UD augustus 2020 (met tabel)

01-12-2019 16:37 406 berichten
Hi!

💙❤️ Voor iedereen die in augustus is uitgerekend!

Je mag jezelf toevoegen aan de tabel:
Naam:Leeftijd:Uitgerekend:Hoeveelste kind:Afspraken:Bijzonderheden:
Paardje64 29 29-7-2020 1e :heart: 3e afspraak 7-3 Controle + hartje luisteren Eind aug miskraam (6wk)
Viva95 24 3-8-2020 2e :heart: 7-1 termijnecho
BrumBrum 28 5-8-2020 2e :heart: 23-12 2e echo
Soof82 37 8-8-2020 2e :heart: 2-1 2e echo
Multi* 30 10-8-2020 1e 31 -12 1e echo
Jackie5 31 15-8-2020? 1e 27-12 1e echo
Melancolie 27 16-8-2020 1e :heart: 23-01 2e echo
Makeupgirl 28 20-8-2020 1e 06-01 1e echo missed abortion juni '19 bij 12 weken
Sisterr 27 21-8-2020? 1e 30-12 1e echo
Maan 32 22-8-2020 1e 09-01 8 weken echo, 27-01 termijnecho en intake
Zapsie 32 23-8-2020? 2e 13-01 1e echo, intake 22-01 bij de 1e extreme zwangerschapsjeuk gehad
Vietjeh 25 27-8-2020? 1e 16-01 1e echo 10 september 2019 vmk bij 7w+4
Prettymama 31 29-8-2020 3e :heart: 7-2 termijn echo + controle VK bij de 2de zwangerschap een keizersnede gehad ivm placenta previa, vmk okt'19
Unexpectedmom 38 31-8-2020 2e 16-01 1e echo + intake In juli miskraam bij 9 weken en in augustus een vmk



:rose: Bam_1984, Bibi30
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 18:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
97.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Multi! Gaan jullie het vanavond ook vertellen?

Fijne jaarwisseling allemaal!
Op naar een jaar met gezonde, lieve augustus baby's!
multi* wat een mooi nieuws zo op de laatste dag van het jaar!

Fijne jaarwisseling meiden!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Multi*!
Alle reacties Link kopieren
Fijn multi!
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal!
Hopelijk wordt het een mooi 2020 voor ons allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Alle goeds voor 2020 allemaal! Gefeliciteerd Multi* en nog welkom UnexpectedMom!

Hopelijk hebben jullie een leuke/relaxte avond gehad. Ik lag er om 4.00 u in en voel me nu zo intens moe, maar kan niet slapen. Ook wat down vandaag, alsof ik een enorme kater heb (zonder alcohol uiteraard ;)) Geen optimaal begin van 2020, hopelijk morgen wat beter. Hoe voelen jullie je?
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn nieuws Multi!

Allemaal een heel goed 2020, hopelijk een mooi en bijzonder jaar voor ons allemaal!

Hier hebben we het gisteren aan mn schoonouders/-zussen verteld. Hadden de echofoto tussen andere foto’s gehangen en gevraagd of ze konden ontdekken welke foto wij hadden toegevoegd (was niet zo moeilijk, haha). Ze reageerden ook heel erg leuk! Verder een rustige jaarwisseling gehad, spelletjes en oudejaarsconferences en oliebollen :) om 1 uur was ik echt kapot! En vandaag voel ik me ook niet top, de oliebollen van vanmiddag kwamen er net weer uit.. oh well, het is allemaal voor een goed doel!

Mn ouders waren een paar dagen op vakantie geweest en mijn vader vertelde dat mijn moeder in de grote supermarkten steeds bij de babyspullen stond haha zooo lief.

Je hebt het lang volgehouden Maan! Hopelijk morgen een betere dag.
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik ben gezellig naar vriendinnen geweest en lag om half 2 in bed. Veel te laat voor mij aangezien ik normaal rond 22:00/23:00 in bed lig. Gisteren dus ook lekker een hang dagje in pyjama gehad met de kids op de bank.

Vandaag 5+5 weken zwanger en heb vanochtend mijn laatste clear blue test gedaan. Ik was best een beetje zenuwachtig voor het resultaat haha maar gelukkig een mooie 3+ op de test.

melancolie wat een leuke manier van vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Ah wat lief van je moeder Melancolie. Hebben ze al andere kleinkinderen?

En mooi van de test PrettyMama, toch weer fijn die bevestiging.

Heeft er iemand ervaring met kraamzorg regelen? Dat kan via een grote organisatie of een particulier toch? Kan je er achter komen van te voren of je iemand prettig vindt, of is dat echt maar afwachten wie je krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Multi* schreef:
02-01-2020 11:12
Ah wat lief van je moeder Melancolie. Hebben ze al andere kleinkinderen?

En mooi van de test PrettyMama, toch weer fijn die bevestiging.

Heeft er iemand ervaring met kraamzorg regelen? Dat kan via een grote organisatie of een particulier toch? Kan je er achter komen van te voren of je iemand prettig vindt, of is dat echt maar afwachten wie je krijgt?
Hier is het afwachten wie je krijgt. Onze verloskundige heeft een eigen kraamzorgbureau erbij. Vorige keer tijdens de intake onze wensen aangegeven en de kraamzorg is goed bevallen.

Ik zou wel voor de 12 weken kraamzorg aanvragen ivm de zomerperiode. Wij hebben volgende week de termijnecho en als die goed is, bel ik het kraamzorgbureau op.
Alle reacties Link kopieren
Beste wensen allemaal nog trouwens!

Leuk dat jullie het verteld hebben @Melancolie!

@prettymama, fijn dat de test mooi oploopt.

Hier inmiddels 9+1. Ik kan niet wachten tot de misselijkheid minder wordt😅. Weer veel overgegeven de laatste dagen.
multi* hier is het helaas ook maar afwachten wie er komt je kan niemand uitkiezen. Beide keren heb ik wel aardige gehad gelukkig. Het advies is idd voor 12 weken je aan te melden.
Alle reacties Link kopieren
Happy new year! Op naar prachtige baby's in 2020!

Multi je kunt je gewoon aanmelden. Wel even checken bij je zorgverzekering of degene die je wilt een contract heeft (vaak wel hoor, maar beter het zekere voor het onzekere nemen). Ik heb ervaring met een grote organisatie. Bij de intake kun je wensen doorgeven, maar je ziet pas wie er komt als de baby er is/tijdens de bevalling. Je kunt wel aangeven bij de organisatie dat je iemand anders wil als het niet klikt. Particulier kun je wellicht wel wat meer van tevoren kijken of het klikt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Soof vandaag echo? Succes!

prettymama altijd fijn de bevestiging! Nog 2 weken geduld tot de echo. Duurt lang he! Ik ben alweer 6+4 (denk ik). Het duurt allemaal erg lang, maar gaat ook wel weer snel met deze dagen.

Oud en nieuw hebben wij lekker met vrienden gevierd. Ze waren nog niet op de hoogte. Ik was de bob. Ze vroegen bij binnenkomst gelijk wie de bob was en of ik een alcoholvrije cocktail wilde. Ideaal! Moest alleen heerlijk zelfgemaakte carpaccio-balletjes afslaan... en dat terwijl ik gek ben op carpaccio. Dat leverde een vreemde blik op, maar kon me eruit lullen. Verder dus een jdeale avond zonder alcohol en heel gezellig spelletjes gespeeld en prachtig vuurwerk afgestoken met elkaar. Fijn dat alle jaarwisseling goed zijn verlopen!
Alle reacties Link kopieren
Beste wensen allemaal!!
Op dat we mooie, gezonde baby's mogen krijgen in 2020. :heart:

Fijn dat er zoveel positieve echo's zijn geweest! Gefeliciteerd allemaal.

@Bibi, jij hebt wel rotnieuws gehad zeg! Heel veel sterkte gewenst, het is niet niks. Neem echt je tijd om dit te verwerken. :hug:

Ook welkom aan alle nieuwe dames! We zijn met veel zeg!
@Luca, we lopen ongeveer gelijk! Spannend!

@Bam, ik zag ook echt een streepje! Spannend! Ga voor je duimen dat je ergens de komende dagen een duidelijke positieve test binnen hebt! :heart:

Hier hebben we (op mijn collega na) nog niemand verteld over de zwangerschap.
Was echt moeilijk verborgen houden vond ik zelf, viel me zeker tegen!
Dus wat dat betreft blij dat deze weken voorbij zijn.

Wel heb ik nu 3x last gehad van licht bloedverlies. Na een vorige miskraam schrik je je dan toch steeds helemaal rot. De eerste keer was op mijn NOD (vermoedelijk de innestelingsbloeding). Daarna nog een keer random tussendoor, en eergisteren na een vrijpartij (wat dan wel weer te verklaren is). Daardoor wel een extra echo ingepland voor aankomende zaterdagochtend. Hopelijk stelt die echo ons een beetje gerust.

Hier wel misselijk geweest en overgegeven de afgelopen dagen, ook erg emotioneel moet ik zeggen. Vervelend, maar ik omarm de kwaaltjes wel, omdat ze hopelijk voor een goed doel zijn natuurlijk.
Ik kan me alleen niet voorstellen om elke dag zo misselijk te zijn, voor de komende wéken. Lijkt me echt heel moeilijk!
Alle reacties Link kopieren
He spannend vietje! Hopelijk overmorgen gerust gesteld.

Oh dat emotionele. Verschrikkelijk. Ik kan normaal gesproken overal tegen, maar zat gisteren toch een partij te janken op de bank om een kat die op de straat gevonden was. Kat leefde nog, maar lag op de koude straat. Moest niet eens alleen huilen om de kat zelf, maar vooral omdat een voorbijganger zo lief was geweest om het diertje in een deken te wikkelen en naar de dierenarts te brengen. Daarna scrolde ik verder en liepen de tranen weer over mn wangen door een mooie foto van een oudcollega met haar pasgeboren zoontje. Lekker emo dus :huh: :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Zapsie heel herkenbaar :rofl:
Maar 100x liever vreselijk emotioneel, dan hele dagen misselijk.
Kom maar om met die jankbuien!
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip nav kraamzorg. Regel ook vast je kinderopvang!! Wij kunnen pas vanaf februari 2021 terecht. Goed om rekening mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
Dat emotionele heb ik niet echt. Had ik de vorige keer ook niet. Alle emoties kwamen er met de kraamtanen drie dubbel zo hard uit 😜
Alle reacties Link kopieren
@Multi, nee dit wordt het eerste kleinkind van mijn ouders!

Oh wat spannend Vietje. Hopelijk ben je snel gerustgesteld!

Heftig om nu al kraamzorg en kinderopvang te moeten regelen! Maar ik woon in een grote stad, dus zal er ook snel achteraan moeten.

Dat emotionele heb ik ook niet zo, misselijkheid wel helaas. Worden nog wel lange weken! Ik heb vooral ook heel weinig eetlust. Eerst werd ik misselijk als ik trek had, nu vooral als ik wel een normale hoeveelheid heb gegeten. Dus nu maar miniporties verspreid over de dag. Zitten gelukkig ook wel dagen tussen waarop het beter gaat, hopen dat die volgende week als ik weer aan het werk moet iets frequenter voorkomen ;)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik zou het leuk vinden om ook mee te schrijven, ik ben 22 augustus uitgerekend ( tot nu toe) en het is ons derde kindje.
Ik lees al even mee maar had wat problemen met mijn account dus schrijven lukte niet.

Met tabellen ben ik niet zo goed dus als iemand het voor mij kan doen, heel graag!

Ik ben al twee jongens van 6 en 4 rondlopen, heerlijke banjers en echte jongens. De afgelopen jaren nogal wat gebeurd en door schildklierproblemen ging het zwanger worden niet makkelijk.

We hebben het alleen nog aan vrienden verteld waar we mee op vakantie waren, niet drinken valt dan te erg op.

Wat hebben jullie allemaal vroege echo’s. Ik mag pas met 10 weken.. duurt nog erg lang!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan volgende week bij 2 kinderdag verblijven kijken.
Van één weet ik dat ze op onze voorkeurdagen al plek hebben vanaf dat wij het nodig gaan hebben. Onze voorkeurdagen zijn wel de rustige dagen in de week (ma, wo en vr). Kraamzorg moet ik nog achteraan.

Hier helaas een schimmelinfectie te pakken, gelukkig helpt de zalf van de dokter goed.
Alle reacties Link kopieren
paardje oh bah! Hopelijk snel over met de zalf. Fijn dat er plek is. Vanaf wanneer willen jullie opvang? We zitten ook wel bij een erg geliefd kdv. Het is agrarisch en bevalt echt super goed. We hebben ook de woensdag, maar toch pas plek vanaf februari. Geeft niet hoor, vangen we wel op.

Welkom snowboardlover! Wow 10 weken, ik vind 8 weken al lang wachten haha. Wanneer mag je voor de echo?
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben plek wanneer ik weer terug naar werk zou moeten. Wij hebben zelf helaas geen back-up bij ons in de buurt. Ouders en schoonouders wonen op zo'n 2 uur rijden afstand dus dat is geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Pas 28 januari, dus dat duurt nog even. Vorige keren was ik met 5 weken al erg misselijk. Nu valt t allemaal erg mee dus we gaan het meemaken.

Paardje, normaal gesproken al vervelend maar nu helemaal! Hopelijk snel beter!

Ga me ook maar weer aanmelden dan voor kraamzorg. Voelt niet helemaal echt nog maar wil ook niet te laat zijn
Alle reacties Link kopieren
De misselijkheid lijkt hier iieeeetsje minder te worden. Heel fijn!

Ik ga ook eens informeren bij het kinderdagverblijf van mijn zoontje wanneer wij ons aan moeten melden. De baby gaat in ieder geval de eerste 6 maanden niet naar het KDV en het liefst nog wat langer, maar je wil natuurlijk ook niet te laat zijn met aanmelden. Mijn zoontje ging pas met 11,5 maand. Heerlijk! Zou fijn zijn als we dat deze baby weer kunnen bieden, maar ik weet niet of dat gaat lukken met werk (beide ZZP'er).

Ik ben nu na aan het denken over een leuke foto om mijn zwangerschap aan te kondigen op Social Media en dergelijke. Eigenlijk weet iedereen het nu al, maar als de termijnecho dinsdag goed is, dan mag het nog wat verder verspreid worden... haha

Hebben jullie stiekem al babyspulletjes gekocht? Wij hebben natuurlijk het meeste nog, maar ik heb bij mijn zoontje te laat wolletjes ontdekt. Ik vind wollen babykleertjes zooooo fijn! Lekker zacht en warmteregulerend. Maar duur zijn ze wel! Ik heb nu nog niks gekocht, maar ga volgende week als de termijnecho goed was een mooi wollen pakje uitzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven