Windei ervaringen

08-02-2020 09:56 30 berichten
Sinds woensdag weet ik dat ik zwanger ben van een windei. De bevruchting heeft plaatsgevonden, de cellen hebben zich gedeeld en de cellen voor de vruchtzak hebben hun taak uitgevoerd. Het is een prachtige grote vruchtzak. Maar die is helemaal leeg. De cellen voor de embryo zijn niet verder gedeeld. Ik ben nu 8,5 ‘zwanger’.

Waar ik mij eerst moe voelde maar dit prima vond omdat het voor een goed doel was namelijk zwangerschap, voel ik nu als of ik al mijn energie verspil aan een zwart gat. Groeipijnen maken mij nu ziek en verdrietig. Mijn buik doet pijn.

Maandag kan ik bij de gynaecoloog terecht om opties te bespreken. Ik heb geen interesse om verder af te wachten. Misoprostol leek mij niks maar een curettage lijkt mij ook weer zo wat.

Aan de ene kant ben ik blij dat er nooit wat gegroeid is en aan de andere kant willen we graag een kindje en voelt dit als een gemiste kans :(

Ik dacht eerst dat ik het wel kon handelen maar nu heb ik toch de behoefte om te praten. Wie heeft er ervaring met een windei?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend nieuws. Ik heb dit ooit ook gehad, uiteindelijk voor een curettage gekozen. Stelt niet zo veel voor, je krijgt een roesje en ze zuigen de baarmoeder leeg.

Een zwangerschap is eigenlijk een soort parasiet in je buik. Het is geen onderdeel van je eigen lichaam, maar een vreemd wezen wat "parasiteert" op jou. Dus je lijf reageert dan ook nog gewoon daarop. En je blijft nog even de zwangerschapsverschijnselen houden.

Helaas komt dit heel veel voor, dus de gynaecoloog kan je vast meer vertellen over opties en voor jou de beste optie is. En misschien heeft je lichaam het voor maandag zelf uitgestoten, dan hoef je niet te kiezen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb t ook gehad, 2 tegelijk. Heb 2 weken afgewacht maar het kwam niet zelf op gang de miskraam. Dus curretage gehad. Roesje en baarmoeder leeg gemaakt.

Had veel negatieve dingen gehoord over de tabletten dus dat durfde ik niet aan.

Vond het vooral emotioneel heel zwaar, het is de eerste en enige spontane zwangerschap geweest in 15 jaar en dan was het niks.... Vond dat zo wrang. (Vruchtbaarheidsproblemen)

Sterkte, hopelijk is alles snel achter de rug en mogen jullie je binnenkort verheugen op een goede zwangerschap!
Ik heb het een paar maanden terug ook gehad... heel naar. Ik heb besloten af te wachten, en binnen een paar dagen kwam de miskraam spontaan op gang. Achteraf ben ik heel blij dat ik daarvoor gekozen heb, als het je lichaam lukt om het zelf ‘op te ruimen’ is dat uiteindelijk het beste, ook voor je verdere herstel. Wel viel het me psychisch allemaal zwaarder dan ik dacht. Al weet ik niet of dat met medicatie of curettage anders was geweest.

Over die medicatie heb ik eigenlijk alleen maar slechte verhalen gehoord. En mij werd verteld dat een curettage tegenwoordig niet snel meer gedaan wordt als je nog een kinderwens hebt, vanwege de kans op complicaties.

Sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend, ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Ik heb dit vorige maand ook gehad. Was mijn 2e miskraam na 1,5 jaar bezig te zijn geweest. Bij mij begon het met bruine afscheiding maar de vk maakte zich nog niet veel zorgen. Na 1,5 week begon ik echt te bloeden en toen wist ik ook pas dat het weer een miskraam was. Het bloeden incl. de bruine afscheiding heeft in totaal wel 3 weken aan gehouden. Gelukkig heeft mijn lichaam het zelf wel helemaal opgeruimd. Psychisch vond ik de miskramen ook zwaarder dan ik van tevoren had gedacht.

Kan me voorstellen dat je niet wil afwachten. Heel veel sterkte :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele goede ervaring met cytotec (las zelf alleen maar horrorverhalen, vond het goed om ook de positieve ervaring te delen). Geen centje pijn en ook geen extreem bloedverlies.

Bloedverlies heeft (in hele kleine beetjes) nog wel even aangehouden (2 weken). Was in een keer schoon.

Wel heel naar TO :hug:
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweede miskraam was ook een lege vruchtzak. Cytotec genomen, was prima te doen maar lang met restweefsel gelopen. Dit is uiteindelijk met een hysteroscopie verwijderd. Mijn 3e miskraam was een MA bij 9 weken, ook Cytotec genomen, vooral het bloedverlies was erg heftig. Helaas weer niet schoon en was een curettage noodzakelijk. Ik heb er wel Asherman aan overgehouden en dat was precies waar ik bang voor was. Dus ik zou wel adviseren om de Cytotec toch eerst te proberen als je niet wil afwachten.

Succes met je keuze, het is gewoon rot ☹️.
Wat ontzettend verdrietig TO. Sterkte met je keuze en het herstel. Neem het niet te licht op een meld je gerust ziek op werk :redrose:
Tussen mijn eerste en tweede kind heb ik een lege vruchtzak gehad. Ik word altijd doodziek als ik zwanger ben en dat was voor mij een reden om voor currettage te kiezen. Na de ingreep was ik meteen beter. Wel tijd nodig gehad om te verwerken, ook al was er geen baby gegroeid.

Sterkte :hug:
Sorry dat ik zo laat reageer. Dat is normaal mijn manier niet.

Ik vond jullie ervaringen lezen best wel confronterend. Als ik voorheen in een topic las dat iemand een miskraam had dan vond ik dat naar maar vooral voor de verspilde tijd en het nog langer moeten missen van een baby. Nu voel ik meer lagen van treuren.

Ik had gister de afspraak met de gynaecoloog en naast dat ik ingeschreven ben voor de wachtlijst van 4(!) weken voor een curretage, heb ik ook cytotec gekregen. 2x4 pillen. Welke stomme mannelijke arts/ontwikkelaar heeft die dingen 6 hoekig gemaakt? Lekker nog even langs de wand schuren tijdens het inbrengen :-[ ik weet dat die dingen voor iets anders zijn bedacht maar kom op, 6 hoekig..

Ik kon ze het beste voor het slapen inbrengen want dan lig ik. Ben niet echt misselijk geworden. Wel elke twee uur een lading bloed kwijt.

Manlief heeft de komende dagen vrij en zorgt voor mij en onze peuter :heart: Hij is normaal best wel een hark maar hierbij lijkt hij te snappen dat het serieus pijnlijk is.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Bea, ook hier ervaring.
Heel veel sterkte. Er zijn zoveel vrouwen met je, dat is confronterend maar je weet ook dat je niet alleen bent.

Neem je rust, voel je rot als dat zo voelt en push jezelf vooral nergens in. Veel liefs
Alle reacties Link kopieren
Bea hoe voel je je nu?
Ik voel mij slapjes :-( Mijn man zorgt gelukkig goed voor mij.

Het bloeden met grote stukken is afgenomen en over gegaan in helder dik slijm met vers bloed. Heel raar spul :-?

Alle pillen zijn iig geweest en nu kan ik bij gaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte :hug: :rose:

Zelf ook ervaring met die pillen, wel heftige pijn gehad maar daarna was alles weg.
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
11-02-2020 08:25
Sorry dat ik zo laat reageer. Dat is normaal mijn manier niet.

Ik vond jullie ervaringen lezen best wel confronterend. Als ik voorheen in een topic las dat iemand een miskraam had dan vond ik dat naar maar vooral voor de verspilde tijd en het nog langer moeten missen van een baby. Nu voel ik meer lagen van treuren.

Ik had gister de afspraak met de gynaecoloog en naast dat ik ingeschreven ben voor de wachtlijst van 4(!) weken voor een curretage, heb ik ook cytotec gekregen. 2x4 pillen. Welke stomme mannelijke arts/ontwikkelaar heeft die dingen 6 hoekig gemaakt? Lekker nog even langs de wand schuren tijdens het inbrengen :-[ ik weet dat die dingen voor iets anders zijn bedacht maar kom op, 6 hoekig..

Ik kon ze het beste voor het slapen inbrengen want dan lig ik. Ben niet echt misselijk geworden. Wel elke twee uur een lading bloed kwijt.

Manlief heeft de komende dagen vrij en zorgt voor mij en onze peuter :heart: Hij is normaal best wel een hark maar hierbij lijkt hij te snappen dat het serieus pijnlijk is.
Ik heb dit berichtje gister helemaal gemist. Herkenbaar dat je er nu anders over denkt/anders ervaart als je leest over andere miskramen. Het is ook lastig je erin te verplaatsen als je zelf geen miskraam hebt gehad, heb ik gemerkt. Wat een lange wachtlijst zeg voor curretage! Hopelijk hoeft dat uiteindelijk niet en ben je hierna gewoon schoon. Lief dat je man vrij heeft genomen! Ben je ziek gemeld op je werk?
Sterkte Bea :hug:
Het zou wel fijn zijn als Google ook door heeft dat ik niet meer zwanger ben :| Ik word gestalkt door de 22 weken prik, mamaloesbabyflop en de beste matrasjes volgens de Consumentenbond.

Ik hoef geen vrij te nemen van mijn werk omdat ik thuisblijfmoeder ben. Daarom is het ook zo’n fijn dat mijn man thuis is. Die neemt mijn werk over. Hij lijkt nu ook door te hebben dat wasgoed, stofnesten en lege verpakkingen niet uit zichzelf opgeruimd raken :popcorn: Dat hij zijn baan zo goed weet te organiseren is een godswonder want gister was er toch even een momentje van paniek dat er geen avondeten bleek te zijn.

Vannacht ben ik een paar keer wakker geworden door pijn aan mijn baarmoeder. Die voelt nu als na mijn 1ste bevalling. Ik heb weer helder bloed met stukjes.

Ik hoop wel dat mijn baarmoeder straks leeg is. Na al deze pijn heb ik geen interesse meer in een curretage :(
Sterkte TO, ik hoop ook dat een curretage je bespaard blogt blijft.

Heel praktisch mbt de advertenties: verwijder je geschiedenis in je browser. Hoop dat dat helpt.
Hebben jullie of meelezers ervaring met hoe lang het bloeden duurt na Misoprostol? Ik heb het maandag en dinsdag dus ingebracht en ik kan nu niet lachen, opstaan of bukken zonder dat er een scheut bloed met stukken naar buiten loopt :-?

En ik vind het allemaal zo goor dat bloed. De geur, het gevoel dat ik in mijn broek plas.. :pukey: Ik ben normaal echt een tampongebruikster.
Morgenstond_ schreef:
13-02-2020 10:54
Sterkte TO, ik hoop ook dat een curretage je bespaard blogt blijft.

Heel praktisch mbt de advertenties: verwijder je geschiedenis in je browser. Hoop dat dat helpt.


Dat hielp wel een beetje :)
Ik had vandaag controle en krijg ook nog een curretage 😔
Alle reacties Link kopieren
Dat meen je niet! Zat er nog veel? Wanneer krijg je curretage?
Bankkussen schreef:
17-02-2020 15:49
Dat meen je niet! Zat er nog veel? Wanneer krijg je curretage?
Morgen gelukkig al. Vandaag de hele screening al kunnen doorlopen dus morgen gelijk aan de slag.


Baarmoeder was mooi leeg, behalve het vruchtzakje. Die zat als een pok tegen de wand geplakt met een stuk weefsel er naast en zal er ook echt niet zelf uitkomen. Dat wilde onze peuter bij de bevalling trouwens ook niet :-? Die hebben ze er met 42 weken uit moeten halen met een keizersnee :whip:


Ik heb gewoon een hele fijne baarmoeder :wtf:
Wat vervelend! Sterkte morgen :hug:
Sterkte morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven