Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.




NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)




Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Wishfull, herkenbaar, van alles voelen. Had ik de afgelopen weken ook wat last van, dacht echt dat het al gelukt was. Wat kan je jezelf voor de gek houden! Dat had ik zelf niet verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat lief Zebraman! Het zou bijna een signaaltje kunnen zijn...
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar dat je jezelf voor de gek kan houden. De maand waarin ik niks voelde, was ik zwanger (of nou ja, ik voelde wel wat; had een mega griep :P ).
Ik kan me nu ook niet voorstellen dat ik binnen een maand al zwanger ben, ik richt me er dus op dat het wel even een tijdje kan duren.

Hier nu nog even afleiding door Sinterklaas en daarna lekker het huis in de kerstsferen brengen.

@ Zebraman: haha, erg he dat je hormonen je soms helemaal op hol kunnen brengen.
@ Vonkster: ik zou me niet zo druk maken om de periode rond je ovulatie. Natuurlijk is het goed om wat minder te drinken (misschien kunnen ze ook virgin-cocktails voor je maken), maar ik zou pas echt helemaal stoppen met drinken rond je NOD.
@ Seaofdreams: wat een grappig verhaal van die fontein, je gaat echt op alle signalen van je lichaam letten...

Ik heb overigens de vorige keer mijn zorgverzekering wel aangepast. Was een pakket omhoog gegaan en m'n eigen risico omlaag. Uiteindelijk kreeg ik een medische indicatie, dus maakte m'n eigen risico niet uit.
Maar vanuit het extra pakket werd de lactatiekundige betaald, heb ik een kraampakket gekregen, de volledige kraamzorg vergoed gekregen en ik ben nog bij de bekkenbodemfysio geweest, ook geen rekening van gezien. Ik vond het wel heel ontspannen dat ik daar geen rekening mee hoefde te houden en gewoon zorg kon afnemen.
Ja Sneeuwwitje om die reden heb ik nu de zorg ook omhoog gedaan. Haha en typisch dan de maand dat het wel raak was je niets merkte!

Hmm ja die cocktailworkshop is wel wat lastiger...
Alle reacties Link kopieren
Even een korte update: Ik ben zo blij, alles is goed!!! :yes: :cheer2: :high5:
Bedankt nog voor jullie lieve en positieve berichtjes. Heb er niet direct op gereageerd, maar voelde wel heel fijn.

Gynaecoloog gaf aan dat de cyste al zo goed als geslonken/verdwenen was. Alles zag er weer prima uit en zelfs m'n baarmoederslijmvlies bouwde alweer mooi op :biggrin: Het is blijkbaar een niet goed gesprongen eitje/eiblaasje geweest, waar vervolgens vocht in wordt opgebouwd. Het beetje weefsel wat ze dachten te zien is dan het weefsel eromheen wat als het ware knapt (vanwege grootte vochtblaasje) en waar een soort bloeduitstorting ontstaat.

Blijkbaar gooi je na zoveel jaar pilgebruik als je stopt toch je hele cyclus door de war en kunnen zulke dingen gebeuren. De meeste vrouwen merken het niet eens, of je lichaam ruimt het zelf op, of ze komen met erge pijnklachten langs en moeten soms zelfs geopereerd. Anyway, het verklaart in ieder geval 1 ronde geen effect :hihi:

Geweldig trouwens jullie berichtjes over de chocoladefontein, maar ook het alcoholvrije wijn schenken. Geniaal dat niemand het door heeft gehad!

@Sneeuwwitje: Klinkt als een hele goede instelling! En je weet tenslotte nooit ;) Maar stiekem toch ook wel fijn dat er deze maand zoveel afleiding is! Volgens mij heb ik een beetje hetzelfde type pakket als jij: vrij veel wordt vergoed en laag eigen risico. Stel dat, geeft het toch rust idd. Je zal maar 3/4 van je zwangerschap bij de fysio lopen...
Wat schrijven jullie lekker veel :cheer2:

Ik ben even uitgeput van Sinterklaasstress (ja lach maar :'( ) onze 3jarige slaapt niet goed omdat Sinterklaas zo maar kan langskomen en al dat geplan van alle cadeaus en vieringen.. afgrijselijk.

Ik had gister een NOD maar ik snap mijn cyclus niet goed meer. Ik heb getest, die was Omo wit en ik wacht het maar af. Als ik ongesteld ben geweest ga ik aan de ovulatietesten. Dat is een stuk inzichtelijker.

Eisprong voelen: het is een light versie van een spiraal er uit laten halen. Als of er iets in mijn buik los plopt en dat elke maand aan de andere stok. Ik ging dit pas voelen na de vorige zwangerschap. Sowieso ging ik pas echt wat voelen of letten op gevoel na de vorige zwangerschap als of ik toen pas doorhad hoe mijn baarmoeder voelde in mijn lijf.
Welkom HartjeJynx! :cheer2: Leuk dat je nu al kan beginnen met zwanger worden op je 24ste :) Dat was mijn droom maar dat kon niet met studie/werk/etc. Ik werd ‘pas’ zwanger op mijn 29ste.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt bijzonder Fitze! Grappig ook hoe je het uitlegt (al heb ik nooit een spiraal gehad). Het lijkt me ook wel een stuk makkelijker als je iets voelt, i.p.v. ergens gokken tussen die paar dagen vruchtbaar slijm.

Geweldig je driejarige! Wacht maar, over een paar jaar kijk je er verlangend naar terug. Schrijf je ook veel op van wat er gebeurt en gezegd wordt? Zijn vaak mooie naslagwerkjes. Wel balen van je test, maar wie weet is alles net een dag opgeschoven. Even afwachten en desnoods over 2 of 3 dagen nog eens testen?
Alle reacties Link kopieren
Ach wat sneu Fitze dat je zoontje zo onrustig is door Sinterklaas. Mijn zoontje is net 1, dus die snapt het nog niet zo allemaal. Maar we gaan het vanavond wel een beetje vieren met een paar pakjes en natuurlijk pepernoten! Hij is alleen wel ziek helaas, dus hopelijk kan hij nog wel even wat pakjes uitpakken (het papier is momenteel nog het leukste :rofl: )

Wat fijn WishfulThinking dat alles goed was!
Ff snel tussen werk door:

Wat een goed nieuws wishfull!

En Fitze ook niet het idee dat menstruatie eraan gaat komen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn nieuws wishfulthinking! Kan me voorstellen dat het toch wel even spannend was.

Hmm spannend Fitze! En dan ook nog die sinterklaasstress erbij.

Voor degenen die sinterklaas vieren: veel plezier vanavond!
WishfulThinking wat fijn dat alles goed gaat en je al mooi slijm opbouwt :cheer2: Het is toch spannend zo’n onderzoek.

Ik schrijf peuter zijn geklets niet op. Zijn er ouders die dat doen? :-$ Hij kletst wat af en bedenkt elke dag wel nieuwe zinnen en gedachtes.

Ik ga morgen nog een keer testen denk ik. Bij de Etos heb ik 6 testen ingeslagen. Het is zo irritant om te willen testen maar geen test te hebben.

Sneeuwwitje Beterschap voor je kleine. En geniet van de tijd dat papier nog prima is :biggrin:

Sea Nee geen gevoel dat ik ongesteld moet worden. Er rommelt wel wat maar net als de test is het wc-papier ook nog Omo wit :-?
Alle reacties Link kopieren
wishfulthinking, wat fijn dat alles goed is!! :cheer2: kunnen jullie er nu voor de echie tegenaan!

Fitze ach, wat een spanning bij die kleintjes dan hé! Ik mag straks toevallig Sinterklaas spelen voor de buren en de pakjes voor de deur zetten, maar hun kleintjes zijn ook zo onrustig.

Jeetje wat spannend dat je menstruatie uitblijft! Ik gun je een hele positieve test!

sneeuwwitje, beterschap gewenst voor jullie kleintje!
Alle reacties Link kopieren
Fitze, echt spannend, denk je dat het misschien toch raak is? Is normaal je cyclus regelmatig?

Wishfulthinking, fijn dat het onderzoek goed is gegaan, nu kun je in ieder geval met een gerust hart verder aan dit avontuur :-)

Bij mij is het nu nog een week voor NOD, maar merk eigenlijk helemaal niets en heb ook niet het gevoel dat het raak is... Maarja een week duurt nog best lang om het zeker te weten ;-)

Dit weekend gelukkig druk met Sinterklaas vieren bij mijn ouders en verjaardagen dus de tijd zou toch redelijk snel moet gaan

Veel plezier aan de dames die vanavond Sinterklaas vieren !
Wc-papier is niet meer Omo wit sinds vanavond en de zwangerschapstest wel dus nu kan ik echt van start :) Ik heb net ovulatietesten besteld bij 2-besure die waren goedkoper dan Sensitest en ze zien er hetzelfde uit :thumbsup:

Ik ben wel redelijk regelmatig qua cyclus dus ik had niet verwacht dat het raak zou zijn omdat ik een week na de geplande eisprong zin in sex + slijm had maar ik begon wel te twijfelen :-?
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
05-12-2019 12:16
Welkom HartjeJynx! :cheer2: Leuk dat je nu al kan beginnen met zwanger worden op je 24ste :) Dat was mijn droom maar dat kon niet met studie/werk/etc. Ik werd ‘pas’ zwanger op mijn 29ste.
Dank je!
Mijn vriend en ik zijn al ruim acht jaar samen en alles is goed geregeld. Mijn studie is ook goed te combineren met een kindje, de hogeschool heeft hier speciale regelingen voor. Dat scheelt ook veel. Gelukkig kan het bij ons nu 'al', want we willen het al een hele tijd.. :)
Alle reacties Link kopieren
@Wishfull, wat fijn dat het onderzoek goed is gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Ha dames! Hopelijk hebben jullie een fijne Sinterklaasavond gehad.

Over mogelijke symptomen: lastig om dan nuchter te blijven hè? Gaat hier de ene dag beter dan de andere dag. Kan het nu wel loslaten, wel wat rommelige darmen maar verder al twee dagen klachtvrij. Wat op zichzelf ook wel weer bijzonder is, want normaliter heb ik een week voor nod wel wat pms-klachten :roll:. Heb overigens wel vast een (vroege) test besteld. Dan is die maar vast in huis ;)

@hartjeJynx: welkom! Jammer dat je ongesteld bent geworden, hoe vroeg had je getest? hopelijk deze ronde raak voor jullie!

@Vonkster: wb alcohol, lastig is dat hè? ik heb tijdens mijn vruchtbare periode wel een glaasje wijn gedronken. Maar niet veel. Tot aan nod drink ik niet. Ik kan tot nu toe nog de Bob-smoes gebruiken gelukkig!

@Zebraman: wat lief van je man!

Wishful: wat een goed nieuws :cheer: volle kracht vooruit dus. Fijn zeg.

@Fitze: jammer dat je ongesteld bent geworden! Ik ben benieuwd of je eisprong plaatsvindt op het verwachte moment of misschien toch iets later...
Alle reacties Link kopieren
Oja @Fitze: wat goed dat je de veelgebruikte afkortingen hebt opgenomen onder de tabel :thumbsup:
@zebraman: aaahw wat schattig!

@Fitze: balen! Maar nu met goede moed beginnen :)

Iedereen leuke sinterklaas gehad met de drukke kleintjes?
Ik heb echt een bomvol weekend! Bijna dat ik denk ‘mag morgen geen positieve ovulatietest hebben’ want dan moet ik zondag nog een ritje Utrecht op en neer erin passen :-$
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames,

Mag ik ook meeschrijven?

Zo ja, dan zal ik mij later even goed voorstellen :)
Alle reacties Link kopieren
SunShine18 schreef:
06-12-2019 15:20
Hi Dames,

Mag ik ook meeschrijven?

Zo ja, dan zal ik mij later even goed voorstellen :)
Natuurlijk, leuk! Welkom :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk, dankjewel!

Zoals beloofd, zal ik mij even voorstellen:

Mijn man(35) en ik(31) willen nu ook echt gaan proberen voor ons eerste kindje. Ik zeg nu echt, omdat we dat vorig jaar ook wilde,- toen we net getrouwd waren- maar alles wat er tussendoor kwam, leek het niet zo handig, dus hadden we het even op de lange baan geschoven.

Maar nu, nu zijn we er echt klaar voor, en kunnen we ook niet wachten. Normaal gezien moest ik 30-11 ongesteld worden, zul je net zien dat als je er echt voor wilt gaan, je te laat bent en van alles in je hoofd gaat halen. Conclusie, vandaag ben ik dan eindelijk na 6 dagen te laat te zijn, ongesteld geworden! Dus, mijn NOD staat nu op 03-01.

Hoe het mijn ovulatie zit, weet ik niet echt, want ik voel het nooit, alhoewel ik wel een redelijke stabiele cyclus heb. Zit meestal rond de 28 dagen, heb tot nu toe 3x een uitschieter gehad, waardoor ik te laat was, maar dat was dan ook stress gerelateerd.

We gaan verder ook nog niet beginnen met ovulatietesten, want toen we er vorig jaar aan wilde beginnen, waren we er allebei heel erg mee bezig, en dat is niet echt goed. Dat was dan ook één van de redenen om het op de lange baan te schuiven, nu staan we er allebei iets nuchterder in, dus willen we ook niet gaan beginnen met testen. We zien wel, wanneer het komt!

Zoals vele al hebben gezegd, laten we inderdaad hopen op een vruchtbaar topic!
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag heb ik een beetje naar de andere reacties gekeken.

Fitze, leuk om te lezen, dat je bij je 1e kindje, meteen vanaf de 1e keer zwanger was geraakt. Dat hoor je ook niet vaak.

Zebraman, vervelend om te lezen, dat jullie een miskraam hebben gehad, maar ook wel mooi dat jullie de tijd hebben genomen om er echt klaar voor te zijn, en dat die tijd nu is aangebroken!

Seaofdreams, knap hoor, dat je het helemaal alleen gaat doen! Maar aan de andere kant, je vriendinnen zullen je vast wel helpen of niet?

Gelukszoeker, ik zie dat wij bijna tegelijk gaan met onze NOD. Vervelend, dat jij 2 weken te laat was, ik vond de 6 dagen te laat al zenuwslopend. Begon al bijna te twijfelen, of ik mijn lichaam nog wel ken!

Zorgverzekering,
Daar heb ik dit jaar ook naar gekeken, maar ik hoefde gelukkig niets te wijzigen. Al hetgeen dat ik belangrijk vind, zit gewoon in mijn pakket. Dus dan vind ik het niet nodig, om onnodig meer te gaan betalen.

Alcohol,
Nou ja, ik drink sowieso niet, dus dat wordt voor mij geen probleem. Ik snap best dat het voor de andere wel een probleem wordt\ kan worden. Wellicht een oplossing om het alleen tegen een paar mensen te zeggen, zodat zij je kunnen helpen om het te verbergen?

Kerstboom,
Ook hier staat de kerstboom al op, kan ook niet genoeg krijgen van deze tijd van het jaar! Zoals de andere ook al hebben gezegd: het geeft een romantische sfeer.

Ik heb geprobeerd om overal op te reageren, sorry, voor het geval dat niet is gelukt.
SunShine18 schreef:
06-12-2019 15:20
Hi Dames,

Mag ik ook meeschrijven?

Zo ja, dan zal ik mij later even goed voorstellen :)


Welkom! :cheer2: Je staat in de tabel.

Ik vermoed trouwens dat er een vloek op heerst dat je cyclus in de eerste maand van zwanger willen raken, van slag is. Ik lees het in meer topics.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven