Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kleinaapje!

Je berichtje was al helemaal naar beneden gezakt! Ik zag het eergisteravond, maar toen was ik te moe om te reageren, dus ik heb je speciaal gezocht. Ik hoop dat er nog meer mensen reageren, want het zou zeker leuk zijn om een extra januari (en misschien februari..) groepje te hebben waar nog gewoon plek is!

Ik schrijf in elk geval graag met je mee :) Voor ons wordt het de eerste, dus alles is nog nieuw en ik vind het nu al heel erg spannend! Mijn NOD is 23 of 24 januari en dit is de eerste ronde. Wie weet, wie weet...

Nu staan we weer bovenaan, dus ik hoop dat we gauw een gezellig groepje hebben om alles mee te delen :)

Liefs, Cavia
RRR
Ik schrijf ook graag mee!

Ik ben begin november met de pil gestopt en sindsdien 2 cyclussen van 24/25 dagen. Deze maand er door middel van ovulatie testen achter gekomen (maandag 2 weken geleden) wanneer mijn vruchtbare dagen zijn en tijdens die dagen meerdere keren geklust. Vandaag zit ik op dag 25 van mijn cyclus en naar verwachting zal ik dan deze week ongesteld worden. Hoop natuurlijk van niet. Als ik dinsdag nog niet ongesteld ben haal ik denk ik een test, vind het heel spannend zo..
Alle reacties Link kopieren
Welkom xxonzeker08! Wat ontzettend spannend, je zit nu dus al op je NOD! Waarom wil je nog tot dinsdag wachten? En heb je aanwijzigingen dat het gelukt zou kunnen zijn?
RRR
Nee ik heb denk ik geen aanwijzigingen haha. Ik wil wachten omdat je soms een langere cyclus kunt hebben. Tenminste dat heb ik gelezen haha.. dus weet mezelf niet zo goed raad welk moment het beste is om te testen. Voor mij allemaal de eerste keer 🙈 en dan vooral ook welke test het betrouwbaarst is haha
Alle reacties Link kopieren
Hee dames!

Wat ontzettend leuk zeg! Echt gezellig. Hopelijk sluiten er nog meer meiden aan!

@cavia007
Oh spannend he, zo’n eerste! Je hoeft ‘nog’ maar een weekje te wachten dus! Ben je regelmatig?
En we moeten gewoon lekker gaan kletsen, dan blijven we hopelijk bovenaan staan. (Ik hoopte al snel op iemand die mee ging schrijven, je moet ook maar afwachten of mensen reageren.. :bonk: )

@xxonzeker08
Is dit dan ronde 1 of ronde 3 voor jullie? Ik snap wel dat je even wilt wachten met de test hoor, hebben wij bij de eerste ook gedaan! Mijn NOD was op een vrijdag en we hebben maandag pas getest. We moesten beide het hele weekend werken en mijn man was bang voor twijfelachtige testuitslagen. En met goed resultaat; we hadden een dikke vette knaltest! Deze loopt ondertussen vrolijk rond :duckie:

Ik zit ondertussen op mijn 15e dag; en heb (as we typ) mn eisprong! Normaal voel ik hem rechts maar nu voor het eerst sinds ik me kan herinneren een keer links. Ik ben zo benieuwd en waar je je al niet mee bezig kunt houden he?

Liefs
Kleinaapje :bye:
Officieel de eerste ronde, de vorige 2 cyclussen waren we er nog niet heel bewust en actief mee bezig. Was jij bij de eerste ook snel zwanger als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik schrijf ook graag mee! Leuk dat er een extra groep is aangemaakt.

Eind december ben ik gestopt met de pil en ben nu in afwachting van mijn eerste menstruatie (heb er nog nooit zo naar uit gekeken om ongesteld te worden haha). Ik ben 29 en mijn vriend en ik willen voor ons eerste kindje gaan!
Hoi allemaal! Mag ik meeschrijven?

Even kort voorstellen,
Ik ben September10, 30 jaar. We willen voor ons eerste kindje gaan.

Gestopt met de pil en 2 cyclussen van 35 dagen gehad. Heb een kalender app en zou (rond) de 26e mn eisprong hebben.
Alle reacties Link kopieren
@xxonzeker08
Ja behoorlijk snel zelfs, ik was toen in de tweede ronde al zwanger! :cheer2: Nooit gedacht dat het zo snel zou gaan maar wel enorm fijn dat het niet zo lang duurde allemaal..

@blue07
Welkom! Wat gezellig dat je meeschrijft! Ben je eerst in afwachting tot je menstruatie of zijn jullie ook al aan het proberen zwanger te worden?

@september10
Gezellig dat je je aanmeldt, welkom!
Handig he die apps, ik hou ze ook al jaaaaaren bij! Welke app gebruik jij? Ik gebruik Clue.Wanneer zou jouw NOD nu dan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie je hebben toegevoegd Blue07 en en September10, welkom! Nog meer eerste kindjes, dus kunnen we Kleinaapje het hemd van het lijf vragen over haar ervaringen :-D . Maar er komen er vast ook nog meer 2e (3e/4e...) in de groep bij hoor aapje!

@blue07: ik lees steeds dat je in "verwachting" bent van je eerste menstruatie :lol:

@kleinaapje: ik ben redelijk regelmatig, met 31 of 32 dagen. Soms in tijden van veel stress wel eens wat langer, maar daar heb ik nu geen last van gelukkig. Ik gebruik trouwens ook Clue, heel fijn vind ik die!

Ik ben al een eeuw niet meer aan de pil (ik voelde me er triest mee, en ook met het oog op "als we dan straks een kindje willen, dan is mijn lichaam al opgeruimd") en vorige maand hadden we voor het eerst een "risico" gelopen op dat ik zwanger werd. Dat was uiteindelijk niet zo, en onze grote teleurstelling was voor ons het laatste zetje om er nu dan wel echt voor te gaan, ook al is de timing niet echt perfect.

@xxonzeker08 ben je er al een beetje uit qua testen?
RRR
Dag Cavia 007,

Ja ik ben eruit! Ik wil maandag een early test doen als ik dan nog niet ongesteld ben en anders volgende week woensdag een gewone zwangerschapstest.. spannend!
Nog even heel hard doorhopen dat ik niet ongesteld wordt haha.

Hoe gaat het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Cavia007 schreef:
17-01-2020 09:25
Nog meer eerste kindjes, dus kunnen we Kleinaapje het hemd van het lijf vragen over haar ervaringen :-D . Maar er komen er vast ook nog meer 2e (3e/4e...) in de groep bij hoor aapje!
Hahaha ja! Echt bizar hoor, ál een tweede kindje. ‘t Voelt zo extreem volwassen ofzo.
Maar stel al je vragen maar hoor! Vind het veel te leuk <3

En die regelmaat is wel fijn he? Ik ben sinds 1 jaar vóór de eerste niet meer aan de hormonen. Had 4 jaar lang de mirena en die hebben ik toen laten verwijderen. Toen een jaartje condooms en toen in de tweede ronde zwanger. Sindsdien condooms gebruit. Had totaaaal geen behoefte aan al die hormoongevoelens. En ik ben van mijzelf mega regelmatig. Elke maand een cyclus van 29 dagen en ik voel mijn eisprong. Weet niet of dit in ons voordeel (heeft ge)werkt maargoed.

@xxonzeker08
Maar een earlytest heb je toch alleen nodig als je voor je NOD wilt testen? Ik heb de vorige keer gewoon die van 2 voor €5 van Kruidvat gebruikt!
Hallo allemaal! Ik schrijf ook graag mee :)

Ik ben 31 en ik wil met mijn vriend voor ons eerste kindje gaan. (Goh als je het zo opschrijft wordt het wel heel echt!)

Stiekem speel ik een beetje vals want ik verwacht rond 6 februari te ovuleren (nu nog in afwachting van menstruatie) maar die paar dagen maken vast niet uit. Ik ben al een jaar met de pil gestopt maar straks dus pas de eerste ronde. Mijn cycli zijn niet heel regelmatig, maar schommelen tussen de 29 en 33 dagen.

Gezellig om jullie avonturen te volgen. Hoe oud zijn jullie, @Cavia007 en @xxonzeker08?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Daisyjo! Ik had in mijn eerste berichtje al geopperd dat er mensen van begin februari ook nog konden aansluiten, dus wat mij betreft speel je helemaal niet vals :)
Ik ben trouwens 32!

@kleinaapje wat handig dat je je eisprong voelt! Dat verklaart misschien ook wel deels waarom het de eerste keer in de tweede ronde al meteen was gelukt! Ik voel wel dat het mijn "ovulatieweek" is, maar van het precieze moment heb ik vooralsnog geen idee. Sinds vorige maand let ik bewust op elk pijntje, zodat ik het allemaal beter leer aanvoelen en straks hopelijk ook snel doorheb dat ik zwanger ben!

Volgens Clue zit ik nu in mijn PMS, met het orkaansicoontje hahah. Ook niet gek want volgende week is mijn NOD. Maar als je zwanger bent, heeft je humeur dan alsnog een dieptepuntje? Kleinaapje, wat is jouw ervaring daarmee? En voelde je destijds al voor de test dat je zwanger was? Gisteren wilde ik met hart en ziel mijn herriënde buurman te lijf gaan :whip: (niet gedaan, vrees niet, En dat komt overigens regelmatig voor, maar dat ligt meer aan hem dan aan mij hahahah).. Verder heb ik alleen gevoelige borsten en wat steekjes onderin mijn buik. Daarnaast vond ik gisteren dat de versopengemaakte melk zuur rook en smaakte mijn stokbrood naar taart (vond ik niet zo erg, dat laatste), maar het kan ook mijn brein zijn die dingen ineens versterkt opmerkt omdat ik er toch wel mee bezig ben.......
RRR
Ik ben 25 (bijna 26)
Alle reacties Link kopieren
Hoi @daisyjo! Welkom!
Neehoor, je speelt niet vals! Iedereen is welkom vanaf januari 2020. En jij dus ook!
Wanneer is je NOD dan ongeveer?

@Cavia007
Ja ik hoop dan dat zoiets positief is, geen idee eigelijk..
Ik heb geen last van PMS (gelukkig). Dus verschil in PMS voelde ik toen niet. Heb een dagboekje per week bijgehouden toen, en wat er bij ‘voor de test’ staat is het volgende: ‘Anders’ voelen, af en toe minimaal misselijk, strakste panty zit te strak.
Ik weet nog dat ik enkele dagen voor mijn NOD uit het raam keek en me oprecht dus anders voelde. Alsof ik alles door een sluier zag (zonder letterlijk slechter te zien). Snappie..? Een soort duf hoofd wat niet over ging. Nougoed, lekker vaag haha. We deden de test dus eigelijk ook meer ter bevestiging. Juist omdat ik zo regelmatig ben en toen dus al 3 dagen over tijd was.
Hahaa jaa en dat had ik dus vorige keer tijdens de eerste ronde heel erg, álles viel me op. Steekje hier, beetje misselijk, klachtje dit, klachtje dat. Je wil iets heeeeel graag dus logisch dat je je er dan meer op focust! Komt goed meid! Schrijf alles maar lekker op, misschien is het wel raak!


Verder zat ik er aan te denken om een tabel te plaatsen in mijn eerste post. Wie doet er mee, met wat extra gegevens. Vinden jullie dat goed?
Wat ik er in wil zetten is het volgende
Username/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste ronde/NOD/bijzonderheden. Beeeetje afgekeken van de andere groepen maargoed, die doen dat niet voor niks. Ik zal ze dan probren zo up-to-date mogelijk te houden.

Liefs! :bye:
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik schrijf ook graag mee! Wij hebben een kindje van 14 maanden en in de kerstvakantie besloten om voor een tweede te gaan. Super spannend! Qua ovulatie/NOD loop ik precies gelijk op zie ik met Kleinaapje. Grappig! Ik heb geen ovulatietesten gebruikt, maar al tijden een regelmatige cyclus en na de geboorte van ons dochtertje condooms gebruikt, dus als het goed is, is mijn eisprong net geweest. Heel benieuwd!

Hoop dat we hier gauw veel mooie positieve testen kunnen delen met elkaar!
Alle reacties Link kopieren
En ja, heel fijn om een tabel te hebben. Kunnen we het goed bijhouden allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je dat in een schriftje hebt bijgehouden aapje! En je hebt het zo mooi verwoord. Ik let nu inderdaad op alles, maar het is voor mij nog niet storend. Ik heb het idee dat ik er vooralsnog best relaxt insta, maar goed vraag me dat over een week nog maar eens hahahah.

Heb je het idee dat je optimaal hebt kunnen profiteren van je eisprong eergisteren?

Leuk idee een tabel! Ben je niet bang voor een hoop extra werk, als onze lieve hostess? Soms zie ik ook wel eens topics met een tabel die door iedereen wordt geüpdatet, maar geen idee hoe dat precies in zijn werk zou gaan.

In elk geval mijn gegevens: Cavia007 / 32 / 1e / 1e* / 24 januari / geen geloof/hoop ik.

*Ik weet niet zeker of het aantal rondes in de tabel voor iedereen prettig is.. Als het lang duurt bij iemand (al dan niet al bij ons gezellige groepje aangesloten), dan kan dat misschien pijnlijk confronterend zijn. Voor mij is het om het even hoor, maar ik heb het liefst dat iedereen zich fijn voelt... Wat denk jij?
RRR
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik schrijf ook graag mee. Ik ben net nieuw op het forum dus ik moet nog even zien hoe actief ik zal zijn ;-) .

Wij gaan voor ons eerste kindje, ik ben 28 en mijn NOD is 4 febr!
Alle reacties Link kopieren
Sorry Pimpelmusje, ik had je bericht precies gemist! Maar welkom en wat leuk voor een tweede! Is het misschien handig als je meteen voor kleinaapje ook even je gegevens handig achter elkaar zet voor de tabel?
RRR
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! 1 januari gestopt met de pil en in afwachten van mijn eerste cyclus. Wel wat last gehad van ontpillen, maar dat lijkt nu weer over te zijn.

Ik ben 27 jaar en wij gaan voor ons eerste kindje 😊
Alle reacties Link kopieren
Hoi @Cavia007
Ik merkte de vorige keer dat ik het in de tweede ronde meer los liet, zo van, het kan maanden duren.. En toen was het raak! (hiermee zeg ik natuurlijk niet dat dat ook maar iets helpt he, het is alleen relaxte wachten als je je niet druk maakt :)) Dus ik denk voor mij persoonlijk dat als het deze ronde niet raak is, ik het wat meer los kan laten.

Ja, wij hebben de afgelopen week frequent genoeg gevreeën dus dat zit wel goed! Hij was dus gisteravond, maar nu merk ik (oh oh..) aan de gebruikelijke rechter kant ook dat gevoel. Ik ga me hier maar gewoon NIET druk om maken ;)

De tabel heb ik er vast in gezet, was enkele minuten werk en was zo klaar. Voor nu geen probleem om het bij te houden. :thumbsup: Ik zie dat er een nieuwe groep is geopend voor december 2019 en zij hebben idd een algemeen account om de tabel bij te houden.. als we dat willen kan dat natuurlijk alleen weet ik dan even niet zo goed hoe we dat dan moeten aanpakken. Iemand een idee? Of laten we het gewoon zo?

Tsjah die ronde.. als iemand het niet wilt delen, laten we het hokje toch gewoon leeg? :) Ik wil niemand iets opleggen of vervelende gevoelens geven, zou gewoon fijn zijn als we al die hersenspinsels die je het liefst de hele dag bespreekt hier kan bespreken en we straks een nieuwe groep kunnen starten als we allemaal zwanger zijn! :)

Er zijn soms ook strakke regels, spreken niet over 'klussen' (ipv vrijen/seks ect) oid. Ik persoonlijk heb geen moeite met praten over seks of vrijen maar kies (wat mij betreft) gewoon voor een term die jij prettig voelt. Niks moet hier :there:

Wat vinden jullie? :

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
pimpelmusje schreef:
17-01-2020 13:42
Leuk, ik schrijf ook graag mee! Wij hebben een kindje van 14 maanden en in de kerstvakantie besloten om voor een tweede te gaan. Super spannend! Qua ovulatie/NOD loop ik precies gelijk op zie ik met Kleinaapje. Grappig! Ik heb geen ovulatietesten gebruikt, maar al tijden een regelmatige cyclus en na de geboorte van ons dochtertje condooms gebruikt, dus als het goed is, is mijn eisprong net geweest. Heel benieuwd!

Hoop dat we hier gauw veel mooie positieve testen kunnen delen met elkaar!

Hee @Pimpelmusje! Ik zet je er bij! En welkom! Wil je je leeftijd nog met ons delen?

Welkom @Pijnboompitje25! Gezellig! Ik zet je je bij in de tabel! Jij hebt dus nog geen idee van je NOD? Zijn jullie al wel actief bezig mocht je stiekem een eisprong hebben of wacht je je menstruatie eerst af?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven