Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.




NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)




Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel gedeeld met mijn zus en moeder en 2 heel dichtbij staande vrienden. Verder is het wel echt iets van ons samen, maar ik merk wel dat mensen de verwachting hebben dat we voor kinderen gaan.

Toen we net getrouwd waren werden we er zelfs regelmatig naar gevraagd, of er nu kinderen gingen komen of dat ik zelfs al zwanger was en we daarom trouwden. Ja, alsof gewoon veel van elkaar houden onvoldoende reden is om elkaar het jawoord te geven. :bonk:
Toen wij net getrouwd waren kregen we ook telkens de vraag wanneer die baby’s dan kwamen :-| Nou na mijn studie, vinden van een baan en zodra mijn man geen wisselende diensten meer zou werken misschien? Als of een bruiloft het startschot is..

Wij zijn vanavond uit eten geweest en ik heb nog maar eens goed gegeten van rood niet doorbakken sappig vlees en er lekkere wijn bij gedronken. Dat had ik de vorige keer niet gedaan en ik had er mij tijdens de zwangerschap toch zin in! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Aah fitze dat van je man herken ik wel wat bij mijzelf ;-)
Ik heb zelf getwijfeld om te solliciteren en bij mijn man benoemd dat we alles maar moeten uitstellen. Hij verklaarde me voor gek, het is niet te plannen en misschien duurt het nog een jaar voor je zwanger bent... ja helemaal gelijk.

Jaa de verwachtingen van na het trouwen heel herkenbaar :'(. Vind ik nog steeds een lastig punt! Zeker omdat mijn man en ik er heel anders in stonden wat betreft kinderen.

Hier weten wel een paar mensen van dichtbij het. Vind het fijn wel bij mensen mijn verhaal kwijt te kunnen.
Hi!

Mag ik meeschrijven gezellig? Ik zit ook in de ‘kind in je uppie’ maar die is momenteel erg stil. Ook doe ik het dus met wat anders dan jullie ;-) ik word eind deze maand 34 en dus ‘in mijn uppie’.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen!

Ik zou het super leuk vinden om mee te schrijven, ook al hebben wij afgelopen maand ook al een poging gewaagd dus wordt december de tweede ronde.

Sinds juli ben ik gestopt met de pil, mijn cyclus was alweer vrij regelmatig. Afgelopen maand was onze eerste poging. Ik vond het heel moeilijk om er niet continue mee bezig te zijn. Daarom lijkt het me ook zo fijn om hier van me af te kunnen schrijven.
Ik was deze maand 2 weken overtijd en had ook wat kwaaltjes, dus dacht dat het misschien al raak was. Gisteren dan toch ongesteld worden.

Ik ben 31 jaar, wij gaan voor ons eerste kindje en mijn nod is 02-01, hoewel het dus ook bij mij ineens heel erg kan afwijken blijkbaar.
In verband met die onregelmatigheid wil ik deze maand ook starten met ovulatietesten.

Veel geluk allemaal! Ik hoop op een vruchtbaar topic voor iedereen.
Welkom Seaofdreams en Gelukszoeker! :cheer:

Sea: wil jij je uppieheid als bijzonderheid in de tabel? En weet je dan heel precies wanneer je eisprong is omdat je dan naar een kliniek moet of hoe werkt dat?

Geluk: Dat is irritant om 2 weken overtijd te zijn :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Welkom dames! Gezellig! :cheer:

Wat bijzonder Seaofdreams, dat je het alleen gaat doen. Vind het wel heel erg stoer! :worship:

Gelukszoeker, wat vervelend dat je cyclus zo kan afwijken, dat had ik bij ronde één ook opeens! Ik was 11 dagen later dan normaal, en ik slik de pil al een behoorlijke tijd niet meer dus het was niet van het ontpillen oid. Misschien toch de spanning van het gaan proberen wat zorgt voor een verwarde cyclus.


Hier nu 6dpo, maar ik denk niet dat het raak is. Heb gewoon zo'n gevoel. Mijn man denkt dat het wel raak is, dus we gaan zien wie er gelijk krijgt :lol:
Alle reacties Link kopieren
Welkom dames!

Seaofdreams Alleen, super stoer :-D mooi dat je gewoon voor je wens gaat!

Gelukszoeker ja lastig is dat hè? Er niet mee bezig zijn! Mijn cyclus is ook nog wat onregelmatig wat het wel vervelend maakt, dan maak je soms de dingen al groter in je hoofd. Stress kan ook uitstellen!

Zebraman, ik ben niet zo thuis in afkortingen, wat is 6dpo? Altijd spannend! Hopen dat je man gelijk heeft ;-)

Ik ga nu richting een kerstmarkt met mijn man, zijn broer en schoonzusje. Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
6 days past ovulation :biggrin:
In principe is het zo dat je 10-14 dagen na ovulatie (dpo) je NOD hebt, en dus betrouwbaar kan testen. Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.

Veel plezier op de kerstmarkt! Heerlijke tijd van het jaar weer :heart:
zebraman wijzigde dit bericht op 01-12-2019 10:37
Reden: Toevoeging
16.39% gewijzigd
He meiden!

Bedankt voor het warme welkom :)
Ik heb afgelopen maand 1e ronde in het ziekenhuis gehad en moet logisch natuurlijk wel ovulatie testen gebruiken. En of de duivel ermee speelde (en ik natuurlijk enorm ermee bezig was) kwam mijn eisprong 6 dagen later dan ‘normaal’ en had ik dus ook een langere cyclus. Volgende week weer beginnen met de ovulatietesten. Na de inseminatie weet ik precies wanneer de NOD is.

Zou toch leuk zijn als we met dit groepje 2020 vol met zwangerschappen en babies hebben :)
Fitze schreef:
01-12-2019 09:35
Welkom Seaofdreams en Gelukszoeker! :cheer:

Sea: wil jij je uppieheid als bijzonderheid in de tabel? En weet je dan heel precies wanneer je eisprong is omdat je dan naar een kliniek moet of hoe werkt dat?

Geluk: Dat is irritant om 2 weken overtijd te zijn :wtf:
Ja hoor dat is goed :-)

Ik loop bij het UMC en gebruik ook een NL donor vanuit hun. Vanaf dag 10 in de cyclus doe ik ovulatietesten. Als deze positief is ga ik de dag erna maar het ziekenhuis. Afgelopen maand eerste keer. Duurde alles bij elkaar 13 minuten - superromantisch ook dus haha. 2 goede vriendinnen waren mee, en we hebben er maar een hele gezellige ochtend met koffie en taartjes van gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! :D

Wat stoer Seaofdreams en wat mooi dat je ervoor gaat om deze wens uit te laten komen. Fijn dat je vriendinnen hebt die met je meegaan naar het ziekenhuis.

Wel apart ja dat de cyclus ineens langer kan duren, maar zou inderdaad wel te maken kunnen hebben met stress van er teveel mee bezig zijn.
Voor vandaag ga ik me maar eens bezighouden met de kerstboom :hello:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als het mag ook erg graag meeschrijven in een “vers” topic waar je al vanaf het begin met elkaar mee kan leven. Ik lees al veel herkenbare dingen, waaronder de eeuwige worsteling met wel/geen symptomen en dat er meerderen zijn die toch aan de ovulatietesten gaan (al is het maar om te checken hoe en wat). Lijkt me fijn om zo een beetje met elkaar op te trekken en gezellig dat er al zo volop gekletst wordt! Hier in september met de pil gestopt, eind september bleek alles weer gewoon te werken en nu rustig aan het kijken wat de tijd brengt...

Leeftijd 36, 1e kindje en 23-12 NOD. Op zich geen bijzonderheden, maar er loopt nog een onderzoekje waar ik donderdag meer van weet.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf joh sea, ik vind het echt super stoer! En wat fijn dat je zulke goede vriendinnen hebt die je hierin ook steunen! Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zo'n geluk heeft met een dergelijk netwerk om zich heen.

De eerste kerstdingen staan hier ook alweer in huis, de kerstboom gaat volgend weekend op. :cheer2: ik ben benieuwd hoe dat gaat met onze puberhond van 10 maand. Hopelijk plast hij er niet tegenaan :A:

Welkom wishfulthinking! We waren elkaar ook al eens in het najaar 2019 topic tegen gekomen, en nu ook gezellig hier :)
Hi Wishfulthinking, gezellig dat je meeschrijft!

Thanks Zebraman :-) en ben ook idd heel blij met mijn netwerk! Zal ze vast nog vaak nodig hebben haha..

Haha een jonge hond en een kerstboom -
Komt vast goed joh... misschien alleen geen glazen ballen onderaan :-D

Ik vind het wel weer gezellig zo December, boompje erbij, lichtjes, en een wijntje nu het nog kan!
Alle reacties Link kopieren
Glazen ballen hebben we al jaren niet meer, toen de katten nog kleine kittens waren zijn die gesneuveld :hihi:

Ja, ik vind het ook allemaal heel erg gezellig, vind de lampjes altijd zo'n romantische sfeer geven. :flirting:
WishfulThinking schreef:
01-12-2019 14:58
Ik zou als het mag ook erg graag meeschrijven in een “vers” topic waar je al vanaf het begin met elkaar mee kan leven. Ik lees al veel herkenbare dingen, waaronder de eeuwige worsteling met wel/geen symptomen en dat er meerderen zijn die toch aan de ovulatietesten gaan (al is het maar om te checken hoe en wat). Lijkt me fijn om zo een beetje met elkaar op te trekken en gezellig dat er al zo volop gekletst wordt! Hier in september met de pil gestopt, eind september bleek alles weer gewoon te werken en nu rustig aan het kijken wat de tijd brengt...

Leeftijd 36, 1e kindje en 23-12 NOD. Op zich geen bijzonderheden, maar er loopt nog een onderzoekje waar ik donderdag meer van weet.


Gezellig kom er bij! :high5:

Wat heb je voor onderzoek laten doen? Ivm zwangerschap of iets niet gerelateerd?
Seaofdreams schreef:
01-12-2019 10:45
Ja hoor dat is goed :-)

Ik loop bij het UMC en gebruik ook een NL donor vanuit hun. Vanaf dag 10 in de cyclus doe ik ovulatietesten. Als deze positief is ga ik de dag erna maar het ziekenhuis. Afgelopen maand eerste keer. Duurde alles bij elkaar 13 minuten - superromantisch ook dus haha. 2 goede vriendinnen waren mee, en we hebben er maar een hele gezellige ochtend met koffie en taartjes van gemaakt.


Haha 13 minuten maar :biggrin: Dat is kort. Ik lig na de seks al 30 minuten met een kussen onder mijn kont, no way dat ik na 13 minuten al aan de taart zit o_o Maar misschien wordt het zaad bij het UMC wel wat directer afgeleverd..

Wij hebben deze maand ongeveer 6-7 dagen na ovulatie voor het eerst weer onbeschermde seks gehad. Ik verwacht er niets van en zie het niet als poging. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :A:
Haha ja het word hoger ingebracht - recht in de baarmoeder. Dus hoef niet te
Blijven liggen ;)

Weet je wel zeker dat toen je ovatie was Fitze? - je weet het idd nooit!

Ja die lampjes mogen van mij echt zo lang mogelijk blijven :)
Seaofdreams schreef:
01-12-2019 20:46
Haha ja het word hoger ingebracht - recht in de baarmoeder. Dus hoef niet te
Blijven liggen ;)

Weet je wel zeker dat toen je ovatie was Fitze? - je weet het idd nooit!

Ja die lampjes mogen van mij echt zo lang mogelijk blijven :)


Nou het was wel een ovatie waard (manlief wilde eindelijk ook door met baby maken) maar het zou gek zijn als mijn ovulatie dan pas was. TMI: Ik had nog wel het juiste slijm en had zin als een konijn. Iets wat normaal alleen rond mijn ovulatie is :-$

Oh die lampjes :flirting: Ik ben ook het huis in kerststemming aan het brengen. Er hangen al grote sterren in het raam en de boom bij de voordeur heeft al lichtjes. Ik ben niet zo van het wachten tot de Sint weg is.
Hahaha OVULATIE natuurlijk :rolling: ...

Oeh maar dat slijm is wel een goed teken! Ben benieuwd...

Ik wacht ook niet tot Sint weg is, vind het veel te gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Nog meer dames zie ik. Leuk! Hebben nu al mooi een gezellig clubje volgens mij :-D
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, ik wil ook graag aansluiten. Gisteren gaf vriend aan voor een tweede te willen gaan. Ik was er al even klaar voor, maar vriend had nog even nodig om er over na te denken. Vind het echt super leuk, een broertje of zusje voor ons zoontje (nu 14 maanden).

Mijn NOD is 15 december. Weet dus niet of we nu op tijd begonnen zijn voor mijn ovulatie, maar we zien het wel. De maand dat ik zwanger raakte van mijn zoontje kon ik met ovulatietesten niks vinden, dus dacht dat het een verloren maand was. En toen raakte ik dus juist zwanger. Hebben er toen 3/4 jaar over gedaan, dus ben heel benieuwd hoe lang het nu gaat duren.

Bedacht me ineens wel dat ik nog niet met foliumzuur ben begonnen, dus ga dat zo meteen even halen.
Alle reacties Link kopieren
Slijm is fijn en zin is goed hé Fitze! De wonderen zijn zeker de wereld nog niet uit, dus je weet maar nooit. :)

De kerst lampjes in het boompje in de voortuin en in de buxus naast de voordeur heb ik in november alweer opgehangen, eergisteren ook weer de ster in de nok van het huis, dus buiten zijn we al weer helemaal kerstproof :flirting:

Pff, ik droom de laatste tijd vaak over positieve testen, afgelopen nacht weer en het is altijd een beetje teleurstellend om wakker te worden. :zzz: hopelijk een positieve test volgende week!

Welkom sneeuwwitje! Hartstikke gezellig! Spannend dat jullie voor de tweede gaan, was er een reden dat het bij de eerste lang duurde om zwanger te raken?
Hopelijk heb ook jij snel een positieve test in handen en dat dit maar een vruchtbaar topic mag zijn :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven