Moeite met zwanger lijf

28-11-2019 21:48 138 berichten
Hebben sommige dames hier ook moeite (gehad) met hun zwangere lijf?

Ik ben nu 32 weken en zag vandaag weer een foto van mijzelf. Ik schrok er gewoon van hoe groot mijn buik is en hoe vormloos de rest van mijn lichaam nu is/lijkt
Ik voel mij zo vreselijk lomp en onaantrekkelijk

Ik pas uiteraard niet meer in mijn normale kleding. Alle positiekleding is echt totaal niet mijn stijl. Dus mij leuk. Kleden zodat ik mijzelf daar goed bij voel is ook lastig

Aanvulling :ik heb deze op in een hele emotionele bui geschreven. In mijn verdere reacties iets meer uitleg en relativering
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 17:07
12.08% gewijzigd
Nog ff meid, ik had dat ook niet, ik vond mezelf zo ongelofelijk sexloos en niet mooi, heb weinig foto’s met bolle buik.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik voorop stellen dat ik nooit zwanger ben geweest.
Maar wat jammer dat je dit zo ervaart!

Je lichaam is bezig met een prachtig en ingewikkeld proces, en obvious dat je daarom wat minder in shape bent en jezelf onaantrekkelijk voelt door je buik. Je hormonen spelen hierbij natuurlijk ook parten en nemen een loopje met je.

Kijk naar je uiteindelijke doel, je vormt een prachtig kindje made with love.
Geniet van je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even moeten zoeken naar wat mijn nieuwe figuur past, qua kleding, maar uiteindelijk een aantal sets Gevonden die bij mij en mijn nieuwe figuur passen. Nu 39+4 en voel me echt nog top (ook qua energie, bewegen, etc, maar daarin schijn ik een uitzondering te zijn) en alles behalve lelijk. Wat droeg je voor de zwangerschap? Dan kunnen we misschien meedenken in leuke sets voor de laatste periode.
Qua bewegen en vermoeidheid vt het gelukkig nog mee

Voor de zwangerschap droeg ik veel high waist skinny jeans. Veel wat stoerdere alternatieve kleding.
Ik liep ook bijna altijd op hakken, maar daarvan krijg ik nu last van mijn rug. Met platte schoenen heb ik geen last van mij rug. Dus weet zeker dat dat het probleem is
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
28-11-2019 22:00
Qua bewegen en vermoeidheid vt het gelukkig nog mee

Voor de zwangerschap droeg ik veel high waist skinny jeans. Veel wat stoerdere alternatieve kleding.
Ik liep ook bijna altijd op hakken, maar daarvan krijg ik nu last van mijn rug. Met platte schoenen heb ik geen last van mij rug. Dus weet zeker dat dat het probleem is
https://www.baby-label.com/love2wait/


En wat draag je nu dan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding



In mijn tijd had je de keus tussen een beer of een konijn op je xxxxl trui. Jullie hebben zulke leuke kleding nu.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag nu ook skinny’s, alleen war lagere vanwege die band, als je snapt wat ik bedoel. Tof shirt er op, jasje of stoer vest, goeie sneaker... dat kan je ook niet in slagen?

Al die frutselige jurken hoeven van mij ook niet, maar in ‘stoer en alternatief’ is nog best wat te vinden toch?
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
28-11-2019 22:00
Qua bewegen en vermoeidheid vt het gelukkig nog mee

Voor de zwangerschap droeg ik veel high waist skinny jeans. Veel wat stoerdere alternatieve kleding.
Ik liep ook bijna altijd op hakken, maar daarvan krijg ik nu last van mijn rug. Met platte schoenen heb ik geen last van mij rug. Dus weet zeker dat dat het probleem is
Okee high waist wordt moeilijk, maar er zijn zeker goede skinny jeans te vinden die er niet suf uitzien. Van mamalicious (hoe stom de merknaam ook is..) vind ik er mooie bij zitten. Verder kun je simpele shirts aandoen, met daar overheen open jasjes (bijvoorbeeld een leren jas?) D
die je voor de zwangerschap ook droeg. Een beetje aanpassen is het wel, maar er is ook echt kleding te vinden zonder strikjes/lintjes/stomme teksten er op.

Oh en om je vraag te beantwoorden: ik voel me vooral een lompe zeekoe. Kan niet meer normaal lopen en ben extreem langzaam geworden. Mijn buik zit in de weg met alles (36 weken). Daarnaast kreeg ik van mijn moeder te horen dat ik een dikke kop heb gekregen, en heb ik spataderen gekregen. Dus nee, geweldig voel ik me niet. Terwijl als ik objectief kijk en een zwangere zou zien die eruit ziet zoals ik, ik dat prima zou vinden. Denk dat het ook dat logge gevoel erbij is.
maolmoire wijzigde dit bericht op 28-11-2019 22:10
Reden: Toevoeging
22.05% gewijzigd
Ik heb een paar zwangerschap jeans gekocht, wat basic shirtjes en jurkjes.

Ik vind het ook zonde om veel geld aan een nieuwe garderobe uit te geven terwijl ik het maar heel kort aan kan

De kans dat we hier voor een tweede gaan is niet zo groot
blijfgewoonbianca schreef:
28-11-2019 22:04
Afbeelding



In mijn tijd had je de keus tussen een beer of een konijn op je xxxxl trui. Jullie hebben zulke leuke kleding nu.
Dot is dus ook helemaal niet mijn smaak
En deze dame op de foto ziet er ook 10000 x beter uit dan ik
Het is niet alleen het gedoe met kleding. Ik vind mezelf nu echt niet mooi of aantrekkelijk. Terwijl ik daar nooit zo mee bezig was
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
28-11-2019 22:09
Dot is dus ook helemaal niet mijn smaak
En deze dame op de foto ziet er ook 10000 x beter uit dan ik
Het ging om de skinny jeans
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
28-11-2019 22:04
Afbeelding



In mijn tijd had je de keus tussen een beer of een konijn op je xxxxl trui. Jullie hebben zulke leuke kleding nu.


Ik heb ook echt een paar toffe dingen kunnen scoren, toen ik eenmaal doorhad wat me nu goed staat.

Hier een high waist skinny trouwens; https://www.wehkamp.nl/supermom-high-wa ... 1AJ&page=3
Alle reacties Link kopieren
https://www.minime.nl/artikelen/2329/zwangerschapsjeans
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
28-11-2019 22:12
Ik heb ook echt een paar toffe dingen kunnen scoren, toen ik eenmaal doorhad wat me nu goed staat.

Hier een high waist skinny trouwens; https://www.wehkamp.nl/supermom-high-wa ... 1AJ&page=3
Dit is toch geen high waist? Dit is gewoon een low waist met buikband. High waist lijkt me ook onmogelijk met zwangere buik.
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
28-11-2019 22:07
Ik heb een paar zwangerschap jeans gekocht, wat basic shirtjes en jurkjes.

Ik vind het ook zonde om veel geld aan een nieuwe garderobe uit te geven terwijl ik het maar heel kort aan kan

De kans dat we hier voor een tweede gaan is niet zo groot

Marktplaats, zowel inkoop als verkoop (deel van de inleg dus terug), tweedehands winkels. Niet alles hoeft positiekleding te zijn. Ik heb een paar goede shirts en jurken in positiekleding, maar mijn colbertjasjes zijn normale jasjes en mijn lange vesten ook. Een aantal tshirts gewoon in een grotere maat gekocht, sommige iets ingenomen van boven, andere met een leren koord “insnoeren” onder de borst. Dat leren koord heb ik voor een paar euro van de rol op de markt.
Alle reacties Link kopieren
Zijn het niet gewoon je hormonen?
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
28-11-2019 22:11
Het is niet alleen het gedoe met kleding. Ik vind mezelf nu echt niet mooi of aantrekkelijk. Terwijl ik daar nooit zo mee bezig was
Aantrekkelijk ? Tsja,.... Ik vond en vind het een “ bijzondere staat van zijn “ . En op een bijzondere manier mooi. Aantrekkelijk is - vind ik - niet zo aan de orde in die tijd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mooi vind ik het ook niet
Ik ben ook niet zo groot.
Voor mijn gevoel ben ik een soort skippybal met armen en benen

Als ik. Dan foto's zie zoals hier dan komt dat echt in de verste verte niet iet overeen met hoe ik er nu uitzie
Ik was echt zeekoe-zwanger en had allerhande kwalen, maar me lelijk voelen viel reuze mee.

Zit hier iets bij waar je wat mee kan?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Draag je soms jurken? Ik vind dit dus zo’n jurk die je best stoer en alternatief kan maken en straks ook handig is met evt borstvoeding (= langer gebruiken). Zelf heb ik er te weinig tiet voor, helaas. Wehkamp heeft best goede sale en vanaf vrijdag met extra kassakorting, heel betaalbaar wordt het dan.

https://www.wehkamp.nl/mamalicious-zwan ... SAK&page=2
kerst schreef:
28-11-2019 22:16
Zijn het niet gewoon je hormonen?
Die zullen niet meehelpen
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
28-11-2019 22:11
Het is niet alleen het gedoe met kleding. Ik vind mezelf nu echt niet mooi of aantrekkelijk. Terwijl ik daar nooit zo mee bezig was
Ik vond mezelf vooral lomp en dik. En let wel; ik had van mezelf al maat 42 ongeveer. Dus graatmager was ik al niet voordat ik zwanger werd, maar ik ben wel op een mooie manier stevig. Maar omstreeks week 32 begon ik ook nog eens vocht vast te houden. Mijn enkels zwollen op tot maatje olifant (letterlijk, mijn enkels waren op een gegeven moment dikker dan nu mijn bovenbenen). Striae, blauwe aders op mijn borsten, drie dubbele onderkinnen... oh, en de welbekende prachtige volle haardos die veel zwangere dames hebben? Nope. Het was een zielig bosje stro.
Dochter is nu bijna 20, maar ik kan echt zeggen dat ik er nu stukken beter uit zie.

Degenen die zeiden dat er niks mooiers is dan een zwangere vrouw kon een mep krijgen hoor.
Achteraf bleek het niet zo erg te zijn ;-D . Behalve dat vocht, dat bleek wel ernstig en het is ook nooit meer helemaal weggegaan. Maar dat is een compleet ander topic.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven