UD okt. 2020

10-02-2020 10:42 442 berichten
Wie is er ook uitgerekend in oktober 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
Babyboom35Tweede30 septembergeheim :heart: 20 weken echo goed, 26-05 controle
ActualNoodle30Eerste4 OktoberJongen :heart: NIPT goed, vergrote niertjes
Vajore201731Tweede4 Oktober
WishfulThinking36Eerste5 Oktober :heart:
Zot-8336Vijfde10 Oktoberjongen :heart: Goede NIPT. kindje verloren bij 24 weken
Energy0832Derde11 Oktoberjongen :heart:
Dizzy030eerste14 oktoberjongen
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Topic gevonden! Bedankt voor het openen!

Vandaag precies 5 weken zwanger. Merk nog steeds niks. Ben nu rustig op zoek naar kinderopvang, omdat ik begreep dat in sommige plaatsen de plekken al heel snel vol zijn. Ik kan het me hier niet voorstellen, maar dat is het maar alvast geregeld. We twijfelen nog tussen kinderdagverblijf en gastouder. De eerste heeft toch een lichte voorkeur.

Hoe gaan jullie evt. opvang regelen?
Alle reacties Link kopieren
Blueitis: "Goed" om te horen dat jij ook nog niks merkt. Ik vind dat echt zo killing !! Word er zo onzeker van.

Ik ben vandaag 6+3, en merk er ook weinig van.

Heb je al afspraak gemaakt voor de vk?
Ik heb mijn zojust digitaal ingeschreven, en zal waarschijnlijk morgen worden gebeld om een afspraak in de plannen. Zo veel zin in!!
Alle reacties Link kopieren
Stille meelezer hier :-) Toch maar een account aangemaakt want zou wel graag mee willen schrijven!

Vorige week maandag een positieve test gehad, ik weet niet exact hoe lang ik nu zwanger ben omdat ik een wat onregelmatige cyclus heb. Ik denk nu 5 weken en 4 dagen? Merk dat ik het best wel spannend vind en ook moeilijk te bevatten, heb ook nog niet zoveel kwaaltjes. Vorige week een afspraak bij de verloskundige gemaakt, ik heb 21 februari de eerste echo. Ik wil dat eerst even afwachten voordat ik me ga oriënteren op opvang etc. wil toch graag eerst wat bevestiging ;) Zal zo even de tabel invullen!

Wanneer hebben jullie de eerste echo? En wanneer gaan jullie het bekend maken?
Alle reacties Link kopieren
@ Babyboom31: Ik word er ook onzeker van op sommige momenten. Op andere momenten ben ik het zowat 'vergeten'. Ik voel me gewoon mezelf, ben alleen niet ongesteld geworden en de testen zijn positief (en oplopend).
Ik ben nu pas 5+0, dus er kan nog van alles gebeuren. Voor nu geniet ik er maar van!

Ik heb vorige week de verloskundige al gebeld bij 4+0. Ik had 2 dagen eerder positief getest. Dat was erg onwerkelijk, ik had het zo niet verwacht. Ik had gehoopt binnen/na 6 maanden zwanger te zijn, maar ronde 1 had ik geen rekening mee gehouden. Dus na het weekend wennen, heb ik gelijk actie ondernomen. Uitspreken naar iemand anders dan mijn man maakte het echter voor mij. De eerste afspraak is 10 maart.
Alle reacties Link kopieren
Herfstwandeling: Ik ben daar ook helemaal niet mee bezig, voor nu leef ik uit naar de eerste echo, voor de rest ga ik niet op de feiten vooruit lopen.
Ons eerste kindje hebben we met 20 weken in geschreven bij de kinderopvang. Het was toen net op tijd om de dagen in te vullen welke we wilde.
2e kindje heeft sowieso voorrang, dus hoef me er niet druk om te maken.

Als ik de eerste goede echo binnen heb, zal ik me toevoegen in de tabel.

Planning is het wel pas te vertellen rond de 12 weken.

Bij ons eerste kindje hebben we zelfs gewacht tot 15 weken
Alle reacties Link kopieren
@ Herfstwandeling: gefeliciteerd!
De eerste echo is ook 10 maart, dus nog even geduld.

Ik ben iemand van de afstreeplijstjes en graag mijn opties tot in den treure onderzoekt, dus ik ben maar vast begonnen. Bovendien hebben in de buurt niet heel veel keus en willen we wel bepaalde dagen opvang. Ik wil er op tijd bij zijn, zeg maar.

Man wil graag onze ouders en mijn opa en oma het vertellen na de echo. Dan ben ik 9 weken. Ikzelf wil liever wachten tot 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames al wat mee zitten lezen hier, maar durfde niet zo goed, alsof ik dan m’n zwangerschap jynx :facepalm:
Komt door de voorgeschiedenis (vroeggeboorte 20+5 2018, ma 6+5 2019). Begin januari mochten weer voor gaan en ja hoor zwanger! Had een zeer sterk voorgevoel en heb ook alle vertrouwen. Vorige week Op dag 27 in de avond al positief getest, en sindsdien meerdere testen gevolgd.
Volgens m’n app 17-10 uitgerekend
5/3 eerste echo, dan ben bijna 8 weken.
Fijn om te lezen over de kwaaltjes, hier wel wat misselijk en duizelig maar geen zere borsten en dan komt er even twijfel.
Wij gaan juist wel vroeg vertellen, zodra we ouders en close vrienden zien, ons idee is altijd geweest. Van wie wil je dat ze weten als misgaat ? Dan is het ook leuk dat ze eerst met je mogen vieren :)
En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Leuk Okkie dat je hier ook mee komt schrijven :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook! Na een jaar proberen vanochtend een positieve test in handen 🥳 UD zal rond 21 oktober liggen. Het wordt ons tweede kindje.
Alle reacties Link kopieren
Jaa gezellig babyboom !
Ohhh wat fijn Liverpool! Weet man/vriend ook? Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
@ Okkie en Liverpool: Gefeliciteerd! Leuk dat jullie meeschrijven!
Alle reacties Link kopieren
@okkiepetite haha ja die weet het ook.
Ik was er gisteravond van overtuigd dat ik ongesteld zou worden, dus toen vanochtend nog niet zo was een test gedaan waar hij bij was. En zwanger! Net als bij de eerste, toen was ik er ook van overtuigd dat het juist die keer niet raak zou zijn. Raar hoe je lijf je voor de gek houdt.

Verder voel ik me helemaal prima, nog nergens last van!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic ook gevonden en schrijf heerlijk mee. Ik heb alvast de tabel ingevuld.
Vandaag ben ik 7 weken zwanger en heb heel veel symptomen , maar ik geniet nu al intens van het zwanger zijn. Mijn borsten zijn al gegroeid en zeer gevoelig en pijnlijk. Verder ben ik snel misselijk en beginnend maagzuur dus dat gaat wat worden de komende maanden ;-)
Dit wordt ons eerste kindje en dit is ook de eerste keer dat we het geprobeerd hebben dus we voelen ons heel gezegend op dat vlak. Ik ken ook mensen bij wie het jaren duurt.
We hebben morgenavond onze eerste echo gepland staan en we hebben er ontzettend veel zin in. We hebben onze ouders en twee goede vrienden al verteld dat we zwanger zijn. Mocht het namelijk zo zijn dat het mis gaat, dan hebben we mensen om ons heen die ons kunnen steunen.

@Blueitis: voor de opvang in mijn regio vallen de wachtlijsten wel mee. Een vriendin van me bevalt binnenkort en die heeft pas na de 12 weken een opvang gezocht.

Voor alle dames die meeschrijven: gefeliciteerd :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eindelijk de eerste echo afspraak gemaakt . Volgende week woensdag de 19e. Pppppppfffff wat spannend zeg !!
Alle reacties Link kopieren
Wat snel voor een eerste echo zeg? Bij ons komt die pas tussen 10 en 12 weken.
12 maart eerst intake, maar dan doen ze eigenlijk nog niks, behalve dingen als de nipt enzo bespreken en bloedformulier meegeven.
Alle reacties Link kopieren
@Babyboom31: wat spannend! Komt vast helemaal goed. Ik heb mijn echo vanavond staan. Word de echo bij jou ook inwendig gemaakt? Als dat zo is, dan is het handig om een jurkje aan te doen volgens een vriendin van mij. Dat is wat minder ongemakkelijk.

@liverpoolrain: ik heb eerst ook een echo om te controleren of het kindje wel goed in de baarmoeder zit, of het hartje klopt en of het er een of meerdere zijn. Dan heb ik rond de 10 weken een intake gesprek waarbij ze veel vragen gaan stellen.

Ik laat jullie morgen wel weten hoe het gegaan is met onze eerste echo. Zo spannend! Hopelijk horen we de hartslag van onze kleine.
Alle reacties Link kopieren
12 weken vind ik wel laat voor een eerste echo.

Volgens mij is het bijna overal zo dat je de eerste echo met 8 weken krijgt , en dan met 12 weken de termijn echo.

Normaal gesproken is inwendig niet meer nodig met 8 weken , dus ga er van uit dat het niet hoeft.
Mochten ze het slecht kunnen zien dan kan het alsnog , maar heb het wel vaker gehad in traject van zwanger worden en miskraam dus thja het zei zo dan
Alle reacties Link kopieren
Hallo meisjes!

Mag ik ook meeschrijven? Afgelopen zaterdag positief getest! Ik ben mama van een meisje van bijna 9 maanden. Mijn uitrekendatum zou 16 oktober moeten zijn. Ik ben 38 en ik woon in Zuid-Italië :)
Heb geen idee hoe je die tabel moet invullen :P

En ik had vandaag al een vreselijke hormoon dip: huilbui :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Liverpool Ohh wat leuk samen!
Actual noodle inwendig of uitwendig ligt ook beetje aan waar je baarmoeder zit en of je echt termijn bent wat je denkt te zijn
Babyboom spannend!
Principessa natuurlijk. Welkom en gefeliciteerd!
Echo’s: Hier doen ze sinds 2 jaar vitaliteitsecho tussen 7-8weken, hoeft niet, mag wel. Laatste missed abortion een keer vroege echo gehad (6wkn) omdat ik wat bloed had verloren en beetje bevestiging wilde. Toen was echo goed, 2 weken later bleek hartje gestopt te zijn bij bijna 7 weken. Daarom wil nu ook echt “pas” echo als tegen de 8 wkn aanzit, echt cru om eerst wel kloppend hartje te zien en dan niet.
en 12 wkn vind ik weer zo lang wachten ;)
Hier 5-3 echo, 18-3 intake.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat ik mee mag schrijven! Kan iemand mij in de tabel toevoegen,aub?Heb net even gekeken maar ik heb te weinig tijd om er in te duiken hoe ik het moet invullen :hyper: (9 maanden oude baby die zich optrekt op de achtergrond).

Hier in Italië ga je meteen naar de gynaecoloog (Kun je zelf kiezen) voor de eerste echo. We bellen volgende week voor de afspraak. Zal wel rond 8 weken zijn. Mijn vorige zwangerschap woonde ik tot 20 weken nog in NL. Dus ik ga nu weer naar dezelfde gynaecoloog . We hebben veel geluk want de tweede keer was het ook weer de eerste keer raak. Terwijl ik toch al een oude doos ben met 38 jaar :shame:

Spannend die echo’s! Hoop dat alles goed bij jullie is. Dat wachten duurt zo lang..
Alle reacties Link kopieren
@Principessa: Welkom en gefeliciteerd! Ik heb je toegevoegd in de tabel. Wat leuk dat jullie in Italie wonen!

@ActualNoodle: Succes en veel plezier vanavond! Ik ben benieuwd naar je update!

@Babyboom: 5 maart! Nog even geduld dan. Mag je vroeg of laat op de dag?

@Okkie: Ik begrijp wel dat je deze keer niet direct een echo wilt.

Mijn eerste echo en intake staat 10 maart op de planning. Dan ben ik 9 weken. Precies tussen jullie termijnen in :). Hier zijn gisteren/vandaag de eerste symptomen begonnen. Mijn borsten zijn aan het opzwellen, maar (nog) niet pijnlijk. Ook was ik vanmorgen eventjes misselijk. Ik was eigenlijk verrast. Eens kijken hoe dat zich ontwikkelt.
Vandaag is ook de instructrice van Moeders voor Moeders geweest. Een mooie testuitslag gekregen!

https://www.mupload.nl/img/hcix7b7ro.jpg

Ik start 25 februari. Een kleine moeite voor mij na zo snel geluk te hebben.
Alle reacties Link kopieren
@ActualNoodle, hoe was je echo?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Principessa3: Welkom !!
Zuid-Italië, wat lekker zeg !! Geëmigreerd vanwege werk of voor het mooie weer?

Blueitis: As woensdag om 15:30. Dus ga gewoon nog werken tot 15:00 uur. Even een smoes verzinnen voor werk dat ik eerder weg moet. :proud: Zoontje zit die dat op kdv dus dat komt dan ook wel goed uit.
Wat goed dat je mee doet met moeders voor moeders !!

ActualNoodle: En?

Vandaag precies 7 weken. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ooh Babyboom alweer 7 weken! Het zit natuurlijk allemaal in dezelfde maand, dus vrij kort op elkaar. Maar in dit stadium is 3 weken wel een heel verschil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven