Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.




NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)




Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom sunshine! Ja nuchter erin staan vind ik ook belangrijk! Je kunt je anders zoo gek maken in je hoofd!

Fitze ik wil je nu steeds Omo noemen haha.
Wel balen, maar met frisse moed beginnen! Hopelijk nu gewoon een regelmatig cyclus.

Kerstbomen ben ik echt helemaal gek op, kan mij haast niet vroeg genoeg. Ik vind het zo gezellig, sowieso met de donkere tijden hou ik echt van de lampjes en de kaarsjes.

Owjee seasofdreams, dan heb je het heel druk. Wel met leuke dingen? En sommige dingen hebben gewoon prioriteit toch? :-)

Hier ook wel een redelijk gevuld weekend. Merk alleen dat ik erg futloos en moe ben, vrees een virusje te pakken. Iedereen is ziek om me heen. Dus ik duik zo lekker mijn bed in.

Iedereen een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig trouwens dat we met zoveel dertigers zijn! Het voelt ergens ook wel fijn dat ik niet de enige “verder” in de dertiger ben die er nog voor gaat en dat je er samen de moed in houdt dat het allemaal nog prima kan.

Vroeger leek 30 altijd zo’n mijlpaal (grapte/dreigde wel eens: dan stop ik gewoon met de pil), later vond ik 35 wel een mooie leeftijd om daar eens een keuze in te maken en inmiddels sta ik er een stuk nuchterder in. Scheelt misschien ook dat we naar elkaar hebben uitgesproken dat als het ooit niet zou lukken we samen ook een fantastisch leven samen zouden hebben. Veel reizen, genieten, blijven sporten... Vandaar ook de insteek: we zien wel wat er gebeurt. Maar als die NOD dan weer nadert voelt het toch ineens heel anders... :A:

Al voelt het regelmatig nog heel onwerkelijk en heel ver weg dat het misschien ooit wel eens echt zover zou kunnen zijn.... Maar dat hebben volgens mij wel meer mensen, dat niemandsland gevoel als je het net aan het proberen bent en geen idee hebt welke kant het op gaat... :fortune:
anoniem_392711 wijzigde dit bericht op 07-12-2019 00:32
Reden: Wat kleine nuances ;)
4.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@WishfulThinking Ben ik het helemaal mee eens. Toen ik rond de 18 was leek 30 zo oud en dacht ik dat ik dan allang wel moeder zou zijn en dat het anders wel verloren zaak zou zijn. Nu ben ik al in de 30 en vind ik het eigenlijk wel goed. Als het lukt zou het fantastisch zijn, maar anders is het ook niet het eind van de wereld (voor mij in ieder geval). Dat niemandsland herken ik ook wel. Ik was al wel heel blij dat ik na 17 jaar pil meteen 2x een regelmatige cyclus heb gehad van 28 dagen. Voelt toch een beetje als een goed begin ofzo ;)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sunshine! Mooi hoe jullje er in staan nu :) Inderdaad samen nod. Fijn om "lotgenoten" te hebben en samen de spannende dagen af te wachten.

Jammer dat het nog niet raak is deze maand Fitze. Maar vooral weer met goede moed op naar de volgende maand.
Mij helpt het zodra ik ongesteld werd extra bewust te zijn van de dingen waar ik nu nog van kan genieten wat straks moeilijker of even niet meer gaat: wijntjes, sushi, even niet bezig zijn met "ben ik zwanger of niet" maar ook vooral de quality time met mijn vriend nu we nog met z'n 2tjes zijn en lekker uitslapen enzo.

Ik vind het ook wel opvallend en leuk hoeveel dertigers er mee schrijven in dit topic. Vroeger had ik ook een heel ander beeld van die leeftijd en dacht ik dat ik dan al 3 kinderen rond zou hebben rennen haha. Nu vind ik het een heerlijke leeftijd en een mooi moment om voor een eerste te gaan. Ik zie ook in mijn omgeving dat het bij veel mensen tegenwoordig echt pas rond hun 30e begint te spelen. Daarvoor zijn mensen in mijn omgeving en ik zelf ook wel veel bezig nog met hun eigen leven, reizen enz.
Daardoor ook juist mooi en bijzonder als mensen zich er op jongere leeftijd helemaal klaar voor voelen zoals jij Hartjejynx.
Ik had er niet op gerekend Gelukszoeker :) Ben ook niets voor niets het topic begonnen met zwanger worden vanaf december. Was leuk geweest als ik op wonderbaarlijke wijze een week te late eisprong had gehad maar dat is net als elk wonder niet realistisch. Ik zie mijn ovulatie van rond 21/22 december als 1ste poging.

Wat doe jij hier trouwens zo vroeg o_o Ik zat om 06.30 al een knikkerbaan te bouwen en wat is jouw excuus? Geniet van het uitslapen tot het niet meer kan :worship:

Dertigers: Viel mij ook al op! :biggrin: Ik wilde 1 kind vóór mijn dertigste. Ik was een paar maanden 30. In mijn omgeving was ik de laatste. Iedereen liep al rond met minstens 1 kind. Voelde toen heel oneerlijk. Ik had last van rammelende eierstokken :-$
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat je er nog geen verwachtingen van had Fitze. Fijn om vanaf deze maand dan inderdaad echt van start te kunnen.

Haha om 6.30 een knikkerbaan bouwen! Is het meestal zo vroeg opstaan voor je in het weekend?
Ik kan echt genieten van uitslapen nog haha. Gisteravond lag ik er echter al heel vroeg in na een drukke week dus vandaar vanochtend al vroeg wakker ;)
Morning!

Gezellig druk weer hier :)
6:30 knikkerbanen bouwen, moet kunnen hahah! Net weer een negatieve ovulatietest, dus ik kan morgen zonder smoes te moeten bedenken gewoon mee naar musical! Wel alleen druk met leuke dingen ja :)

Die dertigers viel mij ook op ja! Al mijn vriendinnen kregen de eerste wel voor hun 30e. Maar leuk om te zien hier idd.

Ik ga maar eens sporten deze zaterdagochtend :yum:
Gelukszoeker schreef:
07-12-2019 08:15
Gelukkig dat je er nog geen verwachtingen van had Fitze. Fijn om vanaf deze maand dan inderdaad echt van start te kunnen.

Haha om 6.30 een knikkerbaan bouwen! Is het meestal zo vroeg opstaan voor je in het weekend?
Ik kan echt genieten van uitslapen nog haha. Gisteravond lag ik er echter al heel vroeg in na een drukke week dus vandaar vanochtend al vroeg wakker ;)


Ahaa automatisme na een drukke week. Morgen gewoon weer even omdraaien hoor ;)

06.30 is uitslapen :-? Tot 1 jaar was het 03.00/04.00, tot 2 jaar 05.00 en pas met 2,5 werd het 05.30/06.00 uur. Ongeboren baby’s slapen in het gewieg van je buik als je beweegt en worden wakker als je zelf gaat slapen. Dus het eerste jaar hebben ze een jetlag en draaien ze vaak dag en nacht nog om.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezelligheid hier al op de vroege ochtend! En welkom Sunshine! :bye: Lastig he, als je je eisprong helemaal niet voelt... En bijzonder dat stress ook zo van invloed kan zijn, al is het ook eigenlijk ergens wel weer logisch.

Selene: Fijn al meteen zo regelmatig! Geeft toch weer vertrouwen dat alles enigszins normaal werkt. Fijn ook die herkenbaarheid rondom het loslaten!

En jeetje, wat een tijden Fitze. Had geen idee van dat mogelijke jetlag-effect... ;-D

Snunnie: Herkenbaar dat futloze en moe zijn. Misschien ook de tijd van het jaar? Hoop voor je dat je het virusje je voorbij is gegaan.

SuusY: Spannend! Nog even afwachten dus...

Hier voor het eerst op dag 13 (na 5 dagen een cirkeltje) een knipperende smiley. Kon het niet laten het meteen enthousiast vriendlief te laten zien, gevolgd door een ontbijtje op bed en even gezellig samen wakker worden. So far voor “Ik val hem niet lastig met alle ins en outs” :facepalm: :biggrin: (Hij gaf eerder aan niet alles te hoeven weten maar wordt er ongemerkt toch aardig in betrokken).
Mijn man wil er ook niet te veel bij betrokken worden. Niet dat het hem niks boeit, alleen niet zo veel als dat het mij boeit. Daarom zit ik op viva zodat ik het er toch over kan hebben :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
08-12-2019 11:01
Mijn man wil er ook niet te veel bij betrokken worden. Niet dat het hem niks boeit, alleen niet zo veel als dat het mij boeit. Daarom zit ik op viva zodat ik het er toch over kan hebben :biggrin:
Haha, herkenbaar. We hebben het er wel eens over, maar ik vind het fijn om mijn hersenspinsels hier neer te typen. Het is fijn om het zo lekker anoniem te delen en ook fijn om herkenbare dingen te lezen.

WishfulThinking schreef:
06-12-2019 23:00
Wat grappig trouwens dat we met zoveel dertigers zijn! Het voelt ergens ook wel fijn dat ik niet de enige “verder” in de dertiger ben die er nog voor gaat en dat je er samen de moed in houdt dat het allemaal nog prima kan.

Vroeger leek 30 altijd zo’n mijlpaal (grapte/dreigde wel eens: dan stop ik gewoon met de pil), later vond ik 35 wel een mooie leeftijd om daar eens een keuze in te maken en inmiddels sta ik er een stuk nuchterder in. Scheelt misschien ook dat we naar elkaar hebben uitgesproken dat als het ooit niet zou lukken we samen ook een fantastisch leven samen zouden hebben. Veel reizen, genieten, blijven sporten... Vandaar ook de insteek: we zien wel wat er gebeurt. Maar als die NOD dan weer nadert voelt het toch ineens heel anders... :A:
Ook heel herkenbaar. Ik dacht altijd; voor m'n dertigste wil ik een kind "hebben". Maar soms lopen dingen anders en een paar jaar later is ook helemaal niet erg. Ik werd uiteindelijk zwanger net na m'n 31e verjaardag. Leeftijd is ook allemaal maar relatief.
Vriend stond er overigens ook zo in als jullie; we hebben een leuk leven, dus als het niet lukt is het ook prima. Maar ik merkte dat ik wel echt heel graag wilde en er veel mee bezig was. Ik probeer het nu wat meer los te laten. Maar merk toch dat ik veel bezig ben met signalen van m'n lichaam. Probeer wel in m'n achterhoofd te houden dat het een half jaar kan duren, dus probeer geduldig te blijven.

@ Sunshine: welkom!
@ Gelukszoeker: 6.30 uur wakker is nog niks :P Je kunt je er nog niet zoveel bij voorstellen, maar ik vond lange tijd tot 6 uur uitslapen. Gelukkig slaapt mijn zoontje nu wat langer, maar er zijn ook nachten bij dat ik er nog steeds 2x uit moet. Helemaal als hij ziek is. Dus geniet nog maar even van het uitslapen!
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er gezellig gekletst hier!! Ook leuk dat het over andere onderwerpen 'mag' gaan dan alleen zwanger raken.

Ik heb stiekem al getest en deze was echt witter dan wit, ik ga ook niet meer uit van een positieve test deze maand, maar ik merk wel dat mijn cyclus deze maand nog steeds anders dan anders is (in ronde 2 dus), dus afwachten maar wanneer ik nu ongesteld ga worden, maar ik denk zomaar dat dit nog weleens flink te laat kan worden. :@@: volgende maand ovulatie testen gebruiken, heb momenteel nul komma nul inzicht in mijn cyclus omdat het opeens zo afwijkt van de afgelopen jaren.
Super enorm frustrerend :bonk:


dertigers, dat viel mij ook op inderdaad! Voor onze familie norm ben ik met 26 al wat aan de late kant, dus ik vind het prettig om hier te zien dat dat niet waar is en ik zelfs relatief jong ben :)
Alle reacties Link kopieren
Fitze, dankjewel dat je mij in de tabel hebt gezet :)

@de rest, bedankt voor het warme welkom!

wishfulthinking, het is inderdaad nogal irritant, dat ik mijn eisprong niet voel, maar des te meer reden om beter mijn best te doen. Ik ben in ieder geval al blij, dat ik over het algemeen een stabiele cyclus heb.

dertigers, het is inderdaad leuk om te zien dat we met een groepje van dezelfde leeftijd zijn. Ik was ook zo'n typje die altijd schreeuwde: 'op mijn 25e' wil ik mijn eerste kind, toen dat niet lukt, zei ik: 'nou, dan voor mijn 30e'. Inmiddels 31 jaar, dus dat heb ik dan ook maar laten varen. Nu, nu zie ik wel wanneer het komt.

Het valt bij mij in de buurt ook op, dat vrij veel vriendinnen/kennisen, al hun 1e kind hebben, en zwanger zijn van hun 2e. In het begin had ik het er nogal moeilijk mee, het leek wel een echte 'rage' om zwanger te zijn. :hihi:

Mijn man vindt het overigens niet erg om erbij betrokken te raken, soms vindt hij het volgens mij nog spannender dan ik.

Zebraman, jammer dat je een witte test had. Om het een beetje positief te houden, je weet het maar nooit! Maar, ik snap je manier van denken ook wel hoor. Het is en blijft spannend.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje tussendoor... hier voor de 2e ochtend een knipperende smiley (cyclusdag 14). Heb nog 3 teststrips van deze CB set. Twijfel alleen nog een beetje over evt. een 2e keer per dag testen. Ik neig sterk naar: niet teveel zorgen maken als je iedere dag toch benut en tests bewaren voor komende dagen om meer zicht te krijgen op cyclus (stel dat vaste smiley nog komt met piekvruchtbaarheid).

Kwam alleen dit online tegen:
“Het LH hormoon is altijd aanwezig in de urine, alleen is er een piek vlak voor de ovulatie. De LH piek begint meestal vroeg in de morgen, als je nog slaapt. Dit houdt in dat er ochtendurine nog onvoldoende LH aanwezig is. Pas later op de dag, als de LH piek goed op gang is, kan de ovulatietest de LH Piek goed aantonen.” CB adviseert eigenlijk standaard de ochtend testen (vermoed ivm gevoeligheid). Twee keer daags kan evt wel als je al knipperende smiley ziet (=hogere vruchtbaarheid).

Hebben jullie nog suggesties hoe jullie dit zouden aanvliegen? Puur nieuwsgierigheid :clown: Die ovutesten zijn voor mij nog helemaal nieuw...
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sunshine!

Idd tof om te zien dat er zoveel 30ers voor hun 1e kindje gaan! Ik zie ook al veel jongere meiden om me heen die soms al voor hun tweede kind gaan.

Zebraman echt vervelend idd om een tijd in onzekerheid te zitten als je nou niet goed weet of je overtijd bent of dat je cyclus gewoon wat langer duurt. Maar je weet maar nooit!

Mijn vriend en ik zouden het voor de eerste keer gaan proberen in december en ben nu toevallig 2 dagen overtijd.
We hebben nu bijna 2 weken geleden 1x onbeschermende seks gehad, dit was 1 dag na mijn vruchtbare periode (volgens de app die ik gebruik)
Ik heb normaal altijd een cyclus van 27 dagen maar heb in juni een x een cyclus gehad van 30 dagen. Dus mss heb ik deze keer ook gewoon een uitschieter in mijn cyclus of ik moet binnenkort mss maar een test gaan doen..
Alle reacties Link kopieren
wihsfulthinking, ja het is ook het tijd van het jaar. Meestal red ik het wel aardig goed tot januari dankzij de kerst. Maar heb nu wel echt moeite met de korte dagen! En ook echt niet helemaal fit. Om 1 uur is mijn energie ook echt al op, en last van mijn buik. Komende dagen maar even rustig aan doen.
Ovulatietesten weet ik echt nog niks van, dus daar kan ik je niet mee helpen sorry!

De dertig kwestie herken ik mezelf niet zo in haha. Vroeger als klein meisje wilde ik al heel vroeg kinderen maar dat was meer omdat mijn moeder ook jong moeder was. Daarna heb ik een hele tijd geen kinderen gewild.

Och jeetje vonkster! dat zou wat zijn haha! Een test doen kan nooit kwaad natuurlijk, zeker als je al overtijd bent!
WishfulThinking schreef:
08-12-2019 16:26
Vraagje tussendoor... hier voor de 2e ochtend een knipperende smiley (cyclusdag 14). Heb nog 3 teststrips van deze CB set. Twijfel alleen nog een beetje over evt. een 2e keer per dag testen. Ik neig sterk naar: niet teveel zorgen maken als je iedere dag toch benut en tests bewaren voor komende dagen om meer zicht te krijgen op cyclus (stel dat vaste smiley nog komt met piekvruchtbaarheid).

Kwam alleen dit online tegen:
“Het LH hormoon is altijd aanwezig in de urine, alleen is er een piek vlak voor de ovulatie. De LH piek begint meestal vroeg in de morgen, als je nog slaapt. Dit houdt in dat er ochtendurine nog onvoldoende LH aanwezig is. Pas later op de dag, als de LH piek goed op gang is, kan de ovulatietest de LH Piek goed aantonen.” CB adviseert eigenlijk standaard de ochtend testen (vermoed ivm gevoeligheid). Twee keer daags kan evt wel als je al knipperende smiley ziet (=hogere vruchtbaarheid).

Hebben jullie nog suggesties hoe jullie dit zouden aanvliegen? Puur nieuwsgierigheid :clown: Die ovutesten zijn voor mij nog helemaal nieuw...

Hi! Hier gevloerd door buikgriep dus ik lees vooral ff ;-) maar dacht reageer toch hier op:

Ik heb mezelf afgelopen maand met zelfde stukje tekst van internet helemaal gek gemaakt en deed 3 keer op een dag die dure testen. Uiteindelijk werkt cb prima met ochtend urine eenmaal op een dag. Ik testte positief om 6:30 ‘s ochtends dus toen was de LH waarde al hoog genoeg in mn urine.

Ik zou dus lekker je gevoel volgen en niet teveel zorgen maken :)
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de geruststelling Seaofdreams! Fijn dat jij dezelfde ervaring hebt en alles gewoon prima werkte. Vond het al opvallend dat CB er zo relaxt in ging met enkel de ochtendtest (die met 2 dagen kan blijkbaar wel gedurende de dag). Het is soms ook wat met die zwanger-willen-wordende vrouwen... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal

Beterschap voor de zieken onder ons!

Inderdaad bijzonder om te zien dat we met zoveel dertigers zijn! Ik ben in mijn directe omgeving echt de uitzondering, met 32 jaar nog geen kinderen :cencored: maar, net wat jij zegt @sneeuwwitje1 leeftijd is relatief.

@zebraman: jij hebt ook al getest zie ik. Jammer dat het niet is gelukt deze ronde! :| Hier hetzelfde. Witte test en cyclus ook nog niet op orde. Ik wacht menstruatie af, die moet zich toch ergens deze week wel gaan aandienen. Op naar de volgende ronde!

@wishfull: ik heb met die andere cb getest en bij mij was ‘ie in de ochtend negatief en ‘smiddags positief! Gelukkig heb ik dus in de pauze op t werk dus nog even getest (ik had al zo’n vermoeden vanwege vruchtbaar slijm). Twee keer bij die test kán dus uitkomst bieden, maar ik begrijp dat dat anders is bij de test met de knipperende smiley?

@Vonkster: wat spannend!! heb je al getest? :)
Ik had zojuist een smiley op mijn ovulatietest :-) ! Ik zag m nog niet aankomen dacht donderdag pas dus was helemaal verbaasd en van schrik nam ik BIJNA een slok uit verkeerde bekertje :hyper: om 9 uur ziekenhuis bellen...

@Luikje: was hij de dag erna s ochtends dan ook positief? Of niet getest? Gewoon uit nieuwsgierigheid!

@vonkster: spannend! Nog steeds geen menstruatie?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn seaofdeams! Spannend zeg!!

Jammer van de witte testen Zebraman en Luikje. Jullie zitten allebei wel nog voor jullie NOD zie ik, dus wie weet misschien gewoon te vroeg getest nog.

Dat zou wat zijn zeg Vonkster. Spannend! Weet je al wanneer je wil testen?

@sneeuwwitje Wow wat een pittige nachten en ochtenden voor jou. Respect hoor voor alle mama's die door die periode heen gaan met hun kleintjes. Geniet nu zeker nog van het uitslapen inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Yeah, wat goed Seaofdreams!!! Bingo dus vandaag. En net op tijd herpakt haha! Veel succes straks met het vervolg in het ziekenhuis!

Hier vanochtend de derde knipperende smiley (dag 15). We gaan het zien... Handig dat je het toch zo ontdekte Luikje! En stoer dat je op je werk durfde te testen. Scheelt ook dat er bij die test 20 in de verpakking zitten, maakt het wat makkelijker om extra te testen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik heb even stiekem meegelezen want ik probeer deze maand ook zwanger te worden. Zou ik nog kunnen meeschrijven?

Ik heb al een dochter van net 3 en verhuis in maart naar Washinton DC, maar wilde niet langer wachten.. Hoop dus eigenlijk zwanger te kunnen verhuizen :).
Hi Elisabert, welkom! Spannende tijden dus ook voor jou :) ga je voor onbepaalde tijd verhuizen?

@wishfull: hij blijft bij jou ook mooi door knipperen :)

Morgen ziekenhuis is net bevestigd - dat maakt 24-12 mijn NOD! Dus we lopen echt aardig gelijk Wishfull
Alle reacties Link kopieren
Ha @seaofdreams, we gaan voor 3 jaar. Dat is bepaalde tijd natuurlijk, maar voelt wel een beetje als oneindig voor mij nu! Vind het heel leuk dat we gaan, ook wel spannend. Wel lastig om mijn baan op te zeggen want heb het heel erg naar mijn zin, en geen idee nog wat ik daar ga doen (behalve hopelijk een nieuw Amerikaantje op de wereld zetten, imagine).

Ik had vorige week eisprong, NOD is 19 december.

Ik ben trouwens ook al (?) 35 dus ik pas mooi in het rijtje :).
anoniem_393445 wijzigde dit bericht op 09-12-2019 16:05
1.46% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven