UD augustus 2020 (met tabel)

01-12-2019 16:37 406 berichten
Hi!

💙❤️ Voor iedereen die in augustus is uitgerekend!

Je mag jezelf toevoegen aan de tabel:
Naam:Leeftijd:Uitgerekend:Hoeveelste kind:Afspraken:Bijzonderheden:
Paardje64 29 29-7-2020 1e :heart: 3e afspraak 7-3 Controle + hartje luisteren Eind aug miskraam (6wk)
Viva95 24 3-8-2020 2e :heart: 7-1 termijnecho
BrumBrum 28 5-8-2020 2e :heart: 23-12 2e echo
Soof82 37 8-8-2020 2e :heart: 2-1 2e echo
Multi* 30 10-8-2020 1e 31 -12 1e echo
Jackie5 31 15-8-2020? 1e 27-12 1e echo
Melancolie 27 16-8-2020 1e :heart: 23-01 2e echo
Makeupgirl 28 20-8-2020 1e 06-01 1e echo missed abortion juni '19 bij 12 weken
Sisterr 27 21-8-2020? 1e 30-12 1e echo
Maan 32 22-8-2020 1e 09-01 8 weken echo, 27-01 termijnecho en intake
Zapsie 32 23-8-2020? 2e 13-01 1e echo, intake 22-01 bij de 1e extreme zwangerschapsjeuk gehad
Vietjeh 25 27-8-2020? 1e 16-01 1e echo 10 september 2019 vmk bij 7w+4
Prettymama 31 29-8-2020 3e :heart: 7-2 termijn echo + controle VK bij de 2de zwangerschap een keizersnede gehad ivm placenta previa, vmk okt'19
Unexpectedmom 38 31-8-2020 2e 16-01 1e echo + intake In juli miskraam bij 9 weken en in augustus een vmk



:rose: Bam_1984, Bibi30
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 18:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
97.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bibi, ik heb precies hetzelfde. Heb ook meer last van m'n darmen sinds ik zwanger ben. Maar de vorige keer werd het na een paar weken minder en kon ik daarna juist veel meer eten zonder klachten te krijgen (meer dan voor de zwangerschap). Dat was maar goed ook, want alles wat goed was voor m'n darmen vond ik niet meer lekker en alles wat niet goed was wel 😅
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie het trouwens leuk om naar een Facebook groep over te stappen? Misschien na de 1e echo's? Ik deel op een forum liever niet te veel privé dingen, omdat het openbaar is.
@ bibi ik heb ook PDS. Merk ook inderdaad meer last en gerommel. Gisteren wat koekjes gegeten en daar enorm pijn van gehad ook. Zo een pijn!

@brum fb is misschien wel een optie over een tijdje. Zullen we eerst even de lastige weken afwachten? 🤗

Hebben jullie ook veel krampjes onderin? Gaat echt de hele dag door bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Jullie natuurlijk ook allemaal gefeliciteerd! Vroege echo's inderdaad al zeg, wel fijn op zich!

Mijn symptomen komen wel een beetje in vlagen, het ene moment heb ik bijvoorbeeld meer last van m'n borsten dan het andere. Ik schrik steeds wel even als ik minder voel, stom is dat. Ik vind het ook nog heel spannend om de digitale test te gaan doen morgen, ben steeds zo bang dat ie toch aangeeft dat ik niet zwanger ben. Hoop dat ik bij een positieve testuitslag de onzekerheid een beetje los kan laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht ook liever even de 1e echo af en dan kunnen we altijd verder kijken om op fb een besloten groep te maken.
Misschien sluiten er wel nog meer aan met de tijd.
Ik moet zeggen heb wel veel last vd darmen maar kwa stoelgang kan ik juist heel goed haha beter dan voor de zwangerschap. Dit had ik bij mijn dochter ook en het gerommel ging idd na 8 a 9 weken wel over. Ik weet nog goed toen mijn eerste echo was erg lastig zoeken door de golven vd darmen
Alle reacties Link kopieren
Clearblue-test was ook positief (2-3 weken :)) dus ik kan het echt gaan geloven! Ik ben ook behoorlijk misselijk deze morgen dus dat bevestigt het ook wel.

Vervelend dat jullie zo’n last van je darmen hebben! Dat valt bij mij tot nu toe nog wel mee, maar is bij mij natuurlijk ook nog wel wat priller.
Alle reacties Link kopieren
Yeaahh gefeliciteerd melancolie. Fijn even die bevestiging! Ik denk dat ik net zover ben ongeveer hoor als jij als je test 2a3weken aan geeft dat betekent 4 a 5 wkn zwanger. Ik ben 5.5
Veel plezier met de vk bellen
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Melancolie! Ik vond het ook fijn om de bevestiging op de clearblue te zien.

Hier begint de vermoeidheid ook echt toe te slaan. :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Ja ben wel benieuwd hoe ver ik precies ben! Had vanaf 6 november mn laatste menstruatie, maar ik heb wel een wat langere cyclus (31/32 dagen).

Bij mij staat er bij alle vk’s dat ze rond 10 weken een afspraak maken, lees hier toch vaak al rond 7/8 weken. Hoe zit dat eigenlijk?

Ja ik was ook heel moe gisteravond, lekker 9 uur geslapen vannacht :)
Alle reacties Link kopieren
Melancolie schreef:
10-12-2019 09:05
Ja ben wel benieuwd hoe ver ik precies ben! Had vanaf 6 november mn laatste menstruatie, maar ik heb wel een wat langere cyclus (31/32 dagen).

Bij mij staat er bij alle vk’s dat ze rond 10 weken een afspraak maken, lees hier toch vaak al rond 7/8 weken. Hoe zit dat eigenlijk?

Ja ik was ook heel moe gisteravond, lekker 9 uur geslapen vannacht :)
Hier doen ze de 1e echo tussen 7 en 8 weken (bij mij is die alleen wat eerder nu denk ik, ook een langere cyclus).
En dan tussen 10 en 12 weken de termijnecho.
Alle reacties Link kopieren
Hier mocht uk kiezen of allebei op of 10 a 12 weken. De 1e doen ze voor wat onzekere of dames die eerder miskraam hebben gehad. Ik had op 31 okt laatste nod dag. Dus we schelen dan een weekje. Ik heb ook 30 31 dgn cyclus. Vandaag is alles wat me gevraagd word btje teveel. Snel geïrriteerd. Dus last van stemmingswisselingen
Alle reacties Link kopieren
Bibi30 schreef:
10-12-2019 12:43
Hier mocht uk kiezen of allebei op of 10 a 12 weken. De 1e doen ze voor wat onzekere of dames die eerder miskraam hebben gehad. Ik had op 31 okt laatste nod dag. Dus we schelen dan een weekje. Ik heb ook 30 31 dgn cyclus. Vandaag is alles wat me gevraagd word btje teveel. Snel geïrriteerd. Dus last van stemmingswisselingen
Vervelend! Ik ben vandaag deels thuis aan het werk (plan zelf mijn werkdag). Lekker in alle rust m'n ding doen. Vermoeidheid zit me echt een beetje in de weg ook nu, niet vooruit te branden 😅.
Alle reacties Link kopieren
@ Melancolie: ik heb hem in week 7+5, omdat ik eerder dit jaar een vroege miskraam heb gehad.

Gister de flessen voor moeders voor moeders in ontvangst genomen. Nu plasjes opvangen :)
Alle reacties Link kopieren
Oke bedankt voor de informatie! Hebben jullie het al aan veel mensen verteld? Ik wil eigenlijk de eerste echo afwachten, wel jammer dat dat waarschijnlijk net na de feestdagen is.

Ik ben ook zo moe vandaag! Niet te doen. Drink normaal ook altijd twee koppen koffie en dat is nu ook weggevallen, dus denk dat ik daar ook een beetje aan moet wennen.

En wat jij zegt herken ik ook wel Bibi, ik merk dat ik wat opvliegender ben. Sta voor de klas en de drukke leerlingen zo vlak voor de vakantie en ik die ook aan vakantie toe ben + hormonen is geen beste combinatie ;)
Ik heb vandaag niet zo een goeie dag. Doodmoe en hoofdpijn en ben maar thuis gebleven van werk. Kon vanmorgen wel janken bij de gedachte aan werk dus zal ook wel de hormonen zijn. Vandaag heel de dag op de bank en niet vooruit te branden.

Ik heb het alleen aan een paar beste collega's verteld en voor de rest nog aan niemand. Zit aan een goed moment te denken voor mijn ouders maar het liefst zo snel mogelijk dus hoop dit weekend. Kan niet zo goed met een geheim rondlopen 🤗
Als volgende week de echo goed is dan gaan we het ook onze zoon vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Melancholie waarom laat je de koffie dan schieten 2 kopjes koffie per dag kan prima hoor. Je noet nu alleen niet teveel cafeïne nemen.
Ik dronk er normaal 3 of 4 en nu 1 sochtends en 1 savonds. Verder zorg ik dan wel dat ik thee drink zonder cafeïne en water.
Vorige zwangerschap kon ik de koffie niet meer verdragen 1e trimester daarna weer wel. Dit keer kan ik het wel drinken en kijk ik er ook naar uit als ik weer mag haha.
Hier weet alleen me werkgever het en 1 beste vriendin. De 24e de echo en dan de 25e met kerst trekken we ons dochtertje een shirt aan met grote zus
Alle reacties Link kopieren
Balen dat je je zo voelde vandaag Soof! Hopelijk morgen beter.

Bibi: ik wil max 1 kopje drinken per dag. Denk dat meer inderdaad best kan, maar je weet toch nooit precies hoeveel cafeïne ergens in zit enzo. En vandaag stond koffie me totaal niet aan, moest er echt niet aan denken ;) dus daarom vandaag helemaal niks. Ben benieuwd of dat iets blijvends is.

Bij mij weet ook 1 vriendin het, die had ik ook al in vertrouwen genomen over dat we het gingen proberen. Heb zoooveel zin om het aan familie te vertellen maar wil dus wel eerst graag weten dat het goed zit denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij weten nog niet helemaal wanneer we het gaan vertellen. Ik wil graag voor kerst nog een extra echo, als daar ruimte voor is in de agenda van de praktijk. Dan denk ik dat we het met kerst of oud en nieuw wel aan familie/goede vrienden zullen vertellen. Al vind ik 8/9 weken nog vrij vroeg om het te vertellen, dus twijfel daar nog wel over. Ouders en broers en zussen weten het al wel. Dat is heel bewust, want als het misgaat willen we dat ook met hun delen.
Hier ook een koffiedrinker. Ik drink nu in de ochtend 1 koffie en daarna nog 1 of 2 cafeïne vrije koffie. Niet zo lekker maar prima voor nu.
Alle reacties Link kopieren
Hier weten al mijn directe collega's het ivm. risico beroep. Ik ben qua veiligheid ook afhankelijk van mijn collega's, dus hun op de hoogte stellen was al vroeg een "moetje". Gelukkig hebben we wel een erg fijn team :)

Inmiddels weten mijn ouders en schoonouders het ook.
Alle reacties Link kopieren
De termijnecho staat bij mij nu gepland voor 3 januari a.s. Ik heb af en toe een klein beetje last van bruin bloedverlies en kijk er dus wel erg naar uit om een kloppend hartje te zien ter bevestiging...

Het nieuws gaan wij met kerst delen met (eerstegraads) familie. Verder nog aan niemand verteld, al zullen vrienden misschien wel vermoedens hebben omdat ik nu ineens geen alcohol drink.
Alle reacties Link kopieren
agentstarling schreef:
11-12-2019 14:44
De termijnecho staat bij mij nu gepland voor 3 januari a.s. Ik heb af en toe een klein beetje last van bruin bloedverlies en kijk er dus wel erg naar uit om een kloppend hartje te zien ter bevestiging...

Het nieuws gaan wij met kerst delen met (eerstegraads) familie. Verder nog aan niemand verteld, al zullen vrienden misschien wel vermoedens hebben omdat ik nu ineens geen alcohol drink.
Wat vervelend van het bloedverlies. Mocht je je zorgen maken kun je altijd vragen om de echo te vervroegen.
-
Alle reacties Link kopieren
Ah dat is zeker vervelend inderdaad agentstarling. Er kunnen veel verklaringen zijn natuurlijk, ook veel onschuldige.

Ik heb overigens ook op 3-1 mijn eerste echo gepland nu! Dan ben ik bijna 8 weken. Had echt heel weinig opties (of echt pas een week later). Hoop stiekem dat er nog iemand zijn afspraak verzet zodat het net iets eerder in die week kan, dat komt beter uit.

Ik twijfel nog steeds of ik mijn ouders voor of na de echo inlicht :p ik wil zo graag echt blij kunnen zijn met zijn allen. Maar goed, ik ga er nog even over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee als dat mag, afgelopen maandag een positieve test gehad. Toen een voorzichtig streepje, vanmorgen nogmaals getest en een knalstreep. Ik ben Jackie, 32 & mijn vriend is 37. Eerste keer zwanger, superspannend. Ik denk nu zo’n 4-5 weken, doordat ik PCOS heb heb ik geen duidelijke cyclus. Wel heb ik doordat ik meedoe aan wetenschappelijk onderzoek naar vrouwen met een kinderwens bij inwendige echo op 22 november de eisprong gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven