Willen jullie meedenken? Ik snap er niets meer van.

20-02-2020 20:30 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Heel graag wil ik even mijn verhaal delen, ik ben behoorlijk in de war op het moment. Nu, omdat ik na een positieve test zaterdag, weer negatieve testen had. Maar nu net weer een positieve test in handen had :@@: . Weinig goede hoop hoor, ik ben vooral even helemaal lost. Dus wat wijsheid, ervaring of inzicht is meer dan welkom.

Mijn verhaal. (ik heb de directe vraag even vetgedrukt gemaakt - maar wat context is misschien wel handig).

Vorig jaar in mei ben ik (direct) zwanger geraakt. Toen met 6 weken een spontane miskraam gekregen. Die was fysiek niet zo heftig, een dag flinke bloedingen en de dag erna bij de echo (die al gepland stond) was mijn baarmoeder weer schoon. Even slikken was het wel natuurlijk.

Ik wilde graag zo snel mogelijk weer zwanger worden, en dat lukte. Begin augustus had ik weer een positieve test. Helaas bleek dit bij de eerste echo om een lege vruchtzak (windei) te gaan. Een enorme teleurstelling, en uiteindelijk werd dit ook een wat meer medische toestand omdat de miskraam na wachten en cytotecpillen niet op gang kwam. Uiteindelijk wel.. maar toen was het niet compleet, dus alsnog een curettage moeten ondergaan.

Hierna duurde het even voordat mijn cyclus weer op gang kwam. Daarna (vanaf november) wel steeds een regelmatige cyclus gehad, met ongeveer 12 dagen na de ovulatie (getest) een bloeding. Dit was maar heel weinig, veel minder dan voor de curettage. Alleen wat oud bloed ook meestal. Bij elkaar nog geen inlegkruisje. Het voelde nog niet 'goed'.

In januari had ik een paar dagen na die 'menstruatie' opeens toch een positieve test. Maar daarna niet meer.. ook niet meer gebloed.

2 weken geleden heb ik een echo gehad, waarop mijn baarmoederslijmvlies erg dun bleek (4mm.). De echoscopiste was vrij duidelijk: "Hiermee word je niet zwanger". De gyn zag het iets genuanceerder, omdat ik nog in de eerste helft van mijn cyclus zat. Maar omdat mijn menstruatiepatroon zo was veranderd na de curettage, wilde ze wel graag een hysteroscopie (kijkoperatie) plannen om te onderzoeken of er geen verklevingen zijn opgetreden - die kunnen er oa voor zorgen dat je baarmoederslijmvlies dun blijft. En voorkomen dat je zwanger raakt ;).

De kijkoperatie staat voor volgende week woensdag gepland.

Deze maand heb ik geen ovulatietesten gedaan. Ik wilde er even niet meer zo mee bezig zijn.. was wat verdrietig na die echo. Nou ja. Volgens de app zou mijn ovulatie ook zijn op het moment dat mijn vriend in het buitenland zat, dus sowieso weinig kans. En dat was wel even goed zo.

Ik had vorige week dinsdag of woensdag (11 of 12 februari) ongesteld moeten worden. Dat werd ik niet. Uiteindelijk deed ik zaterdagochtend een test - want ik wilde niet meer vroeg testen :facepalm: . Daarop verscheen een licht maar duidelijk streepje. Hè?? Ik was dus weer zwanger. Dat betekende wel dat het NA de reis van mijn vriend moet zijn gebeurd en dat het toen pas een dag of 10 na de ovulatie was. Late eisprong.. So far voor niet te vroeg willen testen ;).

Voorzichtig blij bracht ik de zaterdag door. Zondagochtend weer een testje... niets. Wel een druppel bloed. Zou ik toch ongesteld worden? Maandag ook niets, terwijl het hcg toch hoort toe te nemen. De test van zaterdag nog eens bekeken maar die was echt zo duidelijk positief.
Nou ja.. niet blijven plakken dus. Heel eerlijk, ik werd er toch wel verdrietig van. Niet zozeer deze keer op zichzelf, maar van alles op elkaar.

Ik wacht mijn menstruatie af en ben me mentaal aan het voorbereiden op die kijkoperatie. Nog geen menstruatie.

Net vroeg mijn vriend of ik een wijntje wilde. Voelde toch raar omdat ik nog niet ongesteld ben geworden en inmiddels 9 dagen 'overtijd' ben. Dus ik plas toch even om 7 uur 's avonds over een action test (again, gemoedsrust). Net daarvoor al geplast, dus matig en heel helder plasje :biggrin: .

En nu zie ik dus wéér een streep! En echt geen hysterisch tuurlijntje, ik zweer het. Ik wou dat ik foto's kon posten haha.

Maar hoe kan dit? Ik snap er echt helemaal niets meer van. Wil heel graag duidelijkheid.. niet zwanger mag ook.


Zie ik iets over het hoofd?
mindsey wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:35
1.31% gewijzigd
De 2e lijn. ?
Alle reacties Link kopieren
Kan het je eisprong ook zijn? Dan test je ook positief...
Alle reacties Link kopieren
Ik las net van de week hier op het forum dat iemand zei dat de action tests niet erg betrouwbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
20-02-2020 20:35
Ik las net van de week hier op het forum dat iemand zei dat de action tests niet erg betrouwbaar zijn.
Alleen maar goede ervaringen mee.

De early tests zouden minder zijn, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met streepjes die niet oplopen is niet goed.

Is de streep die je vandaag hebt wel donkerder dan de streep van vorige week?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
20-02-2020 20:32
De 2e lijn. ?
Bedoel je of er ook daadwerkelijk een tweede lijn verschijnt? Haha ja, dat zou wat zijn als ik die memo had gemist, anders was elke zwangerschapstest positief :yes: ;) .

Inderdaad verschijnt er dus een tweede lijntje.

Dat wil zeggen: zaterdag wel. zondag en maandag niet. en nu weer wel.

Vrij onmogelijk toch? :rolling:
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
20-02-2020 20:36
Alleen maar goede ervaringen mee.

De early tests zouden minder zijn, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee.
Hmm okee. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Vond het al zo vreemd dat ik het las :huh:
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
20-02-2020 20:35
Kan het je eisprong ook zijn? Dan test je ook positief...
Dat zou evt kunnen maar nog geen menstruatie gehad. En dus zaterdag ook postief, en vandaag (donderdag) weer. Zo lang duurt je ovulatie niet toch?

Is dat echt zo trouwens, dat een zwangerschapstest ook positief reageert op je ovulatie? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Dankjewel voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij mijn vorige 2 zwangerschappen veel langzamer en minder goed opbouwend hcg; streepjes waren en bleven heel licht. Werd allebei een vroege miskraam.

Nu ben ik 4+1 en niet alleen was mijn test op 12dpo veel donkerder dan de testen op 12dpo van mijn miskramen, ook zag je een duidelijk kleurverschil toen ik gisteren nog eens testte.

(en ik weet altijd zeker hoe ver ik ben want ik kan alleen zwanger worden dmv IVF).
lux- wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:40
11.08% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft zelf dat de gynaecoloog genuanceerder was, daaruit maak ik op dat zij een zwangerschap niet direct als onmogelijk beschouwde. Bij een positieve test zou ik er vanuit gaan dat je dus zwanger bent. Misschien zo snel mogelijk contact opnemen met de gynaecoloog, het lijkt mij dat die kijkoperatie nu dan niet kan plaatsvinden, dus je moet haar toch inlichten. Hopelijk kan zij je verder helpen en meer duidelijkheid geven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
20-02-2020 20:37
Mijn ervaring met streepjes die niet oplopen is niet goed.

Is de streep die je vandaag hebt wel donkerder dan de streep van vorige week?
Dat is mijn ervaring ook.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
20-02-2020 20:36
Alleen maar goede ervaringen mee.

De early tests zouden minder zijn, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee.
Het is een gewone test van de action.
De positieve test (zaterdag) en negatieve (zondag en maandag) waren kruidvat 2v5 euro.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat verwarrend en wat een onzekerheid.
Misschien even morgen testen met een ander merk?

Edit: ik typ niet snel genoeg...
Je hebt al een ander merk geprobeerd dus.
Ik zou de gyn bellen morgen voor overleg zeker omdat die kijkoperatie gepland staat.
drominique wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:43
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, nu nog op een oude test (van dagen eerder) kijken wordt altijd afgeraden!!
Saivash schreef:
20-02-2020 20:35
Ik las net van de week hier op het forum dat iemand zei dat de action tests niet erg betrouwbaar zijn.
De Action tests zijn gewoon betrouwbaar en gevoeliger dan de meeste tests op de markt. En dan bedoel ik de gewone variant, niet de early.
Alle reacties Link kopieren
Overigens: net na je menstruatie is een baarmoederslijmvlies van 3-4mm heel normaal. Rond je eisprong moet het ergens tussen 7-10mm zijn. Of iets meer.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Was de eerste positieve test toevallig met ochtendurine en de twee die daar op volgden niet?
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
20-02-2020 20:39
Ik had bij mijn vorige 2 zwangerschappen veel langzamer en minder goed opbouwend hcg; streepjes waren en bleven heel licht. Werd allebei een vroege miskraam.

Nu ben ik 4+1 en niet alleen was mijn test op 12dpo veel donkerder dan de testen op 12dpo van mijn miskramen, ook zag je een duidelijk kleurverschil toen ik gisteren nog eens testte.

(en ik weet altijd zeker hoe ver ik ben want ik kan alleen zwanger worden dmv IVF).
Gefeliciteerd lux! Heb je hier weleens gelezen. Wat fijn dat de IVF is gelukt en dat je zulke mooie duidelijke testen hebt :).

Ja ik vind het ook een vreemd verhaal.. heb er ook geen goede verwachting van. Eerder frustrerend dit. Ben veel liever niet zwanger, dan weer een mogelijke miskraam te moeten afwachten.

Het gekste is dus dat de hcg afnam (duidt op miskraam - nou ja, heel vroege, weet niet of dat al zo mag heten). Maar nu dus weer is toegenomen?
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
20-02-2020 20:41
Oh ja, nu nog op een oude test (van dagen eerder) kijken wordt altijd afgeraden!!
Maar dit gaat toch over een test die toen ook al positief was?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-02-2020 20:43
Maar dit gaat toch over een test die toen ook al positief was?
Ja dat is waar inderdaad.
Tip: maak er een foto van , iedere keer op de dezelfde plek met zelfde licht etc.
justagirly wijzigde dit bericht op 20-02-2020 20:45
20.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mindsey schreef:
20-02-2020 20:42
Gefeliciteerd lux! Heb je hier weleens gelezen. Wat fijn dat de IVF is gelukt en dat je zulke mooie duidelijke testen hebt :).

Ja ik vind het ook een vreemd verhaal.. heb er ook geen goede verwachting van. Eerder frustrerend dit. Ben veel liever niet zwanger, dan weer een mogelijke miskraam te moeten afwachten.

Het gekste is dus dat de hcg afnam (duidt op miskraam - nou ja, heel vroege, weet niet of dat al zo mag heten). Maar nu dus weer is toegenomen?
Dank je. We zijn voorzichtig blij; bij zoon liepen de testen ook duidelijk op, dus hopelijk is dit weer een goede zwangerschap.

Ik zou als ik jou was overmorgen nog eens testen. Dan zou hij echt wel donkerder moeten zijn.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-02-2020 20:39
Je schrijft zelf dat de gynaecoloog genuanceerder was, daaruit maak ik op dat zij een zwangerschap niet direct als onmogelijk beschouwde. Bij een positieve test zou ik er vanuit gaan dat je dus zwanger bent. Misschien zo snel mogelijk contact opnemen met de gynaecoloog, het lijkt mij dat die kijkoperatie nu dan niet kan plaatsvinden, dus je moet haar toch inlichten. Hopelijk kan zij je verder helpen en meer duidelijkheid geven.
Gelukkig heb ik maandag een belafspraak staan met de gynaecoloog :). Dus nog voor de kijkoperatie. Denk dat ze het bij vermoeden van zwangerschap niet door laten gaan, omdat het dan niet mag. Ik durf er eerlijk gezegd niet vanuit te gaan dat ik (succesvol) zwanger ben, omdat het weer zo raar loopt. Maar er lijkt wel iets gaande.

Het vreemde is dus dat ik vorige maand ook even een positieve test had. Mijn baarmoeder is wel gecheckt en er is geen zwangerschapsweefsel meer voor zover ik weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook over 2 dagen weer testen!
Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hard :) superfijn, heel blij met jullie reacties. Ook om het even van me af te schrijven. Kreeg echt even het gevoel dat ik gek werd ;).

Om wat vragen te beantwoorden:

Zaterdag, zondag en maandag was met ochtendurine.

Nu (omdat ik er eigenlijk niets van verwachtte) met hele lichte avondurine.

Hoe dan ook ga ik natuurlijk morgen nog even een testje doen ;).

Ik heb maandag de test van zaterdag nog eens bekeken, die was toen inderdaad opgedroogd met een heel duidelijke tweede streep. Maar zaterdag binnen de afleestijd ook al zichtbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven