UD september 2020

02-01-2020 10:06 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd #kind UD Bijzonderheden
Discover 26 Tweede kindje 27 augustus kloppend hartje! :heart: Over 2 weken termijnecho?
Driehoek3 eerste kindje 28 augustus kloppend hartje! :heart: 3-02 intake verloskundige, 11/12 weken echo 04-02
Noalien derde kindje 4 september 20-01 vroege echo
BiancaBrianna 38 jaar tweede kindje 5 september Een kloppend hartje! :heart: 18-02 verloskundige
Dana-100 29 eerste kindje 8 september kloppend hartje! :heart:
Annanasbaby 33 jaar Tweede kindje 11 september 23-01 een mooie echo, kloppend hartje :heart:
28-01 intake verloskundigenpraktijk, 18-02 termijnecho
Pip-321 28 eerste kindje 12 september kloppend hartje :heart: 03-02 intake verloskundige, 20-02 termijnecho
Vivelavie2020 Tweede kindje 20-01 echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 5-02
Roki 35 Derde kindje 6 september 30-01 eerste echo
Kokosboost tweede kindje 7 september 20-01 eerste echo: kloppend hartje! :heart: Volgende echo 17-02
Fenne28 30 jaar eerste kindje 12 september kloppend hartje! :heart:
Falal1989 30 jaar tweede kindje 12 september kloppend hartje :heart:
KirstenvdVeen 24 jaar eerste kindje 23 september 30-01 eerste echo
Robinageus 35 jaar 2e kindje 12 september
Julie-87 24 september 14-02 eerste echo

Singlemom1984, ik heb je voor nu even uit de tabel gehaald, laat het even weten als je er weer in wilt!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 20:44
Reden: Tabel moet gewoon open blijven!
86.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vertellen
Wij gaan het pas aan de ouders en broers/zussen vertellen na een positieve echo. Mocht het onverhoopt niet goed lopen, dan kan het alsnog. Bij de oudste twee, kreeg ik pas een echo rond de 12 weken. Dus ik moest heel lang mijn mond houden...
Deze verloskundige maakt geloof ik ook een eerdere echo.

Werk/kdv
Ik werk in de zorg, gemiddeld 3 tot 5 dagen per week, wel onregelmatig. Dat wil ik ook blijven doen. Wel speel ik met het idee om een aantal maanden ouderschapsverlof op te nemen (heb ook nog van de oudste staan) zodat ik langer verlof heb. Ik moet dat straks nog overleggen met p&o
Jongste gaat naar het kdv en voor broertjes en zusjes is altijd plek. Gelukkig.

Vitamines
Ik gebruik sinds vrijdag van orthica de multi voor zwangeren. Afgrijselijk duur, maar was de enige met visolie, waar ik de vorige keren geen last van had. Online waren er toen regelmatig acties. Hoop daar weer op.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Graag schrijf ik ook mee. Ik ben 30 jaar en ben er net sinds vrijdag achter gekomen dat ik zwanger ben! Vandaag is mijn NOD maar omdat ik zo’n sterk gevoel had dat ik zwanger ben, heb ik met een early test getest. Het is mijn eerste zwangerschap. Ik vind het zo spannend allemaal en kan het nog niet helemaal geloven. Volgens google zou 20 september mijn uitgerekende datum zijn.

Ik had een innestelingsbloeding 4 a 5 dagen na de eisprong. En sinds vorige week enorme opgezette borsten. Daardoor wist ik het eigenlijk zeker. Ik ben nu ook vermoeider en voel me een beetje “zweverig”. Daarnaast ben ik ook elke ochtend vet vroeg wakker zoals iemand net zei.

Ik heb het gisteren aan mijn vriend verteld. Ik denk dat we het over een paar weken aan familie vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Aan de nieuwe binnenkomers:
Gefeliciteerd! Helemaal leuk en gezellig!

Kokosboost schreef:
05-01-2020 20:51
Hallo dames,

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschappen! Zo bijzonder en mooi! En leuk om jullie berichtjes te lezen!

Ik mag ook zeggen dat ik zwanger ben. Uitgerekende datum is ergens in september maar lastig te zeggen omdat ik een lange cyclus heb. Ik dacht zelf nu rond de 4 weken te zijn maar de vk gaf aan waarschijnlijk al verder en volgens haar morgen 6 weken. Ach...prima alleen maar beter om sneller door die eerste weken te gaan. Haha...

Dit is mijn 2de zwangerschap. Heb al een kindje van 2,5 jaar. Ik merk wel dat ik, behalve vorige week wat buikkrampen en gevoelige borsten, verder helemaal geen zwangerschapskwaaltjes heb tot nu toe. En omdat ik m’n handjes vol heb aan m’n peuterpuber er niet zoveel mee bezig ben. De eerste echo staat gepland op 8 weken (20 januari).

Omdat ik bij m’n vorige zwangerschap nogal misselijk ben geweest de eerste 12 weken heb ik m’n ouders en schoonmoeder alvast ingelicht. Zo leuk die reacties dan🥰!

Tijdens de vorige zwangerschap had ik op facebook een besloten groep waarin we veel deelden. Dit was ik al een week lang aan het opzoeken...haha! Gelukkig nu hier terecht gekomen, zo fijn om verhalen van anderen te lezen...

De eerste testen deed ik veel te vroeg maar iets in mij zei dat het wel raak was. Uiteindelijk na de kerstdagen getest en die was positief (licht streepje).
Oudejaarsdag nog een keer getest om zeker te weten dat ik aan de jip en janneke champagne moest...hartstikke duidelijk!

Ik werk 3 dagen en dit blijf ik doen. Zijn 2 dagen tot 15.00 uur ongeveer en een dag tot 18.00. In het begin, na m’n eerste zwangerschap, heb ik meer gewerkt maar dat viel me zwaar. Dit kwam ook omdat we een heftige periode met een huilbaby hadden.
En jou wil ik even een :heart: geven want ik heb ook een huilbaby gehad als eerste en dat is zo heftig. Voel je 'angst' om door hetzelfde heen te kunnen gaan of kan je het goed loslaten? En hebben ze ooit de oorzaak van het huilen gevonden?
Ok ik heb de afspraken staan hoor,
16-01 een vroege echo op eigen verzoek (mag in de tabel, merci Pip!),
en dan 28-01 intake bij verloskundigenpraktijk, en 18-02 termijnecho bij verloskundigenpraktijk.
Even vergeten hoeveel afspraken en geregel er allemaal bij komen kijken. Ik ben me ook al aan het oriënteren op kraamzorg, al is dat misschien ook wat overdreven vroeg. Leek me wel fijn als er ook een (kort lijntje met een) lactatiedeskundige is, maar verder weet ik niet goed waar ik op moet letten.

Ik zie bij jullie ook allemaal vroege echo's staan, zijn die allemaal medisch/vrijwillig/extra? Want ik begreep dat 1e echo normaal pas bij 10-12 weken zwangerschap gemaakt wordt.
@kokosboost leuk dat jij het ook al hebt verteld! Hoe hebben jullie dat gedaan, nog iets speciaals?

En heeft de rest ideeën hoe ze het bekend willen gaan maken?
Alle reacties Link kopieren
Discover schreef:
06-01-2020 08:05
Aan de nieuwe binnenkomers:
Gefeliciteerd! Helemaal leuk en gezellig!




En jou wil ik even een :heart: geven want ik heb ook een huilbaby gehad als eerste en dat is zo heftig. Voel je 'angst' om door hetzelfde heen te kunnen gaan of kan je het goed loslaten? En hebben ze ooit de oorzaak van het huilen gevonden?
Wat ontzettend lief dit! Die komt binnen. ❤️😘
Ik ben ontzettend bang voor herhaling. Maar we weten de oorzaak van het huilen en moet op mezelf vertrouwen dat ik de signalen nu herken en eerder aan de bel trek.
Ik werd toen steeds afgewimpeld door de huisarts dat mijn zwangerschap nogal heftig was (schoonvader door bedrijfsongeval gestorven en veel stress omdat ons nieuwbouw huis niet op tijd klaar was en we hierdoor bij mijn ouders inwoonden), daardoor dochter te vroeg geboren en ‘tja sommige babies huilen nou eenmaal meer dan de ander.’
Uiteindelijk na lang pushen en zelf er helemaal doorheen (gelukkig erg veel hulp en steun in naaste omgeving) bij kinderarts.
Verborgen reflux en koemelkallergie. Na 3,5 mnd kwam er rust en mocht ik aan het werk😓! Roze wolk heb ik niet kunnen ervaren want de onrust en huilen begon al in de eerste week...

Sorry nogal een lang verhaal. Hoe zit dit bij jou? Ben benieuwd hoe jij dit nu ervaart in deze zwangerschap...

Sorry weet niet of ik dit beantwoorden nou helemaal goed doe, ben nog een ‘broekie’ op dit forum.
Alle reacties Link kopieren
annanasbaby schreef:
06-01-2020 19:27
@kokosboost leuk dat jij het ook al hebt verteld! Hoe hebben jullie dat gedaan, nog iets speciaals?

En heeft de rest ideeën hoe ze het bekend willen gaan maken?
Mijn ouders en schoonmoeder hebben we het simpel verteld door middel van de vraag of ze ook op 2 kids willen oppassen 😉.

De broers/zussen en rest van familie en vrienden waarschijnlijk een foto met een helium ballon met big sis erop die m’n dochter vasthoudt. Maar we zijn het er nog niet helemaal over eens🙈😝
Alle reacties Link kopieren
Kokosboost schreef:
06-01-2020 22:45
Wat ontzettend lief dit! Die komt binnen. ❤️😘
Ik ben ontzettend bang voor herhaling. Maar we weten de oorzaak van het huilen en moet op mezelf vertrouwen dat ik de signalen nu herken en eerder aan de bel trek.
Ik werd toen steeds afgewimpeld door de huisarts dat mijn zwangerschap nogal heftig was (schoonvader door bedrijfsongeval gestorven en veel stress omdat ons nieuwbouw huis niet op tijd klaar was en we hierdoor bij mijn ouders inwoonden), daardoor dochter te vroeg geboren en ‘tja sommige babies huilen nou eenmaal meer dan de ander.’
Uiteindelijk na lang pushen en zelf er helemaal doorheen (gelukkig erg veel hulp en steun in naaste omgeving) bij kinderarts.
Verborgen reflux en koemelkallergie. Na 3,5 mnd kwam er rust en mocht ik aan het werk😓! Roze wolk heb ik niet kunnen ervaren want de onrust en huilen begon al in de eerste week...

Sorry nogal een lang verhaal. Hoe zit dit bij jou? Ben benieuwd hoe jij dit nu ervaart in deze zwangerschap...

Sorry weet niet of ik dit beantwoorden nou helemaal goed doe, ben nog een ‘broekie’ op dit forum.
Ach wat een 'herkenning' en wat hoor je dit soort verhalen toch veel. Schrijnend. Een tip voor alle 'nieuwe' mama's.. op - je -strepen - staan. En een reminder voor onszelf.

Hier ook vanaf dag 2 tot maand 4 aan het vechten geweest tegen verborgen reflux. Geen huisarts of cb dat ons serieus nam. Ook afgewimpeld met het hoort erbij en ook een emotioneel en fysiek zware zwangerschap 'dat geef je ook mee/je bent zelf minder belastbaar dus het zit tussen je oren etc'. Ik kan er nog woedend van worden. Hele kraamtijd 'afgepakt' terwijl een simpel medicijn een totaal andere baby maakte. Ik moest ook eerst gillend gek worden voor er iemand luisterde. Terwijl ik het vanaf dag 2 heb geroepen. Bah.

Ik gun je een hele mooie, rustige zwangerschap en een roze/blauwe wolk. (Met de normale ups en downs want niets is een eitje aan de kraamtijd wat mij betreft).

:heart:
Alle reacties Link kopieren
Discover schreef:
06-01-2020 23:27
Ach wat een 'herkenning' en wat hoor je dit soort verhalen toch veel. Schrijnend. Een tip voor alle 'nieuwe' mama's.. op - je -strepen - staan. En een reminder voor onszelf.

Hier ook vanaf dag 2 tot maand 4 aan het vechten geweest tegen verborgen reflux. Geen huisarts of cb dat ons serieus nam. Ook afgewimpeld met het hoort erbij en ook een emotioneel en fysiek zware zwangerschap 'dat geef je ook mee/je bent zelf minder belastbaar dus het zit tussen je oren etc'. Ik kan er nog woedend van worden. Hele kraamtijd 'afgepakt' terwijl een simpel medicijn een totaal andere baby maakte. Ik moest ook eerst gillend gek worden voor er iemand luisterde. Terwijl ik het vanaf dag 2 heb geroepen. Bah.

Ik gun je een hele mooie, rustige zwangerschap en een roze/blauwe wolk. (Met de normale ups en downs want niets is een eitje aan de kraamtijd wat mij betreft).

:heart:
Wauw wat schrijf je dit mooi! Ik begrijp je gevoel echt helemaal. Ik merk dat het bij mij ook nog wat emoties meebrengt als ik het erover heb. Dit moeten we maar omzetten naar strijdlustig mocht het nodig zijn. Voor jou ook een rustige en mooie zwangerschap gewenst. En dan een rustige kraamtijd!😉
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een hoop strijd en onbegrip gehad wegens verborgen reflux. Mijn dochter kon alleen rechtop slapen in de draagdoek of bovenop mamma of pappa. Dan heb je een kraamhulp die je baby huilend in bed legt en beweert dat het leven wennen is voor een baby, maar dat het slapen in bed gewoon geleerd moet worden. Dat ging echt tegen mijn moederinstinct. Reminder, deze hulp wil ik niet meer in huis hebben. Er komt een hoop op je af, en als nieuwbakken moeder kun je moeilijk goede en slechte adviezen van elkaar scheiden. 1 tip die ik mee wil geven is vertrouw altijd op je moederinstinct! En er zijn tich manieren om een kind groot te brengen en je vindt een manier die bij jullie past. Hier slaapt dochter nog steeds in ons bed en heeft ons mooie babykamertje er lang werkeloos bij gestaan. Nu wordt er in gespeeld, omgekleed en heel soms geslapen op het inmiddels 1 persoons bed. We hadden een prachtige box, maar die is nauwelijks gebruikt omdat onze dochter zich niet liet neerleggen. Ik heb alles wel bewaard, want een 2e kind kan een totaal ander kind zijn.

Het voel me ook op dat ik heel vroeg wakker word. Ik voel ook af en toe een gemene steek. Dan schrik ik even, omdat ik vrees voor een miskraam. Ik heb helaas 2 keer een vroege miskraam gehad, dus van mij mag het eerste trimester voorbij zijn en eerder vertel ik het nieuws echt niet verder buiten ons gezin.
Wat vervelend die verhalen van verborgen reflux, ik kan me voorstellen dat die periode zwaar is geweest.

Ik hoop voor ons dat we allemaal schatjes van baby's krijgen en dat er geen september huilbaby' s komen ;)

Ik ben gisteren weer begonnen met werken na de kerstvakantie en dat viel mij eigenlijk best tegen. Zit nu erg moe op de bank en moet nog 3 dagen werken... hoe is dat voor jullie?

vertellen
Wij gaan waarschijnlijk gewoon vertellen dat we in verwachting zijn. Zijn erg nuchter en totaal niet creatief dus gewoon vertellen past wel bij ons :)
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig dat jullie huil babys hebben gehad. Ik hoop zo dat het deze keer goed gaat bij jullie en jullie echt kunnen genieten van de roze wolk!

Ik lees wel mee maar schrijf nog even niet actief mee. Afgelopen weekend weer licht bloedverlies gehad. Heb zo het gevoel dat het niet goed zit, voel me ook totaal niet zwanger terwijl ik bij de andere 2 snel goed ziek was.. rot gevoel!
Nog 2weken wachten tot de echo..

Succes allemaal, probeer er van te genieten en we gaan voor mooie september baby's!
Alle reacties Link kopieren
@BiancaBrianna bedankt voor de tip. Ik word ook elke ochtend heel vroeg wakker! Sinds een week ofzo. Dacht dat het misschien door oud en nieuw kwam.
Ook af een toe een steekje of een menstruatie-achtige pijn. Maar dat hoort er bij schijnt, al word ik er soms onzeker van. En mn borsten doen echt pijn. Verder heb ik sneller honger merk ik. Gelukkig (nog) geen misselijkheid...

@driehoek ik heb het ook zwaar na de vakantie pff. Moet nog 3 dagen.

Beetje gênant, maar ik had gisteren seks en bij het orgasme voelde ik mijn baarmoeder helemaal samentrekken...het deed ook pijn. Was gelijk bang voor een miskraam! Nu durf ik niet meer...Hebben jullie dat ook ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve reacties. En zejer de beste tip; volg je moederinstinct inderdaad!! Al is het je eerste, je hebt het!! En ik herken het verhaal BiancaBrianna. En wat goed dat je zegt dat we inderdaad allemaal onze eigen manier van opvoeden vinden!❤️ Zeker weten!

Noalien wat vervelend. Als je je zorgen maakt kun je niet eerder terecht voor controle?
Ik heb vorige week bij het inplannen van de intake aangegeven dat ik veel buikpijn heb rechtsonder. Als het aanhield moest ik bellen, kan ik eerder komen. Helaas vandaag weer erg veel buikpijn (maar gister ook intensief gesport en vandaag veel gepoetst en gewandeld) mocht ik het morgen nog hebben dan bel ik voor de zekerheid voor een eerdere controle. Ook voor m’n eigen gevoel...
Ik duim dat het goed gaat voor je, maar vraag ook hulp aan je vk als het niet goed voelt😘
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig zeg, jullie verhalen over jullie huilbaby's, maar vooral ook hoe daarmee omgegaan werd. Een hele dikke knuffel voor jullie! Ik gun het jullie onwijs dat jullie nu van een roze wolk mogen gaan genieten, ik hoop het echt!

noalien, wat rot zeg, zo'n onzekere tijd. Dan duren 2 weken echt nog lang! Heb je een beetje afleiding deze dagen?

driehoek , zo herkenbaar van die vermoeidheid, ik moet ook nog 3 dagen en zie echt wel tegen een aantal dagen en afspraken op. Hoe doen anderen dit? :p

vlaca, welkom en gefeliciteerd! Ik zet je morgen in de tabel!
Ik had jouw bericht ook zo kunnen schrijven, ik herken alles wat je schrijft! Ik durfde vandaag eigenlijk ook niet klaar te komen omdat het vorige keer zo naar voelde. Ik ga daardoor ook een beetje op slot merk ik. Ik lees dat het niets ergs hoeft te zijn, erbij hoort, maar fijn is anders!

Ik ben sinds gisteren eigenlijk niet meer misselijk. Heel fijn maar tegelijkertijd maak ik me dan ook wel weer zorgen! En ik moet nog zolang wachten op de echo, de tijd kruipt voorbij...

We wachten met het vertellen aan de ouders tot na de 1e echo en de rest denk ik pas na de 12 weken echo. Vind het toch nog te spannend en kan dan mooi eerst zelf aan het idee wennen.
Het lijkt me wel leuk om het op een originele manier te vertellen.
Wij krijgen op de dag vd echo de sleutel van ons nieuwe huis, misschien dat we de ouders dan rondleiden en in 1 kamer foto's van de echo en een rompertje ofzo ophangen en ze dan nietsvermoedend de kamer laten zien.
Goeiemorgen! Ook hier elke dag vroeg wakker.. vandaag nieuw record: 5 uur! En ik ben normaal echt altijd een goede en makkelijke slaper!

Ik was mijn vorige zwangerschap ook echt heel moe en vond het werken zwaar, maar dit keer gelukkig nog geen last van. Gewoon accepteren en hopen dat het snel overgaat zou ik aanraden!

pip leuk idee om het zo te vertellen!
driehoek gewoon nuchter vertellen ook helemaal niks mis mee natuurlijk! Ik vind de hele aankondigingsfilmpjes en gender-reveal-party's ook wel ver gaan, maar soms stiekem ook wel leuk (een beetje een guilty pleasure haha).

noalien ik hoop echt dat het niets betekent: ik zou ook wel de verloskundige bellen en kijken of ze al iets kunnen doen hoor!
Net zoals de mama's met huilbaby's zeiden, je moet gewoon goed voor jezelf opkomen en aan de bel trekken.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig die verhalen over huilbaby's. Mocht de gedachte over de tijd na de geboorte als een donkere wolk over deze zwangerschap hangen, zou je eventueel bij de VK kunnen informeren naar een POP poli.
Mijn vorige zwangerschap was ik daar ook bij aangemeld i.vm. nare tijd na de geboorte van de oudste en angst voor herhaling. Grootste voordeel is dat je dan al onder de radar bent van de kinderarts, zodat er ook na de geboorte eerder actie kan worden ondernomen.
Niet schrikken dat het alleen over psychiatrische klachten gaat. Het was toen juist heel laagdrempelig.
Wens jullie een rustige zwangerschap en een mooie tijd daarna.

Noalien: ik hoop zo dat je gevoel niet juist is en dat je over 2 weken een mooie echo hebt. ❤

Pip: leuke manier van aankondigen!

Vermoeidheid: ja echt he. Moet om 14.00 uur echt even mijn ogen dichtdoen. Anders red ik het niet om te werken (momenteel vrijwel alleen avonddiensten). Ben ook met regelmaat midden in de nacht klaar wakker, om vervolgens weer even in slaap te vallen en doodmoe van de wekker wakker te worden.
Voor de rest heb ik al weer veel last van maagzuur. Had gehoopt dat dat nog even wegbleef.


Ik ben nu ook eindelijk aangemeld bij een VK. Mijn vorige is verhuisd, dus moest op zoek naar een ander. Twee praktijken gebeld,maar die namen geen nieuwe cliënten meer aan. Begon hem al te knijpen.
Gelukkig had de derde nog wel plaats. Ze klonken aan de telefoon ook enthousiast, dus denk dat de praktijk ook wel bij ons past.
Donderdag 30 januari mogen we langskomen voor een eerste echo en intake. Lijkt erop dat die vroege echo's meer gemeengoed worden?

Als de echo goed is, gaan wij het vertellen. Ik denk door en zwanger poppetje en een ooievaar op de seizoenstafel te zetten. Denk dat dan het kwartje wel zou vallen. Anders maar gewoon vertellen. Het wordt voor mijn ouders kleinkind nummer 13(!), al blijft het altijd bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!!

Ik zou ook graag willen aansluiten. Op 30-12 positief getest van ons tweede kindje en ik verwacht in de eerste week van september te bevallen.

21-01 de eerste echo, spannend dus! Ik ben overigens 35, vriend 26 en zoon 2.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Overigens hier vooral net als de vorige keer ontzettend last van migraine. Heel vervelend, zeker met werk en een peuter die ook rondloopt en vanalles wil.

Vertellen hebben we al aan een aantal mensen gedaan (oa onze ouders), ook omdat het hiervoor een keer mis is gegaan bij 6 weken en we dat graag willen delen mocht het weer gebeuren.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Mag ik ook mee schrijven?
Ik heb 6 januari een positieve test gehad!

mijn laatste menstruatie was begin november, heb toen half november contact gehad om een spiraal te laten zetten, en zou bellen bij de volgende ongesteldheid, die dus niet kwam opdagen uiteindelijk.
Ik was me ervan bewust dat het wat onregelmatig was, ik ben namelijk 5 maanden geleden bevallen van ons eerste kindje, dus dat was niet helemaal volgens de planning, maar blijkbaar werken condooms voor ons niet. Ik heb ook geen idee hoever ik nu ben, maar heb volgende week maandag een echo gepland staan!

Ik was er echt even van geschrokken maar het is welkom en ben stiekem toch wel blij, heb mijn vorige zwangerschap en bevalling echt als super ervaren en heb een gezonde, hele blije mooie zoon.

Ik ga zometeen is rustig alle berichten hier doorlezen, wens iedereen die meeschrijft een heel gezond kind toe in september! :-D :heart:
anoniem_380040 wijzigde dit bericht op 08-01-2020 16:40
Reden: Typfout
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve berichten en bedankt voor het advies vd pop poli. Persoonlijk ga ik er zo blanco mogelijk in. Elke zwangerschap en elk kindje is zo anders. Waarom zou het nu wederom zo zijn? En verder vertrouw ik inmiddels moeiteloos op mijn moedergevoel. Dus ik heb goede hoop.

Welkom aan de nieuwkomers. Gefeliciteerd! Leuk leuk leuk!

Vertellen:
Wij hebben het vorige week gemeld aan de beide ouders en twee vrienden. Foto's gemaakt van dochter met de positieve test en die gegeven. :heart:

Opvang:
Wij hebben vandaag onze zwangerschap kenbaar gemaakt aan de planning van het kinderdagverblijf en zijn ternauwernood op tijd voor een plekje straks. Bizar! Voelt ook heel dubbel om iets aan te melden dat nog helemaal niet 'bevestigd' is. Ik wil me nog niet teveel 'hechten' omdat ik er zelf geen goed gevoel over heb. Dan is letterlijk moeten aanmelden wel een heuse stap.

Maar uh, advies van een grote kdv organisatie is dus direct aanmelden na een positieve test. En ik woon niet eens in de buurt van de randstad. Ze gaan er discreet mee om in de systemen heb ik me laten vertellen dus daar hoef je het niet voor te laten.
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik had een heel verhaal geschreven maar: opeens is het weg :'( Dus opnieuw dan maar :roll:

Welkom alle nieuwe meeschrijvers! Leuk dat we al een clubje hebben!

Leuk dat een aantal het al verteld hebben! Ik kan ook echt niet wachten om het te vertellen. Wij gaan binnenkort (voorjaarsvakantie) op wintersportvakantie met een groot gedeelte van onze familie en we zitten er aan te denken om het dan te vertellen.. Het duurt alleen nog zoooooo lang... :facepalm:

Voor alle moeders met een huilbaby of (verborgen) reflux: wat heb ik respect voor jullie! Zo zie je maar: je moeder gevoel klopt gewoon altijd! Ik hoop dat ons allemaal een goede zwangerschap gegund is en met een prachtige kraamperiode!

Iemand vroeg volgens mij naar vitaminepillen; ik slik VSM Puur Mama, net zoals de vorige keer. En die bevallen goed! :-) Ik denk dat ik deze de hele zwangerschap door blijf slikken.

Kinderdagverblijf Wij schrijven de baby in bij het kinderdagverblijf zodra wij de termijnecho hebben gehad (dit op verzoek van het kinderdagverblijf), dus we moeten nog even wachten.

Ik ga heel hard duimen voor jullie dat we allemaal kloppende hartjes hebben bij de echo's. Wat een spannende periode is dit zeg. Ik vind het nog moeilijk te bevatten allemaal. En ik merk dat vertrouwen ook moeilijk is na een missed abortion. Mijn lichaam heeft mij destijds zo voor de gek gehouden.

Arabian-nights; jij hebt de kindjes straks lekker dicht op elkaar dus! Net geen Irish-twins. Wel heel cool hoor, ben je een beetje bekomen van de schrik?

Hoe gaat het met jullie op het werk? Houden jullie het een beetje vol? Ik merk echt dat ik enorm moe ben.. Wanneer gaan jullie het op het werk vertellen?
anoniem_394222 wijzigde dit bericht op 08-01-2020 15:41
Reden: typefout
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ha Allen, is er nog een plaatsje voor een zwangere?

Ik ben 1e week september uitgerekend van ons 2e kindje. 1e is 3 jaar.
7 februari heb ik intake bij gynaecoloog en dan meteen termijnecho.
Konden al eerder gaan, maar dan moesten we nogmaals voor een termijnecho, houdt ik niet van, dan maar even wachten.

Wel altijd spannend hoor. Mijn 1e zwangerschap was niet zo makkelijk, daarom nu wel een beetje eng allemaal.

Zal jullie verhalen snel ook gaan lezen!
Hier word ik niet vrolijk van!
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan nieuwe schrijvers. Leuk en natuurlijk proficiat!🥰

Vandaag toch VK gebeld omdat ik buikpijn blijf houden en vooral in de avond. Echo gehad en zag er goed uit tot nu toe. Maar niemand kan in de toekomst kijken he...dus rustig afwachten tot de volgende echo 20-01.
Alle reacties Link kopieren
Vivelavie2020 schreef:
08-01-2020 15:40
Arabian-nights; jij hebt de kindjes straks lekker dicht op elkaar dus! Net geen Irish-twins. Wel heel cool hoor, ben je een beetje bekomen van de schrik?

Hoe gaat het met jullie op het werk? Houden jullie het een beetje vol? Ik merk echt dat ik enorm moe ben.. Wanneer gaan jullie het op het werk vertellen?

Ja hoor ben er van bekomen, hihi
Heb er wel zin in, nu afwachten of het goed blijft gaan!

Hier thuis-moeder dus geen stress met werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven