Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
@mama30037
Testen doe ik wel op mijn NOD. Zit nu in de vruchtbare periode! Heb er al 2 klaar liggen :) Mn cyclussen zijn helaas lang maar ik denk dat morgen mn eisprong is ivm slijm dus wie weet komt er een iets kortere cyclus aan dit keer

Lees morgen even alles op mn gemak hoor! Lekker veel berichtjes geplaatst haha
Alle reacties Link kopieren
Pff hoe was het ontpillen bij jullie?

Mijn afscheiding is anders (en meer!) en laatst zat er ook wat bloed bij.. ik heb bijna continu een zeurend gevoel in mijn onderbuik en afgelopen dagen ook weinig eetlust / soms misselijk / soms dan weer enorme honger. En ook wat stemmingswisselingen..

Hadden jullie dit ook, is dit normaal? Ik word er een beetje moedeloos van :|
Alle reacties Link kopieren
Kleinaapje, ja mijn dagen ben ik ook echt aan het aftellen in de app :)

Maisnon3, met welke termijn had je de miskramen?

Cimojo, wat ik me kan herinneren van jaren terug was ik toch met een week of 4 a 5 wel weer ongesteld na het stoppen met de pil.

Pioenrozen, als je er op let, dan zijn zwangerschapskwalen en mensturatie verschijnselen opvallend hetzelfe. Heel vervelend, vooral buikkramp kun je ook ervaren in het begin van de zwangerschap.

Mona87, hier wel bewust bezig met de vruchtbare dagen, alleen geen ovualtie kunnen vinden met de test, dus maar op de gok. ;) Als je het vaak om de dag, of om de 2 dagen doet zit je sowieso goed. Hier weten ze wel dat we nog graag een kindje willen krijgen, mede omdat de vorige stil geboren is is de wens natuurlijk nog sterk aanwezig.

Cavia, balen zeg... Op naar de volgende ronde.

Pijnboompitje, klinkt ook bijna wel als zwanger? ;)

Hier tegen beter weten in een vroege test gedaan met kruidvat 2v5, negatief natuurlijk. Nu dan toch de rust gevonden om te wachten tot NOD. Test eigenlijk altijd op NOD nog licht positief. Wel spannend, 29 februari was ik van ons stil geboren zoontje uitgerekend en zou fijn zijn als er dan een broertje of zusje onderweg is. Al zal dat misschien helemaal niet te begrijpen zijn als je het niet mee gemaakt hebt.

Hier wel buikkramp, maar dat kan alle kanten nog op, verder altijd last van van alles na de ovulatie, dus moet toch echt nog dikke 2 dagen geduld hebben.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Pijnboompitje25 schreef:
22-01-2020 19:19
Pff hoe was het ontpillen bij jullie?

Mijn afscheiding is anders (en meer!) en laatst zat er ook wat bloed bij.. ik heb bijna continu een zeurend gevoel in mijn onderbuik en afgelopen dagen ook weinig eetlust / soms misselijk / soms dan weer enorme honger. En ook wat stemmingswisselingen..

Hadden jullie dit ook, is dit normaal? Ik word er een beetje moedeloos van :|
Vervelend zeg! :@@: Mijn ontpillen-verschijnselen waren echt heel heftig, ik ben de afgelopen 2 dagen hondsberoerd geweest. Bonkende hoofdpijn, buikkrampen, ik lag uitgeschakeld op bed. Nu dag 3 en voel mij wel wat beter.

'T is echt heftig wat zo'n pilletje met je lichaam kan doen.. overigens heb ik nog geen onttrekkingsbloeding gehad..
cimojo wijzigde dit bericht op 22-01-2020 21:44
5.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mama30037 schreef:
22-01-2020 20:04


Hier tegen beter weten in een vroege test gedaan met kruidvat 2v5, negatief natuurlijk. Nu dan toch de rust gevonden om te wachten tot NOD. Test eigenlijk altijd op NOD nog licht positief. Wel spannend, 29 februari was ik van ons stil geboren zoontje uitgerekend en zou fijn zijn als er dan een broertje of zusje onderweg is. Al zal dat misschien helemaal niet te begrijpen zijn als je het niet mee gemaakt hebt.

Hier wel buikkramp, maar dat kan alle kanten nog op, verder altijd last van van alles na de ovulatie, dus moet toch echt nog dikke 2 dagen geduld hebben.
Wat heftig om te horen van jouw stil geboren zoontje.. lijkt mij onbeschrijflijk naar om mee te maken. :redrose: ik duim voor je nu!
Alle reacties Link kopieren
Pijnboompitje25 schreef:
22-01-2020 19:19
Pff hoe was het ontpillen bij jullie?

Mijn afscheiding is anders (en meer!) en laatst zat er ook wat bloed bij.. ik heb bijna continu een zeurend gevoel in mijn onderbuik en afgelopen dagen ook weinig eetlust / soms misselijk / soms dan weer enorme honger. En ook wat stemmingswisselingen..

Hadden jullie dit ook, is dit normaal? Ik word er een beetje moedeloos van :|
Ik heb ook best veel last gehad van het ontpillen..
Ik had oa enorm last van stemmingswisselingen! Ik kon echt van super vrolijk naar enorm boos gaan binnen 2 tellen.
Daarnaast voelde ik me ook gewoon niet lekker meer in mn vel op een of andere manier.
Nu, een paar maandjes later, geen last meer gelukkig!
Ik was trouwens wel direct weer na 4 weken ongesteld. Dat ging wel snel.
Alle reacties Link kopieren
@Cavia007
Ooeeh leuk zo'n fransman! Ik ben erg benieuwd hoe het systeem daar gaat.. Hou je ons op de hoogte als je iets nieuws ontdekt?
(en toen las ik je volgende post)
Oh nee... Wat jammer meid!! Gaat t een beetje? :( :heart:

@Pioenrozen
Deze ronde zie ik hoopvol tegemoet! Goed kunnen benutten en ben vooral vreselijk benieuwd naar mijn NOD.. :-P) Hoe is het met jou? Je staat er positief in lees ik.

@Molly66 Welkom meid! Wat leuk dat je meeschrijft! Spannend he! Wij zitten dicht bij elkaar met onze NOD, al goed gebruik kunnen maken van jouw ovulatie?

@Mona87 Nou mijn beste vriendinnetje weet dat we bezig zijn, en zojuist een dinertje met mijn zus gehad die dus vertelde dat ze voor een tweede gaan sinds januari (ze kan hier wel meeschrijven ;) ) en die heb ik het dus ook maar verteld. Ben benieuwd!! Verder houden we het voor ons en willen we (als het gaat lukken) pas vertellen na de eerste echo, dat zal na 7 weken zijn dus.

@Mama30037 Ik snap wel een beetje wat je bedoeld denk ik.. een soort van regenboogje op deze lastige datum. Hopen op een dikke vette streep! Ga je op je NOD weer testen?
Alle reacties Link kopieren
Dames, we zijn nu met 16. o_o Hoe groot willen we dit groepje laten worden? 20? Of nu al sluiten? :nerd:

Ps. Als er iets veranderd of toegevoegd moet worden aan de tabel, willen jullie dat dan dikgedrukt zetten? Dat maakt het voor mij makkelijker! :monkey:
Alle reacties Link kopieren
Kleinaapje schreef:
22-01-2020 23:03
Dames, we zijn nu met 16. o_o Hoe groot willen we dit groepje laten worden? 20? Of nu al sluiten? :nerd:

Ps. Als er iets veranderd of toegevoegd moet worden aan de tabel, willen jullie dat dan dikgedrukt zetten? Dat maakt het voor mij makkelijker! :monkey:
Ik heb eigenlijk geen idee wat voor aantal gebruikelijk is voor dit soort topics, ben echt een forum-leek 😛
Alle reacties Link kopieren
Cimojo schreef:
22-01-2020 23:14
Ik heb eigenlijk geen idee wat voor aantal gebruikelijk is voor dit soort topics, ben echt een forum-leek 😛
Whahaha jup me too! Dus ik dacht, ik gooi het maar in de groep! Ben benieuwd wat iedereen er van vind.. Het moet wel een beetje te volgen blijven, snapje? :monkey:
@kleinaapje Thanks!

Zeker gebruik ervan kunnen maken, dus erg spannend dat wachten nu! Heb de hele tijd een rommelende buik, maar waarschijnlijk maak ik mezelf gek want het is nog veel te vroeg hihi.
@kleinaapje
Ik zou m sluiten, maar dat ben ik :p dan is het beter te volgen inderdaad.

@pijnboompitje25
Echt niet fijn als je er veel klachten van hebt maar dat wordt gelukkig wel minder. En sommigen dingen horen er ook gewoon bij want dat heeft de pil onderdrukt denk ik. Bij mij vooral veel geborrel in mn buik en wat stemmingswisselingen.
Alle reacties Link kopieren
Pioenrozen: heel goed, vol goede moed door!

En zelfde voor jou Cavia! Maar even echt teleurgesteld zijn mag natuurlijk, je had ook zoveel dingen die wezen op een zwangerschap...Dan komt zo'n menstruatie ook extra hard aan. Goed nieuws van je contract, gefeliciteerd! Ik herken wel wat je zegt over dat het dan beter uitkomt. Als het hier niet raak is, dan heeft het ook wel bepaalde voordelen voor dingen die op de planning staan ;) Niet dat ik niet hoop dat het raak is hoor... Vind trouwens ronde 2 op 22-2 wel heel mooi staan. Klinkt als een geluksdag! :lol:

Molly: welkom ook, en leuk dat je meeschrijft. Spannend, nog " even" geduld hebben. Gelukkig vliegen de dagen om he, als je aan het wachten bent! :hyper: :biggrin:

Mona: wij hebben het hier niet gedeeld. Bij de eerste ook niet gedaan en dat is me wel goed bevallen. Vind het toch leuk als het een verrassing is.. Maar delen heeft ook zeker voordelen! En oeh ja, met carnaval is het echt lastig geheimhouden. Nouja, wie dan leeft, wie dan zorgt! Kleinaapje wat bijzonder om dit zo met je zus te delen! Stel je voor dat je ook echt tegelijkertijd zwanger bent, dat zou echt speciaal zijn. Zijn jullie bij jullie eerste kindje ook een poosje tegelijkertijd zwanger geweest?

Wat vervelend Pijmboompitje, die klachten van het ontpillen. Bijzonder hoe groot de invloed is van zo'n mini tabletje... Maar kan me voorstellen dat je er wat moedeloos van wordt. Hopelijk gauw beter! Gelukkig voel jij je weer wat beter Cimojo!

Heel spannend voor jullie nu, Mama! Ik hoop voor je dat je zwanger zult zijn op de uitgerekende datum, ondanks de negatieve test voor NOD. Het zal het verdriet natuurlijk niet minder maken, maar misschien is het toch een klein lichtpuntje. Ik was nog benieuwd hoe je je lichamelijk voelt? Want als het nu lukt heb je natuurlijk twee zwangerschappen snel achter elkaar. Zie je het zelf lichamelijk wat zitten? :rose: voor jou!

Wat mij betreft is de groep zo ook vol genoeg, anders wordt het inderdaad heel moeilijk volgen!

Hier gaat het wel prima. De tweede wachtweek gaat nu beginnen, die is natuurlijk altijd wel een stukje spannender dan de eerste :) Maar streven blijft beetje relaxt te blijven. Voor eerste zwangerschap waren we 2x een beetje half expres "onvoorzichtig" geweest (waren toen zoooo aan het twijfelen of we er echt voor wilden gaan of niet), en toen voelde ik 2x zoveel, dat ik haast dacht geen test meer te hoeven doen :hihi: Tis echt lastig dat je een soort hyperbewust wordt van alles wat je voelt en overal denkt :idee: :idee: ik ben zwanger!! Dus ik probeer dat uit te schakelen nu ik weet dat ik de vorige keer tot 6 weken echt weinig merkte. Dat gezegd hebbende: :A: gister voelde het wel alsof er van alles gebeurde beneden :nut: XD

Fijne dag allemaal!
Thanks Pimpelmusje!

Blijft spannend dat wachten. Had me voorgenomen er niet teveel mee bezig te zijn, vooral omdat het pas ronde 1 is, maar dat is toch lastiger dan gedacht en helemaal als je vanalles denkt te voelen terwijl het eigenlijk nog niet kan :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er voor mijn gevoel nú al echt veelste veel mee bezig. Officieel ben ik zelfs nog steeds beschermd door de pil omdat ik nog steeds in de 'stopweek' zit.. maar ik zit al zoveel te lezen over zwangerschappen, heb al een boek uitgelezen enzovoorts..🤪 Moet echt even wat indimmen haha..wie weet hoelang ik nog zou moeten wachten, áls het mij al gegund is. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
pimpelmusje schreef:
23-01-2020 10:13
! Kleinaapje wat bijzonder om dit zo met je zus te delen! Stel je voor dat je ook echt tegelijkertijd zwanger bent, dat zou echt speciaal zijn. Zijn jullie bij jullie eerste kindje ook een poosje tegelijkertijd zwanger geweest?

Ja! Mijn kindje is 4 maanden ouder dus dat is superleuk. Het zou toch zo mega bijzonder zijn als dit weer zo mag zijn. :heart: Die zwangerschap heeft ons ook dichter bij elkaar gebracht en dat is dus heel waardevol!

Ken jij iemand die bezig is in je omgeving?

Hier al een hoop babies in de omgeving, ik was met 6 anderen (familie/vriendinnen) tegelijk zwanger! Ik verdenk een van mijn vriendinnetjes dat ze sinds 1/1 ook voor een tweede gaan, haar oudste is 8 weken jonger dan mijn oudste, dus met haar was ik ook tegelijk zwanger toen. Ook is een van mijn beste vriendinnetjes hoogzwanger van haar tweede! Haar eerste is net zo oud als die van mijn zus. Ik ben heeeel benieuwd! :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Haha, heel herkenbaar van mijn eerste zwangerschap. Ook al positiekleding bekeken bij Zalando?! 🤣

Ik vond het wel fijn te horen dat het voor veel mensen geldt, je bent dan toch bang dat het invloed heeft ofzo. Maar je wilt het gewoon graag en dus zit het telkens in je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
pimpelmusje schreef:
23-01-2020 16:31
Haha, heel herkenbaar van mijn eerste zwangerschap. Ook al positiekleding bekeken bij Zalando?! 🤣

Ik vond het wel fijn te horen dat het voor veel mensen geldt, je bent dan toch bang dat het invloed heeft ofzo. Maar je wilt het gewoon graag en dus zit het telkens in je hoofd.
Hihi ja, liep vandaag langs prenatal en kon het niet laten om even naar binnen te gaan, al die schattige babykleertjes..🥰
Cimojo schreef:
23-01-2020 15:30
Ik ben er voor mijn gevoel nú al echt veelste veel mee bezig. Officieel ben ik zelfs nog steeds beschermd door de pil omdat ik nog steeds in de 'stopweek' zit.. maar ik zit al zoveel te lezen over zwangerschappen, heb al een boek uitgelezen enzovoorts..🤪 Moet echt even wat indimmen haha..wie weet hoelang ik nog zou moeten wachten, áls het mij al gegund is. Herkenbaar?
Zeker herkenbaar! Ik denk telkens nu stop ik met vanalles lezen en denken, maar dat valt toch tegen 😂 is ook lastig als je zo graag wilt en dan dat wachten..
Alle reacties Link kopieren
Kleinaapje schreef:
23-01-2020 16:27
Ja! Mijn kindje is 4 maanden ouder dus dat is superleuk. Het zou toch zo mega bijzonder zijn als dit weer zo mag zijn. :heart: Die zwangerschap heeft ons ook dichter bij elkaar gebracht en dat is dus heel waardevol!

Ken jij iemand die bezig is in je omgeving?

Hier al een hoop babies in de omgeving, ik was met 6 anderen (familie/vriendinnen) tegelijk zwanger! Ik verdenk een van mijn vriendinnetjes dat ze sinds 1/1 ook voor een tweede gaan, haar oudste is 8 weken jonger dan mijn oudste, dus met haar was ik ook tegelijk zwanger toen. Ook is een van mijn beste vriendinnetjes hoogzwanger van haar tweede! Haar eerste is net zo oud als die van mijn zus. Ik ben heeeel benieuwd! :rolling:
Wat leuk om zwanger te zijn! Lijkt me echt super leuk om samen te delen! Ik weet van twee vriendinnen dat ze bezig zijn, maar wel al zeker 2 jaar... zitten beiden in een traject. Een andere vriendin is pasgeleden bevallen en zij was meteen de eerste ronde zwanger. Het zijn twee uitersten.... Ik zie wat het doet met mijn vriendinnen, het is zo zwaar. Zij weten niet dat wij nu gaan beginnen, wil ze er ook niet mee 'lastigvallen'. Het lijkt me wel heel moeilijk en ingewikkeld worden als ik eerder zwanger zou zijn. Helaas bepaalt de natuur en heb je er niets over te zeggen. Ik duim ervoor dat we allemaal samen zijn en ik gun het hun van harte om toch eerder te zijn. Ondanks dat ik zelf ook heeeel graag wil
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Kleinaapje, al die baby’s en zwangeren om je heen! Bij ons ook wel, maar meer aan de kant van mijn man eigenlijk. 1 goede vriendin ook, en wat nichten. Maar niet echt dichtbij.

Wat lief Mona, wat je zegt over dat je hoopt dat zij eerder zijn. Moeilijk om dat te zien lijkt me. Hopelijk kunnen jullie jullie zwangerschap met elkaar delen!
Alle reacties Link kopieren
@Mama, wat een heftige situatie voor jou! Ik kan me wel voorstellen dat je graag goed nieuws hebt op de uitgerekende datum in februari :hug:

Mijn miskramen waren allemaal vroeg, gelukkig. De eerste keer een missed abortion met 10 weken, daarna miskraam met 5 weken, weken en één met zes weken.

In mijn omgeving voor zover ik weet niemand die bezig is om zwanger te worden. Zou het ook niet verwachten. Ben wel net twee weken tante van een super lief nichtje. superDag gaat het er extra kriebelen.
Alle reacties Link kopieren
Ladies, ik vond dit schema online maar ben altijd sceptisch met online informatie. Klopt dit? Ik lees best veel verschillende dingen, sommige websites beweren dat je maar 2 of 3 dagen vruchtbaar bent, andere 6 dagen enz..

https://i.imgur.com/NOavU7g.jpg

Bij mij in de omgeving ook niemand zwanger trouwens, maar ik leef ook een beetje in een mannenwereldje haha
Alle reacties Link kopieren
NOD's: mama33037, pioenrozen (ik ruik je nog steeds in mijn hoofd, zo lekker), pimpelmusje en kleinaapje, jullie week komt eraan! Ook al is het voor mij de minst interessante week, maakt het meeleven met jullie het toch heel fijn!! Ik leef ook oprecht mee met jullie, zoals ik dat met vrienden en familie zou doen. Ontzettend leuk trouwens als er zo veel mensen om je heen er ook mee bezig zijn, dat deelt wel fijn lijkt me. Ik heb een vriendin die voor haar tweede probeert, maar verder gebeurt er weinig hier..

Sluiten groepje: we zijn al met veel, maar vaak zie je dat er binnen de groep toch een actief groepje ontstaat, en eromheen de mensen die minder actief meeschrijven of die alleen wat vragen voor henzelf komen posten. En we worden natuurlijk heel gauw allemaal zwanger!! We zouden misschien de tabel voor nu kunnen sluiten, totdat er weer plekjes vrij komen (vanwege al die zwangeren natuurlijk), is dat een idee?

Molly66 wat spannend!! In elk geval is het voelen van allemaal dingen, behalve heel spannend, ook heel nuttig. Registreer je het ergens in een app bijvoorbeeld? Dan kun je later precies terugzien wat je wanneer voelde (of het nu cyclus- of zwangerschapsgerelateerd is).

Cimojo volgens mij komt die tabel wel redelijk overeen met wat er in mijn app (Clue) aangegeven staat qua vruchtbaarheidsdagen! Je weet alleen niet precies op voorhand wanneer je eisprong plaatsvindt (en erna misschien ook niet eens), dus ik ga proberen de volgende woorden in gedachten te houden: Ruim (ik neem de periode zo ruim mogelijk om mijn eisprong niet te kunnen missen), Regelmatig (gewoon om de dag ongeveer vrijen) en Relaxt (het komt als het komt en ik kan mijn lichaam niet dwingen).

Nog bedankt voor jullie medeteleurstelling voor mij, jullie zijn lieverds!! Het was een heel korte menstruatie van maar anderhalve dag echt vloeien. Nu druppelt het alleen nog wat na.. Mijn verteringssysteem is wel nog altijd van slag, ik ben nog steeds misselijk, heb krampen en bijbehorende ontlasting ( :-?) en ik ben nog steeds duizelig. Misschien uiteindelijk toch een virusje geweest..
RRR
cavia007 spannend is het zeker, ik heb idd alles genoteerd, ben erg benieuwd. Ben al meer dan 1 jaar van de pil af dus heb altijd wel goed inzicht in mijn cyclus en erg regelmatig. Toch denk ik soms ik ben er teveel mee bezig waardoor ik vanalles voel, hoewel ik wel duidelijk meer honger heb :hihi:

Vervelend is dat als je lichaam van slag is, ik hoop voor je dat het gauw weer normaal is en je er weer voor kunt gaan :daisy:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven