Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.




NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)




Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom wishfulthinking en sneeuwwitje!

Ja heerlijk die kerstsfeer! Kan er ook echt van genieten, alleen wacht ik met de kerstboom wel even tot na sinterklaas.

Over de wijntjes gesproken: daar geniet ik nu ook nog extra van! Ben wel al hard aan het nadenken over een goede smoes met kerst en oud en nieuw. Met mijn nod van 2 januari is er een kans dat ik dan zwanger ben maar weet ik dat nog niet dus dan laat ik alcohol sowieso staan. Het mag wel niet opvallen natuurlijk!
Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het warme welkom! Leuk Zebraman om je ook hier tegen te komen! Inderdaad gezellig, deze tijd van het jaar. Gisteravond ook knus op de bank en sfeerverlichting aan. Het kerstgebeuren starten we volgend weekend pas op. Heb normaal bergen energie deze tijd van het jaar, maar vanwege een eerdere jetlag mis ik dit jaar een beetje de wintertijdvoordelen :zzz:

Het onderzoekje, Fitze is een apart verhaal. We zijn redelijk nuchter in september met de pil gestopt. Maar er bleek een plaatselijk onderzoek naar stellen met een kinderwens te lopen (worden later ook gevolgd tijdens zwangerschap en kinderjaren of stromen pas zwanger in). Vriend was verrassend genoeg ook enthousiast, en het bood de mooie mogelijkheid je v.t.v. door te laten lichten en later ook extra 3d echo's etc. te krijgen. Ik dacht, da's nooit weg met m'n 36 ;) Anyway... alles zag er prima uit (thank god) behalve dat er een flinke cyste in m'n rechter eierstok leek te zitten. Met foto's en al de dag erna naar de huisarts. Die verwachtte niks geks, veel (vooral jonge) vrouwen zouden het hebben (wordt vooral per ongeluk ontdekt), maar toch doorverwijzing naar zh/gynaecoloog a.s. donderdag. Ben er vrij relaxt onder, ben al zo opgelucht dat alles er verder normaal uit ziet . Maar toch een beetje gek gevoel al zo vroeg in het traject. Alsof je in de mallemolen zit, maar er nog niet echt 'recht' op hebt/thuis hoort... Dus dat.

Klein detail: vanochtend eerste ovulatietest gedaan. Toch maar eens :sherlock: of ik uberhaupt ovuleer wanneer zou moeten.
Welkom Sneeuwwitje! :hyper: Ik zet je later vandaag in de tabel.

Wijntjes: beste tip die ik kan geven is je een glas in laten schenken “Halfje is genoeg hoor” en er mee rondlopen als of je neus bloed. Je drinkt er niks van maar wisselt hem eens om met het glas van je man, laat hem eens in de keuken staan (gooit er wat uit in de wasbak) en laat het glas opgaan in de glazen op tafel. Ondertussen pak je een glas van iets anders zoals water en dan lijkt het net als of je afwisselt. Geen kip die het opmerkt.

Zo ben ik vorige keer een kerst én een carnaval doorgekomen. Mijn man was wel extra teut omdat hij mijn glazen dus ook half dronk.

Zo hoef je niks te liegen, geen voorspelbare smoesjes te gebruiken en je zal zien hoe weinig mensen op je letten :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar gelukkig geen last van omdat ik door gezondheidsproblemen sowieso al niet drink. Een vriendin van mij dronk altijd wel behoorlijk en had tijdens een feestje bij haar thuis alcoholvrije drank gegoten in een fles waar normaal een alcoholhoudend drankje in zat. Niemand die het doorhad totdat ze het zelf achteraf vertelde :biggrin:
Welkom Sneeuwwitje!

@gelukszoeker: heb ik ook al over nagedacht aangezien de kans groot is dat er dan al een inseminatie is geweest. Smoes 1: een antibiotica kuur
Smoes 2 op feestje van werk: dan drink ik een ‘vodka/cola’ en als iemand het voor mij haalt raak ik mn drankje ergens kwijt..
Smoes 3: ik offer me op als BOB

@wishfull: snap dat het vroeg klinkt voor die onderzoelken, maar lijkt me ook fijn om te weten en rekening mee te kunnen houden. Welke ovulatie testen gebruik je?

@fitze: haha ja dat is ook zo natuurlijk. Je bent er vooral zelf op aan het letten. Ik ga jouw wijn tips ook meenemen. Mijn voordeel is ook dat ik alleen ben en niet snel iemand zal denken ‘goh zal ze...’ ;-)
Alle reacties Link kopieren
@seaofdreams: Clear Blue. Ik vond de smiley als glasheldere uitkomst wel fijn. En jij? Het lijkt me alleen lastig of je met een knipperende smiley (hoge vruchtbaarheid) ook al meteen 2x per dag moet gaan testen. Loop je nog kans om je piek te missen, of is het zonde van je test strips...

Wat die alcohol betreft... doordat ik intensief sport merk ik snel verschil in kracht en verzuring. Goed excuus voor vaker dat 0% biertje of geen wijn. Maar helemaal stoppen is soms nog lastig. Opvallend genoeg vertelde mijn app me laatst in de week na menstruatie dat alcohol fors van invloed kan zijn op je hormonen. Zat een wetenschappelijk artikel onder dat uberhaupt die week drinken de kans op zwangerschap al flink kon verkleinen. Zette wel even aan het denken... Toch hoor je vaker mensen die al volledig stoppen ter voorbereiding.

Vind de niet-drink tips hierboven iig al geniaal klinken, verwarring is op zo'n manier snel gezaaid... :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Super handige tips! Thanks allemaal :D

Fijn om mee te doen aan die onderzoeken wishfulthinking. Gelukkig tot nu toe goede uitslagen. Hopelijk bij de gynaecoloog ook nog :)

Wat betreft de ovulatie testen twijfel ik ook tussen 1 of 2 per dag. Heb wel positieve verhalen gelezen over sensitest en die zijn een stuk goedkoper dan clearblue. Denk dat ik die ga proberen.
Ik heb de testen van Clearblue en dan die 2 dagen van vruchtbaarheid aangeven (op aanraden van mn arts). Afgelopen maand werd ik er bloed onzeker van. Want ik zat op gegeven moment dag 19 van cyclus en nog steeds geen smiley. Deed er inmiddels al 3 op een dag, want bang piek mis te lopen. Dus mijn week bestond uit plas ophouden, niet teveel drinken en over staafjes plassen. Uiteindelijk op dag 19 met ziekenhuis gebeld en langs gegaan om bloed te prikken. Toen was rond 11u mn LH 26 (piek is waarde 25-100) en ja hoor de dag erna met mijn ochtend urine gewoon een smiley. Mijn advies is dus ook: laat je niet te gek maken door het internet over je piek missen, geen ochtendurine gebruiken etc. Volg gewoon de gebruiksaanwijzing en het komt goed :)
Ik had de vorige keer de testen van Sensitest. Die plakte ik de vorige keer netjes op een vel papier met datum er bij en zo kreeg ik erg goed inzicht in mijn cyclus. En omdat het zo goedkoop is en ik geen idee had van cyclus na 13 jaar aan de pil ben ik 1,5 maand lang gaan testen. Dat zag ik met Clearblue niet gebeuren. En zo’n smiley zegt mij weinig. Ik wil kleur of percentage zien veranderen.

Mocht het wonder deze maand niet geschieden dan bestel ik dezelfde weer :)
Alle reacties Link kopieren
Interessant hoe het bij jullie gaat! Die Sensitest ga ik zeker in gedachten houden. CB zou iedere maand een aardige investering zijn. Ik hoop vooral de bevestiging te krijgen dat m'n cervixslijm als graadmeter "klopt". Kan ik volgende maanden weer zonder. Al loopt dat met een pauze ook nog wel eens lichtjes de rest van de maand door. Leuk ook zo'n commerciele tekst op de CB site dat je ovulatie per maand nog zo kan wisselen... :facepalm: zo kun je in theorie bezig blijven. Als je trouwens het teststaafje eruit haalt zie je ook wat blauwige streepjes zitten (achter de schermen).: 1 volle, 1 vrij licht. Benieuwd of daar komende dagen nog verschil aan te zien is.
Ja die CB was dan ook een rib uit mn lijf met 3 keer op een dag. Las ook ergens mensen die starten met sensitest en daarna als ze denken dat piek eraan komt een cb er tegenaan gooien! Ik denk dat voor mij CB wel het beste is omdat er maar 1 keer paar maand geïnsemineerd wordt. In jullie situatie zou ik rond de vruchtbare dagen proberen om de dag het bed in te duiken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het warme welkom dames!

Ik wil eerst ook nog niet met ovulatietesten beginnen. Anders wordt het meteen zo'n ding zeg maar. Had op een gegeven moment wel met die van clearblue getest, vooral omdat die vrij duidelijk zijn. Maar uiteindelijk in de periode dat ik zwanger raakte dus m'n piek helemaal niet gevonden.
Als ik jullie was zou ik ook niet te snel er mee beginnen, je bent er anders echt de hele tijd mee bezig in je hoofd en dat is echt niet relaxed.

Ik heb de vorige keer wel wat gedronken, maar echt af en toe. Ben sowieso niet zo'n grote drinker en na de geboorte van mijn zoontje al helemaal niet meer. Af en toe bij een etentje. Moet ook nog even kijken hoe ik dat ga doen met kerst, want met dat soort gelegenheden drink ik dus wel eens...

@ WishfulThinking: wel goed om aan zoiets mee te doen, ook voor de informatie die je bij zoiets krijgt. Wel even schrikken van die cyste, fijn dat je snel bij de gynaecoloog terecht kunt. Ga voor je duimen dat het allemaal meevalt.
@ Zeebraman: 3/4 jaar is niet super lang, het kan gewoon wel een jaar duren voordat je zwanger bent. Als je eenmaal bezig bent wil je dat het zo snel mogelijk raak is, maar een jaar is echt niet zo gek. Moet wel zeggen dat ik echt ongeduldig werd, maar achteraf denk je; jeetje, viel echt wel mee ;)

Vanochtend op de heenweg even foliumzuur gehaald en meteen maar ingenomen. Nu de komende tijd even goed om denken dat ik het elke ochtend inneem.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan jullie snel haha! Welkom iedereen die erbij gekomen is!

Ovulatietesten laat ik net als sneeuwwitje nog even links liggen. Mocht het na een jaar niet gelukt zijn kijken we dan wel verder.
Het heeft bij ook niet perse haast. Komt het snel is het prima, duurt het nog een jaar is mij dat ook prima.

Wat betreft de alcohol, ik drink zelf niet veel. Sla regelmatig over of ben de Bob. Het zal bij mij niet erg opvallen denk ik, al zullen mijn broers vast opmerkingen maken maar dat doen ze nu ook. Ene oor in andere weer uit ;-)

Ik zal snel even wat uitgebreider reageren, zal nu eerst op de bank naast mijn man ploffen. Die heeft ook wat aandacht nodig ;-)
WishfulThinking schreef:
02-12-2019 08:57
Dank voor het warme welkom! Leuk Zebraman om je ook hier tegen te komen! Inderdaad gezellig, deze tijd van het jaar. Gisteravond ook knus op de bank en sfeerverlichting aan. Het kerstgebeuren starten we volgend weekend pas op. Heb normaal bergen energie deze tijd van het jaar, maar vanwege een eerdere jetlag mis ik dit jaar een beetje de wintertijdvoordelen :zzz:

Het onderzoekje, Fitze is een apart verhaal. We zijn redelijk nuchter in september met de pil gestopt. Maar er bleek een plaatselijk onderzoek naar stellen met een kinderwens te lopen (worden later ook gevolgd tijdens zwangerschap en kinderjaren of stromen pas zwanger in). Vriend was verrassend genoeg ook enthousiast, en het bood de mooie mogelijkheid je v.t.v. door te laten lichten en later ook extra 3d echo's etc. te krijgen. Ik dacht, da's nooit weg met m'n 36 ;) Anyway... alles zag er prima uit (thank god) behalve dat er een flinke cyste in m'n rechter eierstok leek te zitten. Met foto's en al de dag erna naar de huisarts. Die verwachtte niks geks, veel (vooral jonge) vrouwen zouden het hebben (wordt vooral per ongeluk ontdekt), maar toch doorverwijzing naar zh/gynaecoloog a.s. donderdag. Ben er vrij relaxt onder, ben al zo opgelucht dat alles er verder normaal uit ziet . Maar toch een beetje gek gevoel al zo vroeg in het traject. Alsof je in de mallemolen zit, maar er nog niet echt 'recht' op hebt/thuis hoort... Dus dat.

Klein detail: vanochtend eerste ovulatietest gedaan. Toch maar eens :sherlock: of ik uberhaupt ovuleer wanneer zou moeten.


Zo’n cyste, merk je daar wat van of zit dat daar gewoon te zitten? Kan het je minder vruchtbaar maken?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig dat er steeds meer meeschrijven, welkom!

Wat betreft alcohol, ik drink wel tussen de ovulatie en menstruatie, maar alleen bij feestjes en dan probeer ik ook weinig te drinken. Ik heb zoiets van je weet toch niet wanneer je zwanger wordt, voor hetzelfde geld kun je een jaar niet drinken. En het valt meteen erg op omdat ik meestal wel van een wijntje houd :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik houd trouwens wel m’n cyclus bij in een app, om een beetje een beeld te krijgen van m’n cyclus.

Ik ben trouwens 32 jaar (voor in de tabel).
Ja het is gezellig druk hier!
Ik drink ook als mn menstruatie is begonnen. Alleen vallen de feestdagen nu wss net na de inseminatie - dus dan voel ik mezelf er beter bij het dan niet te doen!

Ff ander vraagje: passen jullie je zorgverzekering aan met het ook op hopelijk een zwangerschap komend jaar? En dan nog tips voor een uitgebreide verzekering tegen voordelige kosten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit linkje wel informatief: https://www.isala.nl/patientenfolders/7 ... t-ovarium/ . Ik had afgelopen maand best regelmatig steekjes en krampjes in mijn onderbuik, waardoor je je vanalles in je hoofd gaat halen. Pas toen het een keer pijn deed tijdens de sex dacht ik: he, wat is hier aan de hand?! Maar pas tijdens de inwendige echo ontdekten ze ‘m. Ze dachten zelfs nog even dat het misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was, maar dan had ik een positieve test moeten hebben. Zo’n cyste verdwijnt vaak vanzelf weer, al heb je ook altijd het risico dat ‘ie knapt of zich vastdraait wat veel pijn kan doen. Hier intussen nergens last meer van, dus wie weet is het ding al verkleind. Maar vanwege de grootte (8x5x7,5 oid was het) voelt het wel gek dat het zomaar in je lijf zit.

Moest wel grinniken om de vraag toen ik belde om de afspraak te maken: “U komt nu alleen voor cyste en niet voor kinderwens...?” Ehm, yep!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!

Mag ik met jullie meeschrijven?
Vorige maand is mijn koperspiraal verwijderd omdat mijn vriend en ik hebben besloten dat wij een kindje willen. Het wordt, als het ons gegund is, ons eerste kindje. Wij zijn beiden 32.

Ik vind het super spannend! Temeer omdat ik nog geen vast contract heb en mijn werk enorm leuk vind. Al is dat natuurlijk relatief, daarvan ben ik me bewust. Het lijkt me leuk en interessant om elkaar hier te volgen en op de hoogte te houden!

@Fitze mag ik erbij, in de tabel? Ik weet niet precies wanneer mijn nod is, maar ik gok rond 11 december. Mijn cyclus is dit keer langer (door verwijderen spiraal?) en ik heb waarschijnlijk afgelopen vrijdag of zaterdag mijn eisprong gehad (dit weet ik omdat ik ovulatietesten heb gebruikt, kon me niet beheersen :roll: )
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje1 schreef:
02-12-2019 12:54

@ Zeebraman: 3/4 jaar is niet super lang, het kan gewoon wel een jaar duren voordat je zwanger bent. Als je eenmaal bezig bent wil je dat het zo snel mogelijk raak is, maar een jaar is echt niet zo gek. Moet wel zeggen dat ik echt ongeduldig werd, maar achteraf denk je; jeetje, viel echt wel mee ;)

Dat het een jaar kan duren en dat dit niet abnormaal is ben ik me van bewust. Alleen zijn de meesten ook zwanger met dat jaar én mag je na een jaar, onsuccesvol zwanger proberen te worden, naar de huisarts voor nader onderzoek.

Dus 3-4 jaar onsuccesvol lijkt me wel degelijk lang, mits er wat aan de hand is waardoor er verminderd kans op succes is natuurlijk. Ik wil geen discussie oid aanwakkeren, het was gewoon oprechte interesse.
Luikje schreef:
03-12-2019 06:53
Goedemorgen dames!

Mag ik met jullie meeschrijven?
Vorige maand is mijn koperspiraal verwijderd omdat mijn vriend en ik hebben besloten dat wij een kindje willen. Het wordt, als het ons gegund is, ons eerste kindje. Wij zijn beiden 32.

Ik vind het super spannend! Temeer omdat ik nog geen vast contract heb en mijn werk enorm leuk vind. Al is dat natuurlijk relatief, daarvan ben ik me bewust. Het lijkt me leuk en interessant om elkaar hier te volgen en op de hoogte te houden!

@Fitze mag ik erbij, in de tabel? Ik weet niet precies wanneer mijn nod is, maar ik gok rond 11 december. Mijn cyclus is dit keer langer (door verwijderen spiraal?) en ik heb waarschijnlijk afgelopen vrijdag of zaterdag mijn eisprong gehad (dit weet ik omdat ik ovulatietesten heb gebruikt, kon me niet beheersen :roll: )


Welkom! :hello:

Het is ook spannend :-D Welke ovulatietesten heb je gebruikt?
Seaofdreams schreef:
02-12-2019 22:01
Ja het is gezellig druk hier!
Ik drink ook als mn menstruatie is begonnen. Alleen vallen de feestdagen nu wss net na de inseminatie - dus dan voel ik mezelf er beter bij het dan niet te doen!

Ff ander vraagje: passen jullie je zorgverzekering aan met het ook op hopelijk een zwangerschap komend jaar? En dan nog tips voor een uitgebreide verzekering tegen voordelige kosten?

Ik heb 4 jaar terug voor de zwangerschap wel naar een andere verzekering gekeken. Met alle plussen en minnen ben ik niet geswitcht van mijn budgetverzekering Bewuzt. Een pluspunt van een duurdere verzekering kan extra fysio zijn of een goedkopere lactatiekundige. Daar kan je op letten. Misschien zijn er ook verzekeringen die iets doen met in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie. Dat dat vergoed wordt.

Ik heb met de zwangerschap 9 maanden in het ziekenhuis gelopen (ik heb zelf een aangeboren afwijking), had een keizersnede, 3 lactatiekundige aan mijn bed gehad, lag een week in het ziekenhuis en het enige dat ik hoefde te betalen was de NIPT.
WishfulThinking schreef:
02-12-2019 22:47
Ik vond dit linkje wel informatief: https://www.isala.nl/patientenfolders/7 ... t-ovarium/ . Ik had afgelopen maand best regelmatig steekjes en krampjes in mijn onderbuik, waardoor je je vanalles in je hoofd gaat halen. Pas toen het een keer pijn deed tijdens de sex dacht ik: he, wat is hier aan de hand?! Maar pas tijdens de inwendige echo ontdekten ze ‘m. Ze dachten zelfs nog even dat het misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was, maar dan had ik een positieve test moeten hebben. Zo’n cyste verdwijnt vaak vanzelf weer, al heb je ook altijd het risico dat ‘ie knapt of zich vastdraait wat veel pijn kan doen. Hier intussen nergens last meer van, dus wie weet is het ding al verkleind. Maar vanwege de grootte (8x5x7,5 oid was het) voelt het wel gek dat het zomaar in je lijf zit.

Moest wel grinniken om de vraag toen ik belde om de afspraak te maken: “U komt nu alleen voor cyste en niet voor kinderwens...?” Ehm, yep!


Interessant! Hopelijk krimpt het gewoon :)
Alle reacties Link kopieren
Zebraman schreef:
03-12-2019 07:50
Dat het een jaar kan duren en dat dit niet abnormaal is ben ik me van bewust. Alleen zijn de meesten ook zwanger met dat jaar én mag je na een jaar, onsuccesvol zwanger proberen te worden, naar de huisarts voor nader onderzoek.

Dus 3-4 jaar onsuccesvol lijkt me wel degelijk lang, mits er wat aan de hand is waardoor er verminderd kans op succes is natuurlijk. Ik wil geen discussie oid aanwakkeren, het was gewoon oprechte interesse.
Wacht, ik bedoelde driekwart jaar 😉 Had het niet helemaal duidelijk getypt!
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
03-12-2019 09:15
Welkom! :hello:

Het is ook spannend :-D Welke ovulatietesten heb je gebruikt?
Dank!

Ik heb goedkope dipsticks van thuistesten en uiteindelijk nog gecheckt met clearblue (die waarmee je je 2 meest vruchtbare dagen kunt vinden). Wel handig achteraf, want mijn eisprong kwam dus later dan verwacht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven