Zwanger worden > 6 maanden, voorjaar 2020

24-03-2020 15:06 543 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

wie is er nog meer al meer dan 6 maanden aan het proberen zwanger te worden, dus sinds mid / eind 2019, en wil hierover meepraten?
Met of zonder medische molen, 1e of 4e kindje, tabel of niet, maakt mij niet uit. Ik zoek gewoon iemand die in hetzelfde schuitje zit.

Ik start een nieuw topic omdat het andere 6+ topic al vrij lang lijkt te lopen. Hopelijk is dat OK!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ik zal dan ook maar meteen aftrappen!

Man en ik hebben al een tijd de wens voor een 2e kindje. Onze eerste is inmiddels bijna 3, heerlijk kereltje (al zeg ik het zelf ;-)). Goede zwangerschap gehad en was toen ook in de 1e ronde zwanger.

Omdat we verwachtten dat het ook nu weer snel raak zou zijn, hebben we het best even uitgesteld, ivm ander werk en verhuizing. In september 2019 dan eindelijk gestart. Maar inmiddels alweer voor de 7e keer 'ongewenst ongesteld'. Dit had ik echt niet verwacht, hoe naïef dat ook klinkt.

We kunnen er best goed over praten, maar naar buiten toe praat ik er eigenlijk niet over. Een aantal vriendinnen en familieleden weten wel van de wens voor een 2e kind, maar ik vind het erg lastig om te vertellen dat het zo lang duurt. Dus ik zoek hier luitjes die in hetzelfde schuitje zitten! Ik besef me goed dat er (zeker nu) echt wel ergere dingen zijn, maar zoek toch contact om een beetje te kletsen, soms even je hart uit te storten.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je eerste zwangerschap goed is verlopen woepsadesies. Is dan denk ik zeker nu moeilijk als het wat moeizamer gaat.

Ik ben in oktober gestopt met de pil en we hebben besloten om het rustig aan te proberen voor ons eerste kindje. Maar ik merk , ondanks rustig aan doen, dat ik toch elke ongesteldheid baal. Nu ben ik 8 dagen over tijd, gister 2de negatieve test gedaan. Normaal ben ik 1 of 2 dagen max overtijd dus vind het enorm spannend nu en dubbel omdat ik me ook realiseer dat het bijv aan stress kan liggen.. :-[

Ook nu een spannende tijd met alles wat er gebeurd, maar daardoor laten we ons voor nu nog niet tegenhouden!
Alle reacties Link kopieren
Hey MN101! Balen dat het bij jullie ook al een tijd duurt. Helemaal niet gek dat iedere menstruatie balen is en dat 't nu extra spannend is als je lang overtijd bent. Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Voel je wanneer je ovulatie is, of heb je dat getest?

En ondanks dat het nu dus tegenvalt, nadat we de 1e keer zo snel zwanger waren, weten we dus wel dat het kan ;-). En ik ben ook extra dankbaar voor zoontje nu. Dus het is wel een beetje dubbel, haha.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Nee, heb niet echt een ander gevoel dan. Moet ook zeggen dat ik in het begin echt de overtuiging had dat ik zwanger was, beetje ochtend misselijkheid enzo. Maar helaas toen helaas niet zwanger. Dus durf ook niet meer daarvan uit te gaan :bonk: ik heb een app op mijn telefoon waar ik mijn cyclus in bij houdt en die geeft ook aan wanneer je dan ongeveer vruchtbaar bent. Voel jij veel verandering?

Helaas gister avond toch ongesteld geworden @( in ieder geval wel duidelijkheid.. maar baal wel.
Alle reacties Link kopieren
Balen zeg, niet de duidelijkheid waar je op gehoopt had ;-). En ja wat kan je lijf je soms voor de gek houden met allerlei kwaaltjes of symptomen!

Ik heb rond kerst 2 rondes ovulatietesten gedaan, en weet nu dat de kramp-achtige pijntjes die ik midden in de cyclus voel dus inderdaad bij ovulatie horen. Ovulatie is trouwens blijkbaar niet helemaal midden in de cyclus bij mij, dus voor mij zou een app waarschijnlijk te vroeg vruchtbare dagen aangeven.

Rustig topic zo verder :hihi: .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Hahaha echt he! Lekker prive :thumbsup:

Dat is wel goed inderdaad om te weten.. misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen voor de zekerheid.. :O

Ik vind het nu ook wel lastig hoor. Iedereen in mijn omgeving is nu of zwanger of heeft net een baby gekregen. Krijgen nu ook vaak de vraag wanneer wij gaan beginnen. Scheelt dat ik nog vrij jong (28) ben en een goede carrière, waar ik me op kan "richten" komende tijd als excuus zeg maar..
Dus snap ook dat die vragen voor jou moeilijk zijn. Mensen snappen niet dat dat soort vragen meer terweeg kunnen brengen dan zij beseffen..
Alle reacties Link kopieren
hey MN! Het lijkt inderdaad wel babies te regenen soms he! Niet gek dat je leeftijdsgenoten er ook mee bezig zijn, maar het valt je nu waarschijnlijk ook extra hard op. Toen we net begonnen te denken over een 1e kindje zag ik ook ineens overal dikke buiken en kinderwagens... We krijgen ook wel eens een opmerking over een 2e kindje (al valt dat nu natuurlijk mee zonder direct sociaal contact!), en soms is dat even super frustrerend. Ik denk maar, ze bedoelen het goed. Maar het maakt wel dat ik bij anderen heel erg oppas met vragen 'wanneer er nou een kindje komt'.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag willen meeschrijven. Andere topics zijn toch al wat vol aan het raken. Wij zitten nu in ronde 9 (ben al wel sinds april 2019 gestopt met de pil, maar tot de zomer altijd veilig gedaan) en ik merk dat ik er best onzeker van wordt. Zeker met een heleboel zwangeren in onze omgeving voelt dat soms wat rot.. ik ben zelf 28, dus dat was natuurlijk ook wel te verwachten maar stiekem had ik gehoopt dat het bij ons inmiddels ook al gelukt was.
Alle reacties Link kopieren
Hey Ella, balen dat het ook bij jullie zo lang duurt! Kun je er met je partner of een vriendin of familielid over praten? De onzekerheid en soms jaloezie naar andere zwangeren komt echt wel bekend voor...
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Met mijn vriend kan ik er gelukkig wel over praten. Alhoewel hij er heel anders instaat dan ik, hij staat er wat relaxter in. Gelukkig maar, want dat relativeert het voor mij soms ook wel weer:) met mijn vriendinnen ben ik er redelijk open over, maar echt erover praten ook niet. Hoe is dat bij jullie? Praten jullie er veel over in je omgeving?
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn Ella, dat je het kunt relativeren samen met je partner. Ik praat er wel met partner over maar verder niet met vrienden of familie. Dat vind ik toch nog lastig.

Wanneer verwachten jullie weer ovulatie of menstruatie? Ik denk midden volgende week ovulatie hier.

Verder heb ik eens een kalender erbij gepakt en aangestreept wanneer ovulaties en menstruaties waren. En ik zie dat de periode tussen ovulatie en menstruatie (de luteale fase) best kort is, rond de 10 a 11 dagen... Een snel rondje google vertelt me dat dit wel erg kort is en dat je dan je huisarts moet bellen :'(. Ik ga 't eens met partner bespreken. En vraag me sowieso af of de huisarts er nu iets mee doet, het is nou niet echt medische noodzaak, zeker in deze tijd van pandemie... Oef.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me even speciaal aangemeld voor Viva om op het berichtje van Whoopasadaisies te reageren.

Over de luteale fase staat het internet vol met foutieve informatie. Er is jarenlang gedacht dat je deze moet verlengen met medicatie, en dit is wat je dus ook veel terug zult vinden online. Dit is echter nooit bewezen. 10-11 dagen is zelfs niet eens heel erg kort.

Ik zelf heb dus ook een korte luteale fase (nu 9 a 10 dagen), en ben daarvoor jaren geleden (toen was het 6 a 7 dagen) doorverwezen naar het ziekenhuis. Er bleken toen anderen dingen aan de hand waardoor we jarenlang in een medisch traject hebben gezeten. Uiteindelijk wel een kindje gekregen gelukkig!

Bijna een jaar geleden gingen we weer naar het ziekenhuis ivm wens voor een 2e. Omdat de andere problemen niet meer aan de orde lijken, leek de luteale fase nog het enige probleem. Die artsen gaven echter aan dat wetenschap inmiddels heeft aangetoond dat verlengen met medicatie geen effect heeft. Zwanger worden kan zonder hulp. Het kan wel mogelijk langer duren.
Je kunt het ook op freya.nl vinden, een betrouwbare bron en heeft ook een verwijzing naar het wetenschappelijk artikel mocht je dat interessant vinden.

Whoopsadaisies, ik probeer vooral te zeggen dat ik hoop dat jij je kunt focussen op wetenschappelijke en recente informatie. Al snap ik heel goed dat het andere dat je leest je enorm onzeker maakt, dat maakt het mij ook nog steeds.

Daarnaast, zeg ik hardopdenkend, je hebt al heel snel spontaan een kindje gekregen, wie weet had je toen die relatief korte luteale fase ook?

Huisarts bellen kan denk ik nooit kwaad, maar je zult moeten wachten tot na Corona. We zitten op bijna een jaar en mochten dan wel terug komen naar het ziekenhuis, maar dat zit er door Corona niet in. De poli's zijn dicht, dit heeft zeker geen prioriteit, hoe moeilijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren en vandaag een positieve ovulatietest en ben inmiddels ook een aantal maanden tot de conclusie gekomen dat ik een korte luteale fase heb, rond de 10-11 dagen net als jij. Alleen naar de huisarts gaan heeft niet zoveel zin nu met het hele Corona virus.. dit soort dingen hebben ben ik bang nu geen prioriteit, dus tot die tijd proberen we gewoon door en haal ik hoop uit de positieve verhalen online van mensen die met een korte fase alsnog zwanger zijn geworden:) maar vervelend is het wel!
Alle reacties Link kopieren
Ella12, wat toevallig dat jij ook een korte lf hebt. Ik ga duimen dat ik jullie snel kan toevoegen aan de positieve verhalen van mensen online die daarmee toch zwanger worden!
Alle reacties Link kopieren
Hey Jentalise, dank voor je informatie! Lief dat je hiervoor speciaal een account hebt aangemaakt.

Ik heb inderdaad gezien, op freya en het artikel dat je noemt, dat een korte luteale fase geen probleem hoeft te zijn. Goed om te weten! Ik ga ook niet meer googlen en gewoon verder met vrijen :proud:. En inderdaad, toen ik zwanger raakte van de eerste, had ik misschien ook al een korte luteale fase. Geen idee. Maar ben wel extra blij met die zwangerschap.

Voor jullie balen zeg, Jentalise, voor jullie 1e kindje al door de medische molen moeten gaan. Ik hoop ook voor jullie dat de 2e zwangerschap snel volgt :hug:.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Jentalise schreef:
02-04-2020 14:00

Daarnaast, zeg ik hardopdenkend, je hebt al heel snel spontaan een kindje gekregen, wie weet had je toen die relatief korte luteale fase ook?
Ik bedenk me nu net dat het toen waarschijnlijk ook kort was. Bij de termijnecho werd de UD iets later gezet dan wij dachten gebaseerd op de start van laatste menstruatie, dus ja dat kan erop duiden dat ovulatie laat in de cyclus was.
Kortom er is zeker hoop :-D .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je uitgebreide reactie Jentalise en dat stelt me tussen alle verhalen op internet over een korte LF toch wel gerust :) ik had woensdag en gister een positieve ovulatietest, meestal blijven ze bij mij altijd 2 dagen positief. Dus nu is het afwachten. Ik was trouwens van plan deze maand te gaan temperaturen, maar vond dat echt zo'n gedoe dus ben daar na 2 dagen mee gestopt. Mijn ovulatietesten worden altijd op hetzelfde moment positief en daarna weer negatief, dus ik geloof wel dat er een eisprong plaatsvindt.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, hoe gaat het bij jullie?

Ella, waarom zou je temperaturen als je ook ovulatietesten gebruikt? Gewoon nieuwsgierig hoor ;-)). Volgende week dan NOD?

Hier alles z'n gangetje. Ik denk dat ik morgen ovuleer, en volgende week zondag dan NOD heb. Ondertussen lekker spelen / werken / van de zon genieten!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja dat leek achteraf ook wat overbodig. Kreeg ineens de gedachte 'wat als de ovulatietesten het helemaal niet goed aangeven', maar verklaarde mezelf voor gek. Dus vanaf nu alleen ovulatietesten :).

Ik had zondag mijn NOD (uitgaande van een korte LF) en werd inderdaad helaas ongesteld. Ik had 0,0 symptomen. Dat heb ik eigenlijk nooit en merk ook nooit lichamelijk iets van mijn ongesteldheid die eraan komt, dus wist eigenlijk al vrij snel dat het niks ging worden.
Op naar ronde 10 in ieder geval. Wordt wel wat lastiger moed te houden, omdat ik maar weinig positieve verhalen ken waarbij het 10 maanden of langer duurde zonder medisch traject. Maar we gaan er voor en hopen op een 2021 baby :).

Hopelijk is dit voor jou een positieve ronde! Merk je al iets na je ovulatie?
Alle reacties Link kopieren
Ha Ella, ik breek graag in voor jou (en eigen iedereen hier). Ik weet, iedereen is anders, mijn verhaal zegt niets over die van jou, maar ik ben dus wel iemand bij wie het zonder medisch traject uiteindelijk is gelukt. Het heeft me denk ik 13 / 14 maanden gekost (met een cyclus van 27 / 28 dagen dus nog iets meer cyclussen). Ik ken nog iemand bij wie het zelfs 1,5 jaar heeft geduurd.
Ik weet precies hoe je je voelt, maar het kan echt nog steeds. Ook bij jou. Totdat ik plotseling die positieve test zag dacht ik altijd dat het anderen overkwam haha. En voelde toen ook echt 0,0

Ik hou hoop voor jullie :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je fijne reactie Mathilde. Zulke berichten geven altijd wat meer hoop :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ook hier een kinderwens! Ik zit op dit moment in ronde 8, en stiekem had ik wel verwacht dan al zwanger te zijn.... zeker omdat mijn vriendinnen allemaal binnen 1-2 maanden zwanger zijn.
Deze maand begonnen met ovulatietesten en die kwam precies wanneer ik hem verwachtte, wel fijn om te weten dat dat lijkt te werken ;-)
Ik heb sinds het verwijderen van mijn spiraal een cyclus van 30-32 dagen. Altijd een beetje gokken wanneer mijn menstruatie dan komt. Nu zal het rond de 24ste zijn!
Alle reacties Link kopieren
@Ella: wat balen dat je ongesteld bent geworden. Ik snap goed dat je er dan even niet meer zo positief in staat... Goed om te horen dat het dus wel kan, thanks @_Mathilde_!

@snunnie: hoi! Same here, heel naïef gedacht dat het wel sneller zou gaan... Wel fijn om zeker te zijn van je ovulatie nu. En weet je zeker of je vriendinnen allemaal zo snel zwanger zijn geraakt? Zo ja, fijn voor hen, maar misschien dat ze ook niet zo snel willen toegeven dat het wat langer duurde.

@MN101: hoe gaat het bij jullie?

@hier: ik verwacht zaterdag of zondag NOD. Geen idee wat ik ervan moet verwachten, geen heel sterk gevoel of 't wel of niet raak is. Dus we wachten maar af!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
whoopsadaisies ja het zijn goede vriendinnen, dus ik geloof wel wat ze zeggen. En voor hun natuurlijk alleen maar fijn! Maar voor mij zorgde het van, ow dan zal het bij mij vast ook niet zo lang duren. Al weet ik prima dat een jaar heel gewoon is.
Lukt het gewoon afwachten een beetje? Heb je ook dat je alles gaat beredeneren wat je voelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven