Gaat het nog lukken?

02-12-2019 17:10 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

ik merk dat het steeds moeilijker vind dat ons 2e kindje nog niet lukt. Inmiddels zijn wij beland in ronde 8.
Cyclus varieert van 26 tot 30 dagen. Vroeger was ik zeer regelmatig ongeteld. Maar er ontstaat dus meer variatie.
Ik maak mij zorgen. Waarom lukt het tot nu toe niet?
In onze familie is iedereen in no-time zwanger. En eerlijk is eerlijk ik mocht ook niet klagen. Toen mijn partner en ik net bij elkaar waren ben ik 'door de pil' heen zwanger geworden. Ik had een voedselvergiftiging en boem meteen zwanger. De pil deed niet voldoende zijn werk. Ontzettend stom. Gelukkig wist ik het al heel snel en heb ik na 5 weken besloten om de zwangerschap af te breken.
Omdat het nog zo pril was, heb ik het een plekje kunnen geven.
Tien jaar later waren wij wel toe aan een kindje. Ronde 3 zwanger. We waren in de wolken. Door de voorgaande 2 zwangerschappen had ik erop gerekend dat ik nu ook weer snel zwanger zou zijn. Maar helaas.
En nu, op naar ronde 8. Sinds ronde 3 gebruiken wij ovulatietesten. Er is duidelijk een eisprong.
Iemand positieve verhalen dat het toch nog kan lukken?
Morgen ga ik naar de huisarts. Partner kan helaas niet mee en wil liever nog langer wachten, maar ik wil het liefste zsm laten onderzoeken of er iets aan de hand is. Ik ben inmiddels 35 jaar dus mijn leeftijd gaat ook een rol spelen.
En als er iets aan de hand is....aan wie ligt het dan? Kan het zaad van partner ineens zo slecht zijn geworden?

XCarlijn.
Alle reacties Link kopieren
Je zit pas in ronde 8. En je bent 35... Ik zou echt nog even wachten met naar de HA gaan... Dit lijkt me paniekvoetbal.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht toen ik je titel las: ''oh, iemand die al drie jaar bezig is''...
Waarom nu al naar de huisarts? Zoek eens wat cijfers op.

Hier bijvoorbeeld:

https://www.verloskundigen-eindhoven.nl ... tbaarheid/
Alle reacties Link kopieren
Ronde 8 is toch helemaal niet lang? Zeker gezien je leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je al twee IVF-pogingen erop had zitten en wanhopig werd.... Ik zou het toch nog een paar maanden geven hoor.
Alle reacties Link kopieren
heartsxdaggers schreef:
02-12-2019 17:59
Ik dacht dat je al twee IVF-pogingen erop had zitten en wanhopig werd.... Ik zou het toch nog een paar maanden geven hoor.

Dit inderdaad.
Acht maanden, serieus?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Iemand positieve verhalen dat het toch nog kan lukken?
Nee, er is nog nooit iemand zwanger geworden na ronde acht :sarcastic: . Kom, zet even je relativeringsknopje aan.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht een beetje een dooddoener, maar je moest eens weten hoeveel vrouwen hier na meerdere jaren, medische ondersteuning etc nog steeds nooit zwanger zijn geweest. Ik zou me niet zo'n zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso, je bent al twee keer eerder zwanger geweest, van deze man ook nog dus wat moet een huisarts nu al gaan toevoegen dan? Je weet dat je een ovulatie hebt, dat het zaad van je man werkt, dat je bevrucht kunt worden, dat het innestelt en dat je zwanger kunt blijven. Het enige wat m.i. mist is wat realiteitszin.
Alle reacties Link kopieren
Het LIJKT waarschijnlijk zo dat iedereen in no time zwanger is.. Ik heb dat ook, terwijl het soms/vaak helemaal niet blijkt te kloppen! Je moest eens weten hoeveel mensen langer bezig zijn. Daarnaast heb je nu 7 rondes gehad en dat vind ik eigenlijk niet zo veel.
Desondanks hoop ik voor jullie dat het snel raak mag zijn, want onzekerheid over je vruchtbaarheid is een hele vervelende!
Ik dacht trouwens wel dat je met 35 eerder naar de HA kan gaan, maar ik zou het nog een paar rondes de tijd geven.. Vooral omdat je door de voorgaande zwangerschappen weet dat het werkt!
Oké ik dacht iemand die nog 1 IVF poging te gaan heeft of op zn minst 3 jaar bezig is.

Lees je berichtje nog eens na. Wat denk je zelf?
Alle reacties Link kopieren
Waarom doen sommigen zo onaardig? Een kinderwens brengt voor elke vrouw emoties met zich mee. Ik snap wel dat zij het gevoel heeft dat de tijd dringt op 35 jarige leeftijd.
Mango_Smiley schreef:
02-12-2019 19:20
Waarom doen sommigen zo onaardig? Een kinderwens brengt voor elke vrouw emoties met zich mee. Ik snap wel dat zij het gevoel heeft dat de tijd dringt op 35 jarige leeftijd.

Realistisch bedoel je.
Alle reacties Link kopieren
Mango_Smiley schreef:
02-12-2019 19:20
Waarom doen sommigen zo onaardig? Een kinderwens brengt voor elke vrouw emoties met zich mee. Ik snap wel dat zij het gevoel heeft dat de tijd dringt op 35 jarige leeftijd.
Wat bijzonder. Welke van de bovenstaande reacties vind je onaardig?
Alle reacties Link kopieren
Mango_Smiley schreef:
02-12-2019 19:20
Waarom doen sommigen zo onaardig? Een kinderwens brengt voor elke vrouw emoties met zich mee. Ik snap wel dat zij het gevoel heeft dat de tijd dringt op 35 jarige leeftijd.
Mee eens!
Ik snap dat het anders overkomt als je zelf al jaren bezig bent, maar dat neemt niet weg dat het onzekerheid met zich mee kan brengen als je na een paar maanden nog niet zwanger bent.

Ik zou na 8 maanden nog niet naar de huisarts gaan, vooral omdat je al zwanger bent geweest. Ik heb bijvoorbeeld tarwekiemolie geslikt om mijn cyclus weer regelmatig te krijgen. Zulke dingen zou ik eerst proberen. Volgens mij doet de gemiddelde huisarts ook pas iets als het na een jaar nog niet lukt.
Desondanks hoop ik dat je alsnog snel zwanger mag zijn.
Mango_Smiley schreef:
02-12-2019 19:20
Waarom doen sommigen zo onaardig? Een kinderwens brengt voor elke vrouw emoties met zich mee. Ik snap wel dat zij het gevoel heeft dat de tijd dringt op 35 jarige leeftijd.
Dat zou best kunnen, maar 8 maanden is natuurlijk niets. En op 35 jarige leeftijd dringt de tijd natuurlijk nog niet echt. De kansen nemen per maand iets af, maar nog steeds is de kans dat je zwanger wordt gewoon groot, zeker Als het in het verleden ook makkelijk ging.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
02-12-2019 17:24
Je zit pas in ronde 8. En je bent 35... Ik zou echt nog even wachten met naar de HA gaan... Dit lijkt me paniekvoetbal.
+1. Sorry ik vind echt dat je overdrijft.
Ja, het kan nog lukken. Ik raakte pas zwanger in ronde 100+ na 10 jaar.

Ga er vanuit dat je het eerst een.jaar zelf moet proberen. Daarna kun je aan de bel trekken.
Alle reacties Link kopieren
BrumBrum schreef:
02-12-2019 19:45
Mee eens!
Ik snap dat het anders overkomt als je zelf al jaren bezig bent, maar dat neemt niet weg dat het onzekerheid met zich mee kan brengen als je na een paar maanden nog niet zwanger bent.

Ik zou na 8 maanden nog niet naar de huisarts gaan, vooral omdat je al zwanger bent geweest. Ik heb bijvoorbeeld tarwekiemolie geslikt om mijn cyclus weer regelmatig te krijgen. Zulke dingen zou ik eerst proberen. Volgens mij doet de gemiddelde huisarts ook pas iets als het na een jaar nog niet lukt.
Desondanks hoop ik dat je alsnog snel zwanger mag zijn.
De huisarts gaat ook niks doen.. Toen ik na 14 maanden proberen en een miskraam naar de HA ging zei hij: je kunt zwanger worden gezien je miskraam, probeer nog maar even verder.. Na 2,5 jaar en 4 miskramen toch blijvend zwanger geworden.. Ik gun dat het snel lukt maar ik vind je reactie na 8 rondes wel heftig!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in september 35 geworden, nu in ronde 10 zwanger van de 3e. Oudste duurde 6 rondes en de middelste 8. De volgende 12 denk ik :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
@bam: ik las het verdrietige bericht dat je een miskraam hebt gekregen. Ik hoop voor dat het de volgende ronde weer mag lukken!

Hier inmiddels aangekomen bij ronde 8. Wederom optimaal gebruik gemaakt van de eisprong. We wachten af.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief, dank je wel :redrose:
Heel veel succes!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Lastig TO.

Ik herken je gevoel wel hoor. Ik zit ook in ronde 8 sinds vandaag, ook 2e kindje. Van mijn eerste was ik direct zwanger. Spiraal eruit, geen menstruatie maar hop zwanger. En ergens hoop je dat dit je nog een x gegund is.

Dus ja, ik snap heus ook dat 8 rondes nog helemaal niet lang is volgens vele. Maar voor mij voelt het ook lang. Het zijn toch al 8 teleurstellingen.

Ik ben zelf nog geen 30, maar toch 3 weken terug naar de huisarts gegaan. Zij nam mij serieus. Ik mocht bloed laten prikken en alle te meten hormoonwaardes zijn gecontroleerd. En ik moet stoppen met borstvoedinggeven aan onze 1-jarige (gaf tot 3 weken geleden nog 3-4x per dag BV). Daarnaast heb ik een super stipte cyclus. Altijd 26 dagen (nu toevallig 1x 25 dagen). Ik voel mijn eisprong (netjes op dag 12 in cyclus) en heb deze afgelopen 2 maanden ook gecontroleerd met een ovulatietest: ook dat klopt.

Nu is het zo dat mijn man afgelopen maanden paar x goed ziek is geweest. Ik vermoed dat zijn zaad daardoor was minder is geweest.

Ik zou t fijn vinden om elkaar beetje te volgen in dit avontuur hier
Alle reacties Link kopieren
shadowfaxx schreef:
15-12-2019 13:50
Lastig TO.

Ik herken je gevoel wel hoor. Ik zit ook in ronde 8 sinds vandaag, ook 2e kindje. Van mijn eerste was ik direct zwanger. Spiraal eruit, geen menstruatie maar hop zwanger. En ergens hoop je dat dit je nog een x gegund is.

Dus ja, ik snap heus ook dat 8 rondes nog helemaal niet lang is volgens vele. Maar voor mij voelt het ook lang. Het zijn toch al 8 teleurstellingen.

Ik ben zelf nog geen 30, maar toch 3 weken terug naar de huisarts gegaan. Zij nam mij serieus. Ik mocht bloed laten prikken en alle te meten hormoonwaardes zijn gecontroleerd. En ik moet stoppen met borstvoedinggeven aan onze 1-jarige (gaf tot 3 weken geleden nog 3-4x per dag BV). Daarnaast heb ik een super stipte cyclus. Altijd 26 dagen (nu toevallig 1x 25 dagen). Ik voel mijn eisprong (netjes op dag 12 in cyclus) en heb deze afgelopen 2 maanden ook gecontroleerd met een ovulatietest: ook dat klopt.

Nu is het zo dat mijn man afgelopen maanden paar x goed ziek is geweest. Ik vermoed dat zijn zaad daardoor was minder is geweest.

Ik zou t fijn vinden om elkaar beetje te volgen in dit avontuur hier
Fijn dat je huisarts je serieus neemt.. Maar wat denk je dat hij kan doen? Je hebt al een kind gekregen eerder.. En zaad wordt heus niet minder door een keertje ziek zijn.

Het is gewoon geluk of pech. Jullie hebben eerder heel erg veel geluk gehad. Het forum zit vol met vrouwen die jaren bezig, vol in de medische molen, herhaalde miskramen enz. Het grootste gedeelte wordt uiteindelijk toch nog moeder. Een klein gedeelte mag het nooit meemaken..

Dat het langer na 8 maanden duurt is echt echt heel normaal.. Na 4 miskramen zeiden ze in het zkh tegen mij; de aanhouder wint.. En dat klopt! Probeer het echt wat los te laten.. Dat de wereld niet maakbaar is leer je hierdoor goed..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven