Ongepland zwanger, ik weet het niet...

23-02-2020 17:23 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vroeg me gisteren of ik misschien zwanger kon zijn. Volgens hem reageerde ik de afgelopen week al een paar keer op de geur van koffie, op dezelfde manier als tijdens mijn zwangerschappen.
Lijkt me niet, ik voel me niet anders dan anders, alleen verkouden. En ik heb een koperspiraal.
Vanochtend zei hij het dus weer, toen ik aan de koffie stond te snuffelen. o_o

Gewacht tot er een winkel open was, test gehaald en thuis meteen getest.
Positief. Geen twijfel mogelijk.

En nu ben ik lichtelijk in paniek. Man ziet het al helemaal zitten, maar ik totaal niet.
Ik heb net een poosje fijn werk, en gezien de vorige zwangerschappen gaat nóg een zwangerschap wederom een aanslag op mijn lichaam zijn. Ik vind het naar om te zeggen, maar ik heb eigenlijk geen zin in weer al die fysieke ellende, en na 2 ppd's ook geen zin in de tijd na de bevalling...

Maar wat dan? Abortus? Ik weet nu al dat ik dat ook niet kan. Bovendien zou dat mijn man ook ontzettend pijn doen.

Morgen bellen met de verloskundige om te checken van hoe en wat. Ook gezien mijn spiraal...

Enig advies of opbeurende woorden?
Alle reacties Link kopieren
Wat een bijzondere man heb jij zeg!

Hoe oud ben je? En hoe oud zijn je andere kinderen?
Wat bijzonder dat je nog geen permanente maatregelen hebt genomen als je gezin compleet is.
Bovendien is het jouw lichaam dus als jij niet meer wil dan kun je er gewoon een punt achter zetten. Wellicht ben je nog op tijd voor een overtijdbehandeling en is de stress nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
[quote=redbulletje post_id=31012598 time=1582475390 user_id=109047]
Wat bijzonder dat je nog geen permanente maatregelen hebt genomen als je gezin compleet is.


Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Dat zal wel schrikken geweest zijn. Eerst maar even afwachten wat de verloskundige/gynaecoloog zegt, zeker met betrekking tot die spiraal. Dan gewoon nog even rustig met je man om de tafel gaan zitten. Je hebt nog tijd genoeg om een beslissing te nemen. :hug:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-02-2020 17:29
Wat bijzonder dat je nog geen permanente maatregelen hebt genomen als je gezin compleet is.
Dit vind ik zó flauw. Moeten we ons dan allemaal maar laten steriliseren? Dat is behoorlijk ingrijpend! Ik heb ook een koperspiraal en ga er gewoon vanuit dat ik daarmee niet zwanger kan worden.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Als je geen kinderen meer wil, als de eerder zwangerschappen echt zo'n aanslag waren ( end at geloof ik meteen) wat hebben jullie dan gedaan aan anticonceptie?

Maar goed, maakt eigenlijk ook geen bal meer uit. Als jij echt niet meer wil zou ik voor een overtijdbehandeling gaan.
Bulbul schreef:
23-02-2020 17:33
Dit vind ik zó flauw. Moeten we ons dan allemaal maar laten steriliseren? Dat is behoorlijk ingrijpend! Ik heb ook een koperspiraal en ga er gewoon vanuit dat ik daarmee niet zwanger kan worden.
Heeft TO die dan? Of een prikpil ect? Implanon? Of de man aan de sterilisatie? Noem maar even wat. En zo heel ingrijpend vond ik het niet.

Ik heb het zelfs tijdens mijn 2e keizersnede laten doen. Ik wilde na die laatste zwangerschap gewoon echt niet meer.
Ik neem even aan dat je samen tijdens of na zo'n zwangerschap bespreekt wat nu verder?



Nou dan is dat zeker een raar iets om te zeggen. Eens.

Maar vond zelf een sterilisatie niets bijzonders. ;-)
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-02-2020 17:40
Reden: Slecht gelezen.
24.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft een spiraal, staat gewoon in de OP hoor.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex wilde zich niet laten steriliseren en mijn gynaecoloog vond mij met begin 30 nog te jong voor sterilisatie. Als je dan geen hormonen mag is er echt geen andere optie dan de spiraal. En ja, die is niet 100% veilig. Maar het is dan wel de enige optie.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
23-02-2020 17:38
Ze heeft een spiraal, staat gewoon in de OP hoor.
Ik zie het, zal het aanpassen.
Ik snap wel dat je geen definitieve maatregelen hebt genomen hoor.
Ik heb ook een koperspiraal.
Dan ga je er toch vanuit dat dat voldoende is.
Natuurlijk altijd kleine kans maar 99 procent veilig, dan verwacht je niet dat je bij die 1 procent zit.
En dat zit je dus wel bij :roll:
Ik ben nooit ongepland zwanger geweest tijdens de koperspiraal (gedurende 10 jaar).
Maar goed jij nu wel!
Ik zou er ook echt niet op zitten te wachten in deze fase van mijn leven, maar zou er zeker voor gaan..
laat het ff bezinken je gaat van dit kleintje ook heel veel houden
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig TO. Waarom vind je abortus geen optie? Het is niet zo dat je al 20 weken zwanger bent. Het is een klompje cellen, geen kind. En je bent echt niet de enige vrouw die in een relatie met (jonge) kinderen ongewenst zwanger is. Wel mooi k*t dat je spiraal z’n werk niet goed geeft gedaan. Ik zou morgen de verloskundige bellen en vragen om een echo zodat je weet hoe ver je bent. En aan de hand daarvan verder beslissen.
als je geen abortus kan maar ook niet zit te wachten op nog een beeb kan je adoptie overwegen. Maar dat gebeurt amper nog omdat dat zoveel problemen geeft voor het kind later
Je hebt het net ontdekt.

Eerst morgen maar die verlos bellen en alles 1 à 2 weken laten bezinken.


Voordeel is wel dat je weet wat je vorige keren hebt meegemaakt.
Dat je - als je zou doorzetten met deze zwangerschap - de eventuele nodige hulp na de bevalling dus nu al kan klaar hebben staan.

Plus een man die ook weet hoe het vorige keren is gelopen.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
23-02-2020 17:25
Wat een bijzondere man heb jij zeg!

Hoe oud ben je? En hoe oud zijn je andere kinderen?
Ik ben 33, de kinderen zijn bijna 7 en 1,5.
We hadden nog geen definitieve nee mbt een derde, maar ik zie er zó tegenop... Daarom 'voorlopig' dus ook als tussentijdse oplossing die spiraal.
Alle reacties Link kopieren
In een vorig topic zei je dat je lang huisvrouw bent geweest en dat je nu bent gaan werken. Ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat je blijft werken.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
23-02-2020 17:48
In een vorig topic zei je dat je lang huisvrouw bent geweest en dat je nu bent gaan werken. Ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat je blijft werken.
Natuurlijk, dat kan toch ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
23-02-2020 17:36
Heeft TO die dan? Of een prikpil ect? Implanon? Of de man aan de sterilisatie? Noem maar even wat. En zo heel ingrijpend vond ik het niet.

Ik heb het zelfs tijdens mijn 2e keizersnede laten doen. Ik wilde na die laatste zwangerschap gewoon echt niet meer.
Ik neem even aan dat je samen tijdens of na zo'n zwangerschap bespreekt wat nu verder?



Nou dan is dat zeker een raar iets om te zeggen. Eens.

Maar vond zelf een sterilisatie niets bijzonders. ;-)
Na een ongewenste zwangerschap racete mijn man richting sterilisatie hoor. Dat nooit meer!
Alle reacties Link kopieren
Kyndra schreef:
23-02-2020 17:48
Ik ben 33, de kinderen zijn bijna 7 en 1,5.
We hadden nog geen definitieve nee mbt een derde, maar ik zie er zó tegenop... Daarom 'voorlopig' dus ook als tussentijdse oplossing die spiraal.
Je hebt er nog wel een prachtige leeftijd voor maar je moet er 100% achter staan. Je leven wordt toch weer compleet anders met een baby. Het klinkt hard wat ik nu zeg maar als je het in je hart echt niet wil dan moet je een beslissing nemen en dan heeft je man niet zoveel te willen. Jij moet het dragen en jij moet er vooral de eerste jaren het meeste voor zorgen. Je man heeft ook niets aan een depressieve vrouw die er helemaal doorheen zit en een baby die 24/7 verzorging nodig heeft.
Toen ik zwanger bleek te zijn van onze zoon wist ik ook niet wat ik moest doen. Hij is dwars door de prikpil ontstaan.
Ik ben toen wel naar een abortuskliniek geweest. Heb daar formulieren ingevuld en na 10 minuten in de wachtkamer zitten heb ik besloten dat dit kindje mocht komen. Ik heb het papierwerk achter gelaten en ben weg gelopen en dat voelde zó goed. Onze zoon is meer dan gewenst. :heart: maar ik was zo ontzettend in de war destijds. Ik heb alle opties in serieuze overweging genomen.

Nu snap ik dat het voor jou anders is omdat je al 2 kinderen hebt. Maar je kan altijd vrijblijvend voor een gesprek naar een kliniek. Maar het kan ook net als bij mij er voor zorgen dat je wél een keuze kan maken. Het heeft mij geholpen, ook al heb ik helemaal geen arts gezien.

Enniewee, dat was mijn verhaal, misschien heb je er wat aan. Dikke knuffel in ieder geval. Ik voel je, het valt allemaal niet mee.

:redrose:
anoniem_6398d67752325 wijzigde dit bericht op 23-02-2020 18:29
2.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even ademhalen.. wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie?
Kijk, je man kan wel heel blij zijn.
En dat is natuurlijk allemaal heel lief.
Maar HIJ hoeft dit niet allemaal te volbrengen, jij wel.
En JIJ hebt er geen puf meer voor.
Sterker nog, je baalt er eigenlijk gewoon van.

Je man kan je niet overhalen om tegen je zin een zoveelste kind te nemen.
En een tekort aan mensen hebben we niet op deze wereld, dus daar hoef je geen pijn in je buik over te hebben.

Ga een goed gesprek aan en toon je ware gevoelens.
Je leeft maar 1 keer.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-02-2020 17:29
Wat bijzonder dat je nog geen permanente maatregelen hebt genomen als je gezin compleet is.
Bovendien is het jouw lichaam dus als jij niet meer wil dan kun je er gewoon een punt achter zetten. Wellicht ben je nog op tijd voor een overtijdbehandeling en is de stress nergens voor nodig.

Hoezo bijzonder? Dat is ook nogal ingrijpend, ik kan me goed voorstellen dat het ook tijd kost om daar mentaal aan toe te zijn.
Zo simpel als jij het doet voorkomen is het voor heel veel mensen niet.

TO, ik wens je veel sterkte en wijsheid.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onverwacht nieuws, natuurlijk ben je van slag. Het is wel iets wat jullie leven gaat veranderen, welke keuze je ook maakt.

Maak een afspraak bij een verloskundige, en bespreek daar ook je PPD's. Laat je verwijzen naar een POP poli, want er is best veel mogelijk tegenwoordig.

Pas wanneer je alle informatie hebt, kan je samen met je man bespreken wat voor jullie de beste vervolgstappen zijn.

Wat jullie ook kiezen, er is geen goed of fout. Alle opties hebben ook een keerzijde.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven