Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
September10 schreef:
20-01-2020 16:34
@cimojo
Vervelend, dat moeten allemaal ontwenningsverschijnselen zijn en ik hoop voor je dat ze verdwijnen. Als je het niet vertrouwd kan je altijd de dokter bellen
Inderdaad, ik kijk het even aan dank je!
Alle reacties Link kopieren
September10 doe je wel regelmatig een test? Ik ben na het stoppen van de pil ook 1 keer gelijk zwanger geraakt. :)
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
@Cavia007
Oww.. jouw NOD komt dichtbij deze week!! Net als van @Pioenrozen en @Mama30037! Wat goed dat je gestopt bent met de medicatie, is dat wel gelukt? Trek je het een beetje? Laat vooral weten of jullie symptomen gaan voelen, ben benieuwd!!

Oja, ik ben Nederlands in Nederland! Jij niet dus?

@Cimojo
Welkom! Leuk dat je meeschrijft! Spannend he, die eerste keer :-P) Hou ons vooral op de hoogte van de ontwikkelingen! Ik herken die klachten die je beschrijft niet.. Als je je zorgen maakt mag je hiervoor idd altijd de huisarts bellen he?

@Maisnon3
Jij ook welkom bij de club! Leuk, een 2e kindje! Het lijkt mij verschrikkelijk zwaar, wetende dat het dus ook niet goed kan gaan.. hoe ervaar jij dat?



Hier beginnen de zenuwen een beetje te spelen. Ovulatie is (overduidelijk) geweest, meer dan afwachten kunnen we nu niet doen. Ik twijfel ENORM of we echt enkele dagen na de NOD gaan testen of toch die dag zelf.. :facepalm:

Liefs!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@kleinaapje ja vooralsnog gaat het wel, dankje :) Ik heb behoorlijk veel pijn maar gelukkig hoef ik deze week maar weinig de deur uit. Vanwege dit probleem (niks ernstigs, doet alleen pijn) in combinatie met de issues in de stad hier werk ik nu ook voornamelijk vanuit huis ipv op kantoor, dus dat komt nu even goed uit.

Voor de "symptomen"bingo heb ik vooralsnog: misselijk (met een aantal keer overgeven), oprispingen na het eten, pijnlijke zware borsten, zeurend gevoel in onderbuik maar geen kramp, duizelig, erg moe en roze spotting (5 en 4 dagen voor NOD). En mijn beste vriendin vond me er "ondefinieerbaar anders" uitzien op de foto. Kan uiteraard gewoon een virusje i.c.m. grote wens zijn, maar ik schrijf er graag over!

Ik ben wel Nederlands maar woon in Frankrijk! Het hele systeem qua zwangerschapscontroles is me hier ook nog niet 100% duidelijk, maar het is sowieso anders dan in Nederland. Eerste echo is bijvoorbeeld ook pas na 11 (!) weken.

@Maisnon3 welkom!! Ik kan me voorstellen dat je er niet geheel zorgeloos instaat, maar ik denk dat dit groepje je hierbij ook zeker kan gaan helpen.
RRR
Alle reacties Link kopieren
Oh en @aapje, misschien je man de testvoorraad laten bewaren zodat je het wat makkelijker uithoudt? Het wachten duurt lang hè... Maar wij duimen met je mee!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag de knoop doorgehakt dat we vanaf nu officieel gaan beginnen om proberen zwanger te worden. Dit is de eerste keer. Heel erg spannend allemaal en hoop daarom hier mee te kunnen gaan schrijven.

In oktober was ik al gestopt met de pil en ik had gelukkig vrij snel een regelmatige cyclus. Ik heb een app waarbij in mijn cyclus bijhoud en ben benieuwd of dit allemaal een beetje klopt. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
mona87 wijzigde dit bericht op 20-01-2020 23:49
Reden: Typfout
1.19% gewijzigd
Jeej, wat wordt de club al groot!

@cavia007: dat begint er wel verdacht veel op te lijken, hè! Wat spannend!

@maisnon3: heel spannend, ik duim met je mee.

Begin hier erg ongeduldig te worden aan de slag te gaan maar moet nog even wachten ;)
Alle reacties Link kopieren
@Kleinaapje: het is dubbel. Natuurlijk zijn drie miskramen pittig, maar ik weet ook dat het dus wel goed kan gaan. Misschien weet mijn lijf nu wel gewoon 'hoe het moet'. Zolang het niet mis gaat ga ik er maar gewoon vanuit dat het vast wel goed gaat. Klinkt misschien wat wazig, maar ik ga proberen me niet druk te maken voor ik er reden toe heb.

@ Cavia: spannend! Bij mij waren volle, zware borsten iedere keer het signaal dat ik zwanger was. Maar ik had voor een gewone menstruatie ook nauwelijks symptomen, dus dat was ook wel anders dan normaal dan. Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te zien hoeveel mensen hier meeschrijven.

Ik vroeg mij af: hoelang moet je gemiddeld wachten tot de eerste menstruatie na het stoppen met de pil? Ben nu een aantal dagen gestopt maar geen idee wat ik kan verwachten 😊
Alle reacties Link kopieren
Leuk, nog meer mensen! Hoe meer mensen, hoe meer kans op een zwangerschap :) Welkom Maisnon, Cimojo en Mona!

Pioenrozen, jouw NOD vandaag! Benieuwd hoe het gaat?

En Cavia, heel benieuwd naar jou ook, als je dit zo ziet, zou het me niet verbazen als je menstruatie uitblijft.. Wel mooi wat je zegt over dat je niet "meer zwanger" wordt door testen. Daar zit wel wat in inderdaad, ik hou het in mijn achterhoofd voor volgende week ;) Maar poeeee, 11 weken wachten op eerste echo, dat is wel lang zeg!

Hier alles prima. Voel me totaal normaal, maar dat is ook te verwachten zo kort na eisprong. Wel een gek idee af en toe, is er wat gaande in mijn buik of niet? Zou soms zo graag even een kijkje nemen!
Alle reacties Link kopieren
Oh en Cimojo, bij mij kwam het toen meteen op gang, en ook wel weer best regelmatig. Had gewoon de strip afgemaakt en kreeg toen dus onttrekingsbloeding en toen week of 4 later eerste menstruatie. Hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn!
Alle reacties Link kopieren
pimpelmusje schreef:
21-01-2020 13:06
Oh en Cimojo, bij mij kwam het toen meteen op gang, en ook wel weer best regelmatig. Had gewoon de strip afgemaakt en kreeg toen dus onttrekingsbloeding en toen week of 4 later eerste menstruatie. Hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn!
Ik hoop het ook!

Gebruiken jullie een speciale glijmiddel? Ik las dat "normale" glijmiddelen bijna allemaal een zaaddodende of negatieve werking hebben op de kans om zwanger te worden. Ik heb vandaag "conceive plus" glijmiddel binnengekregen, deze heeft geen negatieve effecten m.b.t bevruchting. Was wel echt duur.. (€25 voor een tube van 75ml).
Alle reacties Link kopieren
Cimojo schreef:
21-01-2020 14:16
Ik hoop het ook!

Gebruiken jullie een speciale glijmiddel? Ik las dat "normale" glijmiddelen bijna allemaal een zaaddodende of negatieve werking hebben op de kans om zwanger te worden. Ik heb vandaag "conceive plus" glijmiddel binnengekregen, deze heeft geen negatieve effecten m.b.t bevruchting. Was wel echt duur.. (€25 voor een tube van 75ml).
Ik gebruik helemaal geen glijmiddel, dus kan er niet zo veel over zeggen.

Na het stoppen met de pil voor mijn eerste zwangerschap had ik eigenlijk meteen weer een regelmatige cyclus.
Nou, daar ben ik dan, op de dag van mijn NOD. Gisteravond begonnen mijn benen al een beetje te trekken van soort krampen en dan weet ik eigenlijk al dat ik ongesteld ga worden. Dus vanmorgen toen er nog niets aan de hand was ook niet getest, want ik wist eigenlijk wel beter. Zonet is het wel doorgebroken en mag ik door voor de tweede ronde. Wel verwacht, maar ik was zo'n twee weken geleden een week lang zooo extreem moe! Dat zou dan rond mijn ovulatie moeten zijn geweest.

Hebben meer van jullie dat rond jullie ovulatie? Dat moe zijn en misselijk?

@pimpelmusje wat lief je er er naar vroeg! Deze rond dus niet. Maar wel blij dat het nu doorgezet heeft. Want zwanger voelde ik me niet en anders zou deze cyclus wel heeeel lang duren.. Jij goede verwachtingen deze ronde!?

@kleinappje zou je mijn NOD willen doorschuiven naar 26-02?
Alle reacties Link kopieren
@Mona87 Welkom! Wat leuk dat je je ook aansluit! Hoe oud ben je? En wanneer verwacht je je NOD?

@Cavia007 Pff wat naar zeg! Welk fijn dat je dan thuis kan werken. Vaag he, die symptomen! Hopelijk zegt t iets!!
En wat bijzonder, Frankrijk! Ik ben zeker benieuwd hoe het daar allemaal gaat.. Heb je daar wel verloskundigen? Of moet je sowieso naar het ziekenhuis en dus de gyn? En wat laat die eerste echo!! o_o Is jouw man Frans dat jullie in Frankrijk wonen?
Heh en qua testvoorraad.. ik kan me best goed beheersen en zou niet zonder hem durven testen, dus dat zit wel snor :)

@Maisnon3 Ja dat snap ik, en ik snap volkomen wat je bedoeld. Ik maakte me in mijn eerste zwangerschap vooral de eerste 20 weken druk, echt jammer. Mocht ik nu weer zwanger worden dan ga ik proberen het echt van mw af te schuiven.. anders wordt het weer zo naar en dat gun ik mijzelf niet. .

@Cimojo Ik kan me het ontpillen van 6-7 jaar terug helaas niet herinneren..
En qua glijmiddel; als we het al gebruiken, gebruiken we gewoon kruidvat eigen merk.

@Pioenrozen Oww meisje toch.. wat jammer!! :redrose: Nu vol goeie hoop door naar ronde 2! Ik heb de tabel aangepast :)
Ik herken die klachten trouwens niet van de ovulatie, ik heb vooral (veel) waterdun slijmverlies en dus die specifieke pijn in mijn zij/onderbuik.

@xxonzeker08 Hoe is het met jou? Al wat meer duidelijk? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Pioenrozen! Was mooi geweest als jij de eerste was geweest uit ons groepje. Hopelijk volgende ronde 🍀 Wel fijn dat je menstruatie dan ook komt op het moment dat je het verwachtte èn aan voelde komen! Eisprongklachten herken ik niet.. heb je ook altijd last van menstruatie of valt dat mee?

Eendje, als ik in de tabel kijk zijn het bij jou nu ongeveer de vruchtbare dagen? Goed benut? 😊

Hier kan ik me haast niet voorstellen dat het gelukt is. Vorige keer in 1x raak, dan kan het voor mijn gevoel nooit zo zijn dat we nog een keer zo extreem veel geluk hebben. Voel in elk geval nog niets en ben gelukkig stuk relaxter dan bij eerste kindje merk ik nu. Gewoon benieuwd wel, maar minder overheersend gelukkig ☺️

Oh en hier geen glijmiddel, maar heb wel eens goede verhalen over Conceive gelezen! Wel prijskaartje zeg... 🤔

Fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@kleinaapje dankjewel voor het toevoegen aan de tabel! Ik ben 32 jaar. Mijn NOD is 18 februari, heb weer net mijn menstruatie. Heel nieuw om er zo over te denken.

Zijn jullie heel bewust bezig met je vruchtbare dagen? Ik hoop dat ik er relaxt over kan blijven en niet iedere maand mega stressgevoel krijg. Ik heb van vriendinnen meegemaakt dat ze direct zwanger zijn geraakt, maar ik heb ook twee vriendinnen die al een aantal jaar bezig zijn en waarbij het niet lukt. Dit is toch echt wel een nachtmerrie voor iedereen denkik..
Alle reacties Link kopieren
@pimpelmusje
Dat heb je goed gezien 😊
Zijn er druk mee op het moment. Al vind ik het best spannend nu!

Een voordeel is dat wij samen aan dry januari doen, dus de man drinkt ook geen alcohol deze maand. Kan alleen maar in ons voordeel werken denk ik dan maar!
Daarnaast afgelopen dagen zo'n 2 keer per dag op een ovulatiestick geplast. Was toch wel benieuwd wanneer echt de piek zou zijn. Was eigenlijk van plan eerst om alleen via een app het bij te houden. Maar ga toch voor iets meer zekerheid!

Leuk trouwens om zo iedereens ervaringen te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal! Gistervond lag ik alweer om 21u te slapen :hihi: maar nu is het tijd voor een berichtje. Met koffie (en mijn werk), want wakker worden wil ook nog niet zo lukken..

@Maisnon wat een mooie instelling heb je! Klinkt inderdaad wel het beste, maar voor veel mensen is positief blijven gewoon niet echt de fabrieksinstelling..

@pimpelmusje oeh ja als we toch gewoon even konden kijken! Ik denk dat het veel prettiger zou zijn als we meteen na de eisprong een groen of rood lampje zouden hebben dat aangaat. Die spanning die je langzaam in die twee (of meer) weken opbouwt is helemaal niet nuttig.

@cimojo, sorry ik heb nog nooit glijmiddel gebruikt. Wel goed om inderdaad bij stil te staan.

@pioenrozen, wat jammer!! Was je erg teleurgesteld of ga je vol frisse moed de nieuwe ronde in?

@kleinaapje, ja hij is een echte Fransman! :D Ik probeer me een beetje te verdiepen in het systeem hier, maar zonder vragen te stellen (die nogal opvallen haha) is het lastig te ontdekken. De gyneacoloog zit hier trouwens meestal niet in het ziekenhuis en je kunt gewoon zelf een afspraak maken dus dat is handig!

@pimpelmusje, fijn dat je vooralsnog zo relaxt bent! Maar misschien dat het volgende week net voor je NOD misschien alsnog wat spannender voelt... Ik ben heel benieuwd!!

Dry January vind ik een heel goed idee. Ik ben zeker niet tegen alcohol, maar ik ben er altijd verbaasd door hoe snel het went. Even een reset is denk ik heel goed om er weer bewuster van te kunnen genieten en sowieso voor de vruchtbaarheid schijnt het heel positief te zijn.

Fijne dag allemaal! :cheer2:
RRR
Alle reacties Link kopieren
Ohh ik geloof dat ik zojuist ongesteld ben geworden..
RRR
Alle reacties Link kopieren
Ah nee, wat jammer! Had zo’n goede hoop voor je! Zet het echt door? Dommage 😔
@Kleinaapje Dankje voor het aanpassen! Zeker vol goede moed naar ronde 2. Hoe zijn jouw verwachtingen deze ronde?

@pimpelmusje Haha nu de kans voor jou om de eerste te zijn van het groepje!
Heb eigenlijk van mijn menstruatie zelf totaal geen last, dus zag het niet lekker zijn met de ovulatie ook niet echt aankomen. Misschien was het ook wel een griepje, even deze maand afwachten! Fijn dat je zoveel relaxter bent nu zeg! Wie weet is het wel in 1x raak en zijn jullie gewoon extreem vruchtbaar, haha! Duimen maar!

@Mona87 Ik houd het wel bij in een app ja, zou het zonde vinden als je dit helemaal niet benut om het zo te zeggen, haha. Maar probeer er wel zo relaxt mogelijk onder te blijven met het idee dat het echt nog wel maanden kan duren. Zie de rondes bij jou niet staan in de tabel, is dat dan ook bewust?


@Cavia007 Ik ben er opzich wel heel oke mee nu. Sowieso omdat het ronde 1 was en ik dus er al niet vanuit ging dat het meteen raak zou zijn. En tevens was het een maand waarin (door feestdagen) je best wat alcohol hebt gedronken en dat ook niet echt lekker voelde ofzo. Dus vol frisse moed door! Heeft je menstruatie doorgezet bij je? Hoe ben jij eronder?
Alle reacties Link kopieren
Ja jammergenoeg zet het inmiddels wel echt door. Ik had nog even hoop.. Ik heb er wel eventjes om gehuild maar nu probeer ik ook de positieve kanten eraan te zien.

Ik heb gisteren gehoord dat een bedrijf mij een vast contract wil aanbieden, maar ze kunnen nog niet zeggen per wanneer. De voorspelling zou zijn per mei/juni, dus dan is het misschien handiger als ik pas kort zwanger ben...? En inderdaad, de kans dat het de eerste keer raak was, was natuurlijk ook echt heel klein. Teleurstellend is het absoluut, maar ik voeg me vol goede moed bij Pioenrozen.

Nieuwe NOD voor ronde 2: 22-2
RRR
Hoi hoi,

Ik zou ook graag mee willen schrijven als dat mag :) ik ben 31 en al een dik jaar van de pil af. In januari hebben we besloten om voor een eerste kindje te gaan. Momenteel is het wachten, NOD dag is 1 februari, erg spannend!!
Alle reacties Link kopieren
@pioenrozen officieel gezien is dit mijn eerste ronde. We gaan nu voor de eerste maand geen condooms meer gebruiken. Dus erg spannend allemaal en daarom extra leuk om hier mee te lezen!

@cavia007 en De eerste ronde meteen raak is heel klein zeggen ze, maar iedere kans is een kans... dus natuurlijk toch stiekem balen als de menstruatie doorzet. Nu duimen voor de volgende maand.

@eendje-01 Dry january is een hele goede. Ikzelf drink bijna nooit alcohol, behalve met carnaval en andere feesten waar ik heen ga (en waar je eigenlijk niet nuchter tussen alle zatte mensen wil staan). Carnaval is nu wel een dingetje, want mijn menstruatie moet precies voor de carnaval komen... mocht hij dan niet komen, heb ik geen idee wat ik moet doen. Mijn omgeving weet niet dat ik bezig ben en niet drinken met carnaval (of geen carnaval vieren) zorgt er meteen voor dat mijn omgeving weet wat er speelt verwacht ik.

Weet bij jullie de omgeving dat jullie bezig zijn of willen jullie het pas vertellen als er goed nieuws is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven