Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste


Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
Sillenelle schreef:
15-04-2020 22:12
Jeetje wat vervelend van de miskramen idd! Ja het schuift je baby krijgen weer verder op in de tijd.
DaSilva, zoals jij nu reageert wil ik zeker niet irl meemaken. Al mag je dat hier wel hoor.
Ik ben er nog niet klaar voor kinderloos/gezinloos te zijn. En met mijn nieuwe huis/tuin en hernieuwde energie/tijd/rust/geduld/ervaring kan ik een kind een prima leven bieden.

Ik wilde je niet vervelend laten voelen. Denk je dat mensen zich de dingen die ik vroeg zich niet afvragen? Wat ik vaak merk is dat mensen wel praten over uitzonderingen maar nooit met diegene de uitzondering maakt. Ik stel mijn vragen wel.

Ik vind je keuze niet raar of gek maar wel uitzonderlijk en heel dapper.
Alle reacties Link kopieren
@DaSilva dat was inderdaad leuk geweest :P maar de vorige keren dus ook pas een licht streepje bij je NOD. Heel erg spannend! De eerste in ons groepje die zwanger zou kunnen zijn :D

Ik denk dat ik ook even met m'n ogen zou knipperen als iemand met een soortgelijke aankondiging zou komen. Omdat ik het niet zou verwachten. Maar ik zou daarna heel blij zijn voor diegene. Denk dat Sillenelle er beter over nadenkt dan sommige andere stelletjes die ervoor gaan.

Net goed gesprek gehad met vriend. Hij vindt het erg spannend en heeft er moeite mee dat seks, wat normaal alleen ontzettend lekker is, nu een kindje tot gevolg kan hebben. Hij zegt er wel klaar voor te zijn, in hoeverre je klaar kan zijn voor zoiets natuurlijk. Hij overdenkt altijd alles en ik heb de neiging om overal maar in te springen, dan zien we wel hoe het loopt. Fijn dat we elkaar in balans houden :heart:
Alle reacties Link kopieren
vooralsnog geen gebruik gemaakt van mijn vruchtbare periode :( 18e verwacht ik een eisprong. Baal er zo van maar heb veel lichamelijke klachten en gisteren was mijn planning te klussen maar mijn partner sliep al direct toen we op bed lagen!

Ik heb mijn partner niet betrokken bij vruchtbare dagen omdat het voelt alsof ik er dan misschien druk op leg? Hoe doen jullie dit, betrekken jullie je partner en zo ja hoe?
Alle reacties Link kopieren
Ja kan hem toch gewoon verleiden @Apennootje, hoeft hij toch niet te weten of je dan vruchtbaar bent of niet...
Ik kijk er eigenlijk helemaal niet naar maar om de dag doen we het meestal wel. Op dit moment na die miskraam heb ik helemaal geen idee meer wat mijn cyclus is.
Alle reacties Link kopieren
Balen Apennootje :( hoe staat je partner hierin? Zou hij het willen weten?

Vanwege de pijnklachten zou ik het wel een ding vinden om een ronde over te slaan. Is hij makkelijk te verleiden? ;-D
Ik vind het opeens ook allemaal heel lastig.. toen ik gister naar mijn temperatuur keek, leek het erop dat ik misschien niet heb geovuleerd maandag.. want in principe zou je temperatuur omhoog moeten gaan vanaf ovulatie, en bij mij is het nu opeens aan het dalen :( ben er helemaal van in de war. Waardoor ik dus ga praten tegen mijn vriend, en die geeft nu aan dat hij dit dus allemaal niet wil horen want dan wordt het zo'n ding. Hij brengt het nog lief, zo van.. ik wil dit ook graag en ik vind het prima dat we het een week in de maand meer doen dan normaal, maar ik wil het niet over het hoe en waarom hebben. En daar heb ik alle begrip voor uiteraard, dus ik typ dit maar even van mij af. 1 ding is zeker, als ik er naast zit deze maand dan zijn de ovulatietesten binnen no time in huis :|

@ Bozz, ik ben trouwens 33 en NOD 27 april
Alle reacties Link kopieren
Peer_92 schreef:
16-04-2020 10:16
Balen Apennootje :( hoe staat je partner hierin? Zou hij het willen weten?

Vanwege de pijnklachten zou ik het wel een ding vinden om een ronde over te slaan. Is hij makkelijk te verleiden? ;-D
Jawel hoor hij heeft me niet gevraagd hem er buiten te houden. In mijn hoofd heb ik meer zitten dat ik misschien druk bij hem leg als ik hem vertel nou deze week moet het gebeuren :). In combinatie met een laag libido wel lastig ook vind ik om.het initiatief te nemen enz. Maar het is nog niet te laat, vanavond moet ook nog kunnen haha.
Alle reacties Link kopieren
Even snel voor Jinger6: tijdens/vlak voor je eisprong daalt je temperatuur, daarna gaat ie omhoog. Waarschijnlijk heb je dan dus vandaag je eisprong ipv gisteren. Morgen zou dan je temp hoger moetem zijn.
Ik heb altijd begrepen dat het beter is om juist vóór de ovulatie seks te hebben, bijvoorbeeld 2-3 dagen ervoor. Is het dan niet zo dat als de ovulatietest je ovulatie aangeeft, je eigenlijk al te laat bent? Of werkt dat anders met ovulatietesten?

Ik snap heel goed dat iedereen er graag zoveel mogelijk grip op wil hebben en het juiste moment wil timen, maar volgens mij luistert het zó nauw meestal eigenlijk niet. Als je het in de week waarin je je ovulatie verwacht om de dag doet, zou het echt voldoende moeten zijn. Als je dan niet zwanger raakt ligt het niet per se aan de timing denk ik, maar er spelen natuurlijk altijd nog meer dingen een rol (ook innesteling enzo). Maar snap natuurlijk wel dat iedereen er graag alles aan doet om ervoor te zorgen dat het zo snel mogelijk raak is :) Het is natuurlijk ook gewoon heel leuk om er actief mee bezig te zijn!

Ik snap ook dat (sommige van) jullie mannen zeggen liever niet te weten wanneer je vruchtbaar bent omdat er anders zoveel druk op komt te staan. Maar anderzijds.. als je het onveilig doet zullen zij zich toch ook af en toe wel afvragen of het nu raak kan zijn of niet. Daar kunnen ze zich toch ook niet helemaal afzijdig van houden denk ik of dat verstand uitschakelen. Dus in die zin verandert het voor iedereen wel een klein beetje.. het is toch ook iets dat je samen doet, en de bevruchting is eigenlijk het enige dat de man écht bijdraagt haha. De rest is aan ons.

Temperatuur bijhouden is bij mij niet echt een optie omdat die bij mij sowieso wel fluctueert maar ik merk altijd wel goed wanneer mijn ovulatie eraan komt aan de hoeveelheid afscheiding en ik heb dan ook meer zin in seks merk ik.. hebben jullie dat ook? Maar misschien is dat ook weer anders als je nog niet zo lang gestopt bent met de pil. Nou spannende tijden voor iedereen he!!
Ja klopt wat betreft die temperatuur, maar ik baal wel dat ik er mogelijk naast zat. Het doet blijkbaar wat met me, control freak yes!
Maar het is ook wat ambracia zegt, gewoon gedurende die vruchtbare tijd om de dag doen zou voldoende moeten zijn. En ik moet nu dus al inzien dat ik het wat meer los moet laten, want zo gaat het niet werken haha.
Alle reacties Link kopieren
@Apennootje Wij gaan het eerst ‘gewoon maar proberen’ door op onze regelmatig seks te hebben zoals we altijd doen. Technisch gezien zou het dan al raak moeten kunnen zijn. Ik ga zelf denk ik uiteindelijk wel bijhouden wanneer ik ovuleer dmv een app, gewoon om de kansen dan te vergroten, maar mijn vriend wil dat liever niet weten. Dan kan ik natuurlijk wel het initiatief nemen op het goede moment. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte eerst ook een app, voordat ik zwanger werd van mijn zoontje. Mijn cyclus blijkt alleen anders te zitten dan het gemiddelde en aangezien ik zelf niet merk wanneer ik ovuleer had ik ovulatietesten nodig om tot dit inzicht te komen.
Die ovulatietesten gebruik ik dan ook meer als controle (jaja controlefreak) om te weten wanneer mijn ovulatie is. Als mijn cyclus na de miskraam weer op orde is is dat niet meer nodig, want mijn cyclus was altijd vrij regelmatig.

Maar om nog even in te gaan op wanneer je ovuleert... dat is dus niet als je ovulatietest positief is. Deze meet je LH piek. Als je dus een piek hebt, en je ovulatietest positief is, betekend dit dat je binnen 48 uur ovuleert. Dat kan dus de dag erna zijn of twee dagen erna.
Met temperaturen is het anders en zie je pas achteraf dat je heb geovuleerd en heeft het geen zin om alsnog te vrijen.

@Jinger6: temperatuur is heel veranderlijk he. Het kleinste detail kan al roet in het eten gooien en je temperatuur anders weergeven. Maar wellicht heeft @Zebrastrepen gelijk en krijg je morgen een hoge temperatuur. :)
Ik vind jullie geen controle freaks hoor. Als we het hier over het plannen van een reis hadden of het regelen van een verhuizing hadden we het allemaal heel normaal gevonden om zo planmatig te werk te gaan.

Mijn man hoeft het niet te weten wanneer ik ovuleer. Maar ik zeg het wel. Hij ziet daar geen druk in. Maar het zorgt er wel voor dat hij zich niet gaat verheugen op een avondje gamen of zich bijvoorbeeld met een feestje een stuk in de kraag zuipt.
Alle reacties Link kopieren
Ja DaSilva, ik zal ook een lading meningen over me heen krijgen. Ik zal het laat vertellen mocht het lukken. Dan is het een voldongen feit. Kan ik oefenen op reacties..
Dank je Peer, er is zeker goed over nagedacht. En het resultaat van eerdere ‘successen’ loopt hier om me heen, wat is het toch een fantastisch iets om je kinderen te zien opgroeien(!!)
Over de ovulatie, lijkt me lastig om precies te ontdekken wanneer, wat, hoe zonder ovulatietest.
Ik vermoed mijne op dag 13/14. De slijmerige afscheiding was van dag 12-ong 16. Lijkt me een goede indicatie om seks te hebben/insemineren.
‘Mijn man’ heeft geen relatie en kan leveren wanneer nodig ;-D (dag 11, 13, 15 mss een idee voor de volgende ronde)
Als je man ‘s avonds in slaap valt dan ‘s ochtends proberen? :lol:
Als je eenmaal in je hoofd hebt gehaald om zwanger te raken dan is het moeilijk om dat los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas anticonceptie vrij sinds januari en merk dat ik m'n lichaam nog een beetje moet leren kennen. We hebben ook niet om de dag seks, dus daarom toch besloten ovulatietesten te kopen.

Vriend weet nu niet of hij het wil weten of niet. We doen het nu inderdaad onveilig dus hij is er sowieso wel mee bezig.

Sinds ik geen implanon meer heb, heb ik een hoger libido, heel fijn. Verder vind ik m'n vriend af en toe gigantisch lekker ruiken, lekkerder dan eerst ;-D menstruatie klachten zijn wel weer heel erg geworden, ik was vergeten hoe het was...

Ik ga geen implanon meer nemen denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ja lijkt me heel leuk om je eigen kinderen op te zien groeien! Ik vind het al leuk hoe m'n nichtje opgroeit. Nu ben ik wel heel gek op dat meisje :flirting: maar kan me voorstellen dat het bij een eigen kind nog veel meer bijzonder is.
Peer welkom in een wereld zonder anticonceptie hormonen :biggrin: Ik ging een paar jaar terug van de pil af en dat was nog een lichte en ik wist niet wat mij overkwam. En mijn man ook niet :whistle: Ik was vrolijker zonder pil.


Bij mij of hoe schrijf je dat, had ik vanmorgen bruin bij het afvegen. Het zal wel niet raak zijn. Ik vraag mij ook af of we wel op de juiste dag geklust hebben. De ovulatietest had wel een dikke streep maar dat had de test de dag er op ook en toen was mijn man niet thuis.
@ DaSilav86, ah ik hoop het niet voor je. Zou je ongesteldheid dan ook niet wat te vroeg zijn?

Ik ben nu ongeveer een jaar gestopt met de pil, en enige verschil is dat ik ongesteldheid niet meer voel aankomen.. echt nul kramp, en dat had ik met de pil wel. En ik ben ook vrolijker, alles lijkt een stukje luchtiger te zijn. Haha.

Ik heb de afgelopen week maar losgelaten, we zien wel of het raak was.. Doordat ik ging twijfelen over ovulatie wilde ik het gister doen en meneer kon opeens niet presteren.. toen wist ik dat ik er toch al teveel druk op had gelegd. Goed gesprek gehad, ik moet echt een stapje terugnemen. Want hij wil wel. Goede les, ik ben soms iets té enthousiast :shame:

Zitten jullie nu ook echt elke dag thuis (werken)? En evt partner?
Alle reacties Link kopieren
Dasilva haha, mijn vriend moet ook nog wennen ;-D eerst moest hij altijd z'n best doen om mij te verleiden en nu is hij me redelijk vaak aan het afwijzen omdat hij nog geen zin heeft.
Zou balen zijn als je ongesteld zou worden, wel vroeg.

Klinkt wel als een goed gesprek Jinger. Balen dat je partner die druk zo voelt! Hopelijk kan je makkelijk een stapje terug nemen. Gelukkig kun je hier nog af en toe meepraten :-)

Mijn vriend werkt thuis. Hij baalt wel want hij mist de gezelligheid van kantoor. Maar op zich niks te klagen. Ik vind het onwijs leuk dat we zoveel samen zijn eerlijk gezegd. Dat hebben we laatste jaren eigenlijk te weinig gedaan.

Ik werk op locatie, mijn functie kan niet thuis worden uitgevoerd.

Hoe zit het met jullie? Lijkt me vooral lastig als je kinderen rond hebt lopen.

Ik heb al de hele dag een opgeblazen gevoel, niet fijn. Ik ga denk ik weer naar het einde van m'n cyclus.
peer_92 wijzigde dit bericht op 20-04-2020 06:44
16.88% gewijzigd
Peer_92 schreef:
17-04-2020 16:03
mijn vriend moet ook nog wennen ;-D eerst moest hij altijd z'n best doen om mij te verleiden en nu is hij me redelijk vaak aan het afwijzen omdat hij nog geen zin heeft.

Het is vooral dit waardoor mijn vriend een beetje van slag is momenteel denk ik ;-D

Ik werk al die weken thuis en mijn vriend ook, hoewel hij over het algemeen nu gewoon vrij is omdat er geen werk is. De eerste week was het wel wat irritatie en sindsdien gaat het juist super goed, vind het wel fijn zo. Al mis ik mijn collega's en die interactie wel, ook een vorm van uitdaging. Blijft bijzonder dit.
Peer_92 schreef:
17-04-2020 16:03
Dasilva haha, mijn vriend moet ook nog wennen ;-D eerst moest hij altijd z'n best doen om mij te verleiden en nu is hij me redelijk vaak aan het afwijzen omdat hij nog geen zin heeft.

Haha wel herkenbaar. Althans het afwijzen niet per se, maar wel dat het meestal van zijn kant moet komen. Maar het wordt allemaal wel wat ingewikkeld haha... als je niet mag zeggen wanneer je ovulatie is en ook niet kunt verleiden omdat hij dan ook gelijk weet hoe laat het is...

Ik heb denk ik vandaag of morgen mijn ovulatie. Even doorzetten om er niet alsnog voor te gaan nu... :nope:
Staren jullie mee? Er zit een vaag streepje bij de blauwe lijn. Toch? :-?

https://www.mupload.nl/img/0pyn7nl.jpeg
Alle reacties Link kopieren
He DaSilva, wilde net vragen of je bruinverlies had doorgezet in menstruatie. Ik zie een vaag lijntje hoor! Voorzichtig gefeliciteerd! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook een vage lijn :D gefeliciteerd! (Over)morgen nog een keer testen?
Alle reacties Link kopieren
wauw wat goed Dasilva, ik zie het ook!! Voorzichtig gefeliciteerd!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven