Stille geboorte

02-02-2020 20:07 399 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve meiden,

Gisteren heb ik gehoord dat het kindje in mijn buik onverwacht overleden is. De verloskundige kon geen hartje vinden en op de echo in het ziekenhuis zagen ze helaas ook geen hartje meer. Morgen moet ik naar het ziekenhuis om de bevalling op te wekken. We hebben al contact gehad met een fotograaf en iemand die ons helpt met de begrafenis. Ik ben nu 35 weken zwanger, het is amper te beseffen. We hebben al twee dochters, die zijn nu bij opa en oma maar snappen heel goed dat er iets aan de hand is. Ze zijn 2 en 4. Misschien een stomme vraag, maar hebben jullie misschien tips hoe we de komende week afscheid kunnen nemen. We willen het graag een beetje klein houden.
Liefs.
ikeakrukje wijzigde dit bericht op 05-02-2021 06:13
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen tips. Alleen een dikke :hug: en ik hoop dat je een voorspoedige bevalling mag hebben.
Heftig TO, ik heb geen tips. Denk dat je met die fotograaf wel mooie herinneringen kunt maken. Heel veel sterkte met dit zware verlies :hug: :redrose:
Gecondoleerd!
Geen tips hier, maar wel een knuffel! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk om mee te moeten maken. Sorry, geen tips, maar wel een hele dikke knuffel :hug:

Heel veel sterkte komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
is er geen begeleiding in het ziekenhuis? ik denk dat jij en je man moeten uitmaken hoe je het best afscheid kunt nemen, veel sterke alleszins!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb een tip.
Doe alles op de manier zoals je gevoel en je hart je ingeven.
Alle reacties Link kopieren
:hug: wat erg!!

Leg zoveel mogelijk vast. Ook dingen die je niet misschien nu niet wil vastleggen (de bevalling?). Als je het nooit meer wil zien hoef je er nooit naar te kijken. Als je over 2 jaar of 10 jaar of 15 jaar het wil zien, dan is het er maar. In de toekomst kan je er veel aan hebben, ook als je dat nu nog niet weet.
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend veel sterkte. Niet te bevatten zoiets.

Kijk eens op www.stichtinghanne.nl wellicht dat je daar wat mee kunt door alle hectiek waarin je nu geleefd zal worden.
Och vrouw, wat een intens verdrietig nieuws! :"-(

Doe wat voor julllie goed voelt, wat dan ook! En neem vooral je tijd, want dit is niet niks! Je bent straks kraamvrouw met een bevalling achter de rug maar zonder kindje en dat is een verschrikkelijke, rauwe en pijnlijke werkelijkheid....

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
:'( + :hug:

Doe de dingen waar jullie waarde aan hechten..wat niet goed voelt niet doen.. en misschien wel foto's laten maken? De dagen kunnen als een waas aan je voorbij gaan.. Er zijn speciale stichtingen (vrijwilligers) voor.. bijvoorbeeld : https://stichtingstill.nl/home/informatie-voor-ouders/

Maar het kan ook zomaar zijn dat je denkt; nee dat vind ik niks.

Heel veel kracht voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
jeetje wat ontzettend naar om mee te moeten maken. Geen tips maar wel veel sterkte gewenst!
En misschien nog een tip voor morgen, vaste gezichten tijdens je bevalling, dat men op de hoogte is van je situatie en of pijnstilling direct mogelijk is bij de start van de inleiding (uiteraard als je dat wil) maar het pijn leiden is nu helemaal al naar genoeg.

Nogmaals ontzettend veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat erg :hug:

Ik denk dat ze je in het ziekenhuis ook goed kunnen helpen hiermee. Dat was bij mij wel zo. Maak veel foto’s en ik vind de hand- en voetafdrukjes ook heel waardevol. Verder zou ik doen wat je hart je ingeeft. Er is geen goed of fout.

Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug: Heel veel foto's
Maar ook tastbare dingen zoals een plukje haar en afdrukjes van de handjes en voetjes. Ik heb ook een stukje van de navelstreng. Wij hadden overigens ook gewoon een geboortekaartje. Ik voel zo ontzettend met jullie mee.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 02-02-2020 20:43
9.46% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte met dit heftige verlies :hug:

Misschien vind je dit ook een mooi Nr om te draaien tijdens het afscheid; toch hoor jij er altijd bij. Ikzelf vind de versie van Paul de Leeuw het mooist :heart:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik heb destijds heel veel gehad aan het forum hier. Hier kon ik met gekke vragen terecht die ik even niet met mijn omgeving wilden delen. En de meiden die reageerden waren allemaal heel erg lief en behulpzaam.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte lieve TS :hug: :cry:
Afschuwelijk om dit mee te moeten maken..
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Vrienden van ons hebben een dienst gehad met de gezinnen aan allebei de kanten, muziek, tekeningen en heel veel knuffels van de kindjes. Ik heb de foto’s gezien, ik krijg nog tranen in mijn ogen als ik er aan denk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig.
:hug:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik denk aan jou en leef met je mee. Wat een verdriet :hug:
Heel veel sterkte! Ik kan hiervoor niet de juiste woorden vinden...
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, wat ontzettend verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte.
Misschien is er een uitvaartzorg met ervaring in de buurt die je bij kan staan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven