UD september 2020

02-01-2020 10:06 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd #kind UD Bijzonderheden
Discover 26 Tweede kindje 27 augustus kloppend hartje! :heart: Over 2 weken termijnecho?
Driehoek3 eerste kindje 28 augustus kloppend hartje! :heart: 3-02 intake verloskundige, 11/12 weken echo 04-02
Noalien derde kindje 4 september 20-01 vroege echo
BiancaBrianna 38 jaar tweede kindje 5 september Een kloppend hartje! :heart: 18-02 verloskundige
Dana-100 29 eerste kindje 8 september kloppend hartje! :heart:
Annanasbaby 33 jaar Tweede kindje 11 september 23-01 een mooie echo, kloppend hartje :heart:
28-01 intake verloskundigenpraktijk, 18-02 termijnecho
Pip-321 28 eerste kindje 12 september kloppend hartje :heart: 03-02 intake verloskundige, 20-02 termijnecho
Vivelavie2020 Tweede kindje 20-01 echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 5-02
Roki 35 Derde kindje 6 september 30-01 eerste echo
Kokosboost tweede kindje 7 september 20-01 eerste echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 17-02
Fenne28 30 jaar eerste kindje 12 september kloppend hartje! :heart:
Falal1989 30 jaar tweede kindje 12 september kloppend hartje :heart:
KirstenvdVeen 24 jaar eerste kindje 23 september 30-01 eerste echo
Robinageus 35 jaar 2e kindje 12 september
Julie-87 24 september 14-02 eerste echo

Singlemom1984, ik heb je voor nu even uit de tabel gehaald, laat het even weten als je er weer in wilt!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 20:44
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
86.04% gewijzigd
Hoi,

Ik ben driehoek en wil graag meeschrijven. Ik ben rond (onregelmatige cyclus) 1 september uitgerekend van ons eerste kindje.
Het lijkt mij gezellig om het er hier over te hebben aangezien wij het voorlopig stil willen houden.
Ik heb op 17 januari de eerste afspraak bij de gynaecoloog.
Heb jij al gebeld voor een afspraak Pip?
Alle reacties Link kopieren
Hey Driehoek,

Wat leuk dat je mee komt schrijven, en gefeliciteerd!
Is het nieuws bij jou al een beetje geland? Ik kan het geloof ik nog niet helemaal bevatten.

Wij willen het om verschillende redenen ook nog stilhouden, in ieder geval tot na de eerste echo. Die staat ingepland op 30 januari. De week daarop hebben we een 1e intake bij de verloskundige en daarna maken ze pas een termijn echo, bij week 11 of 12. Dat vond ik toch nog te lang duren, haha.

Heeft het bij jou lang geduurd voordat je zwanger was? Lijkt me best lastig met een onregelmatige cyclus! Komt dat ergens door of onbekende oorzaak?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pip en Driehoek! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Pip, wat leuk dat je een topic geopend hebt!

Graag wil ik meeschrijven want: ik ben zwanger!! Het is allemaal heel pril nog want op 28 december had ik een positieve test in handen terwijl ik 30 december pas ongesteld moest worden😁

Het is voor ons de tweede, maar minstens net zo spannend 😳

20 januari hebben wij een echo, want..... ik zou het medische traject in... maar nu ben ik geheel onverwacht toch zonder hulp zwanger. Wat een wonder! Het besef moet nog even landen... en ondertussen de weken uitzitten tot de 20e.....

Groetjes,

Vivelavie2020
Welkom vivelavie! Ik kan me voorstellen dan het helemaal onwerkelijk is als je het medische traject in zou gaan! Hoe oud is je eerste kindje?
Bij mij is het nieuws al wel een beetje geland. Ik heb vandaag 2x aangegeven dat ik zwanger ben (bij het nieuwe BH's kopen en bij het aanmelden bij het kdv) en het voelde best normaal om te zeggen dat ik zwanger ben :)

Bij ons was het ronde 4 raak en bij jullie?
Ik ben 5 cycli geleden met de pil gestopt en heb sindsdien cyclussen gehad tussen de 21 en 30 dagen dus vandaar dat ik niet precies weet wat mijn UD gaat zijn.

Wat fijn dat je een extra echo gepland hebt, Pip!
Ik vind het ook erg lang wachten tot de eerste afspraak maar leuk dat we het gezamenlijk op dit forum af kunnen wachten :)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Onze oudste is net anderhalf. Dus, relatief kort op elkaar. Voor jullie beiden het eerste kindje dus, spannend!

17 januari mag je dus dus “al” driehoek! Wat duren de dagen dan lang hè? Haha! Ik herken wat je zegt over de lange cyclussen; ik had er zelfs 1 tussen van meer dan 60 dagen. Echt bizar lang! Vandaar ook bezoek aan een gynaecoloog... maar het medisch traject lijkt voor nu niet nodig te zijn! Voor mij is het dus ook gissen wat de uitgerekende datum precies is: ik gok begin september 🙈

Fijn dat je eerder een echo hebt Pip-321!

Bij ons was het deze keer na 2 keer raak, best snel! Bij jou ook best snel dan Driehoek3! 🥳
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even getwijfeld maar ik kom me toch ook maar voorzichtig melden. Discover, 26 en pril zwanger van een tweede kindje. Mijn dochtertje is nu 16 maanden. We hebben besloten de ac te laten voor was het was en tot onze grote vreugde en een tikkeltje 'paniek' blijkt het in een keer raak. :heart:

Ook onregelmatige cyclus van 28/35 dagen dus uitgerekende datum is gissen voorlopig. Intake en echo staat gepland op 20/1. Ik ben relaxter dan bij zwangerschap nummer een maar het blijft spannend en zweten.

Wel een stuk minder ziek dan bij mijn dochtertje dus dat is voorlopig pure winst.

Leuk om jullie te leren kennen alvast en ik hoop op allemaal goede echo's strakjes. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Pip wat leuk dat je een topic hebt geopend!

Ik ben nog niet zwanger hoor haha..

Ik zag Discover voorbij komen en daar heb ik tijdens de eerste zwangerschap mee geschreven in een topic. Grappig dat wij rond dezelfde tijd voor een tweede gaan (kindjes zijn even oud). En wat super leuk dat het zo snel raak is bij jullie! Gefeliciteerd Discover (de rest ook natuurlijk) de vorige keer waren wij 1 van de laatsten die zwanger raakten. Hopelijk ik ook snel deze keer!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou ook graag met jullie meeschrijven :).
Ik heb op 30 december een test gedaan en er kwam een behoorlijk duidelijke streep naar voren. DOLGELUKKIG!
Ben nog wel wat onzeker omdat het al 2 keer eerder mis gegaan is.. En ook nu weer bijna elke dag een paar druppels bloed verlies. Echt ontspannen ben ik hierdoor nog niet maar we blijven hopen dat het deze keer wel zo mag zijn. Mijn uitgerekende datum is als ik het goed heb berekend 5 september.
Ik voel me sinds een paar dagen alsof ik elke dag een enorme marathon gelopen heb. Zo ontzettend moe en ontzettend koud. Ook het grootste gedeelte van de dag last van een dovig, slapend gevoel in mijn vingers. (het ergste aanwezig links in wijs en middelvinger). Herkennen jullie dit ook?
Klinkt zolangzamerhand misschien als een klaagzang maar zo bedoel ik het absoluut niet :peep:


Liefs!

Ps. Mijn profielnaam kan ik niet wijzigen volgens mij en doet anders vermoeden. Maar ben hartstikke on single :-D
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Gefeliciteerd! Wat bijzonder zo het nieuwe jaar in.
Ik heb met kerst licht positief getest maar ook bloedverlies gehad. Dit heb ik vaker gehad en dat mijn menstruatie dan een paar dagen later/weekje toch doorzette. Maar nu een week over tijd en nog steeds geen echte menstruatie gehad. Heb tot afgelopen zondag getest en testen werden steeds duidelijker, geen knal test gehad. Ga er nu voorzichtig aan vanuit dat ik toch zwanger ben. 19 januari een vroege echo (doen ze bij ons eigenlijk pas van 11 weken) maar omdat ik graag toch wel duidelijkheid wil wat die bloeding heeft betekend nu eerder. Tot die tijd lees en schrijf ik niet heel frequent mee vanuit een stukje zelf bescherming. Maar we gaan er natuurlijk wel voor dat we in september allemaal bevallen van een mooi kindjes :).

Ik zou 4 september uitgerekend zijn van ons 3de kindje.

Hebben jullie al last van kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Discover, (on)Singlemom en Noalien!

Wat zijn er al veel zwangeren in deze topic, heel erg leuk! :cheer2:

Wat fijn dat je tot nu toe minder ziek bent dan bij je dochter Discover, het zou fijn zijn als dit zo blijft 😃

Singlemom en Noalien, wat spannend zeg! Ik kan me voorstellen dat de dagen heel snel voorbij mogen gaan tot aan de echo... ik ga heel hard duimen dat het goed blijft gaan! Ik heb zelf een Missed Abortion gehad en merk dat dat ook best veel doet met mijn vertrouwen in een goede zwangerschap.

De symptomen die je beschrijft herken ik Singlemom; koud, kouder, koud! 🥶 ik kruip het liefste onder drie dekens en daarnaast last van pijn in linkerlies, af en toe misselijk, hoofdpijn en moe... o en mijn vriend heeft last van mijn hormonale buien :twisted: ... en soms....... zijn de symptomen even helemaal weg :sherlock: , doodeng O_O

Hebben de anderen ook last van kwaaltjes?
Welkom nieuwe zwangeren, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik kan me voorstellen dat het extra spannend is als je bloedverlies hebt gehad. Ik vind naar het toilet gaan nu ook extra spannend. Heb het motto: geen bloed =goed

Qua kwaaltjes heb ik vooral last van mijn borsten en is mijn conditie verminderd. Ik sport nog wel maar merk dat het wat minder goed gaat.

Ik heb ons kindje gisteren nog net in kunnen schrijven bij het kinderdagverblijf, laatste plekje in 2020. Tip, let hierop als je in een grote stad woont.
Wat zijn jullie van plan qua werk/thuisblijven?
Alle reacties Link kopieren
@nm1717
Wat super toevallig om elkaar hier dan even tegen te komen. Ik herkende je direct qua naam en ik hoop dat je ook snel mag aansluiten met een positieve test. Heb je een berichtje gestuurd. :heart:

@singlemom:
Gefeliciteerd! Ook al snap ik goed dat je er gespannen in staat. Weinig onbezorgds meer aan dan he. Maar houdt moed. Heel vaak gaat het ook gewoon wel goed. Wachten duurt lang als je graag duidelijkheid wil. Beetje klagen mag best op zijn tijd. Ik herken dat dove gevoel niet. Klinkt ook niet heel typisch als een zwangerschapskwaal dus dat zou ik even in de gaten houden.

@Noalien:
Een derde.. wat tof en gezellig! Snap wel dat je nog erg terughoudend bent. Zulke bloedingen dragen niet bij aan je persoonlijke rust of onbezorgd 'broeden'. Wel fijn dat je een vroege echo kunt krijgen. Duimen maar!

Kwaaltjes vallen erg mee tot nu toe. Tegelijkertijd maakt dat ook weer onzeker. 'Ik voel me goed dus het zit vast mis'. Stom hoe dat werkt he. Ik ben vooral erg moe, beetje hoofdpijn en lan een tikje hormonaal/emotioneel uit de hoek komen. Bij mijn dochter heb ik wekenlang alles meermaals per dag ondergekotst dus ik teken even hiervoor. :P

@Noalien
Ja heel fijn maar mijn vorige zwangerschap was sowieso op alle vlakken loeizwaar. Dus ik hoop op een totaal andere zwangerschap en dit gebrek aan kwaaltjes is een goed begin wat mij betreft! Mijn bevalling was een eitje daarentegen dus dat maakte de zwangerschap een pietsie goed haha.
De onzekerheid van het 'niets' meer voelen herken ik helemaal. Maar eenmaal ziek, baal je ook weer. Haha.

@driehoek
Datzelfde motto probeer ik ook maar vast te houden. En druk maken verandert ook niets aan de eventuele uitkomst. Maar soms wel lastig om zo nuchter en ontspannen te blijven he.
Fijn dat je nog een plekje hebt kunnen bemachtigen bij een opvang. Goede tip overigens voor alle mama's to be die daar gebruik van willen maken. Snel inschrijven! Niet alleen in grote steden is er een groot tekort. Ik schrijf in zodra ik een positieve echo heb gehad.

Ik werk nu 2.5/3 dagen en vermoed dat ik terug wil naar 2. Wij hebben een eigen zaak met personeel dus wij kunnen enerzijds best veel schuiven en zijn redelijk flexibel. Anderzijds maakt eigen baas zijn het soms juist weer lastiger. En uren moeten toch gemaakt worden. De ervaring met de eerste is toch.. we zien wel want het loopt toch altijd anders dan gepland. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Welkom vivelavie, (notso)singlemom, discover & Noalien, leuk dat jullie ook mee komen schrijven. Gefeliciteerd allemaal!
Ik zal proberen jullie zo in de tabel toe te voegen. Ik ben daar normaal niet zo goed in maar ik vond het leuk om het tenminste te proberen!

NM1717, leuk dat je even komt koekeloeren, ik hoop voor jou ook snel op een mooie zwangerschap, hopelijk duurt het deze keer niet zo lang!

Noalien, ik kan me goed voorstellen dat je dan nog even voorzichtig bent en je eerst de echo af wilt wachten. Fijn dat die al zo snel kan! Maar evengoed duurt het dan nog lang voor je gevoel he... Test je nu evengoed nog door in de hoop op een knaller?
Ik duim met je mee in ieder geval!

Vivelavie, wat heerlijk dat het erop lijkt dat het medische traject jullie bespaard gaat blijven! Was er bij jou al een oorzaak bekend van jouw lange en onregelmatige cyclussen? Ik zelf ben bekend met PCOS, maar ben toch in de 1e ronde zwanger geraakt, heel bizar en extra bijzonder vind ik!

Singlemom,, wat fijn en leuk dat je toch niet zo single bent :) Jij ook gefeliciteerd! Balen van al die kwaaltjes zeg. Dit is juist een beetje de plek om daar even lekker over te klagen toch? Gewoon doen! Ik heb dat dove gevoel ook nog niet echt gehoord of gelezen als zwangerschapskwaal, ik zou het ook even in de gaten houden. Heeft het te maken met de kou denk je misschien? Anders zou je misschien kunnen proberen wat meer te bewegen ivm de doorbloeding..

Discover, leuk dat je mee komt schrijven. Leuk dat jullie voor een 2e gaan, ik kan me voorstellen dat dat eigenlijk weer net zo spannend is. Heeeel fijn dat je minder ziek bent, ik hoop echt dat dat zo blijft!

Kwaaltjes: Ik voel me eigenlijk al sinds 3 dagen na mijn eisprong (ook al kan dat niet toch?!) misselijk. (vooral in de nacht, ochtend en avond heel erg), krampen in mijn onderbuik en af en toe duizelig. Normaal gesproken heb ik een goede conditie, maar ik ging zojuist even hardlopen en ik was al na 1 straat buiten adem... hoe dan!? Ik ben dus maar letterlijk een blokje om gegaan en voelde me daarna echt niet goed. Even pas op de plaats dus, net als bij jou driehoek. Wat voor sport doe jij?
Oh en mijn borsten, jeetje die knallen zo'n beetje uit elkaar! haha.

Wachten jullie met het vertellen tot na de echo? Ik zou het het liefste al wel met ouders en schoonouders willen delen maar mijn schoonzus heeft afgelopen week een miskraam gehad dus we houden het toch nog maar even stil. Wel heel jammer want het was zo leuk geweest om samen zwanger te zijn. Ik voel me er nu ook een soort van schuldig over als wij straks het blijde nieuws gaan vertellen. Ook al kan er natuurlijk nog van alles mis gaan bij ons. Ik merk dat ik ook een stuk minder blij durf te zijn met de zwangerschap en wat terughoudend ben.

Driehoek, ik heb nog geeen idee hoe we dat gaan doen met werken en opvang enzo. Mijn vriend werkt onregelmatig en veel nacht- en weekenddiensten. Daar knijp ik hem wel al een beetje voor eerlijk gezegd!
Joehoe ik schrijf ook graag mee! Leuk Pip om jou hier ook weer te zien (we schreven afgelopen weken in een groepje om zwanger te worden)

Ik ben zwanger van ons tweede kindje; we hebben al een meisje van net 4.
Onze eerste was ongepland: 1 keer de pil vergeten doordat ik een jetlag had en mn pil nog in mn koffer zat ipv naast mn tandenborstel lag o_o Toen ook op dit foum mn schrik gedeeld, en uiteindelijk gaan schrijven met een groep die dezelfde maand was uitgerekend. Ik heb met sommige van die meiden nog steeds leuk contact!

En deze tweede ging ook veel sneller dan verwacht! Eerste ronde, maar 1x seks gehad afgelopen weken, wel rond mn ovulatie (die ik bijhield met een app).

11 september ben ik uitgerekend volgens mijn eigen berekening. Vandaag 1e afspraken ingepland met een verloskundigen praktijk, spannend allemaal! Wij gaan denk ik ook al eerder een extra echo inplannen, om bij 7 weken al te kijken of het hartje klopt.
Onze dochter is in het buitenland geboren, dus veel dingen zijn voor mij eigenlijk ook nieuw!

Goeie om inderdaad al naar de opvang te gaan kijken! Bizar dat dat nodig is he..

Oja en verder staan mijn borsten ook op ontploffen! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
annanasbaby, jaaa wat leuk dat je hier mee komt schrijven. Ik moest vandaag aan je denken en hoopte er stiekem al op ;). Gezellig!

Bij ons was het ook net zo snel raak als bij jullie, zo bizar en bijzonder. Ik dacht dat we geen kans maakten omdat wat 4 dagen voor de eisprong was maar dus toch!

Bijzonder dat jouw dochter in het buitenland is geboren. Wonen jullie nu weer permanent in Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dames!

Ook ik kan eindelijk na 2 jaar proberen zeggen dat ik zwanger ben O_O Ben 29 jaar en dit is de eerste. Eind november heb ik een laparoscopie gehad om te kijken of eileiders open waren en waren mooi open. Daarnaast is lichte endometriose weggehaald en meteen de eerste ronde zwanger geraakt. Zo bijzonder! Weet het zelf sinds maandag en testen zijn mooi opgelopen, dus durfde aan het te delen. Heb het man eergister verteld en gister zijn ouders. Vanavond gaan we naar mijn ouders en ook naar zijn zus+zwager. Ga het ook met een paar goede vriendinnen delen. Wij hebben besloten het wel te vertellen omdat het al een cadeau is dat het op de natuurlijke wijze is gelukt en het met ze wil kunnen delen als het niet goed gaat. Ik stond al voor IUI ingeschreven. Realiseer me dat die kans nu echt nog aanwezig is in dit prille stadium dat het niet goed gaat. Familie en vrienden zijn ook heel betrokken geweest bij ons traject dus vandaar dat we het die wel vertellen, breder nog even wachten tot een hopelijk goede echo. Had 14 januari al een afspraak staan met de gyn ivm IUI dus hopelijk hoor ik dan hoe en wat verder voor de zwangerschap! Volgens mijn eigen berekening is UD op 8 september.

Koud hebben herken ik heel erg! Dat heb ik sowieso al maar nu nog meer. Daarnaast beetje misselijk, eten ligt soms zwaar op de maag en krampjes in buik. Daarnaast geeft fitbit veel hogere gemiddelde hartslag en ben ik elke ochtend vroeg wakker (ongeacht tijdstip van slapen) terwijl ik een méga slaper ben die nooit uit bed kan komen...

Leuk met jullie mee te gaan schrijven en kom graag in de tabel!
Wauw Dana gefeliciteerd! Na 2 jaar proberen is het natuurlijk zooo gewenst! Ik duim met je mee hoor dat het goed blijft gaan.

Wij hebben het niet lang hoeven proberen maar ik heb de wens voor een tweede al wel meer dan 2 jaar: eerder kon het echter niet, want we hadden geen huis, mijn man geen baan, en daarna had ik medisch gedoe. Dus ik ben ook heel ongeduldig!!
9 maanden klinkt ook nog als een eeuwigheid haha.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik schrijf ook graag mee! Ik heb 26-12 voor het eerst een positieve test gehad en 31-12 een echte knaller! We zijn na 2 jaar proberen voor een tweede met iui zwanger geworden. We hebben een dochter van 3. Mijn buik is inmiddels al zo opgezet/ darmen hormonen dat mijn broeken al niet meer lekker passen. Vorige zwangerschap was mijn buik ook snel aan het groeien, maar dit slaat echt alles! Ik heb gelukkig nog wat zwangerschapskleren bewaard, want ik wil eerst een goede 1e trimester voor ik meer kleren in huis haal.
Ik ben niet erg misselijk maar heb een enorme eetlust, ik voel steekjes en groei!

Ik wil ook wel in de tabel BiancaBrianne 39 jaar, ud 05-09-2020
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd aan de nieuwe binnenkomers. Bijzonder om al die verhalen zo te horen. Zo'n bijzondere tijd voor iedereen.

Zelf weinig tijd om te lezen/schrijven momenteel en in mijn vrije tijd probeer ik de vermoeidheid eruit te slapen. Maar ik heb zo'n gekke kwaal sinds gisteren.. een aanhoudende zeepsmaak. Echt alsof ik een vaatwasblokjes heb opgegeten of een fles dreft heb gedronken. Bah! :sick:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

hier ook weinig tijd om te schrijven maar ik lees jullie berichtjes wel! :-D

Welkom nieuwe binnenkomers, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Dat er maar veel goede echo’s met kloppende hartjes :heart: zijn komende weken!

@ Driehoek: Wat betreft werken en thuisblijven; ik houd dat bij hetzelfde zoals bij onze eerste. Eens kijken of dat vol te houden is met 2 kids; 30 uur werken o_o

@ Pip-321 er was niet echt een oorzaak te vinden maar er lag al wel medicatie in huis om de cyclus wat regelmatiger en korter te krijgen. Echt bizar dat het vooralsnog niet nodig lijkt te zijn! Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook echt een mooi wonder is, zo snel al; wow!

Over het vertellen; het wordt een hele uitdaging; maar wij willen het zo lang mogelijk (in ieder geval tot en met de eerste echo) stilhouden.. al kan ik heel goed begrijpen dat een aantal het eerder vertellen! :-]

ik merk alleen dat ik dit wel heel lastig vind om het stil te houden; zeker als er bij een lunch bij bekenden alleen maar beleg is dat ik niet mag eten🤣 .... zat in dan... met mijn plakje krentenbrood “ik heb geen honger geloof ik”

Inderdaad leuk om alle verhalen te lezen met ook een stukje herkenning!

Maar vervelend van de zeepsmaak Discover! Hopelijk trekt het snel weg, ik heb zelf af en toe een metaalachtige smaak in mijn mond gehad, nu al een paar dagen niet meer... Lukt het eten nog wel?
Oh het wordt al een gezellig groepje zo! Als het zou lukken met de tabel Pip, zou dat super zijn. Ik raak anders al snel het overzicht kwijt ;)

Wij hebben vandaag het aan mijn ouders verteld! Omdat ik het fijn zou vinden om het wel met hen erover te kunnen hebben mocht het misgaan, en omdat we bang waren dat ze anders misschien op vakantie zouden zijn. We hebben het ook op die manier gebracht: "Niet op vakantie gaan in september! Want dat is over 9 maanden..." Het duurde even voordat het kwartje viel, maar toen sprongen ze meteen op om ons te knuffelen, echt zo leuk. En we hadden gelijk, ze waren al bezig met vakanties uitzoeken haha.
@pip De enig ander die ik het graag wil/moet vertellen is mijn beste vriendinnetje, maar dat vind ik ook wel lastig om zelfde reden als jij met je schoonzus. Ze heeft net vorige maand een miskraam gehad. Zij had het mij wel meteen 1 dag na haar positieve test verteld, en we gaan ook samen skien over 2 weken dus dat valt ook echt teveel op, als ik dan niet zou drinken.
We zijn trouwens idd van plan nu gewoon in Nederland te blijven, ook omdat ik de band tussen mijn ouders en kind(eren straks) echt belangrijk vind.

Met kwaaltjes valt het verder nog erg mee: wel iets moeier ook (heb de hele middag naast het fietsje van mijn dochter gerend om zonder zijwieltjes te oefenen, nou ik stond echt te hijgen op elke hoek als we even stopten) en soms iets hoofdpijn. En die borsten nog steeds (ook niet fijn bij het rennen trouwens haha!)

Noalien, spannend voor jou. Ik durfde het nu ook niet goed te geloven omdat ik maar een heel licht streepje had, waar ik bij mijn eerste zwangerschap direct een knalstreep had. Toen had ik ook wat bloedingen, nu niet. Maar een streep is een streep zeg ik! Hoop dat bij jou ook alles gewoon goed is. Hoe oud zijn je andere 2 kids?

@Discover klinkt alsof je een heftige zwangerschap hebt gehad, was het vooral door het spugen of had je veel andere klachten? Ze zeggen wel dat echt elke zwangerschap anders kan zijn, dus hopelijk valt het mee dit keer.
Je hebt ook al snel een echo? Hoeveel weken ben je dan?
Gek van die zeepsmaak: ik heb dat eens gehad na het eten van pijnboompitten, maar misschien kan het ook wel een zwangerschapskwaal zijn? Mijn smaak is wel echt veranderd sinds mijn zwangerschap: ik vond de vorige keer opeens garnalen echt heeeel vies, en kan er nog steeds niet meer zo van genieten als voor mijn zwangerschap.

@vievelavie Oh dat is wat met dat broodbeleg! Ik bedenk me net dat ik net gewoon nog een plakje worst heb gegeten, oeps.. Ik moet er echt nog aan wennen.
Ik heb ipv foliumzuur nu wel speciale mama-vitaminen gekocht! Gebruiken jullie dat ook?

Over minder werken: ik werkte altijd 5 of 4 dagen per week, en ben pas sinds afgelopen september een dag minder gaan werken (nu 3 dagen). Ik neem nu de woensdag als ouderschapverlof op sinds mijn dochter naar school gaat. Dan hebben we lekker de woensdagmiddag samen (ze is al om 11 uur uit op woensdag).
3 dagen werken vind ik eigenlijk perfect! Dus hoop dat gewoon voort te zetten. Misschien ga ik voor mijn verlof wel weer een tijdje naar 4 dagen, zodat we wat extra buffer kunnen opbouwen en extra vakantiedagen voor na mn verlof. Even rekenen nog.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschappen! Zo bijzonder en mooi! En leuk om jullie berichtjes te lezen!

Ik mag ook zeggen dat ik zwanger ben. Uitgerekende datum is ergens in september maar lastig te zeggen omdat ik een lange cyclus heb. Ik dacht zelf nu rond de 4 weken te zijn maar de vk gaf aan waarschijnlijk al verder en volgens haar morgen 6 weken. Ach...prima alleen maar beter om sneller door die eerste weken te gaan. Haha...

Dit is mijn 2de zwangerschap. Heb al een kindje van 2,5 jaar. Ik merk wel dat ik, behalve vorige week wat buikkrampen en gevoelige borsten, verder helemaal geen zwangerschapskwaaltjes heb tot nu toe. En omdat ik m’n handjes vol heb aan m’n peuterpuber er niet zoveel mee bezig ben. De eerste echo staat gepland op 8 weken (20 januari).

Omdat ik bij m’n vorige zwangerschap nogal misselijk ben geweest de eerste 12 weken heb ik m’n ouders en schoonmoeder alvast ingelicht. Zo leuk die reacties dan🥰!

Tijdens de vorige zwangerschap had ik op facebook een besloten groep waarin we veel deelden. Dit was ik al een week lang aan het opzoeken...haha! Gelukkig nu hier terecht gekomen, zo fijn om verhalen van anderen te lezen...

De eerste testen deed ik veel te vroeg maar iets in mij zei dat het wel raak was. Uiteindelijk na de kerstdagen getest en die was positief (licht streepje).
Oudejaarsdag nog een keer getest om zeker te weten dat ik aan de jip en janneke champagne moest...hartstikke duidelijk!

Ik werk 3 dagen en dit blijf ik doen. Zijn 2 dagen tot 15.00 uur ongeveer en een dag tot 18.00. In het begin, na m’n eerste zwangerschap, heb ik meer gewerkt maar dat viel me zwaar. Dit kwam ook omdat we een heftige periode met een huilbaby hadden.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames, leuk dat jullie komen meeschrijven! En wat bijzonder inderdaad om ieders verhalen te lezen, zo zie je maar dat het bij iedereen zo verschillend loopt en het toch zoiets bijzonders is als het dan wel lukt, na allerlei trajecten, of juist tóch spontaan.

Ik heb de tabel aangevuld, maar ik ben aardig gaar na een familie-weekend, dus ik zal vast nog wat dingen over het hoofd gezien hebben en die later invullen. Mocht je nog wat missen of dingen anders of niet vermeld willen hebben, geef dat dan even aan, dan pas ik dat aan!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ook ik zou graag willen meeschrijven. Het is nu pas echt geland dat ik echt zwanger ben. Het was voor ons een grote verrassing, zeg maar.
Mocht alles goed gaan, dan mogen wij begin september ons derde kindje verwelkomen. We hebben al een zoon van 5 en een dochter van 3.
Zoals gezegd was de positieve test een complete verrassing. Wij zaten nog in de fase, ja misschien, ooit, als de Jongste naar school is, als het ons ooit nog gegegeven is...
Op nieuwjaarsdag had ik het gevoel dat ik een zwangerschapstest moest doen. En daar ontstond, weliswaar een heel licht, streepje. Gisterochtend nog steeds een licht streepje, maar heb ondertussen ook heel wat herkenbare kwaaltjes erbij, dat ik het nu wel geloof.
Al maken die lichte testen me soms wel wat onzeker (bij de andere twee knalde ze er direct uit), maar dat hoort er ook wel bij.
Morgenochtend ga ik de verloskundige bellen, helaas wel een andere dan bij de twee oudsten. Dus ben heel benieuwd.
Leuk om mee te mogen schrijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven