
De vorige keer dat ik zwanger was kreeg ik vlak na de ovulatie ook griep. Het is zo dat je immuunsysteem verslechterd omdat ze anders een beginnende zwangerschap als indringer ziet en dat moeten we niet hebben ;) Dus je bent dan vatbaarder voor ziektekiemen..

Ik was de vorige keer na 1x proberen zwanger en voelde het ook gelijk. Maar ik zat ook in een zwangerwordentopic met 20 hormonale dames en ik dacht dat ik mij liet opnaaien.

Waarom zit er trouwens 3 jaar tussen je laatste zwangerschap en je nieuwe poging Zebraman?
Bij de Etos is de Davitamon Mama in de Black Friday trouwens :idee: 1+1 gratis.
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies,

Mag ik er ook bij? Ben wel niet in december begonnen, maar het topic waar ik in zit is heeel rustig. Mijn spiraal is er vanaf augustus uit. Zitten nu in ronde 3(klinkt altijd wat gek haha). Mijn NOD is ergens tussen 12-14 december.
Het wordt ons eerste kindje, mocht het ons gegund zijn. Mijn man en ik zijn beide 29!
snunnie schreef:
29-11-2019 20:03
Hallo ladies,

Mag ik er ook bij? Ben wel niet in december begonnen, maar het topic waar ik in zit is heeel rustig. Mijn spiraal is er vanaf augustus uit. Zitten nu in ronde 3(klinkt altijd wat gek haha). Mijn NOD is ergens tussen 12-14 december.
Het wordt ons eerste kindje, mocht het ons gegund zijn. Mijn man en ik zijn beide 29!


Gezellig kom er bij :lijstje:

Doe jij al iets met ovulatietesten oid?
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog niet. Ik heb wel een app waarin ik mijn cyclus bijhoudt. Verder wil ik de komende maanden graag nog zonder ovulatietesten.
Als ik dat ga doen ben ik er teveel mee bezig. Nu kan ik er aardig ontspannen instaan wat ik wel fijn vindt!

Ik heb wel net gesolliciteerd en ik krijg waarschijnlijk de baan! Dat vind ik wel spannend mocht ik snel zwanger worden. Ook al weet ik dat deze dingen niet te plannen zijn.
Het is ook leuker om het ontspannen te houden :) Het is al zo spannend.

Leuk een nieuwe baan! Het laat zich ook niet plannen. Al zou mijn man dat wel willen :-| Hij wilde net als bij de eerste dat alles perfect was voor ik zwanger wordt. Heel vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik snap hem wel een beetje! Ik zou het ook graag willen plannen, alleen niet omdat het perfect moet. Meer zodat ik weet waar ik aan toe ben. Lichtelijk een controlefreak met dit soort dingen!
Al kan ik me wel voorstellen dat dat vermoeiend kan zijn! Maar wat wil hij er perfect aan hebben dan?
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
29-11-2019 19:50
De vorige keer dat ik zwanger was kreeg ik vlak na de ovulatie ook griep. Het is zo dat je immuunsysteem verslechterd omdat ze anders een beginnende zwangerschap als indringer ziet en dat moeten we niet hebben ;) Dus je bent dan vatbaarder voor ziektekiemen..


Waarom zit er trouwens 3 jaar tussen je laatste zwangerschap en je nieuwe poging Zebraman?

Klinkt veelbelovend dan toch! :mrgreen:

Het was 3 jaar geleden een ongeplande zwangerschap, desondanks wouden we er wel voor gaan, ondanks dat we er niet echt klaar voor waren. Nu kregen we de kans om te wachten tot we er wél echt aan toe waren, en dat is dus 3 jaar later het geval :)
snunnie schreef:
29-11-2019 21:22
Haha ik snap hem wel een beetje! Ik zou het ook graag willen plannen, alleen niet omdat het perfect moet. Meer zodat ik weet waar ik aan toe ben. Lichtelijk een controlefreak met dit soort dingen!
Al kan ik me wel voorstellen dat dat vermoeiend kan zijn! Maar wat wil hij er perfect aan hebben dan?


Hij wilde eerst de verhuizing rond hebben, toen een verbouwing, toen genoeg geld om zowat een dorp op IJsland te kunnen kopen, daarna moest de auto groter en toen dat allemaal rond waren de laatste twee puntjes dat zijn bonus zekerweten dit jaar uitgekeerd zou worden én hij vond dat onze peuter en nieuwe baby niet rond dezelfde tijd jarig zouden zijn. Dus hij wilde wachten tot januari/februari. Het was hetzelfde gezeur als vlak voor de verwekking van baby nr 1 :biggrin: Gewoon onzekerheid en grip willen hebben op zaken.

Maar ik dacht dat hij het wel een beetje afgeleerd had na baby nr 1. Helaas :-D
Zebraman schreef:
29-11-2019 21:24
Klinkt veelbelovend dan toch! :mrgreen:

Het was 3 jaar geleden een ongeplande zwangerschap, desondanks wouden we er wel voor gaan, ondanks dat we er niet echt klaar voor waren. Nu kregen we de kans om te wachten tot we er wél echt aan toe waren, en dat is dus 3 jaar later het geval :)


Wat mooi dat jullie die miskraam terwijl jullie nog niet toe waren aan een zwangerschap hebben overleefd samen :)


Het is zwangerschaptechnisch top om griep te krijgen vlak na je ovulatie. Alleen vond ik het best kut omdat ik normaal bij griep een lading ibuprofen, paracetamol en bijvoorbeeld neusspray zou gebruiken. Dat kan dan niet :'(
Vertellen jullie aan vrienden of familie dat jullie bezig zijn om een kindje te maken?

Wij niet zo direct maar ik denk wel dat mensen verwachten dat we een tweede gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendinnen weten het wel. Ze vroegen er zo vaak naar en ik ben altijd heel open niet zo goed in liegen dus heb het maar gewoon verteld dat we het rond deze tijd gingen proberen. Onze families verwachten het denk ik ook wel, genoeg hints gedropt door hen :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven