Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
@cimojo
Jaa absoluut herkenbaar! Betrap mezelf ook elke dag met het afzoeken op internet en ook telkens dezelfde vragen :’) daar ga ik eens mee stoppen want natuurlijk weet ik ‘alles’ al. Wel blijf ik het hier volgen natuurlijk. Welk boek heb je gelezen?

@kleinaapje
Nee niet zoveel, zover ik weet, maar vrienden weten het ook (nog) niet van ons dat we aan het proberen zijn. Er zijn wel een heleboel baby’s in de familie. 1 vriendin heeft 2 schoolgaande kindjes. En 1 vriendin heeft 2 weken geleden verteld dat ze zwanger is!

Ik denk dat ik mijn eisprong deze keer 4 dagen eerder heb gehad. Wel goed benut hoor, man en ik hebben beide een hoog libido.. dus kan nooit echt verkeerd zitten. Merkte het aan slijm, geen ovulatie testen... gebruiken jullie die?
Alle reacties Link kopieren
@september10 ik heb toevallig deze week ovulatietesten gekocht maar nog niet gebruikt omdat ik nog in de stopweek van mn pil zit 🤪

https://www.bol.com/nl/p/mijn-zwangersc ... uctPageUrl

Ik heb deze gelezen, maar bij Boekenvoordeel kocht ik hem voor 5 euro. Heel interessant en informatief boek, makkelijk leesbaar en heb er nu al veel van geleerd 😀 absoluut een aanrader.


Duim voor je dat je binnenkort een positieve test hebt!
Alle reacties Link kopieren
@cavia007 dank je! Dan weet ik iig dat het schema geen onzin is :) en die gedachtegang van ruim, regelmatig en relaxt is wel een goeie inderdaad. Hoop dat jij je snel beter voelt, kan best een virusje zijn( er is nu geloof ik een griep epidemie)
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de berichtenspam. Ik ben op de helft van het boek "vruchtbaar" van Ilse Ruijters.

https://www.bol.com/nl/p/vruchtbaar/920 ... uctPageUrl

Aan de ene kant geeft dit angst vanwege horrorverhalen, mensen die 6+ jaar bezig zijn zonder resultaat. Anderzijds is het heel interessant om te lezen omdat er blijkbaar zó veel opties zijn mocht het niet lukken via de natuurlijke weg :)

Heb m als ebook gekocht, mocht iemand interesse hebben zou ik het bestandje wel kunnen doorsturen via mail oid
Alle reacties Link kopieren
Wat lief Cimojo! Ik sla je aanbod even af, probeer bewust even andersoortige dingen te lezen, maar klinkt wel interessant 😊

Cavia, die drie R-en, is dat zelf bedacht? Nooit gehoord, maar lijkt me een mooi streven bij het gaan voor een zwangerschap! Kan je intussen vast wennen aan drie R-en in je leven 😉

En mama’tje, hou je het wachten nog een beetje vol? Echt spannend nu! Ga je morgen testen? Ik duim voor je!!
@cimojo: LEUK die boeken! Heerlijk voor de info maar vooral als voorpret, toch? Mocht iemand nog een aanrader hebben, dan hoor ik het graag!

@september10: Voorlopig ga ik niet aan de testen, maar na een tijdje kan het wel handig zijn. Fijn dat je toch doorhebt wanneer het is geweest. Ik sluit me helemaal aan bij de RRR-techniek van @cavia007

@pijnboompitje25: Niet moedeloos worden van het ontpillen! Je moet er even doorheen maar het wordt echt beter, MAAR bij mij kwamen de echte klachten pas drie/vier maanden later. Vettere huid, vettere haren en zelfs haaruitval... Het is gelukkig ook allemaal vanzelf weer bijgetrokken. Hopelijk heb jij tegen die tijd alleen zwangerschapssymptomen ;)

@mama30037: al nieuws?

Leuk dat veel van jullie de zwangerschapspogingen delen met vriendinnen. Vinden jullie dat een lastig onderwerp om over te praten of is dat vanzelfsprekend? Ik heb best wat vriendinnen met kinderen en van sommigen wist ik wel dat ze ermee bezig waren, maar niemand heeft het 'officieel' gedeeld. Zelf kan ik m'n mond niet houden vrees ik. Vind het heerlijk om het hier van me af te kunnen schrijven.

Inmiddels is mijn NOD bekend: 23-02!
Bij benadering dan, in alle onregelmatigheid.
Alle reacties Link kopieren
@Mona87 Och ja dat is heftig inderdaad.. :redrose: Kan je er wel goed met jouw vriendinnen over praten?
Hier zei directe familie voordat er bij ons een actieve wens was en zij al 1 jaar bezig waren letterlijk: ‘Als jij nu zwanger raakt, kan ik echt niet blij voor je zijn.’ Nou.. ze heeft me echt pijn gedaan met deze opmerking. Ik was naar haar gewoon niet zo open over dit soort dingen omdat het nogal een roddel is. Toen durfde ik het een jaar later echt niet makkelijk te vertellen.. Ik wilde niemand steken of pijn doen maar ons nieuws wel op onze manier gedeeld. Die opmerking van haar zat nog steeds vers in mijn hoofd. Het is gelukkig geen wedstrijdje en gun je het de ander ook. Dat ik zwanger was ontnam haar de kans niet om zwanger te worden. En mijn geluk hoeft niet te bukken onder haar verdriet.
*Klinkt allemaal superhard, maar zo ben ik totaal niet. Ik heb juist altijd last van de gevoelens en meningen van andere mensen, maar nadat ik met mijn vriendinnen hier over sprak kwam ik tot de conclusie dat ze ook alleen maar aan zichzelf dacht ten tijden van die opmerking.. Ik deel mijn zwangerschap en doe niks verkeerd ;) *

@Cavia007 Jaaaa! Spannend! o_o Ik ben een beetje zenuwachtig aan het worden.. Twijfel om te testen op 31/1 (NOD), 1/2 (NOD+1) of 3/2 (NOD+3).. Ik ga 31/1 de nachtdienst in en kom er maandag de 3e weer uit. Wat zouden jullie doen? Ik voel (denk ik) nog niks..

Hoe is het met jou? (Ik heb bij mijn menstruaties ook zo’n last van mijn darmen, echt diarree enzo..) Beetje nieuwe goede moed voor deze maand? :heart: I love de 3 RRR! Ruim/regelmaat/Relaxt. Nieuwe slogan van onze groep?

@mama30037, @Pioenrozen, @Pimpelmusje Ik duim enorm voor jullie voor een dikke vette positief!! :thumbsup: Wanneer willen jullie een vet test gaan doen?

@Cimojo Ook ik houd Clue bij en hierin ben ik ook een dag of 4-5 vruchtbaar.

@September10 Wat zou het leuk zijn als je tegelijk zwanger kan zijn met jouw vriendin! Nee ik gebruik geen ovulatietesten, houd al jaren de Clue app bij en merk het idd aan het slijmverlies en dus die ovulatiepijn.

@Daisyjo Ja mijn vriendin en zus weten het nu dus, maar wil het eigelijk zo min mogelijk bespreken. Mocht ik dan toch zwanger zijn wil ik dat als een soort verrassing kunnen vertellen en niet dat ze een maandelijkse update verwachten haha. Ik vind deze groep echt superfijn! Wat heerlijk dat we gewoon vrijuit kunnen bespreken welke gekke rammelende-eierstok-problemen we nu weer hebben!! :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Oke duidelijk, bij dezen sluit ik de tabel. :thumbsup: Als er mensen afhaken (of dus zwanger zijn?) komt er vanzelf een plekje vrij!

:monkey:
Alle reacties Link kopieren
Jaaa goed motto, maar dan wel Relaxt met een hoofdletter R, want we zijn natuurlijk echt extreem relaxt :lol:

Cavia, vergeten te vragen bij mijn vorige post: heb je altijd zo’n korte menstruatie? Hier wel altijd een week zoet... aangezien je ook klachten blijft houden..? Tis wel echt een menstruatie geweest?

Ik weet niet wanneer ik ga testen, denk de 30e maar gewoon of de 31e. Wachten tot nod is mijn doel en wil ik ook echt! Als ik jou was, Kleinaapje, zou ik nooit tot nod+3 kunnen wachten, dus ik zou sowieso eerder testen, maar weet dat er een hoop te zeggen is voor nog even afwachten 😊
Alle reacties Link kopieren
Kleinaapje, wat een heftige uitspraak van je directe famile lid zeg... Ik ben juist heel erg blij, ondanks dat ons kindje overleden, als iemand een gezond kindje krijgt, ik gun juist niemand mijn verdriet.

Daisyjo, ik vind het juist fijn dat mensen het weten, als het dan niet zo snel lukt, is het ook fijn de frustraties te kunnen delen.

September10, ik had de ovulatietesten van Clearblue gebruikt, maar geen ei kunnen vinden, zonde van het geld dus haha! Als er wel een kans was, dan is die gelukkig goed benut. Ik merk het aan mijn libido, ik heb nu juist helemaal geen zin. ;)

Cavia, weet je zeker dat het geen innestelingsbloeding was? Had je getest? Ik heb niet zo ver terug gelezen, maar dan was je menstruatie wel mega kort. Ik zie net pimpelmusje zich dat ook al afvraagt.

Hier totaal GEEN geduld, heb vanmorgen getest, negatief natuurlijk, heb nog nooit voor NOD positief getest, maar tegen beter weten in....
Ik heb eerst een poos bv gegeven en ben toen gelijk daarna weer zwanger geraakt van Babyboy*, geen idee welke symptomen ook alweer bij menstruatie en zwangerschap horen even de weg kwijt met mn lichaam.

Ik test morgenvroeg gewoon weer, kost toch bijna niets van de Action.

Excuses als ik vergeet op iemand te reageren...
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
@mama30037 hoe voelde jij je toen je negatief testte vanochtend? Heb hier totaal geen ervaring mee hoor dus excuus als ik fout zit, maar is het niet beter om dan nog even te wachten met weer testen ipv morgenochtend. Kan mij voorstellen dat het toch steeds als een teleurstelling voelt. ⚘
Alle reacties Link kopieren
//
cimojo wijzigde dit bericht op 25-01-2020 19:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cimojo schreef:
24-01-2020 21:56
@mama30037 hoe voelde jij je toen je negatief testte vanochtend? Heb hier totaal geen ervaring mee hoor dus excuus als ik fout zit, maar is het niet beter om dan nog even te wachten met weer testen ipv morgenochtend. Kan mij voorstellen dat het toch steeds als een teleurstelling voelt. ⚘
Haha nee... morgen de nod dan nogmaals testen en als die negatief is wordt ik vanzelf ongesteld. Ik heb “geen last” van de teleurstelling maar heb nog 3 om voor te zorgen dat maakt waarschijnlijk minder “erg”.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Mama30037 schreef:
24-01-2020 22:48
Haha nee... morgen de nod dan nogmaals testen en als die negatief is wordt ik vanzelf ongesteld. Ik heb “geen last” van de teleurstelling maar heb nog 3 om voor te zorgen dat maakt waarschijnlijk minder “erg”.
Helder! :)
Alle reacties Link kopieren
@kleinaapje Wat een heftige en heel pijnlijke uitspraak van je vriendin... Ik kan me voorstellen dat mensen echt mega verdrietig en teleurgesteld zijn als het niet lukt, maar het een ander (een vriendin zelfs) misgunnen vind ik echt wel heftig. Hier kun je mensen (misschien onbedoeld) enorm mee kwetsen... zoiets vergeet je natuurlijk niet zomaar. En zorg er inderdaad voor dat je jezelf niet schuldig of slecht gaat voelen als het bij jullie wel eerder raak is, hoe moeilijk dit kan voelen voor je vriendin. Ik kan het er wel goed over hebben met m'n vriendinnen, maar is toch altijd wel beetje lastig. Ikzelf heb jaren een relatie gehad die ik heb beeindigd omdat hij geen kinderen wilde. Nu bijna 2 jaar samen met mn huidige vriend en we willen allebei heel graag kinderen. Zij weten dat ik graag kinderen wil, want hebben ook alles meegekregen toen ik diep in de put zat of ik mn relatie toendertijd moest beeindigen of niet. Tijdens mijn datefase was het onderwerp kinderen dan ook vrij snel onderwerp van gesprek, want een vriend die niet wil wilde ik nooit meer meemaken.
Alle reacties Link kopieren
September10 schreef:
24-01-2020 12:45
@cimojo
Jaa absoluut herkenbaar! Betrap mezelf ook elke dag met het afzoeken op internet en ook telkens dezelfde vragen :’) daar ga ik eens mee stoppen want natuurlijk weet ik ‘alles’ al. Wel blijf ik het hier volgen natuurlijk. Welk boek heb je gelezen?

@kleinaapje
Nee niet zoveel, zover ik weet, maar vrienden weten het ook (nog) niet van ons dat we aan het proberen zijn. Er zijn wel een heleboel baby’s in de familie. 1 vriendin heeft 2 schoolgaande kindjes. En 1 vriendin heeft 2 weken geleden verteld dat ze zwanger is!

Ik denk dat ik mijn eisprong deze keer 4 dagen eerder heb gehad. Wel goed benut hoor, man en ik hebben beide een hoog libido.. dus kan nooit echt verkeerd zitten. Merkte het aan slijm, geen ovulatie testen... gebruiken jullie die?
Ik gebruik nu geen ovulatietesten. Wil eerst zien wat de natuur doet en of het lukt zonder er met die testen mee bezig te zijn. Mocht het allemaal langer duren, dan verwacht ik dat ik ze wel zal gaan gebruiken
@mama30037 wat spannend! Heb je vandaag getest?

@kleinaapjeWat een heftige uitspraak zeg, snap dat dit erg kwetsend is. Hier in de omgeving ook al meerdere keren meegemaakt dat het niet vanzelfsprekend ging, inclusief stellen waarbij het mis is gegaan, blijft erg lastig. Gelukkig is het uiteindelijk goedgekomen.

Hier nog een week wachten, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Nieuws; vanmorgen oud bloed. (innesteling?)
Nog meer nieuws: negatieve test vanmorgen. :)
Laatste nieuws: geen menstruatie.

Waarschijnlijk late ovulatie gehad, heb het ook niet kunnen vinden met clear blue test was er na stuk of 8 testen wel klaar mee.
Ben wel erg moe, sterke geur, vond vanmiddag dat mn collegas zo stonken na het roken haha! en zere borsten.

Nu heb ik wel het geduld te wachten gelukkig.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Mama30037 schreef:
25-01-2020 19:05
Nieuws; vanmorgen oud bloed. (innesteling?)
Nog meer nieuws: negatieve test vanmorgen. :)
Laatste nieuws: geen menstruatie.

Waarschijnlijk late ovulatie gehad, heb het ook niet kunnen vinden met clear blue test was er na stuk of 8 testen wel klaar mee.
Ben wel erg moe, sterke geur, vond vanmiddag dat mn collegas zo stonken na het roken haha! en zere borsten.

Nu heb ik wel het geduld te wachten gelukkig.
Jammer van de negatieve test! :(
Alle reacties Link kopieren
Mona: heftig dat je een relatie beëindigd hebt ivm kinderwens. Lijkt me echt een hele moeilijke beslissing, maar super dapper dat je het gedaan hebt en wat fijn dat je nu iemand hebt gevonden met wie je de wens wel deelt 😊

Jammer mama, van alle witte testen! Wordt ook nog spannend voor jou dus, komende week.

Zie een hele rij NOD’s staan voor komende week. Tijd voor de eerste positieve test in deze groep! Wie biedt?! 😃
Alle reacties Link kopieren
@Kleinaapje, wat een heftige uitspraak van die vriendin! Toen wij de eerste keer bezig waren met zwanger worden/blijven was er ook een vriendin die begin en in 1x blijvend zwanger was. Natuurlijk wilde ik dat ook, en was het even slikken. Maar ik was zo blij voor haar dat het gewoon allemaal goed ging! Ik snap heel goed dat mensen iets zelf heel graag willen en ook dat ze het heel lastig vinden als een ander heeft wat jij zo wenst. Maar dat is je eigen gevoel, en ik snap niet dat je het een ander kan misgunnen.

@mama, jammer van de negatieve test, maar inderdaad misschien gewoon nog even geduld hebben?

@Mona, het lijkt me heel pittig als je relatie stuk loopt op wel/ geen kinderwens, maar het wel iets heel fundamenteels. Gelukkig heb je nu weet en relatie waarin jullie er hetzelfde in staan!

@Cavia, heb je altijd zo'n korte menstruatie? Of zou het toch iets anders geweest kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor jullie lieve reacties op de reactie die ik kreeg van mijn naaste familielid, zij is mijn aangetrouwde schoonzusje van mans kant. Dus geen vriendin, maar staat wel heel dichtbij.. onze kindjes schelen 6 maanden en we zien elkaar zeer regelmatig omdat onze schoonouders oppassen. Alles oke tussen ons nu hoor :thumbsup:
Wel fijn om te horen dat jullie dit ook geen normale opmerking vinden..

@Pimpelmusje
Ik denk dat we tóch maar gewoon de 31ste gaan testen.. man en ik zijn zo benieuwd!! :duckie:

@Mama30037 Oew spannend zeg,.. hopelijk heb je snel duidelijkheid! :heart:

Hier nog 6 dagen tot de NOD.. man ik vind het spannend hoor! Ben sinds 2 dagen súpermoe, borsten lijken hier en daar wat te kriebelen. Maargoed, dat hoeft natuurlijk helemaal niks te zeggen..

Bij mijn vorige zwangerschap hebben we getest met de Kruidvat 2 voor €5 en dat gaan we nu weer doen. Gewoontedier als dat ik ben, die tweede positieve test moet het zelfde merk zijn als die eerste whaha. De streep is na 2 jaar nog steeds te zien dus dat is mooi. ;)

Liefs!!
Alle reacties Link kopieren
@mama Spannend nog even dus! Jammer van de negatieve test, maar het kan dus nog.

@kleinaapje en pioenrozen Voor jullie komt het nu ook dichtbij! Spannend!

@kleinaapje Wat een heftige uitspraak! Een vriendin van mijn schoonzusje leeft met dezelfde instelling. Toen mijn schoonzusje een miskraam heeft gehad werd zelfs toen als reactie gegeven in de richting van jij bent tenminste zwanger geweest. Echt onbegrijpelijk!
Ooooh wat spannend om te lezen voor sommige zeg. En de symptomen klinken bij sommige echt enorm hoopvol!

@Mama30037 Wat spannend alsnog zeg, even nog geduld hebben! Wanneer wil je weer testen?

@Kleinaapje, je hebt in de tabel mijn NOD op 26-01 gezet perongeluk, maar is 'helaas' 26-02. Zou je deze willen aanpassen? Krijg nu allemaal lieve berichtjes dat het zo spannend is! Haha.

Ik zit nog in mijn fase voor de ovulatie, erg rustig dan allemaal. Aangezien mijn cyclus zo lang is, is dit echt totaal geen spannende fase voor 17 dagen, haha. Maar enorm leuk om de rest wel lekker te lezen.
Alle reacties Link kopieren
@Pioenrozen

OEPS! Aangepast :heart:

Ja die symptomen,.. ik ben zo bang dat ik mijzelf voor de gek houd.. :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven