Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.




NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)




Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Seaofdreams schreef:
09-12-2019 15:22
Morgen ziekenhuis is net bevestigd - dat maakt 24-12 mijn NOD! Dus we lopen echt aardig gelijk Wishfull
Wat spannend, veel succes alvast voor morgen.

Welkom Elisabert! Wat spannend dat jullie tijdelijk gaan emigreren!
Alle reacties Link kopieren
@seaofdreams: ha, wat goed! En spannend :) veel succes morgen!
Enne: de dag erna was hij inderdaad ook positief bij mij!

@gelukszoeker: die kans bestaat inderdaad. Daarom test ik, bij uitblijven menstruatie, aan het einde van de week nog eens :) ik voel alleen wel aan alles dat m’n menstruatie eraan zit te komen, symptomen zijn althans volop aanwezig :'(

@wishful: haha ik stond eigenlijk ook versteld van mezelf. Gauw test in de tas gegooid en tussendoor stiekem gekeken... achteraf wel blij dus dat ik dat zo heb gedaan :lol:

Welkom @elisabert! Spannende tijden in het vooruitzicht voor jou. Leuk dat je meeschrijft :)
Alle reacties Link kopieren
Voordeel van mijn witte test is overigens wel dat ik een wijntje tijdens de feestdagen niet hoef af te slaan :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Seaofdreams succes morgen. Wordt dus weer afwachten de komende tijd!

Welkom elisabert! Spannend zeg zo ver weg verhuizen! Mooie ervaring lijkt mij.

Luikje je NOD is ook overmorgen zie ik, spannend! Nog even afwachten inderdaad. En zo heeft elk voordeel zijn nadeel hè haha.

Ik moet tussen donderdag t/m zaterdag ergens ongesteld worden. Ik heb nu echt al knallende koppijn.... sinds mijn spiraal verwijderd is weer erg veel klachten rondom de menstruatie, zeer vervelend. Lijkt wel alsof alles weer op de rit moet komen. Ik verwacht dus ook deze week mijn menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Elisabert, leuk dat je voor 3 jaar naar DC gaat. Het vooruitzicht om daar een kindje te krijgen, is ook wel leuk. Succes!

Fijn, seaofdreamz dat je een positieve ovualatietest hebt, en daardoor ook weet wat je NOD is. Spannend!

Luikje, toen ik er vorig jaar nog te veel mee bezig was, heb ik mij laten vertellen, dat de symptomen van een beginnende zwangerschap, gelijk kunnen zijn aan een menstruatie. Het kan dus nog alle kanten opgaan. Succes!

Balen Snunnie, dat je zo'n last hebt van je menstruatie zonder spiraal. Ik ken er alles van. Hopelijk went je lichaam er snel aan, en heb je er geen last meer van.

Hier, is mijn menstruatie gelukkig weer voorbij, dus kunnen we aan de slag. Aangezien ik nog geen ovulatietesten ga gebruiken, moeten we de dagen maar goed benutten.
Alle reacties Link kopieren
Klopt @snunnie, al ben ik daar ook niet helemaal zeker van, omdat mijn cyclus na verwijderen koperspiraal wat van slag lijkt. Wat vervelend die klachten rondom je menstruatie. Had je een hormoonspiraal?

@sunshine: daar heb je een punt. Fijn dat jouw menstruatie voorbij is! Goed van je ook, dat je er nu zo nuchter in staat :) probeer ik ook, maar gaat de ene dag beter dan de andere dag :roll:
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik, Luikje, en het is volgens mij ook normaal dat het de ene dag beter gaat dan de andere. Zolang als het kan, blijf ik er nuchter in staan.

Het is ook niet niks, proberen om zwanger te raken. Dan denk ik soms, we leven in de verkeerde tijd. Ik kan mij haast niet voorstellen, dat het vroeger - in de tijd van onze oma's'- ook zo ging, uitrekenen wanneer je vruchtbaar bent en al die dingen :confused:
Ik heb even op mn telefoon niet zo goed het overzicht, maar bedankt voor alle succes wensen!

@luikje: en dus gewoon heerlijk gaan genieten van al die drankjes!

Snunnie: vervelend die klachten, en het kan beide zijn - das ook zo verwarrend.

Sunshine: op naar de volgende ronde dus en het extra gezellig maken deze donkere dagen ;-)

Haha nee en onze oma’s hadden ook geen google, nog zo een fijne uitvinding als je zwanger wil raken :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond maar een test gedaan omdat ik nu al 3 dagen niet ongesteld ben geworden. En de test was positief! :hyper: Heb nu inmiddels 2 andere testen gedaan en die zijn ook allebei positief. M’n vriend en ik kunnen het bijna gewoon niet bevatten. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan
Vonkster schreef:
09-12-2019 21:01
Ik heb vanavond maar een test gedaan omdat ik nu al 3 dagen niet ongesteld ben geworden. En de test was positief! :hyper: Heb nu inmiddels 2 andere testen gedaan en die zijn ook allebei positief. M’n vriend en ik kunnen het bijna gewoon niet bevatten. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan


:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Vonkster schreef:
09-12-2019 21:01
Ik heb vanavond maar een test gedaan omdat ik nu al 3 dagen niet ongesteld ben geworden. En de test was positief! :hyper: Heb nu inmiddels 2 andere testen gedaan en die zijn ook allebei positief. M’n vriend en ik kunnen het bijna gewoon niet bevatten. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan
Jaaaaa! Gefeliciteerd!!! :cheer2:
Ik reageer morgen wat uitgebreider op nieuw(e) dames en dikgedrukte info. Ik lig uitgeteld met snotkop in bed :'-(
Wel nog het verzoek aan iedereen om een avatar in te stellen :-* Dat leest makkelijker als de groep zo vlot schrijft.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Vonkster!!! Wat een goed nieuws voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Jeej Vonkster, gefeliciteerd!

Fitze, veel beterschap. Ik heb een avatar ingesteld ;)

Seaofdreams, ja Google, daar zeg je toch wat! Hadden ze ook niet aan moeten beginnen. Alhoewel het soms wel handig is, om forums zoals deze te vinden. Dus, een beetje dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Vonkster wat een mooi bericht! Van harte!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een verrassing Vonkster! Dat is nog eens een mooi resultaat van geduldig je NOD afwachten :high5: Gefeliciteerd!!! En nu eerst maar even rustig bijkomen van de “schrik” :biggrin:
Avatar toegevoegd! Beterschap Fitze!
Alle reacties Link kopieren
Die avatar kan zeker niet mobiel aangepast?
Alle reacties Link kopieren
Ooh, Vonkster! Wat goed! Gefeliciteerd!!! Blij voor jullie :biggrin:

@Fitze: check. En: beterschap!

@Wishful: mij wel gelukt (bij “wijzig profiel”)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Vonkster! Wat een geweldig nieuws! :D

Welkom Elisabert. Gaaf dat jullie gaan emigreren voor 3 jaar. Wel heel bijzonder als je kindje de eerste jaren opgroeit in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
Luikje ik had inderdaad een Mirena spiraal. Daarvoor ook altijd wel veel klachten omtrent menstruatie, die gelukkig bij het spiraaltje afnamen. Daardoor even vergeten hoe dat ook alweer was, en het is nu ook een tikje erger. Zal vast weer bijtrekken!

Vonkster gefeliciteerd! Wat leuk :-D

Ik denk inderdaad dat het vroeger anders ging maar weet niet of dat altijd perse beter was haha! Ik moet zeggen dat ik ook wel heel selectief ben met opzoeken. Dat zorgt er wel voor dat ik wat minder er mee bezig ben en wel zie hoe het loopt. Mijn man vind dat dan weer eens tuk lastiger ;-)
Alle reacties Link kopieren
Klopt snunnie, ik denk ook niet dat het vroeger altijd beter was. Vooral op het gebied van vele dingen die ze nu kunnen voorkomen, maar zo heeft alles zijn voor en nadelen.

Misschien moeten we de mindset van vroeger hebben, en de rest alles van deze eeuw. Dat zal een hoop kunnen oplossen ;)

En Zebraman, heb jij al iets meer duidelijkheid, of ga je het rustig afwachten?
Das waar! Als alles was zoals vroeger had ik nooit op deze manier kunnen proberen zwanger te raken :) en ik denk dat eigenlijk iedere vrouw van alle tijden er wel mee bezig was toch? Als je het wil dan wil je het - en dan het liefst ook meteen nu! Maar misschien zijn vrouwen er meer open in nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook wel dat we nu meer weten en daardoor misschien ook onrustiger zijn. Vroeger was het denk ik meer; wipje maken en afwachten. En als je geluk had, had je een tante of zus die je uitlegde hoe je kon weten wanneer je eisprong was..

Hoe doen jullie dat overigens precies? Wij zijn dus pas 1 ronde bezig maar hebben nu dan 3 keer seks gehad, 1x op de dag van eisprong (volgens de app), 2 dagen ervoor en 2 dagen erna.

Daarna was ik er wel even klaar mee kan ik je vertellen ;). Al vond ik het ook wel leuk om ineens 3x doordeweeks seks te hebben, dan komt bij ons normaal niet voor :).

Snunnie grappig dat je man dan nu ineens onrustig wordt.. Hoe ga jij daarmee om?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven