Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste


Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
oeps, dubbel.
anoniem_655498f9ea08e wijzigde dit bericht op 13-04-2020 20:21
94.03% gewijzigd
Poef
anoniem_394789 wijzigde dit bericht op 18-04-2020 20:36
99.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom BeaTea, naar van de miskraam!

Ik gebruik nu idd ovulatietesten. Ik zit op dag 13 en sinds vandaag wordt de test donkerder. Ik zou moeten insemineren maar ik twijfel nog tussen twee donoren en dan moet diegene nog op soa’s getest. De cyclus in kaart brengen is ook een start, het is de eerste na lang doorslikken van de pil.
Alle reacties Link kopieren
Sillenelle schreef:
13-04-2020 20:42
Welkom BeaTea, naar van de miskraam!

Ik gebruik nu idd ovulatietesten. Ik zit op dag 13 en sinds vandaag wordt de test donkerder. Ik zou moeten insemineren maar ik twijfel nog tussen twee donoren en dan moet diegene nog op soa’s getest. De cyclus in kaart brengen is ook een start, het is de eerste na lang doorslikken van de pil.
Jammer dat je deze cyclus nog niet kan gebruiken voor een poging, maar inzicht in je cyclus is ook veel waard!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil ook graag mee schrijven. Wij willen ook graag gaan voor ons eerste kindje. In januari zijn we gestopt met de pil. Eerste maandhad ik goed last van het ontpillen. Nu is mijn cyclus weer wat meer op orde gelukkig. Hebben jullie hier ook last van gehad? We wilden het eerst rustig aan doen. Maar nu ik toch geen wedstrijden kan rijden met paardrijden gaan we er nu voor!

Vind het nog wel echt heel spannend. Vind het fijn het van me af te kunnen schrijven. Zodat ik het er toch met iemand over kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jinger6, Beatea en Nb1990!

@Jinger6: Wat spannend, hopenlijk is het snel raak!

@Beatea: Ai vervelend, ook we miskraam. Inderdaad weer rustig aan beginnen en hopen dat het dit keer goed gaat.

@Nb1990: Wat leuk dat jullie er dan nu al voor gaan! Ik heb ook wel last gehad van "ontpillen". Mijn cyclus was nog een beetje warrig in het begin. Gelukkig is het bij jou snel weer op orde.

@Sillinelli: lastig hoor, keus tussen twee donoren.... Wel fijn om alvast een beetje inzicht te hebben in je cyclus inderdaad een dan hopenlijk volgende eisprong van start. :hyper:

Ik gebruik ook ovulatietesten met een beetje dezelfde reden als Minixx2020. Ik voel mijn ovulatie echt totaal niet en weet nu niet precies hoe mijn cyclus gaat zijn. Als hij weer goed en regelmatig is dan kan het eventueel zonder, maar voor nu is het wel fijn om te weten rond welke tijd je ongeveer moet vrijen om zwanger te kunnen worden. Gelukkig ben ik vrij regelmatig dus als ik zie dat de regelmaat er gewoon weer is kan er weer mee stoppen.
Alle reacties Link kopieren
We zijn nu al met best wat mensen. Om het overzicht te bewaren zal ik vandaag of morgen even een tabel maken met daarin informatie per persoon. Laat dus even dikgedrukt je informatie achter als er iets toegevoegd of veranderd moet worden. Dan hoef ik er niet echt naar op zoek.

Het gaat om je leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer je NOD is en of er bijzonderheden zijn.

En als jullie nog ideeën hebben voor wat leuk is in zo'n tabel laat het me weten! :-D
Alle reacties Link kopieren
@ bozz : ik twijfel alleen als ik nog voor ovulatie testen ga. Omdat ik mijn eisprong niet voel. En dus niet weet wanneer deze ongeveer is. Wel heb ik een app op mijn telefoon maar ik weet niet als de eisprong die ze daar vermelden ongeveer klopt. Alleen ben bang als ik ovulatietesten ga doen het spontane er af is. Dus ik twijfel nog. Ik ben 29jaar en dit is ons eerste kindje mijn nod weet ik zo niet. Cyclus is aardig op orde maar niet elke maand hetzelfde!
Alle reacties Link kopieren
Ja lastig kiezen, ene donor woont veel dichterbij en is jonger.

Leeftijd - en vierde kind.

De ovulatietesten zijn niet duur bij de Action. Kan handig zijn! Nooit eerder nodig gehad trouwens. Ik heb de app Menstruatiekalender-Cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Wordt best een aardig groepje zo, leuk!

Ik denk voorlopig geen ovulatietesten te gaan gebruiken, misschien in een later stadium, maar ik ben bang dat het dan meer “moeten” wordt dan we zouden willen. Al kan ik me wel goed voorstellen dat mensen het wel gebruiken.

Mijn leeftijd is 34 en het wordt ons eerste kind. NOD weet ik nog niet precies.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt al een leuk groepje zo! Welkom aan alle nieuwe dames.

Ik lees veel miskramen, wat heftig lijkt me dat. Een dikke knuffel voor jullie allemaal :hug: Ik hoop op snelle eitjes, goede echo's en prachtige babys in 2021!

@Sillenelle: wat spannend, toch nog een keer voor een babytje gaan. Moeilijke keus voor donor. Ga vooral op gevoel af. Wordt je in het ziekenhuis geinsemineerd, of wordt het een doe-het-zelf project?

ovulatietesten
Ik heb de vorige keer wel ovulatietesten gebruikt, ter bevestiging omdat ik niet zeker was wanneer mijn eisprong precies was. Mijn cyclus varieert tussen 27 en 33 dagen, dus fijn om te weten of het vroeg of wat later is. Ik heb nog wat testen over, dus ik denk dat ik die in de 1e ronde ga gebruiken. Daarna zien we wel.

Fijn dat je een tabel wil maken bozz. Ik ben 35 jaar, we gaan voor ons 2e kindje. We beginnen in de volgende cyclus, verwachte NOD rond 27 mei.
33 jaar, 1e kindje, verwachte NOD 27 april.

Hoe is het gebruik van ovulatietesten, test je iedere dag 1 keer op een vast tijdstip? En gedurende hoeveel dagen?
34 jaar, 2de kindje verwachte nod 19 april


Ik vind klussen voor een baby sowieso geen spontane seks. De afloop is ook anders. Bij seks voor de lol is het gezellig nog even liggen en dan plassen en slapen. Maar na seks voor een baby lig ik gelijk te denken Oh nee loopt het er nou allemaal uit, moet ik met mijn kont omhoog nee dat is toch gek? en ik durf niet gelijk te gaan plassen. En mijn man valt intussen in slaap.

Dus dan maar die rare seks beperken met het gebruik van ovulatietesten en de rest van de maand leuk vrijen.

Testen Ik test rond 11uur en als het streepje wat dikker aanzet test ik nog een keer om 15uur.
Hoe doen jullie het trouwens met alcohol? Normaal drink ik weinig maar had bij de miskraam op de dag rond de innesteling een stevig glas wijn gedronken. Dat glas wijn kan de schuldige niet zijn. Maar Nu durf ik niet meer te drinken tussen ovulatie en nod.
Alle reacties Link kopieren
@ DaSilva86: ik drink sowieso bijna niet. Maar nu drink ik alleen wat als ik ongesteld ben. Verder niet. Dat van spontane seks ben ik met je eens. Maar ik kan nogal een control freak zijn o_o. Dus daarom doe ik het nog even niet haha! Nu merk ik dat de seks nog vrije spontaan is maar dat ik het misschien anders als moeten ga zien. Maar mocht het deze maand niet raak zijn ga ik er nog eens over nadenken. Zit nu al aardig in de buurt van mijn ovulatie dus heeft deze maand sowieso geen zin. Maar het voordeel van de testen lijkt me wel dat je zeker weet dat je ovulatie klopt. Ik hou wel een app bij die een gok doet wanneer het is. Kwamen jullie er bij testen achter dat je ovulatie anders was dan verwacht?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik zou ook heel graag mee willen schrijven.

M'n vriend en ik zouden binnenkort gaan trouwen en daarna aan kinderen willen beginnen... De bruiloft is een jaar uitgesteld en ik wil mijn kinderwens niet nog een jaar uitstellen.

Een paar goede gesprekken gehad met vriend en opeens wilde hij ook beginnen. Niet verwacht want zijn wens is nog niet zo sterk en hij ziet nogal wat beren op de weg.

Ik vind het super spannend! En hoop hier m'n ei kwijt te kunnen :-D

Heel erg benieuwd hoe snel het zal gaan en of we misschien met een kleine of zwanger zullen trouwen.

Ik ben 27 jaar, dit zal ons eerste kind worden en verwachte NOD weet ik nog niet zo goed. Mijn implanon is er eind januari uitgehaald. Nog maar één cyclus gehad van 26 dagen. Geen flauw idee of dat regelmatig zal zijn of niet...
@DaSilva86 Ik drink een stuk minder, en dat is helemaal niet of soms 1 glas wijn. Ik laat het daar voorlopig bij. Door Corona drink ik eigenlijk helemaal niet, nul afspraken natuurlijk. En als alle festivals en feestjes deze zomer wegvallen zal dat ook niet zo moeilijk zijn. Maar zelf zou ik mij niet te druk maken om dat ene glaasje wijn hoor. Geef jezelf niet de schuld.

@NB1990 Ik ben ook een control freak, daarom wacht ik nog even met ovulatietesten. Ik ben bang dat ik daar dan in door sla. Moet nu al oppassen dat ik niet ieder moment van de dag ermee bezig ben.

Mijn vriend wilde alleen beginnen met proberen als het geen 'moeten' wordt. Hij wil het liefst niets weten tot het zover is, dus zo spontaan mogelijk. In die zin is het dus echt aan mij als ik in de gaten wil houden over het hoe en wanneer. Misschien dat ik daarom ook op dit forum zit ;)
Alle reacties Link kopieren
@jinger6: dit klinkt echt heel herkenbaar! Mijn vriend wil ook niks weten want als het moeten word hoeft het van hem niet. Dus mocht ik wel aan testen beginnen hoef ik dat niet te vertellen haha. Daarom wil ik het ook van me af schrijven!

@peer_92: leuk dat je ook mee schrijft! Ik snap wel dat je niet nog een jaar wil wachten! Allemaal nog even afwachten dus hoe je cyclus is!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 32, het wordt ons eerste kindje en mijn nod zou 2 mei moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal dames! Hoewel ik mijn ovulatie af en toe goed voel, heb ik toch ovulatie testen gehaald beetje uit nieuwsgierigheid haha.

Spontane zal er hier ook wel even af zijn, maar moeten het deels goed plannen omdat m’n man de komende weken doordeweeks van huis is ivm werk.

Wat betreft alcohol heb ik 2e paasdag m’n laatste drankje gehad. Omdat we er deze maand voor willen gaan wil ik dat samen met koffie nu niet meer drinken. Ik lees zulke tegenstrijdige dingen over koffie (evenals decaf) dat ik ‘cold turkey’ geen koffie meer drink. Foi, wat een hoofdpijn de afgelopen dagen. Hoe kijken jullie aan tegen koffie rondom de eventuele bevruchting/innesteling?

Iedereen trouwens al gestart met het slikken van foliumzuur?

Ik ben 29 jaar, ovulatie rond de 24e, NOD 9 mei. 1e ronde / 1e kindje
Ik drink geen koffie. Ik drink vrijwel altijd alleen maar water. In het weekend misschien een vers sapje of een cola, maar dat is dan maar 1 glas. Alcohol drink ik normaal gesproken wel in het weekend maar mee gestopt dus.

Ik slik al wel een een aantal weken foliumzuur. En ik slik ook medicatie tegen hooikoorts en een licht verhoogde bloeddruk. In overleg met gynaecoloog een aantal weken geleden overgestapt op medicatie die veilig zijn voor de zwangerschap. En gelukkig geen bijwerkingen, waar ik wel bang voor was. Iemand anders hier die ook medicatie slikt?

@Nb1990 echt exact hetzelfde hier. Laten we hopen dat het niet aankomt op moeten ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend wil ook niks weten van de periode waarin het moet gebeuren. We hebben alleen normaal niet om de dag seks, dus ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Ben bang dat hij het toch wel door gaat krijgen. We zullen het zien komende maanden..

Ik heb wel ovulatietesten gekocht. Ik ben veel te nieuwsgierig haha. Denk dat ik er wel prima mee om kan gaan. Ik weet rationeel heel goed dat de kans niet super groot is, ook al doe je het volgens het boekje.

Qua alcohol komt deze periode heel goed uit. Ik drink regelmatig en best veel, maar nu eigenlijk bijna niks. Tijdens gewone tijden zullen heel veel mensen heel snel weten dat ik zwanger ben :hihi:

In m'n gewone multivitaminen zit ook foliumzuur, hoge concentratie. Vanaf morgen aan andere vitaminen, passen waarschijnlijk beter bij deze situatie.

Over koffie heb ik niks gelezen, drink weinig koffie. Voor de zekerheid maar helemaal niet meer. Kan me voorstellen dat geen koffie zwaar is als je het altijd drinkt.

Hoe denken jullie over de corona situatie en voor een kindje gaan? Het zou wel heel jammer zijn als ik in m'n eentje naar de echo zou moeten, maar verder zie ik niet zoveel nadelen.
Alle reacties Link kopieren
Jinger6 schreef:
14-04-2020 21:13
Ik drink geen koffie. Ik drink vrijwel altijd alleen maar water. In het weekend misschien een vers sapje of een cola, maar dat is dan maar 1 glas. Alcohol drink ik normaal gesproken wel in het weekend maar mee gestopt dus.

Ik slik al wel een een aantal weken foliumzuur. En ik slik ook medicatie tegen hooikoorts en een licht verhoogde bloeddruk. In overleg met gynaecoloog een aantal weken geleden overgestapt op medicatie die veilig zijn voor de zwangerschap. En gelukkig geen bijwerkingen, waar ik wel bang voor was. Iemand anders hier die ook medicatie slikt?

@Nb1990 echt exact hetzelfde hier. Laten we hopen dat het niet aankomt op moeten ;)
Ik slikte heel veel medicatie en deze heb ik allemaal gestopt met alle gevolgen van dien (sommigen zijn vrij heftig dus echt afkickverschijnselen) waaronder nu meer pijn etc. Ik slik al sinds begin van het jaar foliumzuur! :)
Alle reacties Link kopieren
Peer_92 schreef:
14-04-2020 21:27
Mijn vriend wil ook niks weten van de periode waarin het moet gebeuren. We hebben alleen normaal niet om de dag seks, dus ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Ben bang dat hij het toch wel door gaat krijgen. We zullen het zien komende maanden..

Ik heb wel ovulatietesten gekocht. Ik ben veel te nieuwsgierig haha. Denk dat ik er wel prima mee om kan gaan. Ik weet rationeel heel goed dat de kans niet super groot is, ook al doe je het volgens het boekje.

Qua alcohol komt deze periode heel goed uit. Ik drink regelmatig en best veel, maar nu eigenlijk bijna niks. Tijdens gewone tijden zullen heel veel mensen heel snel weten dat ik zwanger ben :hihi:

In m'n gewone multivitaminen zit ook foliumzuur, hoge concentratie. Vanaf morgen aan andere vitaminen, passen waarschijnlijk beter bij deze situatie.

Over koffie heb ik niks gelezen, drink weinig koffie. Voor de zekerheid maar helemaal niet meer. Kan me voorstellen dat geen koffie zwaar is als je het altijd drinkt.

Hoe denken jullie over de corona situatie en voor een kindje gaan? Het zou wel heel jammer zijn als ik in m'n eentje naar de echo zou moeten, maar verder zie ik niet zoveel nadelen.
Alcohol drink ik sowieso haast niet maar nu zeker niet. Koffie drink ik nog wel maar niet meer dan 2 kopjes per dag. Ik wil hier volledig mee stoppen zodra ik zwanger mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Zebrastrepen, idd spannend. Ene donor heeft vandaag afgezegd. Nu ga ik verder met de donor op bijna 200km.
Hij is heel aardig, ben bij hem
thuis geweest. Hij liet filmpjes en foto’s zien van donorkids en keek daar liefdevol naar. Stelt mij gerust dat er iets van gevoel bij zit. Het wordt een doe-het-zelfproject idd.
Ik drink momenteel geen alcohol (meer).
Wat leuk zo’n groep, ben zo benieuwd ook hoe het jullie vergaat!
Ik vertel niemand iets, mensen slaan steil achterover mocht dit lukken..
Gelukkig kan ik er hier over schrijven ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven